Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden blir stengt for natten og åpnes i morgen tidlig siden noen fortsatt tyr til diskusjon rundt andre og tillegger de meninger istedenfor å diskutere sak.

Edit: Tråden er nå ryddet og vil bli åpnet igjen. Vi ønsker å beholde tråden åpen så mye som mulig så vi ber om at dere avstår fra å diskutere hverandre som brukere, tillegge hverandre meninger, bruke nedsettende kallenavn på personer, samt spekulere utover det som allerede er kjent. Det er nok alvorlige hendelser i denne saken så det er ikke nødvendig å spekulere utover dette. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Kan vi slutte å skylde på rusen? De fleste som bruker narkotika begår ikke overgrep.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Uansett hva han får er det mindre enn hva han fortjener.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

som alle andre straffesaker som går på voldtekt - lavest mulig om noen straff da det er det "alle andre" får.. Desverre, HVIS De kommer så langt som til retten - nooe de jo ikke gjr som regel..

- og som alle andre straffesaker på vold - lavest mulig da igjen, det er det alle andre får.. og han skal dømmes på linje med alle andre og få samme straff som de som dømmes får..

Og det er svært få som dømmes hvis det ikke er "graverende" og i denne saken er det nok etter loven ikke spesielt graverende det han har gjort selv om det viser at han ikke bryr seg om loven og oppfører seg som en kriminell.. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror desverre ikke at han blir straffet. Han er tross alt en sønn av en kommende dronning. Dette vil bli glemt og hysjet ned så fort som mulig. Kronprinsparet har jo allerede vist media at de gjør aøt for å støtte han. Både med å rydde opp i rotet i huset, til å slette/ødelegge bevis, og reise på ferie med stakkars lille dutten.... 

Samtidig har jeg ett lite håp om at rettferdigheten vil seire og at han faktisk får en skikkelig straff.. At de viser at status faktisk ikke har noe å si når man gjør slike ting. 

• Nyttig 3
Skrevet

ingen straff, og han vil fortsette å nyte godt av våre skattepenger.

• Liker 4
Skrevet

Er dette samme hendelse som har blitt diskutert her et par ganger? Som ble latterliggjort og bagatellisert, og kalt ryktespredning?  MBH er nå sikter for denne hendelsen. 

En av videoene skal vise at han kjørte i 73 kilometer i timen på den smale veien opp til Skaugum gård, der fartsgrensen er 40. «Kjøringen medførte blant annet fare for skade på ham selv og vakthavende gardister på stedet, og fare for materielle skader på kjøretøyet», står det.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/voldtekter-og-mishandling-her-er-hele-hoiby-tiltalen/18008556/

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Anonym_2024 skrev (1 minutt siden):

Er dette samme hendelse som har blitt diskutert her et par ganger? Som ble latterliggjort og bagatellisert, og kalt ryktespredning?  MBH er nå sikter for denne hendelsen. 

En av videoene skal vise at han kjørte i 73 kilometer i timen på den smale veien opp til Skaugum gård, der fartsgrensen er 40. «Kjøringen medførte blant annet fare for skade på ham selv og vakthavende gardister på stedet, og fare for materielle skader på kjøretøyet», står det.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/voldtekter-og-mishandling-her-er-hele-hoiby-tiltalen/18008556/

Sannsynligvis. Er den han la ut video av på Instagram med «der røyk det nesten med en gardist». Er nok her gardister er innkalt som vitner. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonym_2024 skrev (1 minutt siden):

Det stemmer nok det, sammen med enkelte andre forhold i tiltalen som også er blitt bagatellisert og kalt for ryktespredning. Det ble for øvrig veldig stille i fjøset etter at tiltalen ble gjort kjent.

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dette skal være en sak for hele verden å stikke nesa oppi. 
De involverte kvinnene skal selvsagt får saken sin rettferdig behandlet, og konsekvenser for hva man gjør gjelder for alle ; men kan det ikke skje mellom dem det gjelder ?

