Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Korpsnerden skrev (1 time siden):

Nei, hvor kommer slike tanker fra? Det begrunnet jeg i innlegget som jeg siterte. At MBH er involvert i et miljø der det sirkulerer/innføres/distribueres store mengder narkotika - som politiet antagelig følger med på og etterforsker paralellt med Marius-sakene. Man må vel ikke varetektsfengslet selv om vilkår, feks gjentagelsesfaren, er oppfylt, om det feks anses som bedre for samfunnet å forsøke å hindre store mengder narkotika på gata fremfor flere ofre i Marius-sakene?  Da kan det bare "praktisk" å ha MBH ute og feks spane, avlytte etc hans bevegelser og kommunikasjon. 

De vurderer inngrep basert på om det er nødvendig basert på vilkårene, ikke av strategiske årsaker. 

Skrevet
~ Ada ~ skrev (7 minutter siden):

De vurderer inngrep basert på om det er nødvendig basert på vilkårene, ikke av strategiske årsaker. 

Siden du skriver det så bastant så antar jeg du er 100% sikker på det. Det skjer feks aldri at politiet lar være å pågripe folk for å kunne spane videre på dem for å ta feks bakmenn i narkotikasaker, og pågriper på et senere tidspunkt? 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 time siden):

Siden du skriver det så bastant så antar jeg du er 100% sikker på det. Det skjer feks aldri at politiet lar være å pågripe folk for å kunne spane videre på dem for å ta feks bakmenn i narkotikasaker, og pågriper på et senere tidspunkt? 

Ikke av strategiske årsaker knyttet til annen sak, var poenget. 

Skrevet
Sur sitron skrev (På 18.6.2025 den 8.40):

Tror også det er ganske avgjørende og viktig for ofrene å få vite hvorfor de er bevisstløse. Linni har ihverftfall offenlig sagt at hun vil vite hvordan hun ble sånn.

Så sier Elden også at det er fullt mulig for politiet og ta ut tiltale nå og en eventuell tilleggstiltale senere - det er ikke uvanlig sier han. I tillegg sier Elden at nettopp det at flere kvinner er blitt utsatt for overgrep også etter at han ble pågrepet flere ganger vil bli et sentralt tema når saken skal behandles i retten. 

Kravene for varetektsfengsling er jo oppfylt og vel så det. 

Jeg tolker kommentarene til Elden og politiet som at de gir han ekstra tau til å henge seg i. 

At han fortsetter å begå overgrep etter arrestasjon og under pågående etterforskning er alvorlig og det kommer til å slå hardt tilbake på han i rettssaken. Enten er mbh så dum at han ikke forstår det, så narsissistisk at han tror han skal komme unna med alt, eller så kan han ikke slutte dvs overgrepene er tvangsmessige. 

Men jeg synes at strategien er direkte uetisk! Han er en fare for samfunnet og burde ikke gå løs. Hvor mange jenter skal ofres mens politiet bygger saken sin? 

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (9 timer siden):

Hvis noen har sett serien «Leo og de farlige», så var det en sak hvor en av de innsatte sitter på forvaring på grunn av serievoldtekter. Han fikk perm og det første han gjorde var å gjenta ugjerningen. Serieforbrytere har en patologi som tilsier at gjentakelsesfaren er der konstant. MBH har 10 saker på seg så langt, pluss eventuelle andre lovbrudd. Hvis han ikke får lang straff, kan man virkelig stille spørsmål omkring likhet for loven. 

Typen overgrep han har begått ligner den svenske sk Nytorgsmannen. Så fort han slapp ut av fengsel begikk han nye overgrep.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
JessicaL skrev (35 minutter siden):

Typen overgrep han har begått ligner den svenske sk Nytorgsmannen. Så fort han slapp ut av fengsel begikk han nye overgrep.

Som sagt, det er patologisk. Slike mennesker stopper ikke før noen stopper dem. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 timer siden):

Som sagt, det er patologisk. Slike mennesker stopper ikke før noen stopper dem. 

Men nettopp det kan være ganske farlig ; slike har hverken anger eller samvittighet.

Noen som vet hvor han holder hus nå ?

( når han ikke farter rundt i land og utland og fester, altså ..?)

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Hekken skrev (14 timer siden):

Men nettopp det kan være ganske farlig ; slike har hverken anger eller samvittighet.

Noen som vet hvor han holder hus nå ?

( når han ikke farter rundt i land og utland og fester, altså ..?)

Slottet fortalte triumferende til pressen at Marius ikke lenger har adgang til kronprinsparets bolig. 

Noe som jeg antar var PR-språk for at "ja, han bor som bare det her ute på Skaugum". 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
heppernkax skrev (4 minutter siden):

Slottet fortalte triumferende til pressen at Marius ikke lenger har adgang til kronprinsparets bolig. 

Noe som jeg antar var PR-språk for at "ja, han bor som bare det her ute på Skaugum"

Sannsynligvis. Folk ville vel fått nyss i hvor han ellers hadde oppholdt seg hvis det ikke var på Skaugum.

• Liker 4
Skrevet
heppernkax skrev (1 time siden):

Noe som jeg antar var PR-språk for at "ja, han bor som bare det her ute på Skaugum". 

Triumferende? Really? Hvor tar du det fra? 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Gjest Sur sitron
Skrevet
pøbelsara skrev (10 minutter siden):

Triumferende? Really? Hvor tar du det fra? 

Tror ikke den publiseringen var tilfeldig, nei. 

Skrevet
Sur sitron skrev (1 time siden):

Tror ikke den publiseringen var tilfeldig, nei. 

Neppe !

Sjelden har man sett maken til sjarm- offensiv fra kongehuset som nå i den senere tiden , og sjelden har MM «jobbet» og smilt og ledd så mye ….

