Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Tøff tiltaleliste. Her trengs det sikkert nye luksusferier på "guttungen" for å roe nervene.

Ja, han fortjener det avbrekket stakkars :ironi:

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
lurker skrev (33 minutter siden):

Jeg mener helt klart at han ikke er av samme kaliber som Julio Kopseng. Det er det heldgvis veldig få som er!

Hvis du har satt deg inn i hva han drev med, så skjønner du hva jeg mener. Jeg tenker det er respektløst mot ofrene i Julio Kopseng-sakene å si at dette ligner hverandre.

Jeg mener at dette er respektløst av deg å si mot kvinnene som har blitt utsatt for volden fra Høiby, på en dag som denne, for å si det forsiktig. Det er flaks at den ene kvinnen ikke døde, etter han tok kvelertak på henne.

Jeg synes Kopseng og Høiby har flere likhetstrekk. De er begge manipulerende løgnere, har mangel på empati, bagatelliserer forbrytelser ved å skylde på rus, for dermed å gjøre seg selv til offer.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
Boetica skrev (12 minutter siden):

Statsadvokaten mente det var sannsynlig med hovedforhandling i midten av januar 2026. 

Han rekker vel et par turer til utenlands før den tid.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Aiaiai… er visse likhetstrekk med en viss annen sak som også gikk på voldtekter og filming av kvinners underliv uten deres viten, dette. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
blasfeminist skrev (24 minutter siden):

Det ser sånn ut, men han er altså ikke dømt enda. De må kanskje forholde seg til at han er uskyldig frem til han eventuelt blir dømt.

Ja, man er jo "uskyldig til det motsatte er bevist", og man skal forholde seg til at han ikke er dømt for noe, men at han ikke er dømt ennå, betyr ikke at det ikke har skjedd. Jeg syns det er helt feil at monarkene våre omgås han på ferier i denne perioden som har vært og er. Signalene det sender overgrepsofre er ikke ok. For mange som har vært utsatt for han, og for andre - så kan dette være en stor trigger. De er våre overhoder, den mektigste familien i Norge. Ferie med voldelig sønn på forsiden KAN føles som at de sympatiserer med han. 

De kan støtte han på andre mer anonyme måter. "Nedtonet" ville vært et bedre valg. 

They dont say a lot, so people watch what they do... 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Isild skrev (26 minutter siden):

Flere enn meg som nå etter at det er åpenbart at MBH er en serieovergriper, voldtektsmann og voldsutøver syns det er problematisk at våre kongelige tar han med på ferier osv? 

Har de INGEN tanker for hva slags signaler det sender til ofrene? Både i disse sakene, men også i kongeriket deres forøvrig. 

Helt enig!

Usmakelig, upassende og de utviser en elendig dømmekraft. Hvor er rådgiverne? MM og HM evner jo ikke selv å se hva slags signaler de sender til folket. En aldri så liten hån mot volds og voldtektsofre at kronprinsparet duller og daller med en serieovergriper. Jeg har INGEN tillit til vårt kommende kongepar! 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Blir vel noe fengselsstraff på Lille Marius. Jeg kan ikke skjønne noe annet.

Jeg syns veldig synd på kongen. 😞 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (2 timer siden):

Er ikke så sikker på att han blir tiltalt

Det var du nok ganske alene om å anta og du tok heldigvis grundig feil. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Isild skrev (42 minutter siden):

Flere enn meg som nå etter at det er åpenbart at MBH er en serieovergriper, voldtektsmann og voldsutøver syns det er problematisk at våre kongelige tar han med på ferier osv? 

Har de INGEN tanker for hva slags signaler det sender til ofrene? Både i disse sakene, men også i kongeriket deres forøvrig. 

De har jo TYDELIG i flere sammenhenger uttalt at de forholder seg til det Marius har fortalt dem samt at de har tiltro til politiets etterforskning og:

blasfeminist skrev (39 minutter siden):

Det ser sånn ut, men han er altså ikke dømt enda. De må kanskje forholde seg til at han er uskyldig frem til han eventuelt blir dømt.

at de ser han som uskyldig til han eventuelt er dømt, og da sikkert uskyldig dømt til saken har gått alle rundene i vårt rettssystem. 

