Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
PusheenPusheen skrev (57 minutter siden):

Rettsaken starter i januar. Hva gjøres mellom nå til januar egentlig? Eller er det bare dautid?

De skal vel gå gjennom resten av lydfilene/videoene. Det er ikke alt som er gått gjennom enda jf norske aviser. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mrs. Random Nick skrev (2 minutter siden):

De skal vel gå gjennom resten av lydfilene/videoene. Det er ikke alt som er gått gjennom enda jf norske aviser. 

Ja, det er nok mye å gjennomgå...

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (15 minutter siden):

At kronprinsen har med seg en som sliter med alkoholmisbruk på bar er oppsiktsvekkende. Denne er verdt å lese :

https://www.nettavisen.no/kjendis/hans-geelmuyden-i-strupen-pa-kronprinsparet-anti-ledelse/s/5-95-2577224

Jeg synes dette var godt sagt:

Sitat

Når de først sier noe, pleier de å snakke om at det er synd på noen. Men kronprins Haakon, vi har empati vi også! Du trenger ikke fortelle oss at det kan være synd på folk. Vi ønsker oss en kronprins, ikke en terapeut.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Tubaluba skrev (38 minutter siden):

Så du mener det er miljøet han vanker i som er problemet? Han ville ikke utført overgrep i et annet miljø, tror du? 

'Sønn av en alenemor uten utdannelse'... Syns du innerst inne det er relevant i denne sammenheng? Vi snakker om en kvinne som i mange år har representert Norge på beste måte, og som gjør en strålende jobb den dag idag. Familien har midler, ja, og de pengene kan de bruke bl.a. på sine barn. Det er ikke det som gjør MBH til en overgriper. 

Han ville kanskje ikke hatt tilgang på så mange kvinner om han ikke hadde tilgang på så mye penger, luksus, jetset-livet og kjendiser, nei. 

Det relevante med at han er sønn av en alenemor var kun kontrasten til hva slags luksus og miljø han da ville hatt tilgang til. Ang din nesegruse beundring for MM er jeg sterkt uenig, men det er lov å være uenige. 

Jeg tror ikke miljøet han har vanket i «er problemet», problemet er nok en kombinasjon av flere uheldige faktorer. Personlighet , gener, enabling og sikkert mange andre faktorer. Men jeg tror absolutt ikke at tre semi-kjente tynne pene kvinner hadde havnet i klørne hans om han om MM bodde i en sosialbolig i Kristiansand nei. Ikke at det hadde vært noe bedre om han i stedet forgrep seg på ressurssvake kvinner i naboleiligheten i et kommunalt bygg - det kan jo hende det hadde blitt resultatet. Men uten penger er kokainmisbruk vanskelig.

Anonym_2024 skrev (11 minutter siden):

At kronprinsen har med seg en som sliter med alkoholmisbruk på bar er oppsiktsvekkende. Denne er verdt å lese :

https://www.nettavisen.no/kjendis/hans-geelmuyden-i-strupen-pa-kronprinsparet-anti-ledelse/s/5-95-2577224

Veldig god kronikk. «Hun har noen plikter også. Vi må kreve mer av denne familien enn andre familier, og de leverer mindre. Det er ikke akseptabelt.»

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Ja han sa de hadde hørt om veldig mye annet men ikke vold.

Men det er vel litt som julianne sa at ingen visste noe før hun fortalte  om det ved bruddet.  Men i intervjuet med helle, så ymter helle om at hun iallefall  hadde sett noe ugreit, hun og noen andre. Uten at hun spesifiserer hva. Så helt  ukjent har det kanskje ikke vært. Men omfanget kanskje.  

Det blir jo litt sånn at om man ser at noen krangler litt i fylla av og til,  så er det ikke altid  greit å vite  hvordan  det egentlig er.

Noen ganger er det mer alvorlig , andre ganger ikke

Ja. Nevnes også at dette med tilknytning til alvorlig gjengkriminalitet og forbindelse til Bhatti-nettverk, er sterkt overdrevet. 

