Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Han er ganske mye mer enn en drittsekk. Han er en mann som har voldtatt og mishandlet kvinner han var sammen med. Joda, mange lar seg provosere av at kronprinsessens kjeltring-sønn uten egen inntekt bosetter seg i luksusbolig på Frogner. Hvem i huleste betaler for dette og hvorfor er spørsmål mange stiller seg - og med rette. 

Bare så synd at når det sporer av hele veien uansett hva man prøver å ta opp iht sak, så dras verdier og bosted opp. Sporer vekk fra det som er alvorlig og rett over i verdier og materialistiske ting. For min del det jeg syntes er minst interessant med denne saken. Og kan ikke vi andre få diskutere sak også kan de som interesserer seg for de materielle goder diskurere det. Det er litt slitsomt når man feks spør, bor jenta fra frogner epidoden på frogner fortsatt? Så er det ikke svar på det man spør om. Da kommer det masse om enabling etc om han. Spør man noe om voldtekten linni ble utsatt for , så dras hans goder frem. 

Så mitt intrykk blir da at hva han har gjort er ikke så nøye , men alt han har tilgang på. Jo  av og til når du spør om en ting, blir man konfrontert med alt man ikke spurte om. Men ingen som svarer på det som tas opp. Som nå. At jeg beskrev han som en drittsekk, så ble ikke det beskrevet med en lang liste iht alt han er tilralt for, og da nok for deg å gå i strupen med å konfrontere meg på det. Jeg vet da vel som alle andre her hva han er tiltalt for. Så ingen grunn til å tro jeg ikke har fått med meg det i snart 1,5år siden tråden omhandlet denne saken. Du skriver ikke selv hver eneste tiltale. Så ikke forvent det av andre, hver gang han nevnes

Det er en grunn til at jeg ikke er med å diskuterer hvor han bor etc i det store bildet, hvilken bil han kjører, om han er hjemme eller på tur etc. Det bryr meg svært lite, som sagt midt i ryggen. Og de gangene jeg bryr meg nok til å komentere det, er det fordi det er relevant for noe helt annet. 

Ofrene og saken er for meg langt mer alvorlig og viktig

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow, jeg mistet lappen bare ved å nevne til psykologen at jeg hadde pause fra hasj i flere dager før jeg skulle kjøre bil, og måtte levere urinprøver ukentlig i et halvt år, og det var ikke av typen hvor man kan ta med seg urin hjemmefra. Så han har iaf vært uten rus i et halvt år da. De er ekstremt strenge på det. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
Skrevet
digggpizza skrev (3 minutter siden):

Wow, jeg mistet lappen bare ved å nevne til psykologen at jeg hadde pause fra hasj i flere dager før jeg skulle kjøre bil, og måtte levere urinprøver ukentlig i et halvt år, og det var ikke av typen hvor man kan ta med seg urin hjemmefra. Så han har iaf vært uten rus i et halvt år da. De er ekstremt strenge på det. 

De kan umulig ha samme regler for han da han har vært på rusbehandling igjen etter den londonfadesen. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
digggpizza skrev (1 time siden):

Praksisen på dette er nok svært variert. Vet da om flere som både sliter psykisk og røyker fast hasj over flere 10år. Det syntes at de røyker også. Som har hatt lappen hele veien. Og vet om andre igjen som har blitt fratatt for langt mindre. Så her er det nok et større vurderings grunnlag enn noe som er sort ,hvitt og absolutt

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (På 16.12.2025 den 14.50):

De fleste kvinner som blir drept, blir drept av mannen eller eksen sin. De fleste av dem har i forkant flere ganger tilgitt slike og lignende eller verre ting. Jeg forstå ikke hvorfor, men det er tydelig en del av mange menneskers natur, eller noe de er opplært til. At man skal være snill, forståelsesfull, tilgi. Hjelpe ham å endre seg. Dette er jo helt klassisk, og jeg håper inderlig rettsvesenet ser rett gjennom den manipulerende drittsekken. Kanskje får han manipulert henne til å lyve når hun skal vitne. Jeg håper de tar med psykologer som forklarer mekanismene bak slik adferd.

Ingen skal laste de kvinnene, er utrolig hva å leve med slike menn kan gjøre med tull med hjernen. Jeg har møtt noen av dem som har blitt drept, som ikke klarte å komme seg fri, tras at vi var mange som prøvde. 

