Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden låses automatisk den 21:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av hensyn til de fornærmede tror jeg det blir lukket, iallfall vitneforklaringer fra kvinnene, men samtidig er det av offentlig interesse å få belyst slike saker. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Å leve priviligert i kombinasjon med manglende grenser, kan så absolutt resultere i holdninger som blant annet berettigelse og manglende interesse for innordning. De fleste blir dog bare uspiselige, ikke en voldsperson av dette kaliber. Legger man til individuelle sårbarhetsfaktorer, videre utvikling av psykisk uhelse, rus, eventuelle identitetsvansker (innenfor/utenfor kongehuset) og involvering med bekymringsfullt nettverk mm., vil risikoområdene være flere for videre skjevutvikling. I møte med manglende grenser, kan risikoen øke. Med til vurderingen, er hvilke beskyttelsesfaktorer som foreligger. Det er ingenting banebrytende ved slik kunnskap. Om dette har øverføringsverdi til MBH's livshistorie, må imidlertid en sakkyndig evr. ta seg av.

Enig i denne, tror den er rimelig spot on i dette tilfellet. 

• Liker 4
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Av hensyn til de fornærmede tror jeg det blir lukket, iallfall vitneforklaringer fra kvinnene, men samtidig er det av offentlig interesse å få belyst slike saker. 

Ja, dèt vil nok definitivt bli lukket. Jeg håper egentlig det, for deres del.

• Liker 2
Skrevet
Nemigirl skrev (21 minutter siden):

Mener du at MBH ikke er en involvert part?

Nei, jeg mener man har vrangbrille-overtenning.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Fantorangen-Oslo skrev (18 minutter siden):

Hvilken sal er størst på Tinghuset? Det kommer til å være så packed i januar at journalister, fotografer og alt mulig annet fra inn- og utland vil stå som sild i tønne. Både utenfor og inne. Vil denne rettssaken gå for åpne dører, eller vil de låse dørene av hensyn til alle ofrene? Hva tror dere?

Hovedregelen er åpne dører. Det kan hende enkelte vitnemål vil gå for lukkede dører hvis det vil være særlig belastende, men det er noe retten må ta stilling til til der og da. At hele saken føres for lukkede dører skjer ikke.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

VG

Marius' pose Nora holdt.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

VG

Marius' pose Nora holdt.

Stakkars Nora :(

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

Stakkars Nora :(

Ja, enig.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ja, enig.

Men hvorfor skal Marius ha bedt Nora ta kontakt med MM? 

"Ifølge VGs opplysninger skal Høiby ha bedt Haukland om å ta kontakt med kronprinsesse Mette-Marit (52) i etterkant av «posebildet», noe hun til slutt skal ha gjort, har Høiby forklart.

VG har forsøkt å få en kommentar fra Slottet."

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
blvck skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor skal Marius ha bedt Nora ta kontakt med MM? 

"Ifølge VGs opplysninger skal Høiby ha bedt Haukland om å ta kontakt med kronprinsesse Mette-Marit (52) i etterkant av «posebildet», noe hun til slutt skal ha gjort, har Høiby forklart.

VG har forsøkt å få en kommentar fra Slottet."

Ja, si det? Aner ikke, egentlig.

• Liker 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Det første mener jeg er belyst tidligere også, men uten enkelte av detaljene.

Helt enig i at det vitner om en  grenseløshet fullstendig på avveie. Regelbryter, trosser autoriteter og 32 alvorlige tiltalepunkter. Plaget Frognerkvinnen har han beviselig gjort gjentatte ganger med blant annet å bryte besøksforbudet (og her også avkoblet enhver respekt ved å anke helt til høyesterett). Å tro at høyesterett fungerer slik at de ville tatt inn en sånn sak, vitner og om å være frakoblet realiteter. Mulig det ble gjort for å vise kontroll, men da forstår han ikke at det utkonkurreres av dumskap.

Helt enig. Det virker som om han ikke er villig til å høre på noen. Advokaten hans Ellen Holager Andenæs var sikkert ikke enig når han ville anke besøksforbudet til høyesterett.  Hun har stor faglig dyktighet og kjenner rettsvesenet. Men til syvende og sist så er det klienten som bestemmer. Samme hvor idiotisk det enn er.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (27 minutter siden):

Enig i denne, tror den er rimelig spot on i dette tilfellet. 

Det er det mange som tror, ser jeg. Jeg mener vi vet altfor lite.

• Liker 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Det står at Nora faktisk tok kontakt med MM om dette, så da var i hvert fall MM orientert om dette - uten at vi vet hvorfor det var viktig...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Junijulia skrev (2 minutter siden):

Helt enig. Det virker som om han ikke er villig til å høre på noen. Advokaten hans Ellen Holager Andenæs var sikkert ikke enig når han ville anke besøksforbudet til høyesterett.  Hun har stor faglig dyktighet og kjenner rettsvesenet. Men til syvende og sist så er det klienten som bestemmer. Samme hvor idiotisk det enn er.

Hun har neppe rådet til det, nei.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

“Gode råd»?😏

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (4 minutter siden):

Det er det mange som tror, ser jeg. Jeg mener vi vet altfor lite.

Jeg mener vi vet nok til å danne oss et bilde her.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Glufseguri skrev (6 minutter siden):

“Gode råd»?😏

Vanskelig å se hva annet det skulle være? 🤷‍♀️

• Liker 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Vil denne rettssaken gå for åpne dører, eller vil de låse dørene av hensyn til alle ofrene? Hva tror dere?

Saken går for lukkede dører, "av hensyn til rikets sikkerhet", som det heter. Og Marius blir frikjent, også "av hensyn til rikets sikkerhet".

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Real Virtuality skrev (6 minutter siden):

Saken går for lukkede dører, "av hensyn til rikets sikkerhet", som det heter. Og Marius blir frikjent, også "av hensyn til rikets sikkerhet".

Tror jeg ikke. Det er ikke noe med denne saken som skal gå (mer) utover rikets sikkerhet enn hva den i så fall allerede har gjort ved at Marius har sluppet også andre kriminelle inn på Skaugum, og selv utgjør en sikkerhetsrisko ved at han både er rusavhenig, kriminell og uforutsigbar OG har tilgang til kronprinsparet fysisk og psykisk, og også Kongen og Dronningen - om noe mer restriktiv tilgang der. 

Endret av blvck
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (24 minutter siden):

Jeg mener vi vet nok til å danne oss et bilde her.

Ikke nok til å fyre av alle kanoner (mot kronprinsparet).

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...