Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nettavisen.no/okonomi/kraftig-inntektsfall-for-marius-borg-hoiby/s/5-95-2574504

Det er tydelig at han har hatt behov for å leve på mammas apanasje for å opprettholde sin livsstil.

Sitat

Marius Borg Høiby har opplevd et enormt fall i både inntekt og formue de siste årene.

Det viser de nyeste ligningstallene, hentet inn av Nettavisen. De viser at de skattbare inntektene til Høiby var bare 48.065 kroner, mer enn en halvert fra året før. I tillegg er den alminnelige inntekten redusert 80 prosent siden 2022. Formuen til den mye omtalte Høiby ligger nå på rundt 80.000 kroner.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd at den som virkelig burde tatt ansvaret og styrt skuta med stø kurs nå som kongen er svært gammel, kronprinsen, virker å være en konfliktsky tøffel.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet
blvck skrev (2 timer siden):

Nei, stemmer det. Han begikk overgrep etter han første gang ble siktet (ikke tiltalt). Mener å huske det var like etter han slapp ut av varetekt faktisk. 

PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Skjønner godt du trodde du hørte feil, for hallo i luken. Snakk om å virkelig ikke bry seg en dritt.

Det der er et så stort fuck you til rettsstaten at det er til å bli kvalm av..holdingen «rules don’t apply to me» har vel aldri passet bedre..

Jeg syns dette egentlig er det groveste med hele saken (og misforstå meg ikke - overgrep og voldtekt er det groveste av det grove) - men at han rett og slett driter så langt i den norske rettsstat at han ETTER grov tiltale, går ut på gaten og gjentar nøyaktig det samme han allerede er tiltalt for..det sier i grunnen alt som trengs å bli sagt..og at norske medier gav han plass til å gråte i beste sendetid og beklage for oppførselen sin er skammelig. 
Jeg har hørt så mange si «Han har store problemer - han må få hjelp»..hvor mange har sagt det samme om ofrene, og det de må slite med resten av livet sitt pga hva det idiotiske mennesket har påført dem? 
Jeg foreslår at fokuset rettes der det bør rettes - ofrene, og hva dette har kostet, og koster for dem. 

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
Skrevet
Momma skrev (11 minutter siden):

Synd at den som virkelig burde tatt ansvaret og styrt skuta med stø kurs nå som kongen er svært gammel, kronprinsen, virker å være en konfliktsky tøffel.

Min mening er at ingen av de er konfliktskye, lar det være med det, uten spekulasjoner

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
42. skrev (3 minutter siden):

Min mening er at ingen av de er konfliktskye, lar det være med det, uten spekulasjoner

Ikke mitt inntrykk/mening, men greit at vi er uenige.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Vera skrev (1 minutt siden):

Det der er et så stort fuck you til rettsstaten at det er til å bli kvalm av..holdingen «rules don’t apply to me» har vel aldri passet bedre..

Jeg syns dette egentlig er det groveste med hele saken (og misforstå meg ikke - overgrep og voldtekt er det groveste av det grove) - men at han rett og slett driter så langt i den norske rettsstat at han ETTER grov tiltale, går ut på gaten og gjentar nøyaktig det samme han allerede er tiltalt for..det sier i grunnen alt som trengs å bli sagt..og at norske medier gav han plass til å gråte i beste sendetid og beklage for oppførselen sin er skammelig. 
Jeg har hørt så mange si «Han har store problemer - han må få hjelp»..hvor mange har sagt det samme om ofrene, og det de må slite med resten av livet sitt pga hva det idiotiske mennesket har påført dem? 
Jeg foreslår at fokuset rettes der det bør rettes - ofrene, og hva dette har kostet, og koster for dem. 

Jeg er helt enig med deg. Det viser også at det her er en "atferd", eller hva man skal kalle det, som han ikke kommer til å slutte med uten skikkelig korreks. 

"Flaks" for ofrene at han filmer og dokumenter alt 🤮

Men se her: https://www.dagbladet.no/nyheter/to-fornaermede-pa-fa-timer/83474327

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Vera skrev (5 minutter siden):

Vera skrev (4 minutter siden):

Mette skrev jo et offentlig åpent brev til pressen som egentlig sa '.... you, leave him alone,' 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Momma skrev (2 minutter siden):

Ikke mitt inntrykk/mening, men greit at vi er uenige.

Ja, da er vi enige om å være uenige, og så fortsetter vi. Setter stor pris med du bidrar med, alt er bra

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (30 minutter siden):

Vera skrev (23 minutter siden):

Det første mener jeg er belyst tidligere også, men uten enkelte av detaljene.

Helt enig i at det vitner om en  grenseløshet fullstendig på avveie. Regelbryter, trosser autoriteter og 32 alvorlige tiltalepunkter. Plaget Frognerkvinnen har han beviselig gjort gjentatte ganger med blant annet å bryte besøksforbudet (og her også avkoblet enhver respekt ved å anke helt til høyesterett). Å tro at høyesterett fungerer slik at de ville tatt inn en sånn sak, vitner og om å være frakoblet realiteter. Mulig det ble gjort for å vise kontroll, men da forstår han ikke at det utkonkurreres av dumskap.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er ingenting i MBH sin oppførsel fra da dette ble kjent til dags dato som viser noe ydmykhet eller anger for denne situasjonen.

Så krompens «Alle involvert i den saken her syns nok det er utfordrende og vanskelig» får du billig av meg.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (30 minutter siden):

Det første mener jeg er belyst tidligere også, men uten enkelte av detaljene.

