Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

I artikkelen står det et anslag på totale kostnader

«I tillegg til sakskostnadene på over en halv million, må Høiby også betale for sine egne advokater. Den totale regningen for partene i rettssaken ble anslått å være rundt 1,6 millioner kroner» 

Jeg har virkelig vondt for å forstå at en mormor skal måtte punge ut i denne størrelsesorden for denne typen sak. Hadde det nå handlet om livsviktig operasjon eller liknende; men å stoppe en bok? 

Hadde jeg aldri hatt samvittighet til, men samvittighet er jo mangelvare kan det se ut til. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellie42 skrev (2 timer siden):

Akk ja Håkon Magnus.

Glad jeg ikke er deg. Det juleselskapet blir alt annet enn trivelig.

MM og hennes mor har en merkelig form for konsekvenstenking.

Det er til å grine av. Presset internt på vår kommende konge fra den andre siden av familien må være forferdelig. 

Jeg tipper juleselskapet blir koselig. Jeg syns det ser ut som HM er på kona sitt lag. Dette er kanskje en løsning alle er tjent/fornøyd med. Kongehuset blir holdt utenfor. Mormor hopper inn og redder barnebarnet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AdonisFFM skrev (9 timer siden):

Det er vel neppe "Norges verste natkomiljø" han er inne i. Sikkert nok ikke  Unge Høyre eller indremisjonen, men en skal ikke gjøre dette verre enn det er.

Inntrykket er vel også at han aldri har hatt narkogjeld eller vært involvert i voldsoppgjør.

Har han nått bunnen? Kanskje med hensyn til den bakgrunnen han tross alt har. Marius trenger et miljøskifte, rehabilitering på et sted fjernt fra Oslo og en framtid hvor rusen ikke lenger kontrollerer ham.  

Et menneskes bunn er individuelt. I min verden er det ikke synonymt med heroin og død - derimot betyr det at man ser at man ikke får ut av livet det man hadde trodd og håpet på. Når et ellers intelligent ungt menneske ser sine skolekamerater ta utdanning, få gode jobber, familie, hus ... og akkurat den fremtiden de hadde ønsket for seg selv ... Når den jeg snakker om opplevde det, følte på skammen over eget liv og sannsynlige framtid - da følte han at bunnen var nådd og bad om hjelp. 

Endret av Gulline
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Kvittre skrev (2 timer siden):

Hva mener du? Hvilke kostnader gjenstår? 

Advokatregninga. Slik jeg forstod det betalte hun kun det som skulle til forlagene, ikke Marius sine egne advokater. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Leien på 40-65K pr mnd (dep x 3 mnd), er første tanke som slår meg: Hvordan i h har de 1) moral til å plassere han der? Kunne det finnes et annet sted på Frogner (hvis han absolutt skal bo der, som er noe rimeligere. Dessuten er ikke enhetene i den gata små, de er store og på min 120 kvm), 2) Trenger han den størrelsen og eksklusiviteten? Til og med hans halvsøster bodde i en "normal" leil sammen med første kjæresten på Løkka. Vel og merke kjærestens leilighet, men den var mer enn bra nok for henne og hun er faktisk kommende dronning. 3) Hvem betaler denne skyhøye leien (om han ikke bor der gratis?)

M hadde en inntekt på ca 48.000 i fjor og 0 i formue, sånn sett ser det ikke ut til at han selv har mulighet til å betjene noe av dette selv. Hverken leie, strøm, mat, flere eksklusive reiser pr år, vesker, klokker,dyre restaurantbesøk, boblevann og mere til ;), merkeklær, fete biler og Harley Davidson MC, benziiiin (vel, det vet vi jo hvem som betalte)  osv osv. Rekken er lang. 48K er knapt nok til noen pakker snus eller sigaretter i mnd. Det må være godt å ha noen i ryggen som stiller opp når livet bunner som verst og er helt forferdelig...., det er det jammen ikke mange som har.

Det er en mulighet for at han har fått lånt leiligheten vederlagsfritt av noen kongefamilien har en god relasjon til (eller de har kjøpt den via selskaper ;) ). Det kan være noen stiller opp i en prekær situasjon. Det sikreste er at han ikke bor permanent på Skaugum, det er i hvert fall min oppfatning. 

Sjokkinntekt:

https://www.seher.no/kongelig/sjokk-inntekt-avslort/83926509

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (7 minutter siden):

Leien på 40-65K pr mnd (dep x 3 mnd), er første tanke som slår meg: Hvordan i h har de 1) moral til å plassere han der? Kunne det finnes et annet sted på Frogner (hvis han absolutt skal bo der, som er noe rimeligere. Dessuten er ikke enhetene i den gata små, de er store og på min 120 kvm), 2) Trenger han den størrelsen og eksklusiviteten? Til og med hans halvsøster bodde i en "normal" leil sammen med første kjæresten på Løkka. Vel og merke kjærestens leilighet, men den var mer enn bra nok for henne og hun er faktisk kommende dronning. 3) Hvem betaler denne skyhøye leien (om han ikke bor der gratis?)

