Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvittre skrev (3 minutter siden):

Jeg var overbevist om at det var rus, men leste formuleringen på nytt nå. Han ble fratatt sertifikatet basert på legeanbefaling etter varsling fra Mette Marit. 
jeg har alltid sett på det som en sannhet at han brukte rus og kjørte og det var derfor hun var bekymret og varslet, men det kan jo gjelde en masse andre ting . Kanskje han trengte nye briller? 
nei, jeg tror helt klart det var rus, men det er ikke lagt fram som fakta at det var helseproblemet nei. 

Synes det er helt merkelig at han ikke ble fratatt førerkortet før. Jeg har sett bilder av at han har krasjet en bil, og så er det denne råkjøringa opp mot Skaugum... Nekter å tro at det kun er to tilfeller av uaktsom kjøring på den fyren, men kun ett tilfelle kan jo være nok til å skade noen.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvittre skrev (7 minutter siden):

Jeg var overbevist om at det var rus, men leste formuleringen på nytt nå. Han ble fratatt sertifikatet basert på legeanbefaling etter varsling fra Mette Marit. 
jeg har alltid sett på det som en sannhet at han brukte rus og kjørte og det var derfor hun var bekymret og varslet, men det kan jo gjelde en masse andre ting . Kanskje han trengte nye briller? 
nei, jeg tror helt klart det var rus, men det er ikke lagt fram som fakta at det var helseproblemet nei. 

Man kan ikke ta det for gitt. Det finnes jo feks også mange medikamenter som er uforenlige med bilkjøring. 

Det trenger ikke være bare én ting heller, men flere faktorer samtidig.

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Synes det er helt merkelig at han ikke ble fratatt førerkortet før. Jeg har sett bilder av at han har krasjet en bil, og så er det denne råkjøringa opp mot Skaugum... Nekter å tro at det kun er to tilfeller av uaktsom kjøring på den fyren, men kun ett tilfelle kan jo være nok til å skade noen.

Jeg har faktisk ikke sett at han har krasjet ? Eller har det vært så mye om han at jeg begynner og glemme . Det var jeg ikke klar over.
den råkjøringa han filmet selv for og tøffe seg ja 🤦‍♀️ 

det er ihvertfal ikke fremmed for mm og varsle om hun tror han kan skade seg selv ( eller andre) så jeg tror ikke det at han har sertifikat nå nødvendigvis er et problem. Har de ikke kjøpt ny bil til han nettopp ? Tisseprøver mot ny bil? 😅 

Skrevet
Aricia skrev (4 minutter siden):

Man kan ikke ta det for gitt. Det finnes jo feks også mange medikamenter som er uforenlige med bilkjøring. 

Det trenger ikke være bare én ting heller, men flere faktorer samtidig.

Enig. Jeg har tatt det for gitt, men ser jo når jeg leste formuleringen på nytt at det var feil. 

nye medisiner var et godt eksempel. 

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (9 minutter siden):

Jeg har faktisk ikke sett at han har krasjet ? Eller har det vært så mye om han at jeg begynner og glemme . Det var jeg ikke klar over.
den råkjøringa han filmet selv for og tøffe seg ja 🤦‍♀️ 

det er ihvertfal ikke fremmed for mm og varsle om hun tror han kan skade seg selv ( eller andre) så jeg tror ikke det at han har sertifikat nå nødvendigvis er et problem. Har de ikke kjøpt ny bil til han nettopp ? Tisseprøver mot ny bil? 😅 

Jeg har delt linken i tråden tidligere, men skal se om jeg finner den igjen. Er så mye som har skjedd siden den gang at det er mye annet å klikke seg igjennom.

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Den fant jeg også, men ikke den jeg sikter til. Der er det bilde av en sølvgrå bil krasjet inntil et gjerde. Finner den ikke nå, selvsagt🙃 Er flere ting jeg ved en senere anledning skulle ha søkt frem som jeg ikke finner. Selv om vi er flere i tråden her som vet at vi har lest det. Rart.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (12 minutter siden):

Jeg mener bestemt at det var en annen avis som også hadde postet dette, da jeg vanligvis ikke deler noe fra sosialnytt.com, men det er den eneste plassen jeg finner bildet nå. Bilen var hvit, ser det ut som, ikke sølvgrå. Bildet ble originalt delt på IG av en av Marius sine festvenner angivelig under denne Skaugumfestivalen.

81979242.jpg

Endret av -Pusheen-
Skrivefeil
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Jeg mener bestemt at det var en annen avis som også hadde postet dette, da jeg vanligvis ikke deler noe fra sosialnytt.com, men det er den eneste plassen jeg finner bildet nå. Bilen var hvit, ser det ut som, ikke sølvgrå. Bildet ble originalt delt på IG av en av Marius sine festvenner angivelig under denne Skaugumfestivalen.

