Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
miss summers skrev (15 minutter siden):

Har null sympati for familien. Inklusive kongen og hans frue. 

Enig!!

Nå er det så mye sirkus at jeg klarer ikke forestille meg hva neste trekk kan være.

MBH voldtar og misbruker kvinnfolk samt andre lovbrudd. 
ML og DV er hel sprø begge to med deisse evinnelige utenomjordiske talegavene sine. Nå dras både Leah og Maud inn i dette Hest «imperiet», samt at IA sikkert skal promotere de fæle klærne i Australia.

SM virker som en grei kar foreløpig, håper det fortsetter sånn.

MM og HM bør skamme seg herfra til helv… De har visst mye mer enn de noensinne vil innrømme for media.

Harald og Sonja går bare stille i dørene med alt det negative rundt kongehuset. De er ikke ved god helse lenger, så alt dette sirkuset tærer nok på en gammel skrott.

Hele kongehuset bør avvikles og det snarest mulig før Harald og Sonja ikke er noe mer.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er overbevist om at vi bare vet en brøkdel av det han har gjort. Eier ikke sympati for denne familien som har tilrettelagt såpass for dette mennesket at han tror han kan gjøre hva faen han vil uten konsekvenser.

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
GammelKaktus skrev (2 minutter siden):

Jeg er overbevist om at vi bare vet en brøkdel av det han har gjort. Eier ikke sympati for denne familien som har tilrettelagt såpass for dette mennesket at han tror han kan gjøre hva faen han vil uten konsekvenser.

Det tror jeg også. Jeg tror ikke han har filmet alt, jeg tror han har gjort mye udokumentert. Og jentene har jo vært neddopa eller på andre måter ute av stand til å være ved bevissthet, så de vet jo ikke noe de heller, i så fall.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Jeg tror, siden vi vet at MBH har et enormt temperament og utagerer på voldelige og dramatiske måter, at det til slutt gikk så langt at familien muligens har gitt ham det han vil ha for å holde ham blid. Jeg kan liksom ikke se for meg at man med viten og vilje ellers skulle gi massemasse penger til noen som bruker dem på narkotiske stoffer. De har rett og slett vært dumsnille, gjort både seg og Marius en gedigen bjørnetjenste, som ikke bare har kommet bitt ham i ræva, men også dem selv slik det nå tydeligvis kommer frem at ting har vært. Enten det, eller så har de virkelig ikke fulgt med i timen, og ukritisk gitt penger til ham. Å være så blind for sitt eget barns oppførsel, tror jeg ikke de er. Jeg tror de har lent seg alt for mye på det faktum at Marius har sluppet unna, gang på gang, og i tillegg ikke ville trigge et sinne i ham. De har enablet okke som, enten med fullt overlegg, eller rett og slett med "blind trust".

Jeg tror du har rett. Og grensene flyttes gradvis (derav bruken av ordet fartsblind fra meg i annet innlegg). Dette er ikke forsøk på å unnskylde. 

• Liker 5
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du har rett. Og grensene flyttes gradvis (derav bruken av ordet fartsblind fra meg i annet innlegg). Dette er ikke forsøk på å unnskylde. 

Jeg leste innlegget ditt, og er helt enig. Det unormale blir plutselig den nye normalen, og man godtar mer og mer.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (På 15.8.2025 den 12.09):

Eller så forteller folk sannheten. 

Det gjorde de, gitt...

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (11 minutter siden):

Jeg tror, siden vi vet at MBH har et enormt temperament og utagerer på voldelige og dramatiske måter, at det til slutt gikk så langt at familien muligens har gitt ham det han vil ha for å holde ham blid. Jeg kan liksom ikke se for meg at man med viten og vilje ellers skulle gi massemasse penger til noen som bruker dem på narkotiske stoffer. De har rett og slett vært dumsnille, gjort både seg og Marius en gedigen bjørnetjenste, som ikke bare har kommet bitt ham i ræva, men også dem selv slik det nå tydeligvis kommer frem at ting har vært. Enten det, eller så har de virkelig ikke fulgt med i timen, og ukritisk gitt penger til ham. Å være så blind for sitt eget barns oppførsel, tror jeg ikke de er. Jeg tror de har lent seg alt for mye på det faktum at Marius har sluppet unna, gang på gang, og i tillegg ikke ville trigge et sinne i ham. De har enablet okke som, enten med fullt overlegg, eller rett og slett med "blind trust".

Hvis de hadde vært redde for ham så er det rart at de vil ha ham på eiendommen, sammen med småsøsken osv. I tillegg har de vel tilgang på livvakter og annet vakthold som er lett tilgjengelig 24/7. I så fall tror jeg det er mer fasaden de har vært redde for enn sine fysiske kropper.