Tove Taalesen sier at mye av tilliten til kronprinsparet kunne vært intakt om de helt i starten tok avstand fra vold og rus. Det tror jeg også. En tydelig setning om det da saken sprakk, hadde vært nok til at folket i større grad ville tålt videre taushet rundt selve straffesaken. Tror jeg. Personlig trenger jeg det ikke for å tro det, men jeg antar flere ville opplevd det som å ta lederskap. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
yxnyx skrev (8 minutter siden):

Så bra at det ble en ganske omfattende tiltale, og at disse kvinnene har håp om å få rettferdighet!

Mette Marit burde også ha vært tiltalt, for medvirkning til ødeleggelse av bevis, men det hadde jeg uansett ingen tiltro til at ville skje.

Jeg håper også at disse kvinnene får rettferdighet. Men traumene som denne mannen har utsatt disse kvinnene for må de dessverre leve  med.

Endret av Junijulia
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Rettsaken starter i januar. Hva gjøres mellom nå til januar egentlig? Eller er det bare dautid?

Hva som gjøres? Det vanlige. Han får frie tøyler til å banke og voldta kvinner, drive med rus, you name it.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (15 minutter siden):

Ja. Nevnes også at dette med tilknytning til alvorlig gjengkriminalitet og forbindelse til Bhatti-nettverk, er sterkt overdrevet. 

Tove Taalesen sier at mye av tilliten til kronprinsparet kunne vært intakt om de helt i starten tok avstand fra vold og rus. Det tror jeg også. En tydelig setning om det da saken sprakk, hadde vært nok til at folket i større grad ville tålt videre taushet rundt selve straffesaken. Tror jeg. Personlig trenger jeg det ikke for å tro det, men jeg antar flere ville opplevd det som å ta lederskap. 

Han svarer vel også ut om hva han tenker om forskjellsbehandling.  Og han trekker  frem  at det er forskjellsbehandling  i denne saken og saken mot gjert i form av at det er blitt  brukt uvanlig  store resurser på sakene. Som igjen  fører til at andre alvorlige  saker henlegges pga resurs mangel. 

• Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (29 minutter siden):

Det ble jo stjålet greier på den festen, ble det ikke? Bensinkort og sånn? Og så kjørte de med segway inne eller noe sånt. Kan ikke tenke meg at kronprinsparet var hjemme. Men then again, MM hilste jo på Hell's Angels, så vidt jeg husker. 

Helt, helt utrolig at dette kunne skje uansett om de var bortreist, og så i tillegg ble det stjålet ring. Merker meg at noen sier at Marius hadde så tak på de at han gjorde som han ville, men det tviler jeg på, isåfall har alt av vakthold vært borte

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Han svarer vel også ut om hva han tenker om forskjellsbehandling.  Og han trekker  frem  at det er forskjellsbehandling  i denne saken og saken mot gjert i form av at det er blitt  brukt uvanlig  store resurser på sakene. Som igjen  fører til at andre alvorlige  saker henlegges pga resurs mangel. 

Vi må ha mer politi.

• Hjerte 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (17 minutter siden):

Det tror jeg også. 
Jeg synes ikke jeg kan mene noe om hvordan de de som foreldre har håndtert dette, for det jeg vet jeg egentlig ikke, men jeg kan si at som «mitt» kronprinspar skulle jeg ønske de hadde vært tydelige. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ser at har vært diskutert her tidligere hvorvidt man mener at han faktisk får en straff tilslutt, eller ikke. 

Men hele saken får meg til å tenke på Julio Kopseng som ble dømt for en mengde voldtekter og mishandling, og han fikk faktisk forvaringsstraff... Derfor har jeg tatt som en selvfølge at MBH, om han finnes skyldig, vil kunne få en ganske streng straff. Det er flere likheter enn forskjeller mellom de to sakene, synes jeg.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Det er da ikke MBH og Gjerts offer sin skyld at politiet ikke har ressurser nok, denne argumentasjonen er bare dødfødt.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
42. skrev (40 minutter siden):

Dette går faktisk ikke an å forsvare. Lurere veldig på hvordan sikkerheten rundt Skaugum har vært, siden det faktisk er video fra innsiden, og da lurer jeg på om kronprinsparet var bortreist? Uansett hvor de var så er det veldig, veldig og veldig rart. Har pst sovet, og hva med garden? Nesten så jeg lurer på hvordan folk fikk innpass på Skaugum