M hadde en inntekt på ca 48.000 i fjor og 0 i formue, sånn sett ser det ikke ut til at han selv har mulighet til å betjene noe av dette selv. Hverken leie, strøm, mat, flere eksklusive reiser pr år, vesker, klokker,dyre restaurantbesøk, boblevann og mere til ;), merkeklær, fete biler og Harley Davidson MC, benziiiin (vel, det vet vi jo hvem som betalte)  osv osv. Rekken er lang. 48K er knapt nok til noen oakker snus eller sigaretter i mnd. Det må være godt å ha noen i ryggen som stiller opp når livet bunner som verst og livet er forferdelig...., det er det jammen ikke mange som har.

Det er en mulighet for at han har fått lånt leiligheten vederlagsfritt av noen kongefamilien har en god relasjon til (eller de har kjøpt den via selskaper ;) ). Det kan være at noen stiller opp i en prekær situasjon. Det sikreste er at han ikke bor permanent på Skaugum, det er i hvert fall min oppfatning. 

Sjokkinntekt:

Han hadde jo ca 170 kvm på Skaugum så da må han ha minst 120 kvm på Frogner. må vite.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Korpsnerden skrev (4 timer siden):

Ja, det er nærmere 1.000.000,- i kostnader til egne advokater også. VG skriver her at advokatene er forespurt, men de har ikke fått svar (ennå). 

https://www.vg.no/rampelys/i/BxVOO9/tv-2-hoeibys-mormor-betaler-sakskostnadene-etter-bokstriden

Noe jeg også undrer meg over er at det er dette avsnittet fra lenken over: 

"Dette er noe vi vanligvis ikke omtaler. Men i dette tilfellet har klienten på grunn av medietrykket bedt om at dette opplyses. Pengene er innbetalt til vårt kontor fra klientens mormor. Utover dette har vi ingen kommentarer hva gjelder disse transaksjonene."

Hvorfor er MBH åpen om og ber om offentliggjøring av akkurat denne transaksjonen, men ikke om hvem som betaler hans egne advokatutgifter? 

Dette nærmer seg Monty Python i humor... 

Så bestmor brenner masse penger på et håpløst søksmål mot et av Norges største forlag, for å hindre at barnebarnet som er tiltalt for flere voldtekter skal assosieres med tyveri av litt sølvtøy fra sin familie og salg av litt kokain.

Så føler han barnebarnet som er kjent for å vise fingeren, at han har et behov for at advokatene skal fortelle at det ikke er kongefamilien som betaler. 

Dette blir bare tåpelig. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (14 minutter siden):

M hadde en inntekt på ca 48.000 i fjor og 0 i formue, sånn sett ser det ikke ut til at han selv har mulighet til å betjene noe av dette selv. Hverken leie, strøm, mat, flere eksklusive reiser pr år, vesker, klokker,dyre restaurantbesøk, boblevann og mere til ;), merkeklær, fete biler og Harley Davidson MC, benziiiin (vel, det vet vi jo hvem som betalte)  osv osv. Rekken er lang. 48K er knapt nok til noen pakker snus eller sigaretter i mnd. Det må være godt å ha noen i ryggen som stiller opp når livet bunner som verst og er helt forferdelig...., det er det jammen ikke mange som har.

Det er en mulighet for at han har fått lånt leiligheten vederlagsfritt av noen kongefamilien har en god relasjon til (eller de har kjøpt den via selskaper ;) ). Det kan være noen stiller opp i en prekær situasjon. Det sikreste er at han ikke bor permanent på Skaugum, det er i hvert fall min oppfatning. 

Sjokkinntekt:

Er vel bestemor... 

• Liker 5
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Dette nærmer seg Monty Python i humor... 

Så bestmor brenner masse penger på et håpløst søksmål mot et av Norges største forlag, for å hindre at barnebarnet som er tiltalt for flere voldtekter skal assosieres med tyveri av litt sølvtøy fra sin familie og salg av litt kokain.

Så føler han barnebarnet som er kjent for å vise fingeren, at han har et behov for at advokatene skal fortelle at det ikke er kongefamilien som betaler. 

Dette blir bare tåpelig. 

Dette 👆👋

• Liker 4
Skrevet
FruR skrev (3 timer siden):

Advokatutgiftene alene var mye mer enn denne summen og itilegg til svindyr leie der han bor. Vi snakker 60 000 i måneden typ. 

Vi snakker ikke om 60 000. Det tallet dras fram igjen og igjen enda artikkelen dere "henter det fra" er temmelig så tydelig på at summen er rundt 40 000. Fortsatt dyrt, men det er ikke nødvendig å late som det er verre enn det er. 

Vi vet heller ikke om han faktisk betaler markedsleie eller om han låner leiligheta eller leier den til en rimeligere pris. Det er vel ikke helt usannsynlig at leiligheta er skaffet gjennom bekjentskaper og det er mange som har tilhold i varmere strøk  noen måneder på vinteren og har boliger som står tomme. 