Men vi SKAL laste dem som har ordnet denne farlige mannen en eksklusiv leilighet rett ved hans ofre, og som støtter han.... 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
digggpizza skrev (4 timer siden):

Jeg var på dps og oppga at jeg ikke brukte rus men sa jeg synes det var kjipt at jeg hadde hørt flere tilfeller av noe lignende din historie. Folk som ikke kjører i rus men kanskje en sjelden gang har brukt cannabis og da vært nøye med ikke å kjøre påvirket , jeg måtte ta pisseprøve ja…. 👍 

Jeg håper virkelig at de tar jevnlig prøver av Marius hvor noen har stått å sett på han pisser men jeg tviler🤨.  Det vil vel komme frem under rettssaken. .. Jeg vet han har vært på rehab men synes det er rart at så korte opphold skal kunne endre noe som helst… 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
FruR skrev (2 minutter siden):

Jeg var på dps og oppga at jeg ikke brukte rus men sa jeg synes det var kjipt at jeg hadde hørt flere tilfeller av noe lignende din historie. Folk som ikke kjører i rus men kanskje en sjelden gang har brukt cannabis og da vært nøye med ikke å kjøre påvirket , jeg måtte ta pisseprøve ja…. 👍 

Jeg håper virkelig at de tar jevnlig prøver av Marius hvor noen har stått å sett på han pisser men jeg tviler🤨.  Det vil vel komme frem under rettssaken. .. Jeg vet han har vært på rehab men synes det er rart at så korte opphold skal kunne endre noe som helst… 

Vet ikke lengde på oppholdene hans, men de tar prøver på disse stedene. 

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (7 timer siden):

Han er ganske mye mer enn en drittsekk. Han er en mann som har voldtatt og mishandlet kvinner han var sammen med. Joda, mange lar seg provosere av at kronprinsessens kjeltring-sønn uten egen inntekt bosetter seg i luksusbolig på Frogner. Hvem i huleste betaler for dette og hvorfor er spørsmål mange stiller seg - og med rette. 

Han er en mann som er tiltalt.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (2 timer siden):

Vet ikke lengde på oppholdene hans, men de tar prøver på disse stedene. 

Hvordan vet vi at de tar prøver? Du sier de tar prøver på slike steder. Hvis det er en privat dyr rehab i London er jeg ikke sikker på at de tvinger seg til å ta prøver hvis du ikke vil? Men du har kanskje kilder? Uansett hjelper det ikke hvis rehabsentret i London  tar prøver. Det er  offentlig instanser i Norge som må ta de hvis  vi skal se det som relevant for å beholde eller  miste førerkort. 

Jeg vet at Dagbladet har nevnt når han dro til London på rehab tidlig desember 2024  https://www.dagbladet.no/nyheter/har-reist-pa-behandling/82305348  og mediene meldte at han var hjemme igjen til jul også ser det som han var  tilbake  en tur før avsluttet en eller annen gang før 25 januar ?https://www.hellomagazine.com/royalty/805073/princess-mette-marit-son-marius-borg-hoiby-returns-new-girlfriend/  Altså max 6-7 uker med opphold hjemme i mellom for å feire jul. 

Endret av FruR
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (5 timer siden):

De kan umulig ha samme regler for han da han har vært på rusbehandling igjen etter den londonfadesen. 

FruR skrev (56 minutter siden):

Nederst er innlegget jeg svarte på, med utgangspunkt i rusbehandling i Norge. Der tas urinprøver. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (15 timer siden):

Nei, det er vel nettopp det at det ikke har sjedd noe som folk vet ... rusbehandling for eksempel som gjør at man stusser litt på at han kjører videre. Det er jo lett å anta at han grunnen til at han mistet retten til å kjøre bil hadde noe med rus å gjøre. 

Nei, "folk" opplyses ikke om private helseforhold som rusbehandling, rustesting osv.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (12 minutter siden):

Nederst er innlegget jeg svarte på, med utgangspunkt i rusbehandling i Norge. Der tas urinprøver. 

Ok så du vet at Marius har fått rusbehandling offentlig i Norge? Kilde? Og hvis den var privat i Norge  så vil jeg ha kilder på at de tar prøver der.

Det vi snakket om var tester uavhengig av rusbehandling for å sjekke om du får beholde førerkort. 

Endret av FruR
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (14 minutter siden):

Vel, det er skrevet om det i Se og Hør, de hadde sikkert visst det om det var i utlandet (igjen). De vet jo det meste. 
https://www.seher.no/kjendis/bekrefter-far-rusbehandling/83744657

Og dette vet du er et offentlig sted som tar prøver? For hvis det ikke er det har det null relevans for førerretten. Som nevnt snakker vi om prøver uavhengig av om du er i rusbehandling. For å vurdere førerretten.  

ps. Det rehaboppholdet der varte jo forresten superlenge før han ble observert ute på byen med frognerkvinnen og det på nytt ble skrevet om brudd på besøksforbud …. 

Endret av FruR
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
FruR skrev (10 minutter siden):

Og dette vet du er et offentlig sted som tar prøver? For hvis det ikke er det har det null relevans for førerretten. Som nevnt snakker vi om prøver uavhengig av om du er i rusbehandling. For å vurdere førerretten.  

ps. Det rehaboppholdet der varte jo forresten superlenge før han ble observert ute på byen med frognerkvinnen og det på nytt ble skrevet om besøksforbud …. 

