Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (7 minutter siden):

Fordi man tar ikke imot noen form for hjelp om man ikke vil, evnt mener man ikke har noe problem.  Alle jeg kjenner med rusproblemer,  sier de ikke har noe problem.   Generelt. Noen av de vet jeg sliter økonomisk også. Men det benektes. 

Å ta imot hjelp er generelt noe man gjør fordi man ønsker endring. Oftest er det skam iht å la andre ta over økonomien din. Ergo noe man ikke gjør, om du ikke ønsker en endring.

Tar du imot rusbehandling,  er det også fordu du innser at du må ha hjelp til å bli rusfri. Du blir ikke tvunget  til økonomisk hjelp eller rusbehandling.  Mulig presset, men ikke tvunget.  Da det ikke er lov. Man søker ikke hjelp om du ikke har behov for hjelp til endring. Infen logikk i det iallefall 

At han får gratis penger og boplass, krever ikke mye fra han selv i det hele tatt. 

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (35 minutter siden):

Uavhengig  fra når de tok over hans økonomi,  er det et skritt  i retning , ønske en endring. Ønsket han ikke det, er grunnlaget  for at han har slik hjelp borte

Dette er spekulasjon. Du kan ikke stå slalom mellom å si at Marius bare lyver når det gagner ditt syn, og så spekulere og tro på alt når det støtter det.

Når folk spekulerer slik andre veien blir det stort oppspill fra en viss gruppering.

Endret av 1600
  • Liker 6
  • Nyttig 10
Gjest Freydis
Skrevet
1600 skrev (1 minutt siden):

Dette er spekulasjon.

Ja, men spekulasjoner den veien er helt innafor etter som jeg har forstått 😅

Gjest MissHannigan
Skrevet
MissLucy skrev (20 minutter siden):

men det er jo helt uinteressant om han treffer din personlige smak eller ikke. Det var en generell betraktning. Alt handler ikke om deg.

Det er da virkelig ikke vanskelig å se at han har et utseende som deler av befolkningen synes er attraktivt, selv om det ikke gjelder akkurat deg, og folk som kjenner ham beskriver ham som sjarmerende, selv om det ikke gjelder akkurat deg, og hvis du ikke er enig i at det finnes kvinner som tiltrekkes av badboys, selv om det ikke gjelder akkurat deg, så bør du innse at du opererer med alternative facts. Må du protestere på absolutt alt??

Voksne, voldelige og narkomane menn, uten jobb, som bor i leiligheten/kjelleren til mamma, har ikke mye draget på damer uansett hvor fysisk vakre og sjarmerende de måtte være.

Han hadde hatt betraktelig færre kvinner å velge mellom om hans kongelige status og mammas penger forduftet i natten.

Facts.

Skrevet (endret)
MissHannigan skrev (7 minutter siden):

Voksne, voldelige og narkomane menn, uten jobb, som bor i leiligheten/kjelleren til mamma, har ikke mye draget på damer uansett hvor fysisk vakre og sjarmerende de måtte være.

Han hadde hatt betraktelig færre kvinner å velge mellom om hans kongelige status og mammas penger forduftet i natten.

Facts.

Neida, han er en nydelig våken badboy av en gutt med årvåkent syn, må vite.

Eller så er han sånn her da fra Se & Hør, hans egen gruppe på snap.

Marius Høiby Nyheter | TikTok

At man tenker denne gutten ikke drar nytte av sin mors posisjon og makt, får så være. Jeg er rungende uenig. 

Endret av 1600
  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16
Skrevet (endret)

https://www.dagbladet.no/nyheter/nektes-tilgang-til-eget-mobilnummer/82710698

Sitat

Oslo tingrett ga politiet tillatelse til ransaking av Høibys digitale lagringsmedier og IKT-utstyr - inkludert sosiale medier - 18. november i fjor.  Dagbladet har tidligere omtalt at politiet har avdekket videoer i en skjult bildemappe med passordfunksjon på en av Høibys digitale enheter. 

Jeg tror man kan legge ideene om at han har 'glemt' disse videoene og bildene på telefonen sin døde nå.

Serieovergriper som tar trofeer-vibes.

Jeg ser for øvrig at de har økt det han er siktet for med to seksuallovbrudd i tilegg.

Endret av 1600
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
1600 skrev (7 minutter siden):

Neida, han er en nydelig våken badboy av en gutt med årvåkent syn, må vite.

Eller så er han sånn her da fra Se & Hør, hans egen gruppe på snap.

Marius Høiby Nyheter | TikTok

At man tenker denne gutten ikke drar nytte av sin mors posisjon og makt, får så være. Jeg er rungende uenig. 

Det er ingen som sier han ikke drar nytte av posisjonen.

Det vi sier er at det er et ubestridelig faktum at det finnes masse eksempler på at kvinner tiltrekkes av badboys uten midler. Det er ingen grunn til å anta at akkurat MBH er den eneste av dem som bare har posisjon å lene seg på.

Forestillingen deres om at han ikke ville trukket damer uten sine kongelige kontakter, er helt usannsynlig. Du må gjerne flåse og bruke tiden din på å google etter uflatterende bilder av ham, men det blir jo ikke sant av den grunn. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Det er ingen som sier han ikke drar nytte av posisjonen.

Det vi sier er at det er et ubestridelig faktum at det finnes masse eksempler på at kvinner tiltrekkes av badboys uten midler. Det er ingen grunn til å anta at akkurat MBH er den eneste av dem som bare har posisjon å lene seg på.