Så vet vi jo heller ikke om han bor og betaler leien alene. Vi vet rett og slett tilnærmet ingenting, og da er det er utrolig unødvendig å overdrive den ene tingen vi faktisk vet og det er at leia er rundt 40 000. 

https://www.seher.no/kongelig/avsloring-flyttet-fra-skaugumbor-i-luksusbolig-i-ambassadestrok/83892431

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
blvck skrev (46 minutter siden):

Advokatregninga. Slik jeg forstod det betalte hun kun det som skulle til forlagene, ikke Marius sine egne advokater. 

Jeg tror du har rett. I artikkelen sto det at forlaget hadde fått betalt så de tok det som at han ikke skulle anke. Det sto ingen ting om hans advokater, så jeg glemte. Har fått svar i tråden og sa meg enig, men når jeg tenker meg litt om så vet jeg ikke om hun har betalt alt, for det sto det ingenting om. 

• Liker 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (21 minutter siden):

Sjokkinntekt:

Hvorfor overdriver du hvor høy leia er? Hva vil du egentlig oppnå med det? 

https://www.seher.no/kongelig/avsloring-flyttet-fra-skaugumbor-i-luksusbolig-i-ambassadestrok/83892431

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Marihønepøne skrev (1 minutt siden):

Vi snakker ikke om 60 000. Det tallet dras fram igjen og igjen enda artikkelen dere "henter det fra" er temmelig så tydelig på at summen er rundt 40 000. Fortsatt dyrt, men det er ikke nødvendig å late som det er verre enn det er. 

Vi vet heller ikke om han faktisk betaler markedsleie eller om han låner leiligheta eller leier den til en rimeligere pris. Det er vel ikke helt usannsynlig at leiligheta er skaffet gjennom bekjentskaper og det er mange som har tilhold i varmere strøk  noen måneder på vinteren og har boliger som står tomme. 

Så vet vi jo heller ikke om han bor og betaler leien alene. Vi vet rett og slett tilnærmet ingenting, og da er det er utrolig unødvendig å overdrive den ene tingen vi faktisk vet og det er at leia er rundt 40 000. 

Så vi vet at leien er 40.000... For en av de mest kostbare leilighetene per kvadratmeteren i Oslo... For at du skriver det... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (21 minutter siden):

Sjokkinntekt:

Vi vet jo ingenting om hva han/ de faktisk betaler, bare hva markedsprisen er. Det kan jo godt være de leier av venner, og at noe billigere i nabolaget ikke er aktuelt. Sikkert ikke 3 års kontrakt og 3 måneders oppsigelsestid på ordinært marked dette her ? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Vi vet jo ingenting om hva han/ de faktisk betaler, bare hva markedsprisen er. Det kan jo godt være de leier av venner, og at noe billigere i nabolaget ikke er aktuelt. Sikkert ikke 3 års kontrakt og 3 måneders oppsigelsestid på ordinært marked dette her ? 

Nei, sikkert ikke standard kontrakt, som øker prisen på markedet. Og en fyr som normalt ikke hadde fått leie, øker prisen igjen. 

• Liker 4
Skrevet
Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Så vi vet at leien er 40.000... For en av de mest kostbare leilighetene per kvadratmeteren i Oslo... For at du skriver det... 

nei, vi vet ikke det . 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

nei, vi vet ikke det . 

Akkurat, vi vet ikke det som den andre bruker skriver at vi vet, som var poenget mitt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du hadde tatt deg tid til å lese hva jeg faktisk skrev, hadde du spart deg litt energi. Vi aner ingenting av hvilken avtale M (eller familien) har med evt eiere av enheten, derfor skrev jeg også innlegget her: 

"Leien på 40-65K pr mnd (dep x 3 mnd), er første tanke som slår meg: Hvordan i h har de 1) moral til å plassere han der? Kunne det finnes et annet sted på Frogner (hvis han absolutt skal bo der, som er noe rimeligere. Dessuten er ikke enhetene i den gata små, de er store og på min 120 kvm), 2) Trenger han den størrelsen og eksklusiviteten? Til og med hans halvsøster bodde i en "normal" leil sammen med første kjæresten på Løkka. Vel og merke kjærestens leilighet, men den var mer enn bra nok for henne og hun er faktisk kommende dronning. 3) Hvem betaler denne skyhøye leien (om han ikke bor der gratis?)

Det er en mulighet for at han har fått lånt leiligheten vederlagsfritt av noen kongefamilien har en god relasjon til (eller de har kjøpt den via selskaper ;) ). Det kan være noen stiller opp i en prekær situasjon. Det sikreste er at han ikke bor permanent på Skaugum, det er i hvert fall min oppfatning." 

• Liker 4
Skrevet
Fremmed fugl skrev (8 minutter siden):

Nei, sikkert ikke standard kontrakt, som øker prisen på markedet. Og en fyr som normalt ikke hadde fått leie, øker prisen igjen. 

Med mindre utleier er en bekjent. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...