Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Hekken skrev (30 minutter siden):

Kronprinsessen har to brødre .

Hva i all verden har DE meg denne saken å gjøre ?

Brukte feil tittel i opprinnelig innlegg. Rettet til Prinsessen nå. 

Endret av Eyr
Feil tittel
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eyr skrev (1 time siden):

Ekstremt naivt. Klart han har en ledende samfunnsposisjon bare av at han er broren til kronprinsessen. De som ikke forstår det forstår ikke mye av skjulte normer og skikker i samfunnet. Er ikke spesielt skjult heller. Diplomatpass er vell en ganske tydelig bevis på det. 

Kan jo også ta med at han har en egen tråd her på KG. Hvorfor i det hele tatt gidde å diskutere han hvis han ikke har en offentlig rolle? Han er kjent fordi han er sønn av MM og bror til IA. Hvis det ikke betyr noe som helst så er det jo bare å slette denne tråden da. Han er en hvermannsen i følge Aricia. 👌🏼 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Hekken skrev (12 minutter siden):

Hvorfor skriver du «sov» i anførselstegn…?

Fordi vi vet at det har vært stilt spørsmål ved om det er mulig å bli "borte" så raskt. Det har til og med vært brukt søvnforskere fordi det virker nesten usannsynlig. Vi vet ikke om ofrene sov - det vi vet er at de var ute av stand til å gjøre motstand og det virker nesten utrolig at ingen av de har våknet mens han utførte overgrepene. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Eyr skrev (11 minutter siden):

Nei si det. Den ene har en tråd om seg selv på KG. Så vil si han har ganske mye med denne saken å gjøre. 

Nei, du snakker om prinsessen, ikke kronprinsessen! 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sånn at man enten er "en hvermannsen" eller en person med "en samfunnsposisjon". Å slå fast at noen ikke innehar det siste medfører ikke å påstå at de er det første.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Pås skrev (Akkurat nå):

Nei, du snakker om prinsessen, ikke kronprinsessen! 

Takk for rettelsen. Det er helt korrekt😂

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (15 minutter siden):

Fordi vi vet at det har vært stilt spørsmål ved om det er mulig å bli "borte" så raskt. Det har til og med vært brukt søvnforskere fordi det virker nesten usannsynlig. Vi vet ikke om ofrene sov - det vi vet er at de var ute av stand til å gjøre motstand og det virker nesten utrolig at ingen av de har våknet mens han utførte overgrepene. 

så det du sier er hva egentlig?

Jeg leser deg litt mellom linjene som at enten lyver ofrene og lot som om de var ute av stand til / sov og videobevisene og bildene viser ikke dette selv om politiet mener det er bevis osv osv osv eller så var de dopet ned og ute av stand til å hverken forsvare seg eller våkne? 

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil? Dessuten er det vel skikkelig synsing å spekulere i dette når ut over at politiet mener de skal kunne bevise saken de tiltaler han for. 

Så får vi håpe han ikke klarer manipulere ofre og sak i så stor grad at han går fri, noe som kanskje er en vel så stor sansynlighet som noe annet egentlig i denne "såpeserien" dette har utviklet seg til å bli.. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Carrot skrev (18 minutter siden):

Jeg leser deg litt mellom linjene som at enten lyver ofrene og lot som om de var ute av stand til / sov og videobevisene og bildene viser ikke dette selv om politiet mener det er bevis osv osv osv eller så var de dopet ned og ute av stand til å hverken forsvare seg eller våkne? 

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil? Dessuten er det vel skikkelig synsing å spekulere i dette når ut over at politiet mener de skal kunne bevise saken de tiltaler han for. 

Så får vi håpe han ikke klarer manipulere ofre og sak i så stor grad at han går fri, noe som kanskje er en vel så stor sansynlighet som noe annet egentlig i denne "såpeserien" dette har utviklet seg til å bli.. 

Jeg kunne jo brukt politiets egne ord: "offeret var ute av stand til å gjøre motstand":

Sitat

gjelder seksuell omgang uten samleie med en kvinne som er ute av stand til å motsette seg handlingen.

Politiet har kontaktet søvnforsker nettopp fordi det virker nesten usannsynlig at noen sovner så raskt. 

Sitat

Fornærmede skal ha vært ute av stand til å motsette seg handlingen,

Sitat

Det kan også bety seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen.

https://www.aftenposten.no/norge/i/o3VQMm/hva-skjer-videre-og-hvilken-straff-kan-marius-borg-hoeiby-faa

(det siste sitatet er tatt herfra)

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (18 timer siden):

I at det ble tatt tester. Du har som vanlig ikke noen kunnskap om fakta, men kommer med spekulasjoner. 

Det blir tatt prøver på slike steder. Det er fakta. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (7 minutter siden):

Jeg kunne jo brukt politiets egne ord: "offeret var ute av stand til å gjøre motstand":

Politiet har kontaktet søvnforsker nettopp fordi det virker nesten usannsynlig at noen sovner så raskt. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/o3VQMm/hva-skjer-videre-og-hvilken-straff-kan-marius-borg-hoeiby-faa

(det siste sitatet er tatt herfra)

hva er det du vil oppnå med de kommentarene?

Det er slik at politiet har bevismateriale som viser at kvinnene ikke var beviste - at de var ute av stand til - det er grunnlag for tiltale. At noen mener "det virker nesten usansynlig" er ikke et tema i den settingen det skal godt gjøres å bevise at Marius i EGNE filmer og bilder med ofrene ikke visste at de var "ute av stand til" så jeg skjønner fortsatt ikke argumentasjonen din? Jeg prøver skjønne hva er det du vil oppnå med argumentasjonen men kommer til kort. 

