Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Det er vel ikke vanskelig  å vite. Politiet etc må vite om straffesaker før de kan straffe noen.

Også er nok ikke marius eneste som ikke blir stoppet her i landet heller, så mye handler jo også om at det også elsisterer begrensinger  eller ikke eksisterende mulighet  til å gripe inn, før forholdene  ligger til rette for å forfølge dem rettslig. Til og med da er det begrenset  hva man kan gjøre

Jeg snakker om risikovurdering av sikkerheten til kronprinsparet og Skaugum. Dette blir jo gjort løpende og tiltak skal settes inn dersom de finner en ikke-akseptabel risiko. De trenger ikke ha bevis på kriminell aktivitet for å sette inn risikoreduserende tiltak.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Svigermor skrev (2 timer siden):

Jeg snakker om risikovurdering av sikkerheten til kronprinsparet og Skaugum. Dette blir jo gjort løpende og tiltak skal settes inn dersom de finner en ikke-akseptabel risiko. De trenger ikke ha bevis på kriminell aktivitet for å sette inn risikoreduserende tiltak.

Han bor utenfor det bevoktede området og har ikke lenger tilgang til hovedhuset.

• Liker 5
Skrevet

Nå, ja. Det jeg synes er rart er at det ikke ble satt inn tiltak av de som er ansvarlig for sikkerheten før alt kom fram i media.

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (8 minutter siden):

Han bor utenfor det bevoktede området og har ikke lenger tilgang til hovedhuset.

Nå, ja. Det jeg synes er rart er at det ikke ble satt inn tiltak av de som er ansvarlig for sikkerheten før alt kom fram i media.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Svigermor skrev (11 minutter siden):

Nei, si det. Du tenker vel på festingen med kriminelt miljø, skadeverk, tyveri og råkjøringen det er skrevet om, der han ennå hadde tilgang i august.

Skrevet
~ Ada ~ skrev (4 minutter siden):

Nei, si det. Du tenker vel på festingen med kriminelt miljø, skadeverk, tyveri og råkjøringen det er skrevet om, der han ennå hadde tilgang i august.

Jeg tenker at de som har ansvaret for sikkerheten på Skaugum må har visst hva som foregikk der og lurer på hvorfor det ikke ble satt inn tiltak.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Svigermor skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at de som har ansvaret for sikkerheten på Skaugum må har visst hva som foregikk der og lurer på hvorfor det ikke ble satt inn tiltak.

Skjønte det, og viste til de forhold media har belyst knyttet til hoveddelen av Skaugum. Men du tenkte kanskje på andre sikkerhetstiltak også enn ikke tilgang?

• Liker 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Han må likevel igjennom porten og området som er bevoktet for å komme til sin bolig, det er fortsatt en enorm risiko.

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (49 minutter siden):

Skjønte det, og viste til de forhold media har belyst knyttet til hoveddelen av Skaugum. Men du tenkte kanskje på andre sikkerhetstiltak også enn ikke tilgang?

I PSTs trusselvurdering 2025, s 45, skriver de dette: Kontroversielle saker som knyttes til kongehuset, vil tidvis føre til mer uønsket oppmerksomhet, hets og potensielle trusler mot medlemmer av kongehuset. 

Jeg tror på ingen måte at PST ikke har kjent til risikoen ved det som har utspilt seg på Skaugum, spørsmålet er hvorfor det ikke har blitt stoppet før det har gått så langt som det har. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Svigermor skrev (9 timer siden):

I PSTs trusselvurdering 2025, s 45, skriver de dette: Kontroversielle saker som knyttes til kongehuset, vil tidvis føre til mer uønsket oppmerksomhet, hets og potensielle trusler mot medlemmer av kongehuset. 

Jeg tror på ingen måte at PST ikke har kjent til risikoen ved det som har utspilt seg på Skaugum, spørsmålet er hvorfor det ikke har blitt stoppet før det har gått så langt som det har. 

PST har sikkert vært klar over hva som har foregått på Skaugum. Men jeg tror de ikke har myndighet til å nekte MBH å bo på Skaugum. At han skal bo der er det nok kronprinsparet som har bestemt.
Det kan ikke være enkelt å være livvakt på Skaugum med de utfordringene det innebærer.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Junijulia skrev (3 minutter siden):

PST har sikkert vært klar over hva som har foregått på Skaugum. Men jeg tror de ikke har myndighet til å nekte MBH å bo på Skaugum. At han skal bo der er det nok kronprinsparet som har bestemt.
Det kan ikke være enkelt å være livvakt på Skaugum med de utfordringene det innebærer.

