Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (11 minutter siden):

Helt enig med deg i at hun er helt klassisk medavhengig. Og hvis bakgrunnen har noe å si, så er det i hvert fall slik  at hun med sine ressurser kan havne mye lengre  ut i medavhengigheten enn feks de som har begrensede økonomiske midler og begrenset tilgang på andre ressurser. 

Jeg ser det som klassik ikke være medavhengig.  De hjelper der det kan hjelpe, i tillegg har de fortsatt sin plan iht arbeid utover høsten.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Det er helt riktig han sier jo det selv. At de fikser regninger, så de ikke går til inkasso. 

Å ha slike økonomiske problemer er ikke uvanlig  når man sliter med rus. At da andre tar seg  av økonomi en periode via familie eller nav er ikke uvanlig.   Har gjort slik jobb for syk person. Da fikk jeg full fullmakt med gyldighet ett år. 

Sånt er normalt  sett midlertidig  løsning. Og er frivillig,  da ingen kan tvinge deg. 

Han kan i morgen si at de ikke  skal ha den ordningen. 

Å innse at  man har slike problemer  og søker hjelp for det og på den måten , er positivt. Jo dypere man sitter i økonomiske problemer,  jo værre er det å bli rusfri. Delte en link på det for et par dager siden. Og da gar han et snev av vilje til endring

Jeg tror ikke på at han frivillig vil si fra seg en sånn ordning. Han har det nok veldig fint og behagelig sånn.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Freydis skrev (14 minutter siden):

Ja, du synes det? Ser ingenting av det hos ham, da - men det er meg.

Du har lest alt om denne saken så du vet veldig godt at venner og eks’er har beskrevet ham som sjarmerende. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
Freydis skrev (18 minutter siden):

Ja, du synes det? Ser ingenting av det hos ham, da - men det er meg.

Som narkoman uten jobb, hadde han garantert ikke hatt mange damer å velge mellom, om han bodde i kjelleren til mamma i Kristiansand. 

Endret av MissHannigan
Gjest Freydis
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Det er helt riktig han sier jo det selv. At de fikser regninger, så de ikke går til inkasso. 

Å ha slike økonomiske problemer er ikke uvanlig  når man sliter med rus. At da andre tar seg  av økonomi en periode via familie eller nav er ikke uvanlig.   Har gjort slik jobb for syk person. Da fikk jeg full fullmakt med gyldighet ett år. 

Sånt er normalt  sett midlertidig  løsning. Og er frivillig,  da ingen kan tvinge deg. 

Han kan i morgen si at de ikke  skal ha den ordningen. 

Å innse at  man har slike problemer  og søker hjelp for det og på den måten , er positivt. Jo dypere man sitter i økonomiske problemer,  jo værre er det å bli rusfri. Delte en link på det for et par dager siden. Og da gar han et snev av vilje til endring

Du kan ikke si at han viser vilje til endring. Vi vet ikke hvor lenge dette har pågått.
Det kan like gjerne være et press foreldrene bruker. Hvis ikke vi får betale regningene dine så får du ikke penger av oss. Det ligger mye makt bak å være den som deler ut penger til noen. 

Gjest Freydis
Skrevet
MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Som narkoman uten jobb, hadde han garantert ikke hatt mange damer å velge mellom, om han bodde i kjelleren til mamma i Kristiansand. 

Nei, helt enig. Og jeg synes ikke det er mye badboy-sjarm over en som lever på lommepenger fra mamma og hvor hun må betale regningene hans. 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Åja, sånn. Det forstår jeg. Men det er vel likevel et tak på det? Bolig til... tja, 30k i mnd som enslig? Da må man kanskje kvitte seg med andre ting først. Vet av folk som har vært nødt å kvitte seg med biler, ikke ha sparepenger, kvitte seg med hytter og sånn før de i det hele tatt blir vurdert for økonomisk sosialhjelp. Nå eier vel ikke MBH mye av slik verdi. En bil kanskje. Men han betaler jo heller ikke noe for å bo der han bor, så satsene ville vel uansett ikke inkludert leieutgifter og dermed bli relativt lik alle andres? 