Som jeg har skrevet tidligere kan det godt hende han har informasjon om diverse i familien som ikke nødvendigvis hadde vært så gøy å få offentliggjort, så det kan godt hende de har følt seg truet sånn sett. Men dette blir bare spekulasjoner fra oss begge. 

Det vi vet er at kronprinsparet har bidratt til at han kan leve som han har gjort, både med penger, bolig, ignorering av varslere osv osv. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Svart skjerm skrev (1 time siden):

Men nå tenker jeg sånn menneskelig sett. Hvordan man er skrudd sammen emosjonelt. Det å slå en kvinne (noen du elsker?) med knyttet neve, sparke henne og ta kvelertak? Da er det jo noe annet enn ytre omstendigheter. Da mangler mangler jo man empati. Litt mangelfullt utviklede sjelsevner?

Litt ??

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Jeg leste innlegget ditt, og er helt enig. Det unormale blir plutselig den nye normalen, og man godtar mer og mer.

Nettopp. Man hjernevasker nærmest seg selv, og slutter å ta innover seg hvordan ting vil se ut utenfra. Det gjelder både folk som enabler, folk som blir med på andres galskap for å f.eks beholde jobb eller overleve på andre måter, eller de som er banditten selv. Og derfor blir heldigvis mange avslørt til slutt, de blir overmodige pga denne mekanismen. De føler seg uovervinnelige. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Med all respekt så må jeg si meg uenig. Gjennom å kalle kronprinsfamilien for «dumsnille» så tar man bort det ansvaret de faktisk har hatt for å avverge videre handlinger. De har vært egoistiske og mer opptatt av å glatte over og dekke over handlingene til MBH enn noe annet. Det er som tidligere nevnt, godt kjent i miljøet rundt MBH hva han drevet med, også hva slags kvinnesyn han har og hvilken handlinger han har utført. At foreldre ikke har skjønt noe eller lagt sammen to og to, etter alle disse årene, også etter at de har blitt fortalt av ofrene hans hvordan han er, det er bare struts taktikk i håp om at det skal blåse over. Det viser dessverre hvilken verdier som skal videreføres av kommende kronprinspar. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Hvis de hadde vært redde for ham så er det rart at de vil ha ham på eiendommen, sammen med småsøsken osv. I tillegg har de vil tilgang på livvakter og annet vakthold som er lett tilgjengelig 24/7. I så fall tror jeg det er mer fasaden de har vært redde for enn sine fysiske kropper.

Som jeg har skrevet tidligere kan det godt hende han har informasjon om diverse i familien som ikke nødvendigvis hadde vært så gøy å få offentliggjort, så det kan godt hende de har følt seg truet sånn sett. Men dette blir bare spekulasjoner fra oss begge. 

Det vi vet er at kronprinsparet har bidratt til at han kan leve som han har gjort, både med penger, bolig, ignorering av varslere osv osv. 

Det er ikke sikkert de har vært redde, men kanskje mer slitne? Eller kanskje blinde på hvor jævlig han er. Kanskje han rett og slett behandlet småsøsknene sine eksemplarisk bra, og derfor så de ingen grunn til å ikke ha ham i nærheten? Jeg vet ikke altså, jeg bare tenker at han kan ha behandlet søsknene annerledes siden de er yngre. Men uansett er du nok inne på det med fasaden, muligens har den vært viktigere enn noe annet.

• Liker 2
Skrevet
Anonym_2024 skrev (1 minutt siden):

Med all respekt så må jeg si meg uenig. Gjennom å kalle kronprinsfamilien for «dumsnille» så tar man bort det ansvaret de faktisk har hatt for å avverge videre handlinger. De har vært egoistiske og mer opptatt av å glatte over og dekke over handlingene til MBH enn noe annet. Det er som tidligere nevnt, godt kjent i miljøet rundt MBH hva han drevet med, også hva slags kvinnesyn han har og hvilken handlinger han har utført. At foreldre ikke har skjønt noe eller lagt sammen to og to, etter alle disse årene, også etter at de har blitt fortalt av ofrene hans hvordan han er, det er bare struts taktikk i håp om at det skal blåse over. Det viser dessverre hvilken verdier som skal videreføres av kommende kronprinspar. 

