Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden vil automatisk åpnes den 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
VetAlt skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har kvinner blitt sammen med han ETTER at det kjent at han er voldtektsmann?

Hvorfor skriver damer til menn i fengsel som er dømt for både drap, voldtekt og diverse annet? Vi mennesker er generelt ikke helt gode i huet…

• Liker 7
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Maia3 skrev (31 minutter siden):

Det er absolutt INGEN unnskyldning at han er rusmisbruker !!

Vi får bare være enige i at vi er uenige 😉 Bruk av narkotika under kriminelle handlinger gir ingen "uskyld" i retten uansett, men den kan forklare enkeltes oppførsel noen ganger. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (17 minutter siden):

Det er Marius som har styrt showet her ja, på alle mulige måter. På et nivå som er ganske skremmende, mtp at det er kongefamilien og rikets sikkerhet involvert her. Det er velkjente psykologiske mønstre ved visse typer personlighetstrekk og avvikende atferd, det er bare at det blir så uforståelig hvordan en ung mann har fått herje og herse med ALLE uten at noen har fått satt ned foten når man har både penger, andre ressurser, sikkerhetsmyndigheter og gudene vet hva. I en «vanlig» familie hadde man uansett ikke hatt sjanse fordi man kan ikke hjelpe en uten selvinnsikt, som ikke vil ha hjelp, og som er så til de grader grenseoverskridende og tilsynelatende manipulerende, men det blir faktisk mer og mer uforståelig hvordan absolutt ingen har greid å sette ned foten her med det apparatet som er rundt den familien. At man resignerer og er naiv som foreldre er på ingen måte uvanlig eller uforståelig med det som kommer fram om fyrens atferdsmønster, men har ingen turt å slå knallhardt i bordet her og vekke HM og MM?! mekanismene er som sagt ikke vanskelige å forstå med litt fagkunnskap, men med akkurat denne familien blir det mer og mer uforståelig at ingen har greid eller fått lov til å iverksette mer drastiske tiltak før det gikk så inni helvetes galt.

Jeg tror det har blitt satt hardt mot hardt hvis noen har forsøkt å gjøre kronprinsparet obs på at oppførselen til Marius ikke har vært grei. Det er godt mulig mange har forsøkt å si ifra, vi vet jo allerede at det ble stilt spørsmål ved hans oppførsel da han gikk på skole. Jeg tror ikke de har vært åpne for å ta det skikkelig til etterretning, for å være ærlig. Hvis han allerede fra barnsben av har vært vant med at han får styre på uten konsekvenser, er det kanskje for sent å skjerpe seg, eller å forstå viktigheten av å skjerpe seg, når det allerede har gått så langt som nå.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
missLynch skrev (48 minutter siden):

Jeg tror lokket bare så vidt er løftet av, og at det vil komme fram mye mer. Hva har folk rundt Høiby visst, hvem har vært klar over atferden hans osv. Lurer på om Haukland og Isaksen fikk munnkurv ang den posen for å dekke over for Høiby. Og hvem gav de i så fall munnkurv…? 

Sååå naive trenger vi vel ikke å være.

• Liker 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (40 minutter siden):

Prinsesse Ragnhild var inne på det da hun snakket om Marius. Hun skjønte allerede da at det ikke kom til å gå bra. Hadde MM og HM kun hatt IA og SM, hadde alle barna i det minste vokst opp i samme boble. Mens nå har MBH stått utenfor, og det har vist seg at det virkelig ikke har vært forenelig med resten av kongefamiliens privileger. Marius har nok fått mye mer slack enn han har hatt godt av.

Jeg husker godt hvordan prinsessen ble gjort til latter den gangen. Vi ser jo at hun fikk rett og mer enn det. Det var ikke engang vanskelig å forstå. MM greide ikke å styre sitt eget liv, så hvordan skulle hun greie å holde styr på et barn i en utsatt posisjon, belastet med elendige gener fra begge sider? 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Det burde jo ringt noen varselslamper allerede i 2016, når han solgte luksusvesker på Finn med adresse slottet..

Men jeg klandrer ikke kongehuset for dette. De har sikkert bare prøvd å være så forståelsesfulle og inkluderende ovenfor et parantesbarn Mette Marit hadde fra før.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes ikke Haakon og Mettes håndtering av dette er forenlig med å være fremtidig kongepar. Det har sikkert foregått mye rart i kongehus gjennom tidene, men dette er for snuskete og lavstatus til at de lenger kan ha noen reell og nødvendig respekt til å utøve rollen og inneha posisjonen de har. Et monarki fungerer bare så lenge de som arver det til enhver tid er skikket. Og det synes jeg ikke disse to er. Leit for Haakon at det skulle gå slik, han virker motivert og jobber hardt, men det hjelper ikke når man har så dårlig dømmekraft.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (37 minutter siden):