Dette blir det sikkert opplyst om under rettssaken, men med Se og Hør på slep overalt, er det relativt kjepphøyt å kjøre i ruspåvirket tilstand, men det vet vi jo ikke noe om. De fleste som vil slå i bordet i retten med «rusfri» dokumenterer det på et eller annet vis, iallfall. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (12 timer siden):

Dette blir det sikkert opplyst om under rettssaken, men med Se og Hør på slep overalt, er det relativt kjepphøyt å kjøre i ruspåvirket tilstand, men det vet vi jo ikke noe om. De fleste som vil slå i bordet i retten med «rusfri» dokumenterer det på et eller annet vis, iallfall. 

Jeg håper det blir opplyst om under rettssaken. Enig med deg i resten. Hvis han har vært rusfri ( noe jeg ikke er overbevist om men blir glad for å bli motbevist her ) er det jo i Marius sin interesse å dokumentere og da helst med tester fremfor bare  kortere rehab opphold med byturer og festing etterpå.  Og ja det er kjepphøyt å kjøre ruspåvirket når du har media på slep, men jeg tror vi kan vise til flere tilfeller av at Marius har vært kjepphøy før så ….

Endret av FruR
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forhåndsdømmer ingen, men vet at en tiltake tatt ut av påtalemyndigheten betyr at de er mer enn 50% sikker på at de vet NN har begått et eller flere lovbrudd. Ergo:  Politiet har god grunn til å kunne bevise at straffbare forhold har skjedd. 

«Tiltalt

Som nevnt ovenfor tar påtalemyndigheten ut en tiltalte dersom påtalemyndigheten mener den siktede har begått den straffbare handlingen vedkommende har vært siktet for.

En tiltale er et anklagedokument som legges frem for tingretten. Anklagerdokumentet eller tiltalebeslutning som det som oftest blir kalt skal angi den straffbare handling, og hvilke straffebud som påstås overtrådt. Tiltalebeslutningen må også inneholde en kort og nøyaktig beskrivelse av det forhold tiltalen gjelder, med opplysning om tid og sted.

Tingretten vil etter å ha mottatt tiltalebeslutningen beramme en dato for en rettssak. I rettsaken vil som oftest en dommer og to meddommere ta stilling til om den tiltalte er skyldig. Under rettsaken har den tiltalte som regel krav på en forsvarer etter eget ønske. Det er det offentlige som i betaler forsvarerens honorar i de aller fleste tilfeller»

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (11 timer siden):

Det ble varset at han ble fratatt lappen og våpen etter at hans mor kronprinsesse mette marit varslet helse om at hun var bekymret for dette pga hans rusproblemer høsten 2024. Så ar han mistet lappen pga rus er ikke en anragelse men fakta, som er delt her ganske mange ganger tidligere. Når han blir fratatt på den måten så gjelder andre kriterier enn om ham blir stoppet i ruset tilstand. Så jo han ble fratatt pga rusbruk, og mentale helse dog ikke pga promillekontroll. Men via legens og morens bekymring iht. Hans advokat den gangen varslet sterk bekyming om hans mentale psyke, samme tidsperiode

Retter på meg selv her. Det er ikke oppgitt i artikkelrm at det er pga rus. Men oppgis at hans mor varslet lege etter en hendelse på byen. Og at lege kan foreslå beslag bla pga helse og rus

https://www.aftenposten.no/norge/i/zAxoLO/hoeiby-fratatt-foererkortet-etter-at-kronprinsessen-skal-ha-varslet

https://www.aftenposten.no/norge/i/zAxoLO/hoeiby-fratatt-foererkortet-etter-at-kronprinsessen-skal-ha-varslet

Ok jeg må si at jeg har gått ut mot MM for beskytte Marius i denne saken men her skal MM ha kred for å ha varslet lege. At ikke politiet allerede hadde foretatt seg noe ifht til førerkort da han hadde flere narkotiske stoffer i blodet da de pågrep han er litt rart men…

Endret av FruR
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Han er en mann som er tiltalt.

Det er det vel ingen som har benektet…

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
FruR skrev (6 minutter siden):

Ok jeg må si at jeg har gått ut mot MM for beskytte Marius i denne saken men her skal MM ha kred for å ha varslet lege. At ikke politiet allerede hadde foretatt seg noe ifht til førerkort da han hadde flere narkotiske stoffer i blodet da de pågrep han er litt rart men…

Setter pris på at du kan se den delen av dette også. Manko  på innsyn i hva de faktisk gjør er ikke ensbetydenende at de ikke gjør noenting. Dette var opplysning som kom etter en periode der bla mm fikk mye kritikk for å ikke ha gjort noe. Når det kom frem at hunfaktisk har gjort noe, innenfor det hun kan gjøre. Fikk hun ikke kred for det da.

Så det er raust av deg, syntes jeg

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...