Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
K_mb skrev (6 minutter siden):

De er begge voldelige serieovergripere. Har god oversikt over hva JK har gjort og lest intervjuer med to av ofrene. 

Forskjellen er at ofrene til Marius hadde frivillig sex med han på forhånd (såvidt jeg har forstått). JK bedrev jo direkte overfallsvoldtekter.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 minutter siden):

Deles det virkelig så intime detaljer??

Dette burde de virkelig ikke delt. Stakkars kvinner som får dette klint utover nyhetene…

• Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Strafferamme inntil 10 år, ja. Bur han inne.

Det er kun for seksuallovbruddene. 

• Liker 1
Skrevet
blasfeminist skrev (Akkurat nå):

Forskjellen er at ofrene til Marius hadde frivillig sex med han på forhånd (såvidt jeg har forstått). JK bedrev jo direkte overfallsvoldtekter.

Ikke første voldtekt. Da gjorde han dette med noen som sov som ikke hadde hatt sex med han på forhånd.

Hva er gråtallene her? Når de tror det er 16 ofre må det jo være flere.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Fiskeburger skrev (3 minutter siden):

Dette burde de virkelig ikke delt. Stakkars kvinner som får dette klint utover nyhetene…

Ja, jeg er 100 % enig i dette.

• Liker 4
Skrevet
1600 skrev (2 minutter siden):

Ikke første voldtekt. Da gjorde han dette med noen som sov som ikke hadde hatt sex med han på forhånd.

Ok sorry, det fikk jeg ikke med meg. Takk for oppklaringen!

• Liker 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Her har virkelig politiet og statsadvokaten gjort et omfattende arbeid!👏👏. Flott at Hauklands sak ble omgjort til mishandling I nære relasjoner (hvis jeg har forstått det riktig? Har ikke helt oversikten enda)

Helt enig med deg. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
1600 skrev (2 minutter siden):

Beklager, men jeg kommer meg ikke vekk fra den beske smaken jeg sitter med i munn av at vår kommende konge tok denne grisen med seg på ferie i sus og dus for mindre enn 14 dager siden.

Det er til å bli kvalm av.

Ja, holdninger fra enkelte det siste året har vært kvalmende. 

Endret av Anonym_2024
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Ser likevel ikke på det som en overfallsvoldtekt tilsvarende JK, da, uten at det gjør det tilgivelig.

Endret av blasfeminist
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
1600 skrev (5 minutter siden):

Stemmer, og Frognerkvinnen har fått nedjustert til en rekke voldshendelser.

Forstår ikke helt det, syntes det som har lekket om siste ex er veldig ille. 

Forstår heller ikke. Er du sikker? Men jeg så bare en av sakene nevnt under mishandling I nær relasjon.

Skrevet
blasfeminist skrev (Akkurat nå):

Ser likevel ikke på det som en overfallsvoldtekt tilsvarende JK, da, uten det gjør det tilgivelig.

Det spørs jo hva du legger i overfall. Ofrene til MBH har vært bevisstløse (sovet eller annet), han voldtar jo folk som ikke kan motsette seg handlingen - mens JK gjorde det med folk som var våkne.

Serievoldtekt er det okke som. Det er godt at slike folk får et hardt liv på innsiden.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Forstår heller ikke. Er du sikker? Men jeg så bare en av sakene nevnt under mishandling I nær relasjon.

Ja. Frognerkvinnen nedjusteres. Nora oppjusteres. 

• Liker 7
Skrevet
1600 skrev (1 minutt siden):

Serievoldtekt er det okke som. Det er godt at slike folk får et hardt liv på innsiden.

Selvfølgelig enig i det. 

Skrevet
Fiskeburger skrev (5 minutter siden):

Ja, til dels enig i det, samtidig så vil de som mener at "voldtekt uten samleie" bare er en filleting kanskje forstå hva en slik betegnelse faktisk kan omfatte. I mitt hode er det ingen forskjell på finger og penis, og potensielt kan fingre gjøre større skade enn en penis. Det psykiske skadepotensiale ved voldtekt er enormt uansett type. 

Nå vet vi hva han er tiltalt for, alle som en, og da får vi håpe at de holder rettsaken lukket og at evt "kilder" lar være å røpe ting som gjør prosessen enda verre for ofrene. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonym_2024 skrev (22 minutter siden):

Sier du at hendelsen på kongeskipet er en del av saken? Den samme hendelsen som enkelte har prøvd å bagatellisere og så tvil om hendelsesforløp og hva MM visste og ikke visste?

Hvor står dette?

Skrevet
1600 skrev (4 minutter siden):

Ja. Frognerkvinnen nedjusteres. Nora oppjusteres. 

Ok

Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Hvor står dette?

Jeg tror det er forvirring fordi han sa noe om Norgesferier når han talte. Det er Juliane som var på Kongeskipet i den situasjonen (Nora har sikkert også vært det, men det nevnes kun Norgesferier).

• Liker 2
Skrevet
Fiskeburger skrev (12 minutter siden):

Hadde uansett fremkommet i forbindelse med hovedforhandlingen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...