• Liker 3
Skrevet
FruR skrev (17 timer siden):

Hvordan vet vi at de tar prøver? Du sier de tar prøver på slike steder. Hvis det er en privat dyr rehab i London er jeg ikke sikker på at de tvinger seg til å ta prøver hvis du ikke vil? Men du har kanskje kilder? Uansett hjelper det ikke hvis rehabsentret i London  tar prøver. Det er  offentlig instanser i Norge som må ta de hvis  vi skal se det som relevant for å beholde eller  miste førerkort. 

Jeg vet at Dagbladet har nevnt når han dro til London på rehab tidlig desember 2024  https://www.dagbladet.no/nyheter/har-reist-pa-behandling/82305348  og mediene meldte at han var hjemme igjen til jul også ser det som han var  tilbake  en tur før avsluttet en eller annen gang før 25 januar ?https://www.hellomagazine.com/royalty/805073/princess-mette-marit-son-marius-borg-hoiby-returns-new-girlfriend/  Altså max 6-7 uker med opphold hjemme i mellom for å feire jul. 

Vi vet fortsatt at de tar prøver på sånne steder. 
Har de sluttet og ta prøver på Gaustad og da, eller er bare London viktig? Han fikk jo ikke tilbake sertifikatet før lenge etter London uansett. 

det vi ikke vet er hva som har blitt tatt av prøver han, om han fortsatt tar prøver og hvorfor han fikk tilbake sertifikatet. 

• Liker 3
Skrevet
Orly skrev (15 timer siden):

Virker som praksisen er ulik ja, en i nærmeste familie kræsjer i ruset tilstand og mistet førerkortet , måtte levere prøver i noen uker og møte til avrusningskurs, fikk igjen førerkortet etter 3 mnd.

Samme her, men hun må fortsette og ta prøver en gang i uka. Stopper henne ikke fra og gå på byen og drikke når hun ikke skal kjøre og ikke skal testes dagen etter. 

• Liker 1
Skrevet
Orly skrev (5 timer siden):

Ja det var i grunn ikke noen som skjønte det der, men godt mulig det spiller en rolle hva man har inntatte og hvor mye selvsagt 

Håper i det minste vedkommende måtte fortsette å avlegge urinprøver eller andre tester for å sjekke etter drugs i kroppen. 

• Liker 2
Skrevet
Orly skrev (16 timer siden):

Virker som praksisen er ulik ja, en i nærmeste familie kræsjer i ruset tilstand og mistet førerkortet , måtte levere prøver i noen uker og møte til avrusningskurs, fikk igjen førerkortet etter 3 mnd.

Marius har vel ikke kræsja? Som jeg husker det var det mm som meldte fra så han ble fratatt førerkortet . Samme gjorde vi med et familiemedlem, og hun mistet førerkortet i noen måneder, og fikk det tilbake etter noen måneder, men må ta urinprøver en gang i uka. Akkurat det vet vi ikke om Marius gjør , vi vet ikke hvorfor han har førekort nå. 

• Liker 3
Skrevet
Carrot skrev (14 minutter siden):

hva er det du vil oppnå med de kommentarene?

Det er slik at politiet har bevismateriale som viser at kvinnene ikke var beviste - at de var ute av stand til - det er grunnlag for tiltale. At noen mener "det virker nesten usansynlig" er ikke et tema i den settingen det skal godt gjøres å bevise at Marius i EGNE filmer og bilder med ofrene ikke visste at de var "ute av stand til" så jeg skjønner fortsatt ikke argumentasjonen din? Jeg prøver skjønne hva er det du vil oppnå med argumentasjonen men kommer til kort. 

Hva jeg vil oppnå? Jeg vil unngå og si at de sov så lenge jeg ikke vet om de sov. Linni har selv sagt at hun var bevisstløs - og hvorfor de var bevisstløse skal ikke jeg spekulere i. De var ikke bevisste under handlingen - det er det eneste sikre her. Så kan du bruke ordet - sov - så mye du vil. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (23 minutter siden):

Håper i det minste vedkommende måtte fortsette å avlegge urinprøver eller andre tester for å sjekke etter drugs i kroppen. 

Det har heldigvis gått bra for denne personen , avrusing hjalp åpenbart så nå har det gått ett år uten at han har rørt noe som helst :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Carrot skrev (1 time siden):

Han er tydeligvis i full gang med manipulering av ETT av ofrene sine  ; nemlig «Frogner- kvinnen» , som han  møter gang på gang, til tross for gjentatte besøksforbud.

Men det virker ikke som politiet tar det så nøye….

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (44 minutter siden):

Dersom han kjører i rus -påvirket tilstand så håper jeg for guds skyld at det ikke går ut over noen andre enn han selv….

• Liker 2
Skrevet
Hekken skrev (6 minutter siden):

Dersom han kjører i rus -påvirket tilstand så håper jeg for guds skyld at det ikke går ut over noen andre enn han selv….

Nemlig. Vet jo ikke hvilke helseaspekter som gjorde at han ble fratatt lappen, men om det i tillegg er rus inni bildet, er det skummelt.

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Nemlig. Vet jo ikke hvilke helseaspekter som gjorde at han ble fratatt lappen, men om det i tillegg er rus inni bildet, er det skummelt.

Jeg var overbevist om at det var rus, men leste formuleringen på nytt nå. Han ble fratatt sertifikatet basert på legeanbefaling etter varsling fra Mette Marit. 
jeg har alltid sett på det som en sannhet at han brukte rus og kjørte og det var derfor hun var bekymret og varslet, men det kan jo gjelde en masse andre ting . Kanskje han trengte nye briller? 
nei, jeg tror helt klart det var rus, men det er ikke lagt fram som fakta at det var helseproblemet nei. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...