Man har ikke mindre ansvar selv om de har vært dumsnill, altså. Det er ikke det jeg sier. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Man hjernevasker nærmest seg selv, og slutter å ta innover seg hvordan ting vil se ut utenfra. Det gjelder både folk som enabler, folk som blir med på andres galskap for å f.eks beholde jobb eller overleve på andre måter, eller de som er banditten selv. Og derfor blir heldigvis mange avslørt til slutt, de blir overmodige pga denne mekanismen. De føler seg uovervinnelige. 

Er enig.

• Liker 2
Skrevet
Ninaen skrev (7 minutter siden):

Enig med både deg og @PusheenPusheen - dette med grenseflytting, medavhengighet og forsøk på å reparere, er het garantert medvirkende i denne saken. Legg til et voldsomt fall og megatrøkk når mediene finner ut av saken. Og dette er overhodet ikke noe forsøk på å unnskylde fra meg heller.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Ja, man er jo "uskyldig til det motsatte er bevist", og man skal forholde seg til at han ikke er dømt for noe, men at han ikke er dømt ennå, betyr ikke at det ikke har skjedd. Jeg syns det er helt feil at monarkene våre omgås han på ferier i denne perioden som har vært og er. Signalene det sender overgrepsofre er ikke ok. For mange som har vært utsatt for han, og for andre - så kan dette være en stor trigger. De er våre overhoder, den mektigste familien i Norge. Ferie med voldelig sønn på forsiden KAN føles som at de sympatiserer med han. 

De kan støtte han på andre mer anonyme måter. "Nedtonet" ville vært et bedre valg. 

They dont say a lot, so people watch what they do... 

Og dette viser at kronprinsparet ikke har noe behov for å nedtone eller vise at de tar avstand fra handlingene hans overhodet. De signalene som sendes ut er usmakelige. 

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Man har ikke mindre ansvar selv om de har vært dumsnill, altså. Det er ikke det jeg sier. 

Jeg skjønner det, men for ofrene sin del så kan det fort virke slik. Det er hverken dumskap eller snillhet som kommer meg i hu, når det gjelder håndteringen av MBH. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Problemet er jo at de har alle verdens rådgivere og folk, er det INGEN som kan komme igjennom til HM og MM om at valgene deres har vært sykelig dårlige? Ikke bare før, men denne forgjortade ferien for to uker siden midt imellom siktelse og tiltale?

Det virker mer som det var et siste hurra enn noe annet. Fy f så umusikalsk av Hm.

Endret av Ellie42
  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
42. skrev (Akkurat nå):

Tviler sterkt på at de har vært redd for sinnet til Marius, handler nok mer om at Marius er den første mette fødte, og tviler sterkt på at han hadde et jerngrep om de at han skulle publisere noe. Ja, hvis han gjorde det uten at de visste, så ja. Men altså, dette er kongehuset, og at Norges kronprinsparet blir holdt i et jerngrep for at Marius skal få gjøre som Marius vi, hvis det er tilfellet, så er IALLEFALL ikke mette og Haakon rustet til å bli konge og dronning. Burde si seg selv

Jeg synes ikke de burde rykke videre opp, nei.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Å være dumsnill er å låne penger til noen som ikke betaler tilbake, flere ganger. 

Det kronprinsparet har gjort ved å gi penger, gratis bolig til en sønn som ruser seg og er voldelig - det å kalle de dumsnille er for snilt i min verden. Rus og vold vet vi de har kjent til. Det er så tafatt og skammelig at jeg har ikke ord. 

Men en ting er sikkert, HM er ikke min konge! Jeg vil aldri neie for de - heller snu ryggen til de. 

Jeg synes det er vanvittig provoserende å se at de reiser på ferie med MBH. Jeg er tom for ord - og det er ikke ofte!

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet
Maud-1919 skrev (Akkurat nå):

Å være dumsnill er å låne penger til noen som ikke betaler tilbake, flere ganger. 

Det kronprinsparet har gjort ved å gi penger, gratis bolig til en sønn som ruser seg og er voldelig - det å kalle de dumsnille er for snilt i min verden. Rus og vold vet vi de har kjent til. Det er så tafatt og skammelig at jeg har ikke ord. 

Men en ting er sikkert, HM er ikke min konge! Jeg vil aldri neie for de - heller snu ryggen til de. 

Jeg synes det er vanvittig provoserende å se at de reiser på ferie med MBH. Jeg er tom for ord - og det er ikke ofte!

Dumsnill i deres skala på ting. De har jo godtatt enormt mye mer enn hva andre ville. Jeg ville aldri latt en utagerende, voldelig narkoman bo på min eiendom, og jeg ville heller ikke gitt ham penger. Men som @Ninaen også var inne på, grensene flyttes igjen og igjen jo mer de godtar fra ham. 

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...