Det er Marius som har styrt showet her ja, på alle mulige måter. På et nivå som er ganske skremmende, mtp at det er kongefamilien og rikets sikkerhet involvert her. Det er velkjente psykologiske mønstre ved visse typer personlighetstrekk og avvikende atferd, det er bare at det blir så uforståelig hvordan en ung mann har fått herje og herse med ALLE uten at noen har fått satt ned foten når man har både penger, andre ressurser, sikkerhetsmyndigheter og gudene vet hva. I en «vanlig» familie hadde man uansett ikke hatt sjanse fordi man kan ikke hjelpe en uten selvinnsikt, som ikke vil ha hjelp, og som er så til de grader grenseoverskridende og tilsynelatende manipulerende, men det blir faktisk mer og mer uforståelig hvordan absolutt ingen har greid å sette ned foten her med det apparatet som er rundt den familien. At man resignerer og er naiv som foreldre er på ingen måte uvanlig eller uforståelig med det som kommer fram om fyrens atferdsmønster, men har ingen turt å slå knallhardt i bordet her og vekke HM og MM?! mekanismene er som sagt ikke vanskelige å forstå med litt fagkunnskap, men med akkurat denne familien blir det mer og mer uforståelig at ingen har greid eller fått lov til å iverksette mer drastiske tiltak før det gikk så inni helvetes galt.

Jeg er enig i alt du skriver om MBH, men er vi så sikre på at foreldre+steforeldre synes hans livsførsel er så ille? Jeg antar at de ikke har visst om voldtekter og filming. 

Faren til MBH er straffedømt for vold, grove narkotikalovbrudd og promillekjøring. MM vanket i samme type miljø som MBH før hun traff HM. Hva Haakon har bedrevet vet jeg ingenting om, men han var i alle fall liberal ift MM og han hadde vel ikke giftet seg med henne om han var i mot alt hun drev med og alle hun vanket med. 

Jeg tror de har tenkt at MBH's narkotikabruk mm ville ordne seg, og at pri 1 har vært å holde livsførselen hans unna offentligheten. 

Da de ble varslet gjentatte ganger om vold tror jeg at de tenkte at det ikke var såå ille og de fryktet i alle fall ikke hverken anmeldelse eller medieoppslag. Da hadde de nok behandlet varslene/varslerne på en annen måte. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (32 minutter siden):

Det var en privat tur.

Spiller ingen rolle om det var en privat tur eller ikke. De har visst om rusmisbruket og den forferdelige oppførselen til denne idioten i årevis, og det skal han PREMIERES for ?? Det er så motbydelig og skammelig at det finnes ikke ord ! Eplet falt ikke langt fra stammen der i gården nei. Har spurt før og spør igjen : Hvor er faren til idioten i denne saken? Gått helt under jorden?

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Krinoline skrev (8 minutter siden):

Jeg synes ikke Haakon og Mettes håndtering av dette er forenlig med å være fremtidig kongepar. Det har sikkert foregått mye rart i kongehus gjennom tidene, men dette er for snuskete og lavstatus til at de lenger kan ha noen reell og nødvendig respekt til å utøve rollen og inneha posisjonen de har. Et monarki fungerer bare så lenge de som arver det til enhver tid er skikket. Og det synes jeg ikke disse to er. Leit for Haakon at det skulle gå slik, han virker motivert og jobber hardt, men det hjelper ikke når man har så dårlig dømmekraft.

Han framstår dessverre ikke som en leder i ordets rette forstand. Å være leder krever mer enn å være sympatisk, hyggelig, høflig og hardtarbeidende. Det fordrer særlig å kunne ta tøffe avgjørelser og skjære gjennom når det trengs, og der har jeg ingen tillit til ham etter dette. Uansett hvor lett det er for meg å forstå de psykologiske mekanismene som har vært i sving og forstå handlingene til stefar Haakon 

Endret av Ninaen
Skrivefeil
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (54 minutter siden):

Det var en privat tur.

Åja, mye bedre.

Så var det dette med å hoppe ut og inn av roller når det passer en. Litt som når man blir tatt på noens Yacht eller i å møte en mann som har solgt barn til rike i alle herrans år, og later som man ikke visste. 

Endret av 1600
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (14 minutter siden):

Han framstår dessverre ikke som en leder i ordets rette forstand. Å være leder krever mer enn å være sympatisk, hyggelig, høflig og hardtarbeidende. Det fordrer særlig å kunne ta tøffe avgjørelser og skjære gjennom når det trengs, og der har jeg ingen tillit til ham etter dette. Uansett hvor lett det er for meg å forstå de psykologiske mekanismene som har vært i sving og forstå handlingene til stefar Haakon 

Man kunne kuttet støtte, bil, bolig og all luksusen i påvente av faktisk endring. Her blir man jo konfrontert med det ene etter det andre og lar likevel penge og støttekrana stå vid åpen.

Hvor naiv går det virkelig an å være? De har PST der som garantert har varslet dem om hans omgangskrets og forhold til narkotika, de er varslet, de har fått spesialbehandling av politiet. Hva har de gjort? Ingen ting. Selv ikke nå, når man vet hva han har gjort, klarer de å la være å ikke ta han med på guttetur.

