Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Èn unnskyldning skal han få fra meg, og det er at han er rusmisbruker. Det har han vært lenge. De er uberegnelige. 

Ellers er det ingen unnskyldninger. Samtidig som han er rusmisbruker har han andre, alvorlige problemer de må komme til bunns i slik at han kan være ute i samfunnet uten å være i fare for andre og seg selv. Det er mange med rusproblemer men det er ikke ofte man ser slike tilfeller i dette lille landet. At noen med rusproblemer er både uberegnelige, voldelige, kontrollfreaker, kjøring i påvirket tilstand osv, ingen orden i verken økonomi eller ellers i livet er heller ikke uvanlig, men det er et kvantesprang herfra til den alvorlige tiltalelisten. 

Jeg tror de selv trodde at de prøvde å gjøre noe for han, ved å ha en form for kontroll i det røde huset på eiendommen, gi han penger osv, men gutten skulle vært på avvenning for lenge siden, kanskje allerede før han dro til London første gang samt at foresatte leflet med hvem og hvordan - tilgang osv. Jeg vet det har vært fester på Skaugum med god sikkerhet, så hvorfor har det ikke vært det når M B H har hatt sine fester der..det kan man lure på. 

Tviler på at det får an å avvenne farlig personlighet

• Liker 5
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
blvck skrev (33 minutter siden):

Men hvorfor skal Marius ha bedt Nora ta kontakt med MM? 

"Ifølge VGs opplysninger skal Høiby ha bedt Haukland om å ta kontakt med kronprinsesse Mette-Marit (52) i etterkant av «posebildet», noe hun til slutt skal ha gjort, har Høiby forklart.

VG har forsøkt å få en kommentar fra Slottet."

Få Nora til å ta på seg skylda fordi mor automatisk antok at det var hans (noe det jo var, man han har jo i følge tiltalen vært kontrollerende, ville vært ganske klassisk å dra kjæreste inn på den måten)?

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (3 minutter siden):

Få Nora til å ta på seg skylda fordi mor automatisk antok at det var hans (noe det jo var, man han har jo i følge tiltalen vært kontrollerende, ville vært ganske klassisk å dra kjæreste inn på den måten)?

Aner ikke. Alt blir jo spekulasjoner med det der hengende i lufta. 

MM, og sikkert HM, vet i hvert fall en hel del. Det kan det ikke være noen tvil om. 

Endret av blvck
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det lekkes stadig fra etterforskningen.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Ikke nok til å fyre av alle kanoner (mot kronprinsparet).

Jeg synes ikke det er så rart at folk diskuterer hva deres roller oppi alt har vært, jeg da. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Ninaen skrev (5 minutter siden):

Det tenkte jeg også. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (7 minutter siden):

Hvor leser du? Eller mente du generelt?

Endret av PusheenPusheen
Korrigering
  • Liker 2
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Tiltalen er veldig detlajert, og er vel ikke publisert selv om det gis innsyn for de som spør?  Det er også veldig mange som både er avhørt og fornærmet. Disse står også fritt til å uttlae seg om saken, uten at det skal regnes som "lekkasjer" 

Endret av blvck
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Huff da.

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (49 minutter siden):

Men hvorfor skal Marius ha bedt Nora ta kontakt med MM? 

"Ifølge VGs opplysninger skal Høiby ha bedt Haukland om å ta kontakt med kronprinsesse Mette-Marit (52) i etterkant av «posebildet», noe hun til slutt skal ha gjort, har Høiby forklart.

VG har forsøkt å få en kommentar fra Slottet."

Han er vel vant med curlingforeldre, i dette tilfelle kommer curlingen med en royal kost

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (12 minutter siden):

Jeg synes ikke det er så rart at folk diskuterer hva deres roller oppi alt har vært, jeg da. 

Det skrev jeg heller ikke. 

• Liker 2
Skrevet
trønder skrev (2 minutter siden):

Huff da.

Nei.

Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Det skrev jeg heller ikke. 