Helt enig i at det vitner om en  grenseløshet fullstendig på avveie. Regelbryter, trosser autoriteter og 32 alvorlige tiltalepunkter. Plaget Frognerkvinnen har han beviselig gjort gjentatte ganger med blant annet å bryte besøksforbudet (og her også avkoblet enhver respekt ved å anke helt til høyesterett). Å tro at høyesterett fungerer slik at de ville tatt inn en sånn sak, vitner og om å være frakoblet realiteter. Mulig det ble gjort for å vise kontroll, men da forstår han ikke at det utkonkurreres av dumskap.

Kan jo være for at han ' er den han er' 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Glufseguri skrev (9 minutter siden):

Det er ingenting i MBH sin oppførsel fra da dette ble kjent til dags dato som viser noe ydmykhet eller anger for denne situasjonen.

Så krompens «Alle involvert i den saken her syns nok det er utfordrende og vanskelig» får du billig av meg.

Åpenbart at han poengterte inkludering av den andre part når spørsmålet han fikk var om det var vanskelig for familien (som siktede er del av). Snakk om å koke suppe på spiker.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Momma skrev (1 time siden):

☝️ 

Akkurat. Nå har han hatt flere muligheter til å vise at han tar ansvar for situasjonen kongefamilien i Norge er i, og svare mere utfyllende og ansvarsfullt til journalistene, både rettet mot ofrene men også veien fra tidligere år og hit vi er kommet. Dette er den store testen, vil jeg si. Men, han viser igjen at det er enten A) ingen hjemme B) MM som styrer. Eller omvendt. 

Jeg synes det er ille mtp vårt kongepar som er i sitt 88.de år og skal oppleve dette i sine siste leveår. Kong Olav ville tatt kort prosess her. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Momma skrev (4 timer siden):

Og til tross for dette er han ute i fri dressur, forstå det den som kan.

Ja forstå det den som kan !! Det er jo såååå synd på stakkars lille Marius nå, tenk at han blir tiltalt for sine bitte små synder. NOT !  Blir nok ikke lenge til neste ferietur.  Gullgutten må da få lov til å reise bort,  så han slipper å bli uglesett i Norges gater.  Ikke noe kjekt for han det, må vite.  Ikke for det: hele verden følger nok med denne saken.  Hipp hurra for kongehuset

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
42. skrev (1 time siden):

Det som er trist som faen er at det fins faktisk ingen unnskyldninger, og stormen var først mørke skyer, så jeg iallefall mener det er selvvalgt, hvis kongehuset og familien rundt er så tafatte at de muligens ble bundet av et vanskelig barn, og fremdeles bundet etter han ble voksen, så hjelpes, hvordan skal dette gå? Man kan jo spørre seg hvem som styrer skuta rett på grunn

Èn unnskyldning skal han få fra meg, og det er at han er rusmisbruker. Det har han vært lenge. De er uberegnelige. 

Ellers er det ingen unnskyldninger. Samtidig som han er rusmisbruker har han andre, alvorlige problemer de må komme til bunns i slik at han kan være ute i samfunnet uten å være i fare for andre og seg selv. Det er mange med rusproblemer men det er ikke ofte man ser slike tilfeller i dette lille landet. At noen med rusproblemer er både uberegnelige, voldelige, kontrollfreaker, kjøring i påvirket tilstand osv, ingen orden i verken økonomi eller ellers i livet er heller ikke uvanlig, men det er et kvantesprang herfra til den alvorlige tiltalelisten. 

Jeg tror de selv trodde at de prøvde å gjøre noe for han, ved å ha en form for kontroll i det røde huset på eiendommen, gi han penger osv, men gutten skulle vært på avvenning for lenge siden, kanskje allerede før han dro til London første gang samt at foresatte leflet med hvem og hvordan - tilgang osv. Jeg vet det har vært fester på Skaugum med god sikkerhet, så hvorfor har det ikke vært det når M B H har hatt sine fester der..det kan man lure på. 

• Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (37 minutter siden):

Åpenbart at han poengterte inkludering av den andre part når spørsmålet han fikk var om det var vanskelig for familien (som siktede er del av). Snakk om å koke suppe på spiker.

Mener du at MBH ikke er en involvert part?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hvilken sal er størst på Tinghuset? Det kommer til å være så packed i januar at journalister, fotografer og alt mulig annet fra inn- og utland vil stå som sild i tønne. Både utenfor og inne. Vil denne rettssaken gå for åpne dører, eller vil de låse dørene av hensyn til alle ofrene? Hva tror dere?

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (Akkurat nå):

Hvilken sal er størst på Tinghuset? Det kommer til å være så packed i januar at journalister, fotografer og alt mulig annet fra inn- og utland vil stå som sild i tønner. Både utenfor og inne. Vil denne rettssaken gå for åpne dører tror dere, eller vil de låse dørene av hensyn til alle ofrene? Hva tror dere?

Er det mulig at det kan være begge deler? Noe vil bli offentlig, mens man samtidig gjør det man kan for å holde fornærmede anonyme? Usikker på hvordan det funker i praksis.

• Liker 4
Skrevet (endret)
42. skrev (1 time siden):

Kan jo være for at han ' er den han er' 

Å leve priviligert i kombinasjon med manglende grenser, kan så absolutt resultere i holdninger som blant annet berettigelse og manglende interesse for innordning. De fleste blir dog bare uspiselige, ikke en voldsperson av dette kaliber. Legger man til individuelle sårbarhetsfaktorer, videre utvikling av psykisk uhelse, rus, eventuelle identitetsvansker (innenfor/utenfor kongehuset) og involvering med bekymringsfullt nettverk mm., vil risikoområdene for videre skjevutvikling være flere. I møte med manglende grenser, kan risikoen da øke ytterligere. Med til vurderingen, er hvilke beskyttelsesfaktorer som foreligger. Det er ingenting banebrytende ved slik kunnskap. Om dette har øverføringsverdi til MBH's livshistorie, må imidlertid en sakkyndig evt. ta seg av.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...