Fy fa¤#% for en gjeng. 

Endret av 1600
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Han framstår dessverre ikke som en leder i ordets rette forstand. Å være leder krever mer enn å være sympatisk, hyggelig, høflig og hardtarbeidende. Det fordrer særlig å kunne ta tøffe avgjørelser og skjære gjennom når det trengs, og der har jeg ingen tillit til ham etter dette. Uansett for lett det er for meg å forstå de psykologiske mekanismene som har vært i sving og forstå handlingene til stefar Haakon 

HM er en tøffel. Her har HM med MM gitt Marius ALT. Likevel svarer han gang på gang med "f… you". Ingen respekt tilbake. 
MBH er ikke engang Haakon Magnus sin sønn.
Selv etter at Politiet kom inn i bildet har Marius bare fortsatt. Og likevel har HM gitt han gratis husrom og lommepenger. 
Hadde jeg vært stefar til en voksen mann og fikk greie på i ettertid at han voldtok en jente noen timer etter man hadde en kompistur sammen på bar hadde det vært på hue og ræva ut.
Tar ikke kronprinsen affære nå og lar Marius fortsette å pisse på han eier ikke HM selvrespekt. 
Burde sparket ut MBH for lenge siden og latt han gå på NAV som alle andre.
Men her mistenker jeg det er sørlandsprinsessen som styrer hele showet. HM kan da umulig være så gjennomført svak?

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kong Olav hadde en håndfast lederstil og jeg skulle ønske at han hadde hatt noe å si i alt dette som har med kongehusets elendighet i nåtid. Han hadde gjort rent bord og gjenopprettet kongelig ryggrad, for den  være der og være uklandelig.

HM og MM har ikke det som trengs og vil aldri få det heller. De er altfor glade i å tviholde på det å skulle være helt vanlige borgere med alle rettigheter der og plusse på med all kongeligheten når de selv finner det for godt og vi forventes å bukke og klappe for keiserens nye klær. Det en gang så staselige, staute kongehuset som en trodde på, står i ruiner og vi vet hvem som har begått dette. Nytter ikke å forsøke å gjemme seg mer. Alle sjansene er brukt opp nå. 

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
1600 skrev (10 minutter siden):

Åja, mye bedre.

Så var det dette med å hoppe ut og inn av roller når det passer en. Litt som når man blir tatt på noens Yacht eller i å møte en mann som har solgt barn til rike i alle herrans år, og later som man ikke visste. 

Det var du som poengterte representasjon, ikke jeg.

• Liker 4
Skrevet
VetAlt skrev (56 minutter siden):

Hvorfor har kvinner blitt sammen med han ETTER at det kjent at han er voldtektsmann?

Det er vel det vanlige vi har blitt fortalt gjennom bøker som Twilight og Fifty shades of grey: Stakkars, han har hatt det vondt, det er ikke rart han utagerer. Men med oss er det annerledes, for jeg elsker ham virkelig.. Og hvis jeg bare elsker ham nok og tåler nok, så vil han forandre seg, og elske meg slik jeg elsker ham.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Det var du som poengterte representasjon, ikke jeg.

Ok, merker meg hva du kommenterer på. Ikke selve saken, men pirking på ting som dette. Forstår ikke motivasjonen, men you do you.

Endret av 1600
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Mynlen skrev (1 minutt siden):

Det er vel det vanlige vi har blitt fortalt gjennom bøker som Twilight og Fifty shades of grey: Stakkars, han har hatt det vondt, det er ikke rart han utagerer. Men med oss er det annerledes, for jeg elsker ham virkelig.. Og hvis jeg bare elsker ham nok og tåler nok, så vil han forandre seg, og elske meg slik jeg elsker ham.

“Elsker han meg gjør han det ikke mot meg»

Girl, he doesn’t.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1600 skrev (6 minutter siden):

Ok, merker meg hva du kommenterer på. Ikke selve saken, men pirking på ting som dette. Forstår ikke motivasjonen, men you do you.

Jeg vil tro det hadde blitt stor ståhei om statsministerens sønn hadde gjort dette på privat reise også, jeg. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
1600 skrev (15 minutter siden):

Man kunne kuttet støtte, bil, bolig og all luksusen i påvente av faktisk endring. Her blir man jo konfrontert med det ene etter det andre og lar likevel penge og støttekrana stå vid åpen.

Hvor naiv går det virkelig an å være? De har PST der som garantert har varslet dem om hans omgangskrets og forhold til narkotika, de er varslet, de har fått spesialbehandling av politiet. Hva har de gjort? Ingen ting. Selv ikke nå, når man vet hva han har gjort, klarer de å la være å ikke ta han med på guttetur.

Fy fa¤#% for en gjeng. 

Hvor i mine siste kommentarer har jeg støtta HM? Jeg har jo skrevet i praksis akkurat det samme som deg…og i innlegget du referer at han ikke er en leder nettopp fordi han ikke greier å ta sånne avgjørelser, som du beskriver eks på i første avsnitt

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...