Forestillingen deres om at han ikke ville trukket damer uten sine kongelige kontakter, er helt usannsynlig. Du må gjerne flåse og bruke tiden din på å google etter uflatterende bilder av ham, men det blir jo ikke sant av den grunn. 

Poenget jeg skrev om var at Marius aldri hadde fått tilgang til Nora, Juliane eller Linni om han var arbeidsløs rusmisbruker som bodde i leiligheten til moren på Strømmen. Det andre har ihvertfall ikke jeg sagt. Det er ikke det samme som å si at han ikke ville voldtatt andre kvinner, men han har defitinivt dratt nytte av sin posisjon med sine ex'er, Linni og hun han er siktet for voldtekt mot på Skaugum.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Gjest Freydis
Skrevet
1600 skrev (14 minutter siden):

Jeg tror man kan legge ideene om at han har 'glemt' disse videoene og bildene på telefonen sin døde nå.

Jeg ser for øvrig at de har økt det han er siktet for med to seksuallovbrudd i tilegg.

Ja, det ser man jo tydelig her. Minner mer om trofeer. 
https://www.dagbladet.no/nyheter/videofunn-i-hemmelig-mappe/82629105

Gjest Freydis
Skrevet
1600 skrev (8 minutter siden):

Poenget jeg skrev om var at Marius aldri hadde fått tilgang til Nora, Juliane eller Linni om han var arbeidsløs rusmisbruker som bodde i leiligheten til moren på Strømmen. Det andre har ihvertfall ikke jeg sagt. Det er ikke det samme som å si at han ikke ville voldtatt andre kvinner, men han har defitinivt dratt nytte av sin posisjon med sine ex'er, Linni og hun han er siktet for voldtekt mot på Skaugum.

Er så enig med deg. 

Skrevet
1600 skrev (16 minutter siden):

This didn't age well:

"- Høiby kan ha mange gode grunner for å slette informasjon på en telefon, som ikke handler om at det skal slettes bevis, sa forsvarer Bratlien da dette ble kjent i november i fjor." 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Freydis skrev (1 time siden):

Nei, helt enig. Og jeg synes ikke det er mye badboy-sjarm over en som lever på lommepenger fra mamma og hvor hun må betale regningene hans. 

Fra Det Norske Akademis ordbok. Bad boy = Mann med levesett og oppførsel som er (sterkt) i strid med god tone.

Den økonomiske situasjonen har absolutt null med hva som definerer en slik person. Det samme kan sies om hva du ikke finner sjarmerende med MBH. Flere kvinner har jo blitt sjarmert av denne mannen, som vi vet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Freydis
Skrevet
Miomino skrev (1 minutt siden):

Fra Det Norske Akademis ordbok. Bad boy = Mann med levesett og oppførsel som er (sterkt) i strid med god tone.

Den økonomiske situasjonen har absolutt null med hva som definerer en slik person. Det samme kan sies om hva du ikke finner sjarmerende med MBH. Flere kvinner har jo blitt sjarmert av denne mannen, som vi vet.

Jaja

Skrevet
PusheenPusheen skrev (51 minutter siden):

At han får gratis penger og boplass, krever ikke mye fra han selv i det hele tatt. 

Det krever ingenting, og er sikkert veldig behagelig. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Freydis
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Veldig snedig av deg å snevre kvinnekretsen inn til de tre spesifikke personene. Men det var jo ikke det som var premisset for diskusjonen.

Var det snedig? Det er jo de desidert mest kjente og profilerte av hans ekser. De andre de har blitt anonymisert. En av dem er navngitt i tysk media, aldri av norsk. 

Skrevet
Freydis skrev (Akkurat nå):

Var det snedig? Det er jo de desidert mest kjente og profilerte av hans ekser. De andre de har blitt anonymisert. En av dem er navngitt i tysk media, aldri av norsk. 

Teskje: Det som var snedig var å late som premisset for diskusjonen var de tre, når diskusjonen helt klart gjaldt helt generelt.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nå er det domstolen som skal bidra til at saken(e) belyses og avgjøre MBH’s straff. Jeg håper han får en straff som innebærer fengsel for en periode og som kan bidra til både avrusing og reorientering. 

Det offentligheten ser er:

• En i alder voksen person som lever på sine foreldre
  • En i alder voksen person som virker å ha utnyttet sine privilegier. Man kan tenke at dette er strukket langt ift det kriminelle nettverket han kaller nære venner. Det gjenstår å se
  • En I alder voksen person som tilsynelatende har en uakseptabel og kriminell adferd overfor kvinner
  • En i alder voksen person som fremstår uten anger, empati og respekt 

Diagnoser og rusmisbruk skal ikke tåkelegge realitetene. Om det er den unevnelige forhenværende advokaten som har bidratt til å fremstille ham uriktig, kan man jo håpe på. Jeg tror dessverre ikke det. 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Krokenguri skrev (57 minutter siden):

Ja det  kan han faktisk  , minus filming da om han er uten telefon 

Ja, minus filming, om han er uten telefon. Som man gjerne er om man er 100% blakk uteligger. 

Og uten leilighet så er det litt vanskelig å ramponerer leiligheten. Og uten cash og masse status så er det litt vanskelig å tiltrekke seg influenser damene.

Og uten diplomatpass så er det litt vanskelig å misbruke diplomatpass. Osv.....

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
MissHannigan skrev (1 time siden):

Som narkoman uten jobb, hadde han garantert ikke hatt mange damer å velge mellom, om han bodde i kjelleren til mamma i Kristiansand. 

Moren hans, som var i ganske lik situasjon du beskriver her, kunne velge seg kronprinsen. Beskrivelsen har ingenting med om han oppfattes som sjarmerende av venner og damer. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...