Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

edlit skrev (5 minutter siden):

:) Et debattinnlegg i Fædrelandsvennen i Kristiansand har løsningen for Marius: "Flytt ned til Sørlandet Marius, til mormor og familie! Begynn i en menighet, finn en kristen skjønn kone, og få det beste livet som kan fås!"

https://www.fvn.no/mening/debattinnlegg/i/pPVvmw/naa-er-nok-nok

Halleluja.....!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattedama skrev (12 timer siden):

Hvis dette hadde vært familien hvermannsen, ville barnevernet ha blitt koblet inn når en mindreårig har kontakter i den kriminelle verden? Og rus er involvert? 

Ikke nødvendigvis.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke synd på Marius, men jeg tror strengt tatt ikke de vennene er sammen med ham fordi han er «verdens kuleste fyr», men fordi han er en inngangsbillett til Skaugum, som er verdifull for kriminelle. Det kommer jo også litt fram i chattene som Se og hør har trykket. Nå bidrar han til at vennene får søkelys fra politiet (ved at de har beslaglagt mobilen hans, og at pressen graver) og det er vel ikke særlig populært. De såkalte vennene kan vende ham ryggen når han er en belastning mer enn en bonus (og det skjer vel nå), og da står han ganske alene igjen. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (32 minutter siden):

Ja og det betyr ikke nødvendigvis det samme som at DE har vært kriminelle i 10 år. Og det spesifiseres heller ikke akkurat hvem dissse vennene er. Iht media så omtales batti vennene  etc. Som noen han har vært på fest med og har hatt kontakt med.  Ergo ikke av de 10år gamle vennene 

Ja, hvis du sier det så er det nok sånn. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (3 minutter siden):

Jeg synes ikke synd på Marius, men jeg tror strengt tatt ikke de vennene er sammen med ham fordi han er «verdens kuleste fyr», men fordi han er en inngangsbillett til Skaugum, som er verdifull for kriminelle. Det kommer jo også litt fram i chattene som Se og hør har trykket. Nå bidrar han til at vennene får søkelys fra politiet (ved at de har beslaglagt mobilen hans, og at pressen graver) og det er vel ikke særlig populært. De såkalte vennene kan vende ham ryggen når han er en belastning mer enn en bonus (og det skjer vel nå), og da står han ganske alene igjen. 

Helt enig med deg. Jeg er også ganske sikker på at det er inngangen til Skaugum og kongefamilien (og alle privilegiene det medfører) som har dratt disse kriminelle til Marius. Det er neppe hans "kulhet".

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edlit skrev (21 minutter siden):

:) Et debattinnlegg i Fædrelandsvennen i Kristiansand har løsningen for Marius: "Flytt ned til Sørlandet Marius, til mormor og familie! Begynn i en menighet, finn en kristen skjønn kone, og få det beste livet som kan fås!"

Er det virkelig mulig å lire av seg noe så stusselig naivt som det innlegget. 

Stakkars Mormor! Og - "Kristne skjønne koner" liker nok ikke noe bedre å bli slått, krenket og voldtatt enn det andre damer gjør. 

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

edlit skrev (28 minutter siden):

Hoho, gull 😹

"Innlegget er forkortet. Red."

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (8 minutter siden):

Helt enig med deg. Jeg er også ganske sikker på at det er inngangen til Skaugum og kongefamilien (og alle privilegiene det medfører) som har dratt disse kriminelle til Marius. Det er neppe hans "kulhet".

Jeg tror også det. Marius er nok en "nyttig idiot". Hvis det har vært en gjenganger at han får "heads ups" fra politiet fordi "du er den du er", så er det så klart smart å holde seg inne med han for å få tak i den informasjonen han får. Ingen tvil om at han har hatt fripass (og andre pass) 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edlit skrev (29 minutter siden):

Du hendelse😆 han kan kanskje bli en «flott ung mann» men han fremstår som alt annet enn det. Og så er det fascinerende hva noen tenker kan løses ved å folde hendene og flytte til mormor. Som at å folde hendene skal kurere rusavhengighet og voldelighet. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edlit skrev (43 minutter siden):

Såpass..tror ikke Sørlandet er plassen å dra om en skal bort fra rus og kriminalitet.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 time siden):

Ja og det betyr ikke nødvendigvis det samme som at DE har vært kriminelle i 10 år. Og det spesifiseres heller ikke akkurat hvem dissse vennene er. Iht media så omtales batti vennene  etc. Som noen han har vært på fest med og har hatt kontakt med.  Ergo ikke av de 10år gamle vennene 

Hvorfor er det da gjort et poeng av det fra ham selv, hvis de har vært pusekatter? At han har hatt de samme vennene i 10 år "og sånn er det bare", gir null mening hvis de har vært kirkegåere og hjulpet til med å servere suppe til hjemløse.

• Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må virkelig være inngrodd bibelbeltekristen for å skrive noe så naivt som det innlegget i FVN. 

Endret av parmanoia
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

parmanoia skrev (2 minutter siden):

Man må virkelig være inngrodd bibelbeltekristen dame for å skrive noe så dumt og naivt som det innlegget i FVN. 

Det finnes plenty av slike batikk-tanter i kongeriket, og merkelig nok lykkes de en uhyre sjelden gang i å få en villfaren inn på rett spor, men tror at oddsen er omtrent på linje med hit-raten til Jehovas vitner som ringer på 50 000 dører, og plutselig er det en som biter på. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (48 minutter siden):

Stakkars Mormor! Og - "Kristne skjønne koner" liker nok ikke noe bedre å bli slått, krenket og voldtatt enn det andre damer gjør. 

Walter Bagehot snakket jo i sin tid om kongelig magi. Til dem som ikke tror på dette lenger: Magien er høyst tilstedeværende fortsatt.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edlit skrev (1 time siden):

Det er forsyne meg et frieri ... 🤔😲🙄

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Villroses hage skrev (8 minutter siden):

Det er forsyne meg et frieri ... 🤔😲🙄

En del kvinners tro på at de kan forandre voldsmenn til å bli gode mennesker bare ved hjelp av seg selv er skremmende.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (3 minutter siden):

En del kvinners tro på at de kan forandre voldsmenn til å bli gode mennesker bare ved hjelp av seg selv er skremmende.

Skremmende er fornavnet.
Vanskelig å begripe psykologien i dette her. En klokkerto på egen evne til å endre andre (evt. ved hjelp av Jesus)  kombinert med en liten lengsel etter "spenning" i tilværelsen?

Hvem har vel ikke hørt utsagnet "han er jo god på bunnen" eller "han er jo egentlig snill" fra mødre til rampunger eller fra unge kvinner som er fascinert av litt vel macho menn.

Naivt. Og det tar naturligvis ikke vekk ansvaret enhver mann har selv for å oppføre seg bra.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Jeg er enig i at det leserinnlegget fremstår som latterlig naivt.

Men samtidig så vet jeg ikke om vedkommende er helt på jordet heller, for det har vel vært mange eksempler på rusomsorg og rusfrihet knyttet til religiøs omvendelse og rusomsorg i religiøse institusjoner. Jeg står på farten nå, så jeg har ikke tid til å finne noen lenker, men jeg kom over en omtale av denne boken som tar opp temaet: Rus og diakoni | Tidsskrift for Den norske legeforening

Sitat: Koblingen mellom rusomsorg og kristendom er av gammel dato, og er nok opprinnelig basert på en forestilling om at en rusavhengig person er besatt av demoner. Selv om religiøs omvendelse ikke er noen garanti for rusfrihet, er det mange anekdotiske eksempler på at dette har vært en av de mer effektive måtene å bli kvitt demonene på.

Nå sier jeg ikke at jeg tror dette er veien for MBH. Jeg bare peker på at det er en kjent, gammel kobling her, som gir litt kontekst kanskje, til det innlegget som i utgangspunktet fremsto som litt komisk.

Endret av MissLucy
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah det innlegget er jeg ikke så sikker på er ekte en gang. Denne kristne alenemoren(!) vet ganske så detaljert til og med klokkeslettet Marius møtte sin eks i bilen. Da har hun fulgt ganske godt med. Og har sikkert sett ymse videoer, bilder og lydsamsamtaler også. Så dette ble litt vel overdrevet til å være sant. Til og med for oss her nede i bibelbeltet 😅

ps- underskrevet «kristen alenemor» Liv Tønnesen. 
Skulle ikke forundre meg om det er Dangfart Tønnesen som er på ferde her. 

Endret av Zenhouse
Tillegg
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...