Det har vært mitt store spørsmål hele veien også. Hvordan forsvarer man at kronprinsparet både har en sønn som er kriminell, rusmisbruker og venner av samme sort, OG skal møte høyprominente mennensker som feks Zelenskyj? Og uavhengig av slikte møter deltar kronprinsparet på en rekke arrangementer og møter som kan gi sensitv info. Samtidig er det full fest hjemme hos dem, med krimnelle venner også i deres private del av Skaugum. Hvem vet hva de har gått igjennom og fått av informasjon fra Marius. 

Jeg skjønner ikke hvordan dette kongehuset tenker sikkerhet, og jeg skjønner heller ikke hvordan alle som har ansvaret for sikkerheten tydeligvis er budet på hender og bein. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (3 timer siden):

Anbefaler  å høre siste episode  av audiens.

Nettavisens krimjournalist snakker litt  om hva de forventet  og trodde etter hendelsen i fjor, hva han tror om straff etc 

https://www.nettavisen.no/kjendis/her-kan-du-hore-audiens-nettavisens-kongehuspodkast/s/5-95-2154668

Alle bør også gå inn og lese Nettavisen Kjendis,  og se hva Hans Geelmuyden skriver om kongehuset.  Der får de så ørene flagrer. Er helt enig med ham 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Ab_naturals skrev (6 minutter siden):

Jeg ser at har vært diskutert her tidligere hvorvidt man mener at han faktisk får en straff tilslutt, eller ikke. 

Men hele saken får meg til å tenke på Julio Kopseng som ble dømt for en mengde voldtekter og mishandling, og han fikk faktisk forvaringsstraff... Derfor har jeg tatt som en selvfølge at MBH, om han finnes skyldig, vil kunne få en ganske streng straff. Det er flere likheter enn forskjeller mellom de to sakene, synes jeg.

Hvis du  lytter til  siste podcast audiens. Så intervjues nettavisens fremste krim journalist.  

Han sammenligner  marius saken med andre saker og synser på forventer straff. Han trekkee frem kopseng saken som en sterk  overdrivelse  å sammenligne  med. Og at det er en helt annen sak

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (7 timer siden):

At Erna slapp unna? At ikke Erna gikk av på den saken der sier i grunnen mye. Og hennes håndtering av den med «barnevakt for Sindre» hvis hun blir statsminister igjen, at han skulle selge seg ut og så drev han og surra rundt videre osv osv. E-poster m.m. unntatt offentlighetsloven. +++ Om noe synes jeg den saken der også viser hvordan folk blir privilegieblinde, fartsblinde og entitled, og mister evnen til å se hvordan det de sier og gjør ser ut utenfra. Hadde Erna vært en god og ansvarlig leder som jobber for sak og ikke bare seg selv så hadde hun tatt ansvar ved å gå av/fratre som Høyre-leder. I stedet var det feiing under teppet, en tåreperse av en pressekonferanse og bortforklaringer og gudene vet hva. Ekstremt pinlig affære. 

Nettopp, og Høyre har tapt masse på den hendelsen. 

Vi er stadig på teambuildinger i selskapet jeg jobber for. Fikk beskjed av leder for mange år siden at vi skal ta reisene innenlands, selvom vi i flere tilfeller kunne fått rimeligere reiser til utlandet så skal vi holde oss i Norge av den grunn at det ville ikke ta seg ut at det stod på forsiden av avisene at selskapet reiste utenlands på teambuilding med ansatte. Det er helt vanlig at folk tenker på hvordan ens valg tar seg ut for utenforstående. 

HM visste veldig godt at den reisen (gutteturen) kommer til å bli dokumentert i media og tatt opp i diverse diskusjoner. Det er lov å bruke hodet selvom man ikke gjør noe ulovlig. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Purple Basil skrev (41 minutter siden):

Hva som gjøres? Det vanlige. Han får frie tøyler til å banke og voldta kvinner, drive med rus, you name it.

Og kanskje en tur utenlands.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...