Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Morsomt at du kritiseter meg på noe som er en del av siteringen fra Dagbladet.  Så du fåt ta dettte opp med dem, som har skrevet setningen.

Det spiller liten rolle. Du har advart mot alle skriveriene i media i lange tider. Jeg kan godt gå tilbake å finne dem hvis du vil?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
K_mb skrev (15 timer siden):

Forsvarsadvokater gjør det de blir betalt for, og det er å snakke for og å jobbe for klientens interesse.

Ser da ikke ut som Marius har slitt så voldsomt, men moret seg med reiser og hygge, og latt livet gå sin gang som om ingenting har skjedd.

Det du sier om forsvarsadvokat kan en jo også si om den andre siden; med motsatt fortegn.

At media har tatt bilder av Marius i korte glimt av hans liv hvor han ikke går og depper betyr vel ikke st en vet hele hans daglige liv.

Dessverre er media veldig flinke til å framstille et slikt bilde og en grunn til deres uforbeholdne makt over det bildet som males.

Som jeg tidligere har sagt: Jeg mener han omtrent burde "gått i hi". Dra til en hytte på fjellet og være der i flere måneder; trene og leve sunt; koble ut fra alt styret og ellers være VELDIG tilbakeholden med kommunikasjon. Da hadde media ikke kunnet male et slikt bilde, påtalemyndigheten fått mer ro og Marius selv gradvis fått det bedre. 

Uansett, jeg kjenner ikke detaljene og hvorvidt dette ville vært praktisk mulig, men det at han lar media profilere ham så lett er et problem for ham.

• Liker 2
Skrevet
Sur sitron skrev (6 minutter siden):

Ja, skaden skjedde første gang han mishandlet og voldtok. Dersom man forventer lite skriverier i media så bør man kanskje holde en lav profil og ihvertfall ikke ruse seg, mishandle, voldta, kjøre uten førerkort, råkjøre, krasje biler, filme overgrepene, og mye mye mer. 

At så mange klarer å vri dette omtrent til et overgrep mot Marius er en skandale i seg selv. 

Du snakker som om det er opplest og vedtatt at han HAR gjort alt dette. Og at en skal i gapestokk bare slike anklager dukker opp. 

Det er klart at en slik massiv forhåndsdømming er urettferdig imot Marius.  Hva hvis han skulle bli frikjent for de verste anklagene? Da har han altså blitt behandlet på et helt annet nivå enn folk flest ville blitt. Nå sier jeg ikke om noe vil skje/ikke skje, men poengterer bare at du tydeligvis ikke aksepterer tanken om at han kan være uskyldig I DE VERSTE anklagene.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (13 minutter siden):

Du snakker som om det er opplest og vedtatt at han HAR gjort alt dette. Og at en skal i gapestokk bare slike anklager dukker opp. 

Det er klart at en slik massiv forhåndsdømming er urettferdig imot Marius.  Hva hvis han skulle bli frikjent for de verste anklagene? Da har han altså blitt behandlet på et helt annet nivå enn folk flest ville blitt. Nå sier jeg ikke om noe vil skje/ikke skje, men poengterer bare at du tydeligvis ikke aksepterer tanken om at han kan være uskyldig I DE VERSTE anklagene.

Han er nå siktet for lovbruddene så jeg stoler på at politiet har gjort en grundig jobb:

https://www.nrk.no/norge/politiet-bekrefter_-etterforskingen-av-marius-borg-hoiby-er-ferdig-1.17472363

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Sur sitron skrev (35 minutter siden):

Ja, skaden skjedde første gang han mishandlet og voldtok. Dersom man forventer lite skriverier i media så bør man kanskje holde en lav profil og ihvertfall ikke ruse seg, mishandle, voldta, kjøre uten førerkort, råkjøre, krasje biler, filme overgrepene, og mye mye mer. 

At så mange klarer å vri dette omtrent til et overgrep mot Marius er en skandale i seg selv. 

Dette inngår i helt standard presseetiske vurderinger. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Sur sitron skrev (36 minutter siden):

Det spiller liten rolle. Du har advart mot alle skriveriene i media i lange tider. Jeg kan godt gå tilbake å finne dem hvis du vil?

Hva handler dette plutselig om?

