Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
1600 skrev (3 minutter siden):

Dette synes jeg du og @Krokenguri bør ta en prat om, hun synes ADHD er det samme som 'diagnoser' i hans "brev", mens du syntes ikke det er det.

Jeg syntes ikke anonyme kilder og tiltaltes forklaringer er spesielt sannferdige, spesielt når man cherry picker en side for å understøtte sitt argument.

Han kan ha begge deler. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Det er forskjell på anonym kilde og anonymisert kilde. 

Det er forskjell på en anonymisert kilde som varsler om misbruk og 'vennen' til en 23-ganger siktet kriminell voldsmann.

Endret av 1600
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Nevroutviklingsforstyrrelse. 

Aha, takk 👌

Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Hva legger du i setningen,  men dette undkylder ikke mine handlinger? 

'Jeg har masse psykiske lidelser, så slo jeg noen og nå skal jeg ta det kjempeseriøst og få behandling så fort som mulig, ikke at diagnosene er grunnen altså, men, PS: jeg har masse diagnoser så det er egentlig meg det er synd på'

Endret av 1600
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
1600 skrev (2 minutter siden):

Det er forskjell på en anonymisert kilde som varsler om misbruk og 'vennen' til en 23-ganger siktet kriminell voldsmann.

Det var ikke poenget, kutt ut avsporinga.  Det er forskjell på å ta imot tips og informasjon fra en kilde du ikke vet identiteten til (=anonym) og å velge å anonymisere kilden din når du vet denne identitet. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Det var ikke poenget, kutt ut avsporinga.  Det er forskjell på å ta imot tips og informasjon fra en kilde du ikke vet identiteten til (=anonym) og å velge å anonymisere kilden din når du vet denne identitet. 

Hvem etterprøver dette?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Unnskyldningen

"Forrige helg skjedde noe som aldri skulle ha skjedd. Jeg utøvde kroppskrenkelser og ødela gjenstander i en leilighet i alkohol- og kokainrus etter en krangel. Jeg har flere psykiske lidelser som gjør at jeg gjennom hele oppveksten og det voksne liv, har hatt, og har utfordringer. Jeg har over lengre tid slitt med rusbruk, noe jeg har vært i behandling for tidligere. Denne behandlingen skal jeg nå gjenoppta og ta på største alvor"

I tilegg så etterfølges det du hever ut med. :Denne behandlingen  skal jeg nå gjenoppta  og ta på største  alvor. "

Det du hever ut har et avsluttende poeng.  Der han presiserer å ha gjort noe han ikke skulle ha gjort. Og skal nå ta tak i problemene sine

også Glemte  du denne. denne sitat: 

Rusbruken og mine diagnoser unnskylder ikke det som skjedde i leiligheten på Frogner natt til søndag forrige helg.

• Liker 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Aha, takk 👌

I ICD-10 står det under psykiske lidelser, men icd-10 er 32 år gammelt og skal erstattes av ICD-11 (tar bare tid). Det kan imidlertid godt hende at MBH selv har inkludert adhd i «psykiske lidelser» i brevet sitt, det aner vi ikke, da mange nettopp tenker på adhd som psykisk lidelse fortsatt. 🙂

• Liker 4
Skrevet
1600 skrev (1 minutt siden):

Hvem etterprøver dette?

PFU, hvis noen av de impliserte partene klager inn saken.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Aricia skrev (1 minutt siden):

PFU, hvis noen av de impliserte partene klager inn saken.

Så det du sier er at det ikke er etterprøvd.

Takk. Jeg tror jeg forbeholder meg retten til å ikke stole på noen i MBHs sirkel, når jeg kjenner hvem disse folkene er. Spesielt når podcasten er en hvitvasking av MBH fra en ende til den andre. 'Alle filmer sex, Nora kastet ting på Marius, han har adhd og har slitt, dakars'.

Endret av 1600
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
1600 skrev (1 minutt siden):

Hvem etterprøver dette?

Hva er det du sikter til nå? Pressen er pliktig til å oppgi dette. Mener du at pressen lyver om dette? Og at noen bør drive systematisk kontroll på dette? Jeg spør oppriktig, for jeg skjønner ikke hva du er ute etter. Opplyser VG at det de publiserer er etter tips fra en anonym kilde så vet de ikke identiteten (og det skal man ikke gjøre som hovedregel), opplyser de at kilden er anonymisert så kjenner de identiteten. Det siste gir åpenbart helt annet grunnlag for å ettergå og kontrollere informasjon (snakker generelt og som hovedregel).

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (3 minutter siden):

I ICD-10 står det under psykiske lidelser, men icd-10 er 32 år gammelt og skal erstattes av ICD-11 (tar bare tid). Det kan imidlertid godt hende at MBH selv har inkludert adhd i «psykiske lidelser» i brevet sitt, det aner vi ikke, da mange nettopp tenker på adhd som psykisk lidelse fortsatt. 🙂

Hvis han fikk diagnosen som barn, som jo er noen år siden, kan det hvert fall tenkes at det ble omtalt som lidelse og at han derfor anser det som det, ja. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
1600 skrev (3 minutter siden):

'Jeg har masse psykiske lidelser, så slo jeg noen og nå skal jeg ta det kjempeseriøst og få behandling så fort som mulig, ikke at diagnosene er grunnen altså, men, PS: jeg har masse diagnoser'

Du må jo først og fremst forstå forskjell på forklsring og unnskyldning.  

