Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Rosakatt skrev (7 minutter siden):

Men syns dere ikke også han er litt mistenkelig til å forsvare overgripere også? 

Nei, å være advokat betyr å jobbe med folk du er uenige i også.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Katten89 skrev (58 minutter siden):

Nei, han fortjener et helvetes mediakjør! Han har hatt ALLE MULIGHETER til å være og til å bli et bedre menneske. Men han har selv valgt å ikke endre seg. Selv dager før rettsaken. Når man er sønnen til kommende dronning og VELGER å oppføre seg sånn så VELGER  man også mediekjøret som følger med. Det er på ingen måte synd i han

Vi er folk som vil ha andre nyheter også. Hver eneste avis og nyhetskanalen fronter dette nå. Loven skal være lik for alle. Det finnes mange jenter som har vært utsatt for stygge ting. Denne rettssaken vil koste enormt mye pga det er han. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Rosakatt skrev (11 minutter siden):

Men syns dere ikke også han er litt mistenkelig til å forsvare overgripere også? 

Absolutt ikke. Han er profesjonell og gjør en jobb.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Daniella2026 skrev (2 minutter siden):

Vi er folk som vil ha andre nyheter også. Hver eneste avis og nyhetskanalen fronter dette nå. Loven skal være lik for alle. Det finnes mange jenter som har vært utsatt for stygge ting. Denne rettssaken vil koste enormt mye pga det er han. 

Så da kunne han ha oppført seg pent mot damene  sine,  ikke brutt loven så kunne jo lett unngått å få alt dette mediekjøret. 

Endret av FruR
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Minner om at vi har en egen tråd som omhandler medlemmene av Kongehuset, debatt rundt disse skal tas der.

Minner igjen om lov om opphavsrett. Sitater SKAL ha med lenke for å kunne bli stående. Skjermbilder av nettaviser, facebook o.l. VIL bli slettet da det er brudd på opphavsrett.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Daniella2026 skrev (7 minutter siden):

Denne rettsaken koster og har kostet enormt mye for de kvinnene (de er ikke jenter) som har blitt utsatt for ham. Borg Høyby er en rikmann som dessverre ikke har tålt belastningen av å være priviligert, ja de finnes. Men han har hele og fulle ansvaret og han fortjener alle konsekvenser som kommer. 

jeg bryr meg ikke døyten om hans verdighet nå, annet enn at han får en rettferdig gjennomgang som tar med alle aspekt og at dommen er i tråd med handlingene. 

Mange bar hatt tøffe liv, men det betyr ikke at de voldtar, ruser seg eller er voldlige av den grunn.

Her er det kun kvinnene som er offer!

Endret av Natttåke
  • Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet

Er jo ikke en dårlig advokat Holager Andenæs heller. Svigersønnen hennes kjenner jeg dessverre ikke til som advokat, men er sikkert ikke dårlig han heller. 

• Liker 3
Skrevet
1600 skrev (30 minutter siden):

Dette greiene med å vise fingeren til politiet kl 5 på natta på et utested i Oslo var noe av det barnsligste jeg har hørt. Løpe opp til politibil, vise fingeren, løpe til andre siden av bilen og gjøre det samme, så gjemme seg inne på utestedet.

Han er i hvert fall like barnslig som MM i sin kommunikasjon med Epstein. Fyren er nærmere 30, ikke 12.

Høres ut som russeknuteopplegg. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (12 minutter siden):

Absolutt ikke. Han er profesjonell og gjør en jobb.

Nei, ikke om han hjelper overgripere å gå fri. Det syns jeg er en fare for samfunnet. Slik bør ikke jobben gjøres når noen er skyldige.

• Liker 2
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

Denne rettsaken koster og har kostet enormt mye for de kvinnene (de er ikke jenter) som har blitt utsatt for ham. Borg Høyby er en rikmann som dessverre ikke har tålt belastningen av å være priviligert, ja de finnes. Men han har hele og fulle ansvaret og han fortjener alle konsekvenser som kommer. 

jeg bryr meg ikke døyten om hans verdighet nå, annet enn at han får en rettferdig gjennomgang som tar med alle aspekt og at dommen er i tråd med handlingene. 

Mange bar hatt tøffe liv, men det betyr ikke at de voldtar, ruser seg eller er voldlige av den grunn.