Vi diskuterer  hvorvidt  det er 7000 norske eller om det totalt  er 7000 artikler på verdens basis. 

Så ryker du  totta på meg for ord, dagbladet har skrevet.  Er du misfornøyd med den setningen, så send klage til den som laget den. Finner sikkert navnet på skribenten også om du går inn i artikkel.  Kanskje  får du svar på hvorfor de skrev den akkurat  slik.  Det er foresten en overskrift  på et avsnitt  inne i artikkelen,  om det er av interesse 

Når det står sitat kolon, så er alt etter kolon et sitat av en tekst, så du slipper flere slike misforståelser.

Endret av Krokenguri
La til siste avsnitt
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (29 minutter siden):

Oi... Skjønner ikke at det går an å ha så store skylapper. 

Du tror ikke at politiet har gjort en grundig jobb her, særlig mtp hvem det er snakk om? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sur sitron skrev (1 time siden):

Han er nå siktet for lovbruddene så jeg stoler på at politiet har gjort en grundig jobb:

https://www.nrk.no/norge/politiet-bekrefter_-etterforskingen-av-marius-borg-hoiby-er-ferdig-1.17472363

Ja, det skjer jo aldri at en siktelse blir frafalt eller tiltalte blir funnet ikke skyldig.

Kanskje vi bare skal avskaffe rettsvesenet og la politiet dømme også?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (58 minutter siden):

Du tror ikke at politiet har gjort en grundig jobb her, særlig mtp hvem det er snakk om? 

"Særlig mtp hvem det er"?

Skulle de gjøre en mindre grundig jobb om det var noen andre? 

Siden du mener de har vært så grundig, mener at vi skal hoppe over rettsvesen og bare la politiadvokat bestemme straff?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (2 minutter siden):

Ja, det skjer jo aldri at en siktelse blir frafalt eller tiltalte blir funnet ikke skyldig.

Kanskje vi bare skal avskaffe rettsvesenet og la politiet dømme også?

Jeg forholder meg til siktelsen - som igjen samsvarer med noen av ofrenes uttalelser og det vi har lest i media. Så hvis du velger å ikke gjøre det så er det ditt valg. Du kan nok dessverre ikke kneble meg mot å uttale meg. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sur sitron skrev (Akkurat nå):

Jeg forholder meg til siktelsen - som igjen samsvarer med noen av ofrenes uttalelser og det vi har lest i media. Så hvis du velger å ikke gjøre det så er det ditt valg. Du kan nok dessverre ikke kneble meg mot å uttale meg. 

Jeg bare påpeker at du virker å mene det er unødvendig å avgjøre skyldspørsmål i retten. Hva anklagere har sagt og hva media sier betyr ingenting i forhold til hva som skjer i retten. 

Jeg mener at folk skal ikke dømmes av politivesenet. Det er andre steder det gjøres, men ikke her.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
AdonisFFM skrev (9 minutter siden):

Jeg bare påpeker at du virker å mene det er unødvendig å avgjøre skyldspørsmål i retten. Hva anklagere har sagt og hva media sier betyr ingenting i forhold til hva som skjer i retten. 

Jeg mener at folk skal ikke dømmes av politivesenet. Det er andre steder det gjøres, men ikke her.

Problemet som du hopper over er at MBH har innrømmet flere lovbrudd og selv filmet flere andre.

At du feier dette under teppet konstant, gjør ikke MBH mindre kriminell.

Dette er ikke ord mot ord, det er sterke tekniske bevis.

Endret av Ellie42
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AdonisFFM skrev (24 minutter siden):

Siden du mener de har vært så grundig, mener at vi skal hoppe over rettsvesen og bare la politiadvokat bestemme straff?

AdonisFFM skrev (19 minutter siden):

Leser du ikke kommentarer i forbindelse med denne rettssaken? Det er viktig at denne saken blir grundig og riktig  håndtert, fordi han er sønn av Norges kronprinsesse. Det minste signal om at MBH har blitt særbehandlet vil slå negativt ut for kongehuset. De sterke reaksjonen rundt pågripelsen og at kronprinsessen varslet MBH er bare et forvarsel om hva som vil skje hvis ikke saken blir håndtert på en god måte.  

https://www.nrk.no/norge/hoffet-varslet-kronprinsparet-om-mulig-pagripelse-1.17108899

Endret av Anonym_2024
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Problemet som du hopper over er at MBH har innrømmet flere lovbrudd og selv filmet flere andre.