Nei, de kan ikke tvinge kronprinsparet til å følge anbefalingene. Men hva sier det om kronprinsparet at de velger å se bort i fra dem? Jeg håper virkelig at dette kommer fram, det er helt hinsides skandaløst.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Svigermor skrev (11 minutter siden):

Nei, de kan ikke tvinge kronprinsparet til å følge anbefalingene. Men hva sier det om kronprinsparet at de velger å se bort i fra dem? Jeg håper virkelig at dette kommer fram, det er helt hinsides skandaløst.

Du vet da ikke hva slags anbefalinger de har fått, eller? 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Vi kan ikke vite hva slags anbefalinger de har fått. Men jobben til PST er å ivareta sikkerheten til kongefamilien.  
Det har sikkert vært diskusjoner rundt MBH sin oppførsel og hvordan de skal forholde seg til den

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (9 minutter siden):

Men hva skal man betale store beløp for PST`s tjenester dersom de ikke virker i den hensikt å informere om uheldige hendelser, farlige forbindelser osv?

De har selvsagt fått all informasjon - og anbefalinger til hvilke tiltak som bør iverksettes. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Junijulia skrev (6 minutter siden):

Vi kan ikke vite hva slags anbefalinger de har fått. Men jobben til PST er å ivareta sikkerheten til kongefamilien.  
Det har sikkert vært diskusjoner rundt MBH sin oppførsel og hvordan de skal forholde seg til den

Antakelig, men vi vet ikke. Vi vet iallfall ikke om noen har prøvd å tvinge kronprinsparet til å følge anbefalinger (som de da liksom har nektet). 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (14 minutter siden):

Antakelig, men vi vet ikke. Vi vet iallfall ikke om noen har prøvd å tvinge kronprinsparet til å følge anbefalinger (som de da liksom har nektet). 

Det er skandale uansett. Enten om PST har gjort jobben sin og kronprinsparet kjører sitt eget løp eller om PST ikke gjør jobben sin og ser gjennom fingrene med alt som har foregått på Skaugum - det ene er ikke bedre enn det andre. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sur sitron skrev (18 minutter siden):

Det er skandale uansett. Enten om PST har gjort jobben sin og kronprinsparet kjører sitt eget løp eller om PST ikke gjør jobben sin og ser gjennom fingrene med alt som har foregått på Skaugum - det ene er ikke bedre enn det andre. 

Tror ikke at PST ser gjennom fingrene på det som har foregått på Skaugum.
Men hvordan skal de kunne gjøre jobben sin, når det bor en stor sikkerhetsrisiko tvers over tunet. Hva skal de gjøre?
Og hvis noe skjer med medlemmer av kongefamilien på Skaugum, hvem sitt ansvar er det?
Når kronprinsparet selv velger å huse en voldelig overgriper.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Junijulia skrev (2 minutter siden):

Tror ikke at PST ser gjennom fingrene på det som har foregått på Skaugum.
Men hvordan skal de kunne gjøre jobben sin, når det bor en stor sikkerhetsrisiko tvers over tunet. Hva skal de gjøre?
Og hvis noe skjer med medlemmer av kongefamilien på Skaugum, hvem sitt ansvar er det?
Når kronprinsparet selv velger å huse en voldelig overgriper.

Jeg vil si at det er deres eget ansvar når de lar ham bo på Skaugum. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Svart skjerm skrev (På 4.7.2025 den 8.24):

Ja. Forsvareren til MBH skal få en tøff jobb med å klare å få retten til å se vekk fra videoer hvor fornærmede er bevisstløs, ikke responderer på noen ting, selv ikke på penisen til MBH som gnis mot ansiktet deres. 
Har jo vært en del fokus fra forsvarer at MBH har hatt sex med ofrene først før overgrepene. Men den med Meister er dolkestøtet. Da de ikke hadde sex og hun er fullt påkledd.
Men når hun slukner på festen (rohypnol?), og MBH leter frem tissemannen sin og begynner å filme. Kan godt skjønne dama blir veldig overrasket og forbanna når hun får fremlagt video av politiet, da hun ikke husker å ha vært i nærheten av en slik relasjon med MBH. 

Forsvaret har vel vært klar på at strategien er å skape tvil om forsett eller grov uaktsomhet ved å fortelle at Marius hadde grunn å tro at ofrene var våkne. Men man kommer ikke påstå at dem var våkne, men at Marius trodde det, og hadde en grunn til det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...