Forklaring, jeg tåler ikke sprit og blir beldig sint av sprit. Jeg tenkte en drink kunne gå. Men det gikk ikke jeg ble sint. Og du gjorde ingenting  galt. Jeg skal nå slutte å drikke sprit, da jeg tydelivis ikke tåler en drink engang. Altså en firklaring.

Jeg ble sint og slo, fordi han rota med venninden min , en forklaring 

Unnskyldning,  jeg blir sint av sprit jeg,  det må du tåle. Husker ingenting  jeg

Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Hva er det du sikter til nå? Pressen er pliktig til å oppgi dette. Mener du at pressen lyver om dette? Og at noen bør drive systematisk kontroll på dette? Jeg spør oppriktig, for jeg skjønner ikke hva du er ute etter. Opplyser VG at det de publiserer er etter tips fra en anonym kilde så vet de ikke identiteten (og det skal man ikke gjøre som hovedregel), opplyser de at kilden er anonymisert så kjenner de identiteten. Det siste gir åpenbart helt annet grunnlag for å ettergå og kontrollere informasjon (snakker generelt og som hovedregel).

Jeg er ikke interessert i generelt, jeg er interessert i denne saken, og her er ikke VGs 'anonyme' kildes uttalelser om MBHs adhd-diagnose etterprøvbar. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

I tilegg så etterfølges det du hever ut med. :Denne behandlingen  skal jeg nå gjenoppta  og ta på største  alvor. "

Det du hever ut har et avsluttende poeng.  Der han presiserer å ha gjort noe han ikke skulle ha gjort. Og skal nå ta tak i problemene sine

også Glemte  du denne. denne sitat: 

Rusbruken og mine diagnoser unnskylder ikke det som skjedde i leiligheten på Frogner natt til søndag forrige helg.

Nei glemte det ikke, for det var ikke det jeg svarte deg på. Og igjen, jeg ser på brevet som en foss av tomme ord. Jeg stoler ikke på Marius. Ikke i brevet og ikke at han skal ha antydet at mor har rotet vekk sim-kort. Jeg tror han er utspekulert, farlig og tar nada på største alvor. 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1600 skrev (11 minutter siden):

Ja, du skriver at siden Marius har hatt podcasten til vennen til gjennomgang, så må ADHD-ryktene spredd av en anonym kilde være sannferdige.

I forumreglene  her. Så skal vi forholde oss til kjent informasjon.  Vi er opplyst om at vennen som har kjent marius i 10 år sier han har adhd, som hverken Marius  eller advokatem har kortigert vekk. Vg nevner bla at de er spesielt diagnosene og annet  som er grunnen til  at han har fått høre igjennom for korrigeringer 

Og da er det det vi forholder oss til. Du må gjerne si du ikke tror på dette.  Helt  ok. Men det er den infoen vi andre forholder oss til. Intil annet blir opplyst

• Liker 1
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (16 minutter siden):

Nei glemte det ikke, for det var ikke det jeg svarte deg på. Og igjen, jeg ser på brevet som en foss av tomme ord. Jeg stoler ikke på Marius. Ikke i brevet og ikke at han skal ha antydet at mor har rotet vekk sim-kort.

Må gjerne kalle det tomme ord osv. Men han kan vel ikke få presisert det tydeligere at dette ikke er en unnskyldning  iallefall. 

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
Skrevet
1600 skrev (14 minutter siden):

Jeg er ikke interessert i generelt, jeg er interessert i denne saken, og her er ikke VGs 'anonyme' kildes uttalelser om MBHs adhd-diagnose etterprøvbar. 

VG har en anonymISERT kilde, ikke en anonym kilde. Mener du VG lyver? Da bør du jo tipse PFU. (Snakker ikke om adhd-diagnosen, men skillet på anonym og anonymisert, som du fortsatt ignorerer)

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Må gjerbe kakke det tomme ord osv. Men han jan vel ikke få oresisert det tydeligere at dette ikke er en unnskyldning  iallefall. 

At han presiserer det, gjør dessverre ikke at jeg stoler på det han sier. Jeg tror han vet nøyaktig hva han gjør, jeg tror han vet hvordan han skal snakke for å manipulere de rundt seg og det er en av grunnene til at han er farlig. Jeg kan jo trekke frem hun som nesten ikke trodde på politiet da de viste henne bilde/video-beviser av henne selv, filmet av Marius. Marius, som hun tidligere hadde sett på som en snill fyr. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (16 minutter siden):

Hvis han fikk diagnosen som barn, som jo er noen år siden, kan det hvert fall tenkes at det ble omtalt som lidelse og at han derfor anser det som det, ja. 

Det kan være noens begrep, men jeg har aldri hørt noen med ADHD omtale det som annet enn en diagnose. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...