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
heppernkax skrev (4 timer siden):

Triumferende faktisk? Er superinteressert i hva det var med ordlyden som fikk deg til å tenke at de triumferte??

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Hekken skrev (19 minutter siden):

Neppe !

Sjelden har man sett maken til sjarm- offensiv fra kongehuset som nå i den senere tiden , og sjelden har MM «jobbet» og smilt og ledd så mye ….

Jepp! Som jeg sa for litt siden; aldri har jeg sett så mange «gladsaker» om kongefamilien i alle mulige medier. Det pumpes ut på løpende bånd. Gjør meg urolig for hvilke dårlige nyheter som er på vei. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (1 time siden):

Jepp! Som jeg sa for litt siden; aldri har jeg sett så mange «gladsaker» om kongefamilien i alle mulige medier. Det pumpes ut på løpende bånd. Gjør meg urolig for hvilke dårlige nyheter som er på vei. 

Evt. så er det jo godt få unna litt arbeid før ferien😅

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Forumansvarlig

Skrevet

Man blir jo litt redd når det blir stille, etterfulgt av masse glad-agurk-nytt greier fra slottet.

Hva blir det neste? Hvor mange offer må vi opp i før man vurderer ny varetekt? 20? Må MBH slå Kopseng i antall ofre før han settes inn på lik linje med andre siktede serieovergripere?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (På 20.6.2025 den 10.21):

Hvor kommer slike tanker fra? Politiet lar ikke være å begjære varetektsfengsling av praktiske hensyn for å kunne "følge med på" evt.andre lovbrudd. Enten er vilkårene oppfylt eller så er de det ikke. Mildere inngrep enn varetekt kan iverksettes, som f.eks fotlenke og meldeplikt, men det skal besluttes under den behandlingen, og det var det tydeligvis heller ikke holdepunkter for å gjøre.  Det var så de knapt fikk gjennomslag for en uke. Tvangsinngrep ville jo da også vært innrettet siktelsene om vold, ikke narkotika. De kan selvfølgelig følge opp narkotikarelaterte saker, men det vil ikke ha sammenheng med den avgjørelsen.

Nå viser vel andre saker hvor org. krim er involvert, at nettopp dette skjer.

BAMA-saken er jo en av dem som flere av Marius bekjente angivelig er involvert i, som spanerne skal ha ødelagt ved å snakke med MBH.

Og der kom jeg tilbake til at en fyr som er venner med noen av Norges største narko-baroner som antageligvis er skyld i flere titalls dødsfall, sykdom, avhengighet og bedervelse altså bor på innsiden av Skaugum med PST og Garde-beskyttelse.

Ironien er til å ta og føle på, og våres neste statsoverhoder lar dette pågå med viten og vilje.

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Ellie42 skrev (19 minutter siden):

Nå viser vel andre saker hvor org. krim er involvert, at nettopp dette skjer

At det spanes for narkolovbrudd som erstatning for varetektsfengsling for vold og seksuallovbrudd? Hvilke saker er det? Da får vi håpe spaningen rundt narkotika ivaretar det samme som varetektsfengslingen skulle ivareta for volden, fordi mildere inngripen skal da være tilstrekkelig for å sikre det samme som varetektsfengsling, når vilkårene for varetektsfengsling var oppfylt. Hvordan ble gjentakelsesfaren ivaretatt i de sakene - var de med inn i stua og soverommet? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (31 minutter siden):

At det spanes for narkolovbrudd som erstatning for varetektsfengsling for vold og seksuallovbrudd? Hvilke saker er det? Da får vi håpe spaningen rundt narkotika ivaretar det samme som varetektsfengslingen skulle ivareta for volden, fordi mildere inngripen skal da være tilstrekkelig for å sikre det samme som varetektsfengsling, når vilkårene for varetektsfengsling var oppfylt. Hvordan ble gjentakelsesfaren ivaretatt i de sakene - var de med inn i stua og soverommet? 

Det spørs hva du spør om.

Ble gjentagelsesfaren for narkotikakriminalitet fra MBHs nettverk økt med at de hadde 'forebyggende samtale' med MBH? Ja. Folkene MBH kjenner hadde da tid til å gjemme spor, dumpe bevis og brenne tråder som de anså at org. krim hadde fatt i pga. MBH.

Ble gjentagelsesfaren økt med at MBH tydeligvis kan voldta, bryte besøksforbud, true folk, lage videoer hvor han simulerer vold og begå nye lovbrudd om og om igjen uten at han settes i varetekt på lik linje med andre seriesiktede voldtektsmenn? Ja. Nye lovbrudd er det flust av siden han først ble siktet.

Bør MBH varetektsfengsles, både med tanke på at han får lov til å bo innenfor sikkerhetsbobla på Skaugum, og flere og flere ofre avdekkes selv innenfor Skaugums murer mens han drar på kosetur med tunge hvitvaskingskriminelle med dirkete linker til tunge gjengmiljøer som dreper folk både her til lands og i andre land? Ja.

Passer dette seg for MM og HM? Absolutt ikke. De skydder en seriekriminell sikkerhetsrisiko ut av en annen verden.

Hvor mange ofre for voldtekt fra gutten med åpent blikk tenker man skal være nok før man setter ned foten og tenker på risikoen dette har for hans foreldre og familie? Vi legger et tyvetalls millioner på bordet for deres sikkerhet i året, men dette virker jo helt tafatt når de selv inviterer og underholder kriminaliteten på eget gods etter de er presentert med bevis om MBHs bekjente.

I bakvendtland, der hvor alt går an. Bare man er sønn av MM.

Endret av Ellie42
  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...