Ja, selvfølgelig må man realisere andre verdier, bytte bolig til en enklere hvis man bor så flott som han... 

Satsen for å dekke livsopphold i Oslo er litt over 9000. Så kan husleie, huslån dekkes i tillegg. 

Er vel nok så uklart med sponsingen av Marius. Men vil tro at "regninger" og også annen typ av sponsing utover pengesum som var nevnt fra avhør (20.000 per måned, 10.000 etter regninger er betalt) inkluderer mye av det som dem på sosialhjelp må betale med de 9000.

Også hans livsstil signaliserer noen som ikke trenger å tenke på hverdagsutgifter. Som vel han selv har bekreftet. Så spørsmålet er vel hvor mye han kan sløse med spons penger, og eventuelle andre veier å få penger til sløssingen. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (24 minutter siden):

Jeg tror ikke på at han frivillig vil si fra seg en sånn ordning. Han har det nok veldig fint og behagelig sånn.

I situasjonen  han er i nå, kommer et nok til å  vare en god stund, vil jeg tro

Skrevet
Freydis skrev (22 minutter siden):

Du kan ikke si at han viser vilje til endring. Vi vet ikke hvor lenge dette har pågått.
Det kan like gjerne være et press foreldrene bruker. Hvis ikke vi får betale regningene dine så får du ikke penger av oss. Det ligger mye makt bak å være den som deler ut penger til noen. 

Uavhengig  fra når de tok over hans økonomi,  er det et skritt  i retning , ønske en endring. Ønsket han ikke det, er grunnlaget  for at han har slik hjelp borte

Gjest Freydis
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Uavhengig  fra når de tok over hans økonomi,  er det et skritt  i retning , ønske en endring. Ønsket han ikke det, er grunnlaget  for at han har slik hjelp borte

Akkurat det vet vi ingenting om. Det kan være frivillig - og det kan være tvang. 

Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Hvordan tolker du det sånn, egentlig? Spør rett og slett fordi jeg ikke skjønner resonnementet.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (10 minutter siden):

Ja, selvfølgelig må man realisere andre verdier, bytte bolig til en enklere hvis man bor så flott som han... 

Satsen for å dekke livsopphold i Oslo er litt over 9000. Så kan husleie, huslån dekkes i tillegg. 

Er vel nok så uklart med sponsingen av Marius. Men vil tro at "regninger" og også annen typ av sponsing utover pengesum som var nevnt fra avhør (20.000 per måned, 10.000 etter regninger er betalt) inkluderer mye av det som dem på sosialhjelp må betale med de 9000.

Også hans livsstil signaliserer noen som ikke trenger å tenke på hverdagsutgifter. Som vel han selv har bekreftet. Så spørsmålet er vel hvor mye han kan sløse med spons penger, og eventuelle andre veier å få penger til sløssingen. 

Flott og flott,  her jeg bor, er det bare en standard gammel bygning. Så kommer nok an på øyet som ser. Her kan du leie slik eller tilsvarende bolig for ca 6000kr i mnd. 

Mulig det er flott  for de som bor i liten leilighet i byen. 

Litt artig persoektiv. Altså en bolig man helst ikke vil bo i her, om det kan unngås

• Liker 1
Skrevet
Freydis skrev (29 minutter siden):

Nei, helt enig. Og jeg synes ikke det er mye badboy-sjarm over en som lever på lommepenger fra mamma og hvor hun må betale regningene hans. 

men det er jo helt uinteressant om han treffer din personlige smak eller ikke. Det var en generell betraktning. Alt handler ikke om deg.

Det er da virkelig ikke vanskelig å se at han har et utseende som deler av befolkningen synes er attraktivt, selv om det ikke gjelder akkurat deg, og folk som kjenner ham beskriver ham som sjarmerende, selv om det ikke gjelder akkurat deg, og hvis du ikke er enig i at det finnes kvinner som tiltrekkes av badboys, selv om det ikke gjelder akkurat deg, så bør du innse at du opererer med alternative facts. Må du protestere på absolutt alt??