At du feier dette under teppet konstant, gjør ikke MBH mindre kriminell.

Dette er ikke ord mot ord, det er sterke tekniske bevis.

Jeg har ikke benektet at Marius har gitt innrømmelser i avhør. De mest alvorlige sakene derimot, har han konsekvent nektet for. Det gjenstår å se hva som vil lede til tiltale. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (10 minutter siden):

Selvsagt er de nøye når det er snakk om sønnen til kronprinsessen, det er naivt å tro noe annet. Og jeg sa selvsagt ikke at de at de er mindre grundig om det er snakk om andre, så legg vekk hersketeknikken. Du skjønner vel at det hadde vært skikkelig krise om de skulle sikte ham for ting de ikke har belegg for, når det er snakk om en så profilert sak? Det skjer stadig vekk feil i saker, og det er forferdelig. Men jeg tror faktisk at de har gjort et nøye stykke arbeid her. Det er grove saker han er siktet for, og de vil ikke sikte kronprinsessens sønn for noe uten at de har sikre beviser. Uansett hvordan man vrir og vender på det, er han den han er. Når du skriver som du gjør, gir du inntrykk av at de kan ha siktet ham på feil grunnlag. Det er sykt å melde, særlig siden han har vært så grei å filme masse av det han er siktet for, særlig siden han har vært så grei å fysisk knødd en kniv inn i en vegg, og tatt kvelertak på folk. Det skal ekstremt mye til for at dette ikke stemmer, og jeg synes det er spinnvilt at du skriver at "tenk hvis han blir frikjent for de verste anklagene". Spinnvilt. Da indikerer du at det ikke er alvorlige beviser mot ham, du indikerer at politiet har gjort en for dårlig jobb, du indikerer at noen tar feil en eller annen plass. Du må selvsagt tro hva du vil, men oddsen er definitivt imot deg på dette.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 minutter siden):

Leser du ikke kommentarer i forbindelse med denne rettssaken? Det er viktig at denne saken blir grundig og riktig  håndtert, fordi han er sønn av Norges kronprinsesse. Det minste signal om at MBH har blitt særbehandlet vil slå negativt ut for kongehuset. De sterke reaksjonen rundt pågripelsen og at kronprinsessen varslet MBH er bare et forvarsel om hva som skje hvis ikke saken blir håndtert på en god måte.  

https://www.nrk.no/norge/hoffet-varslet-kronprinsparet-om-mulig-pagripelse-1.17108899

En må jo gå utifra at ENHVER sak håndteres grundig, hverken mer eller mindre. Noe annet vil jo nettopp GI signaler om særbehandling.

All medieomtale og alle lekkasjene fra politiet har jo en tyngde i Marius' disfavør. Altså kan en ALLEREDE argumentere for at særbehandling foregår, men ikke i Marius' favør.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sur sitron skrev (17 minutter siden):

Er visst sånn at man skal forholde seg mer til det løgneren Marius sier, enn det politiet jobber med...

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Det er nok for å provosere- bare å forbigå i stillhet….

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (Akkurat nå):

En må jo gå utifra at ENHVER sak håndteres grundig, hverken mer eller mindre. Noe annet vil jo nettopp GI signaler om særbehandling.

All medieomtale og alle lekkasjene fra politiet har jo en tyngde i Marius' disfavør. Altså kan en ALLEREDE argumentere for at særbehandling foregår, men ikke i Marius' favør.

Vet du om noen andre kriminelle som blir varslet før pågripelse? Og får en egen avtale med politet hvor hen skal arresteres? 

https://www.nrk.no/norge/marius-borg-hoiby-motte-politiet-etter-avtale-_-arrestert-ved-janslokka-skole-1.16996686

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hekken skrev (2 minutter siden):

Det er nok for å provosere- bare å forbigå i stillhet….

Jeg begynner å tro at folk faktisk tror at Marius ikke har gjort det han er siktet for. Kun på bakgrunn av at han selv nekter for det.

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...