Jeg tror ikke denne gutten bare "tar det som kommer" eller "tar ansvar" - ergo tror jeg heller ikke mor og stefar osv osv vil åpent ta avstand fra ham fordi han er "tross alt familie" og "han er så lei seg" må vite.. 

Og jeg syns det er skrekkelig synd i kongen og dronningen som må leve med dette pisset han har stelt i stand om jeg får si de rett ut, moren og stefaren har jeg mer blandede tanker om men for kongen og dronningen som må stå i dette har jeg medlidenhet. De fortjener bedre. 

Endret av Carrot
  • Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonym_2024 skrev (9 minutter siden):

Kongehuset må vise handlekraft i denne saken, slik det engelske kongehuset har gjort med Epstein saken og Andrew. Det som påstås om prinsen er ingenting mot MBH sine 32 grove siktelser. 

Kongehuset følger sin vante policy: 

https://www.dagbladet.no/kjendis/opp-til-domstolene/83471917

Forventer ikke at kongehuset foretar seg noen endringer enn de har vist til nå - altså ikke noen endring i det hele. De tar nok fortsatt å gir han månedslønn, lar han bo gratis, betaler regninger, foretar ferieturer (men til Australia skal "gullgutten til MM" ikke kunne komme inn) osv.osv. Ingen endringer, ingen spesiell kommentering og ingen generell støtte til alle ofrene. Fysj! Denne familien med MBH i utvidet familie skal vi "se opp til som kongelige høyheter" og en serieovergriper i nærmeste rekke, fysj og æsj! IA har til og med sagt hun ser opp til han.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Her burde påtalemyndigheten umiddelbart beordre varetektsfengsling i påvente av hovedforhandling. Han er jo tiltalt for straffbare forhold etter første pågripelse, så hvordan dette skal forklares ser jeg frem til.  

Fullstendig galskap å ha denne fyren gående løs. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Synes det var en del drøye beskrivelser vi ikke hadde trengt å få utdypet. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
siesta skrev (1 minutt siden):

Det er nok fordi flere har underspilt det han har gjort.

De vil gjerne komme all 'det er vel ikke så farlig'-argumentasjonen fra flere til livs. Og det gjør det riktig i etter min mening.

Fyren er skandaløst farlig, og bør ikke være i nærheten av noen i frihet på en lang stund.

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
siesta skrev (2 minutter siden):

De detaljene vil jo komme fram under rettssaken uansett. Og flere til.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Statsadvokaten presiserte at det gjør han. Bra! 

Det er bra.. han skal ikke ha strengere straff enn hva eventuelt mannen i gata vil få

Skrevet
Jokke89 skrev (1 time siden):

Det her er skandaløst. Og han har vært beskyttet av tronarvingen. Dette burde egentlig være slutten for kongehuset, men er nok desverre ikke det.

Kongehuset kommer til og bestå. Å så fort han får dommen så er denne saken glemt 

• Liker 3
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Kongehuset kommer til og bestå. Å så fort han får dommen så er denne saken glemt 

Denne saken blir aldri glemt. Det er den for alvorlig til. Den kommer til å henge over kongehuset som en mørk sky i lang tid.

Endret av K_mb
  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Anonym_2024 skrev (54 minutter siden):

Det er samme holdninger ute å går som enkelte har til influensere. De er bare «mennesker» når de gjør kritikkverdige saker, og det er alle andre som er problemet, herunder haters. At denne ordningen med kongehuset er basert på tillit og våre skattepenger er bare en bagatell i den store sammenhengen visstnok.  

Kloke ord - støttes! 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Anonym_2024 skrev (34 minutter siden):

Kongehuset må vise handlekraft i denne saken, slik det engelske kongehuset har gjort med Epstein saken og Andrew. Det som påstås om prinsen er ingenting mot MBH sine 32 grove siktelser. 

Slottets kommunikasjonsavdeling har verdens enkleste jobb. De svarer stort sett ingen kommentar. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Reisejenta skrev (19 minutter siden):

Det var du nok ganske alene om å anta og du tok heldigvis grundig feil. 

Ja.. å selv om jeg skrev det så betyr ikke det att jeg mener han ikke skal straffes

Fordi han skal straffes på lik linje som deg og meg. Men jeg trodde ikke de ville gjøre det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...