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
MissHannigan skrev (27 minutter siden):

Freydis skrev (24 minutter siden):

Det er ikke akkurat statusen som utgjør om en kvinne faller for en sjarmerende ung mann selv om han ruser seg, så dette kan dere ikke garantere, nei.

M har blitt karakterisert som en snill, søt og morsom fyr av ganske mange,  det vet dere godt. Det finnes nok av kvinner som lett faller for en type som M (uavhengig av status) som de syns trenger omsorg og kjærlighet for både kortere og lengre tid, i den grad at de går i "redde min falne engel"-modus og romantiserer hele situasjonen. M er ikke den første, og ikke den siste i så måte.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Hvordan tolker du det sånn, egentlig? Spør rett og slett fordi jeg ikke skjønner resonnementet.

Fordi man tar ikke imot noen form for hjelp om man ikke vil, evnt mener man ikke har noe problem.  Alle jeg kjenner med rusproblemer,  sier de ikke har noe problem.   Generelt. Noen av de vet jeg sliter økonomisk også. Men det benektes. 

Å ta imot hjelp er generelt noe man gjør fordi man ønsker endring. Oftest er det skam iht å la andre ta over økonomien din. Ergo noe man ikke gjør, om du ikke ønsker en endring.

Tar du imot rusbehandling,  er det også fordu du innser at du må ha hjelp til å bli rusfri. Du blir ikke tvunget  til økonomisk hjelp eller rusbehandling.  Mulig presset, men ikke tvunget.  Da det ikke er lov. Man søker ikke hjelp om du ikke har behov for hjelp til endring. Infen logikk i det iallefall 

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Kan du forklare hvordan økonomi  kommer inn i bildet iht kunne slå og voldta noen? Er det ikke slik at han klarer det om han bor under  en bro med 0 kroner på konto også? Det er her jeg faller helt av

Og hvilke mekanismer mener du konkret?

Du tenker at disse sovevoldtektene med filming hadde han like greit kunne utført under ei bru ved Akerselva? 

Så klart er vold og rus utbredt i alle lag av folket, men jeg synes du sporer helt av i dine forsøk på å underspille betydningen av all den materielle tilretteleggingen han har fått.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Freydis skrev (15 minutter siden):

Akkurat det vet vi ingenting om. Det kan være frivillig - og det kan være tvang. 

Han er voksen. Ingen som kan tvinge han. Man får ikke gjort dette, om det ikke er frivillig  fra han sin side. 

Gjest Freydis
Skrevet
Rev. Revenge skrev (3 minutter siden):

Det er ikke akkurat statusen som utgjør om en kvinne faller for en sjarmerende ung mann selv om han ruser seg, så dette kan dere ikke garantere, nei.

M har blitt karakterisert som en snill, søt og morsom fyr av ganske mange,  det vet dere godt. Det finnes nok av kvinner som lett faller for en type som M (uavhengig av status) som de syns trenger omsorg og kjærlighet for både kortere og lengre tid, i den grad at de går i "redde min falne engel"-modus og romantiserer hele situasjonen. M er ikke den første, og ikke den siste i så måte.

Javel - jeg har fått med meg at du mener det. Vi har bare en helt forskjellig definisjon på bad-boy. 

Gjest Freydis
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Han er voksen. Ingen som kan tvinge han. Man får ikke gjort dette, om det ikke er frivillig  fra han sin side. 

Du bør jo vite at de som betaler ham hver måned har litt makt i sine hender. 

Skrevet
keops skrev (2 minutter siden):

Du tenker at disse sovevoldtektene med filming hadde han like greit kunne utført under ei bru ved Akerselva? 

Så klart er vold og rus utbredt i alle lag av folket, men jeg synes du sporer helt av i dine forsøk på å underspille betydningen av all den materielle tilretteleggingen han har fått.

Ja det  kan han faktisk  , minus filming da om han er uten telefon 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...