Neida, jeg vet. Jeg bare sier at jeg skjønner at folk diskuterer det, og at de blir forbannet over at det har gått så langt. Han er jo en bortskjemt dott, og det er åpenbart at han hadde trengt noe annet enn tusenvis av kroner i måneden og annen luksus. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Justlooking skrev (2 minutter siden):

En ting til, om denne tråden skal stenges av en eller annen grunn?

Posegate tilhørte visstnok Marius. Noen som er overrasket? 

https://www.vg.no/rampelys/i/XjyrRg/opplysninger-til-vg-posen-haukland-holdt-tilhoerte-hoeiby

Tråden stenges kl 1, ja. Høy aktivitet og FA vil sikkert sove uten å våkne til masse å se igjennom😅

Ikke overrasket over posen, nei.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ang voldtekt i Lofoten, så skriver Lofotposten at kronprinsen og stesønn var på privat tur i Henningsvær i oktober 2023. De var tilstede på et åpent arrangement der det ble vist skifilmer, avisen har bilde der de sitter på første rad. 
Journalisten kontaktet HM, som ikke ønsket å bli intervjuet da de var på privat tur. Avisa respekterte dette, og skrev aldri om at HM var der (over flere dager). 
Men nå trykker de bildet, når det er kjent at MBH tidlig neste morgen har voldtatt en kvinne i 20-årene på et nachspiel i Henningsvær. 
https://www.lofotposten.no/tiltalt-for-voldtekt-i-lofoten-her-er-borg-hoiby-sammen-med-kronprinsen-i-henningsvar-samme-kveld/s/5-29-1220606

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Svigermor skrev (På 18.8.2025 den 16.12):

De detaljene vil jo komme fram under rettssaken uansett. Og flere til.

Likevel skjønner jeg ikke hvorfor. Tenker på de som er utsatt her, mange vet hvem de er og da trenger ikke alt være utlevert. 

Nå skal ikke jeg følge rettsaken. Der setter jeg grense for hva jeg trenger å vite .

Han får nok sin straff som fortjent uten at jeg skal måtte få fortalt alle detaljer.

• Nyttig 2
Skrevet
siesta skrev (11 timer siden):

Likevel skjønner jeg ikke hvorfor. Tenker på de som er utsatt her, mange vet hvem de er og da trenger ikke alt være utlevert. 

Nå skal ikke jeg følge rettsaken. Der setter jeg grense for hva jeg trenger å vite .

Han får nok sin straff som fortjent uten at jeg skal måtte få fortalt alle detaljer.

Får for guds skyld håpe det. Leste i Dagbladet at det er ikke kronprinsparet det er synd på i saken, men alle de anonyme kvinnene som aldri har blitt identifisert og kanskje ikke er klar over at de er blitt misbrukt. I tillegg alle de kvinnene som mener de er blitt filmet og misbrukt men hvor det ikke er bevis nok eller hvor saken er foreldet. Bør slike saker i det hele tatt bli foreldet? Skammelig, sier nå jeg. Det virker som om i Norge er overgriperen mer beskyttet enn ofrene. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
trønder skrev (7 minutter siden):

Tenk om statsministerens sønn eller mann hadde gjort dette mens han\hu representerte landet.

Det er en skandale. Statsministeren måtte trukket seg. Det er ikke engang i nærheten av greit at HM tar med seg denne ungen rundt, og at han da bruker posisjonen til å voldta folk.

Når får dette konsekvenser for HM og MM? De har jo langt på vei visst at fyren er storstilt rusmisbruker, at han slår damer og at han ikke klarer å oppføre seg. Hvorfor på gud og liv ha han med på representasjon?

Jeg klarer ikke se for meg på noe som helst nivå at andre i opphøyede stillinger hadde overlevd dette med jobben i behold. Her snakkes det ikke engang om reform alla i Sverige hvor man innskrenket alle godene til de kongelige allerede på 70-tallet.

Politiet innrømmer at mørketallene er enorme. MBH er storstilt serie-voldtektsmann, like vel skal man ha han med på ferie, på representasjon og 'tenke' på han i samme åndedrag som ofrene han har slått, voldtatt og truet.

Skaugum virker mer og mer som en moralens ørken.

Endret av 1600
  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...