Syns hele saken er tragisk. Og veldig mange berørte . 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Momma skrev (7 minutter siden):

Det stemmer nok det, sammen med enkelte andre forhold i tiltalen som også er blitt bagatellisert og kalt for ryktespredning. Det ble for øvrig veldig stille i fjøset etter at tiltalen ble gjort kjent.

Opplevde ikke at den hendelsen med råkjøring ble bagatellisert, idiotien hadde jo lagt ut video. Det var vel mer at enkelte forsøkte å redegjøre for hvorfor politiet ofte legger bort sånne saker mtp at det skal være helt sikkert basert på videoen hvor man kjører, hvem som kjører osv. Altså på generelt grunnlag. Denne saken ble jo også anmeldt av noen, og henlagt. Nå har de vel gardister som stiller som vitner, da er det ikke kun videoen som er bevis lenger. 
Andre ting er blitt bagatellisert og kalt ryktespredning, det er jeg enig i. 

• Liker 2
Skrevet
Mmmwhatever skrev (12 timer siden):

Gjentatte voldtekter er jo rimelig alvorlig. 

Det er veldig alvorlig, og han får nok en lengere tidsbestemt dom. 

• Liker 2
Skrevet
Anemoi skrev (Akkurat nå):

Jan Bøhler har en interessant artikkel i Nettavisen i dag, der han kritiserer kronprinsparets passive kommunikasjon.  En uformell avstemming i avisen viser at mange nå mener det er på høy tid med en reaksjon fra kronprinsparet - det støtter jeg. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/kronprinsparets-taushet-hvorfor-reagerer-de-ikke-pa-hoiby-saken/o/5-95-2574061

IMG_9051.jpeg

Ja, og det er ikke ofte jeg er 100 % enig med Bøhler, men det er jeg her.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Momma skrev (3 minutter siden):

Ja, og det er ikke ofte jeg er 100 % enig med Bøhler, men det er jeg her.

Samme her! 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Ninaen skrev (5 minutter siden):

Opplevde ikke at den hendelsen med råkjøring ble bagatellisert, idiotien hadde jo lagt ut video. Det var vel mer at enkelte forsøkte å redegjøre for hvorfor politiet ofte legger bort sånne saker mtp at det skal være helt sikkert basert på videoen hvor man kjører, hvem som kjører osv. Altså på generelt grunnlag. Denne saken ble jo også anmeldt av noen, og henlagt. Nå har de vel gardister som stiller som vitner, da er det ikke kun videoen som er bevis lenger. 
Andre ting er blitt bagatellisert og kalt ryktespredning, det er jeg enig i. 

Det var noen som gikk veldig langt i å prøve å argumentere for at det ikke var på Skaugum, trærne man såvidt kunne skimte ble grundig studert for å se om det kanskje ikke var samme allé 😄

Jeg visste at det godt kunne være der, fordi barn av venner har vært i garden og har vært utstasjonert på Skaugum, og de har ved oppstart blitt advart av sine befal om at man alltid må passe seg i alleen der, fordi MBH kjører som et svin der.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg blir kvalm når jeg ser hvordan enkelte forsøker å dysse ned HM og MMs rolle i saken. De har oppdratt fyren, og gitt fyren penger, samt dekket over kriminell atferd over lang lang tid. Foreldrene hans har i aller høyeste grad vært delaktige i at skitstøvelsen kunne holde på så lenge som han gjorde. 

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 21
Skrevet
lurker skrev (2 minutter siden):

Nå varsles det en uttalelse fra Haakon, så da får vi se om han kommer med noe nytt eller om det er kokt suppe over den samme spikeren:

https://www.vg.no/rampelys/i/vgLL7p/kronprins-haakon-varsler-uttalelse-etter-tiltalen

Jeg er ganske sikker på at pressen får en god dose kjeft, i tillegg får vi sikkert høre en tale om "stakkars Mette". Men jeg håper at jeg tar feil.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...