Her er det kun kvinnene som er offer!

Å Gud dere skjønte hva jeg mente. Ja han fortjener straff for alle ting . Men vi må få reagere. Alt media. En dag kanskje de kvinnene også synes det var uheldig at alt kom frem til alt og alle. Dette vet ingen hvordan belastning vil bli for de videre i livet.  Media som jeg håper tenker litt nå. Dette ville ligge ute i all fremtid. 

Skrevet
Eva-Lena skrev (6 timer siden):

Ingen fortjener den behandlingen Frogner kvinnen har fått.

Allikevel så klarer jeg ikke å synes like synd på henne som andre totalt uskyldige. Hun velger jo selv å ha kontakt med MBH og har jo ønsket at besøksforbudet skal oppheves. Når hun vet hvor ustabil MBH er, så velger du ikke å omgås han frivillig.

Hun er faktisk også totalt uskyldig i denne sammenhengen.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Hvorfor kaller MBHs advokater han 'gutt'?

HAN ER NÆRMERE 30 ÅR.

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?entry=65674

Sitat

– Utgangspunktet må være at Marius er uten skyld. Han kommer inn her som en uskyldig gutt.

Han har vært mann i nærmere 12 år. Dette er dårlig stil, de prøver å umyndiggjøre han for å vise at dette var naive valg tatt av et barn. Uff.

Endret av Ellie42
  • Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Thyra skrev (Akkurat nå):

Hun er faktisk også totalt uskyldig i denne sammenhengen.

Ja, selvfølgelig. Jeg har da ikke sagt noe annet. 

Skrevet
Daniella2026 skrev (1 minutt siden):

Å Gud dere skjønte hva jeg mente. Ja han fortjener straff for alle ting . Men vi må få reagere. Alt media. En dag kanskje de kvinnene også synes det var uheldig at alt kom frem til alt og alle. Dette vet ingen hvordan belastning vil bli for de videre i livet.  Media som jeg håper tenker litt nå. Dette ville ligge ute i all fremtid. 

Å uten får mennesker som det fortsette å skade folk. Sorry men det er bedre at sannheten kommer frem. Belastning blir det for fler om de voldtas, bankes og for alt vi vet kan kniven gå i dama enn i veggen neste gang. Da kan vi angre på at ingen sa noe. Vil vi ha endring, snakk, krev.

• Liker 3
Skrevet
Rosakatt skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke om han hjelper overgripere å gå fri. Det syns jeg er en fare for samfunnet. Slik bør ikke jobben gjøres når noen er skyldige.

Tror du bør sette deg inn i hvordan rettssystemet fungerer.

Hva om du hadde blitt feilaktig siktet for en forbrytelse? Ville du da hatt en advokat som har jobbet for dine rettigheter?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Å uten får mennesker som det fortsette å skade folk. Sorry men det er bedre at sannheten kommer frem. Belastning blir det for fler om de voldtas, bankes og for alt vi vet kan kniven gå i dama enn i veggen neste gang. Da kan vi angre på at ingen sa noe. Vil vi ha endring, snakk, krev.

Tror alle vet hvordan han er nå. 

Skrevet
Chupacabra skrev (Akkurat nå):

Tror du bør sette deg inn i hvordan rettssystemet fungerer.

Hva om du hadde blitt feilaktig siktet for en forbrytelse? Ville du da hatt en advokat som har jobbet for dine rettigheter?

Det fungerer ikke. 

Det er ikke snakk om feilaktig, dette er skyldige mennesker jeg peker på. Vil ikke at uskyldige skal bli dømt, men de skyldige blir heller ikke det.

Skrevet
Daniella2026 skrev (Akkurat nå):

For det første har kvinnene som sagt ikke noen skyld: ingen. Denne saken må dekkes og den må dekkes behørig siden den er av offentlig interesse, Men her har man jo sørget for en del regler og noe går for lukket dør. Dette beskytter kvinnene så fremt alle følger reglene, også presse.

De har allerede verdens tungeste belastning påført dem av MANNEN Marius, ikke gutten som de av en eller annen grunn nevner ham som i retten.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Daniella2026 skrev (Akkurat nå):

Tror alle vet hvordan han er nå. 

Å det fordi det har blitt publisert så omfattende. Om det forble med første runde har det kunne bli kostet vekk. Slemme folk går oftest fri. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...