81979242.jpg

Dette tror jeg ikke jeg har sett før. Skal det ha vært inne på Skaugum da? Må si han har pussige venner . 

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Dette tror jeg ikke jeg har sett før. Skal det ha vært inne på Skaugum da? Må si han har pussige venner . 

Man kan nok gjøre mye rart under påvirkning av diverse... 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (5 minutter siden):

Jeg har sett det før men husker ikke om det var vi eller Dagbladet eller bare sosiale medier eller hvor … kanskje noen orker å kjøre reverserse google image søk. Jeg er for lat akkurat nå.  Ganske sikker på det er gjerde på Skaugum på bilde ja. Om bilen  er utsiden eller innsiden av gjerde vet jeg ikke. 

Endret av FruR
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
FruR skrev (2 minutter siden):

Jeg har sett det før men husker ikke om det var vi eller Dagbladet eller bare sosiale medier eller hvor … kanskje noen orker å kjøre reverseres google image søk. Jeg er for lat akkurat nå. 

Her skriver de at Se&Hør delte bildet først. Jeg finner det ikke hos Se&Hør mer, da. Dette er Daily Mail.

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Nemlig. Vet jo ikke hvilke helseaspekter som gjorde at han ble fratatt lappen, men om det i tillegg er rus inni bildet, er det skummelt.

Ingen vet hva som ligger til grunn, helse kan være så mangt men ikke utenkelig at rus er en av årsakene 

Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Ingen vet hva som ligger til grunn, helse kan være så mangt men ikke utenkelig at rus er en av årsakene 

Absolutt ikke utenkelig.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (2 timer siden):

Vi vet fortsatt at de tar prøver på sånne steder. 
Har de sluttet og ta prøver på Gaustad og da, eller er bare London viktig? Han fikk jo ikke tilbake sertifikatet før lenge etter London uansett. 

det vi ikke vet er hva som har blitt tatt av prøver han, om han fortsatt tar prøver og hvorfor han fikk tilbake sertifikatet. 

Øh … men du du vet han på oppfølging eller har vært på oppfølging på Gaustad ?  Det er såfall offentlig og der tar de nok slike prøver ja men du vet at Marius har gått der? Kilde?

Endret av FruR
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
FruR skrev (2 minutter siden):

Øh … men du du vet han på oppfølging eller har vært på oppfølging på Gaustad ?  Det er såfall offentlig og der tar de nok slike prøver ja men du vet at Marius har gått der?

Det har han jo bekreftet selv, men om han går der nå vet jeg ikke. 

Påstanden , som jeg mener er fakta og ikke påstand er at de tar prøver på sånne steder. Ellers vet jeg ikke om han går i behandling nå eller om han tar prøver jevnlig for og beholde sertifikatet. 

Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Det har han jo bekreftet selv, men om han går der nå vet jeg ikke. 

Påstanden , som jeg mener er fakta og ikke påstand er at de tar prøver på sånne steder. Ellers vet jeg ikke om han går i behandling nå eller om han tar prøver jevnlig for og beholde sertifikatet. 

Vi er enig om at offentlig helsevesen tar slike prøver . Men vi vet ikke om Marius har gått der. Kilde på at Marius går eller har gått på behandling hos det offentlige? For jeg kan ikke finne det når jeg googler . Ingenting når søker på Gaustad og Marius Borg. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Kvittre skrev (1 time siden):

Siden han ble fratatt våpen. Og moren har varslet etter hendelse på byen pluss ytringer om sterkt bekymret for hans psykiske helse, av hans tidligere advokat. Så kan det vel peke  på psykisk helse

• Liker 2
Skrevet

https://tv.vg.no/nyheter/hoer-hele-lydopptaket-med-marius-og-politispanerne?id=346481

FruR skrev (25 minutter siden):

Vi er enig om at offentlig helsevesen tar slike prøver . Men vi vet ikke om Marius har gått der. Kilde på at Marius går eller har gått på behandling hos det offentlige? For jeg kan ikke finne det når jeg googler . Ingenting når søker på Gaustad og Marius Borg. 

Han snakker blant annet om det i lydklippet som ble avspilt i retten. Det var konkret Gaustad nevnt. 
Påstanden om at de tar prøver på sånne steder er fakta uavhengig om du tror Marius har gått i behandling eller ikke, at du ikke tror på at har gått i behandling er påstanden. 
jeg tror vi vite litt mer i rettsaken. 
jeg postet en link som havnet over kommentaren din , jeg vet ikke hvordan det havnet der, men ca 5 minutter inn i samtalen snakker de om at han går i « møter og sånne greier « på Gaustad . 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
FruR skrev (35 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-28-i-rusbehandling-pasienten-betaler-ikke-selv/s/5-95-2681280

https://www.nettavisen.no/nyheter/marius-borg-hoiby-er-under-rusbehandling/s/5-95-2680827

litt dårlige kilder her, det er ihvertfal påstått av nettavisen at han er under behandling . 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...