Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriftene er skikkelig ekle å forholde seg til for de fornærmede, vil jeg anta. Papirutgaven har vel «drømmeferie osv». 😕 Tipper HM og de to andre ønsket å ha denne turen helt privat og uten offentlig oppstuss, men nå har jo tydeligvis S&H fotografer både på flyplassen og utenfor adressen der MBH bor, så det var vel ikke mulig å få til. Tipper også at det er akkurat slike saker som dette S&H jakter på, og de tar iallfall ikke hensyn til verken de fornærmede eller andre. Om det derfor var så lurt med denne reisen i utgangspunktet, kan man derfor undre seg på. (Vi vet ikke om det var en luksusferie, da, uten at det er det viktigste.)

Jeg ser også at jeg er enig i mye av det en bruker over her skriver om det å ta vare på et familiemedlem som har en negativ historikk med rus og vold. 

• Nyttig 4
Skrevet (endret)

PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Helt enig. Hadde fått fullstendig angst av å lese om at han bare koser seg på ferie midt mellom andre publiseringer om nye forhold, nye beviser og nekting av straffskyld. 

Hvem er det du kritiserer her?

Endret av Momma
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Momma skrev (3 minutter siden):

Hvem er det du kritiserer her?

Se&Hør i hovedsak. Skrev mer nøyaktig hva jeg reagerte på, litt lengre opp. Måten de la frem Portugal-artikkelen syntes jeg var unødvendig. Mulig jeg er forutinntatt og at den kun var nøytral, men var et par ting der jeg ikke klarte å svelge helt.

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning.
  • Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Se&Hør i hovedsak. 

Hvorfor kritiserer du dem, søplepressa gjør jo bare jobben sin? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Momma skrev (1 minutt siden):

Jada, de kjører jo på i kjent stil, for all del. Redigerte forrige sitering til deg btw.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Jada, de kjører jo på i kjent stil, for all del. Redigerte forrige sitering til deg btw.

Men du synes det er helt ok med en ferie som dette (enda en) midt oppi saken? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke jobben deres å smøre MBH utover førstesiden støtt og stadig?  De kunne faktisk vurdert både nyhetsverdien og hvilke reaksjoner det kan trigge hos de fornærmede. Sier ikke at de alltid skal la være, for saken skal belyses, men akkurat denne saken har null verdi som annet enn klikkbate (innholdet er jo for det meste oppramsing av hva de har skrevet tidligere). 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at det er utrolig lite smart å feriere på en slik måte at pressen kan spinne nok en klikk-historie. 

Jeg tenker også at den artikkelen er så mye av en (unødvendig) koke-suppe-på en spiker-greie at det er nesten utrolig. Det eneste nye som står der, er at de er observert på vei ut og inn av et fly. Se & hør gjetter på hvor de har vært, og spinner i vei på en ikke-historie om MBH og HM som ikke er egnet til noe annet enn å hisse opp kritikere, legge sten til byrden for ofrene og dra inn klikk og penger til seoghør.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke jobben deres å smøre MBH utover førstesiden støtt og stadig?  De kunne faktisk vurdert både nyhetsverdien og hvilke reaksjoner det kan trigge hos de fornærmede. Sier ikke at de alltid skal la være, for saken skal belyses, men akkurat denne saken har null verdi som annet enn klikkbate (innholdet er jo for det meste oppramsing av hva de har skrevet tidligere). 

Jepp. det eneste nye som står der, er at de tre er observert på vei ut og inn av et fly. 

• Liker 2
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Men du synes det er helt ok med en ferie som dette (enda en) midt oppi saken? 

Det har jeg ikke sagt. Jeg har sagt at jeg synes det er blærete og ovenfra-og-ned å bare reise på ferie midt oppi alt 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Jo, det er jobben deres.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Det har jeg ikke sagt. Jeg har sagt at jeg synes det er blærete og ovenfra-og-ned å bare reise på ferie midt oppi alt 

Ok.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (35 minutter siden):

Overskriftene er skikkelig ekle å forholde seg til for de fornærmede, vil jeg anta. Papirutgaven har vel «drømmeferie osv». 😕 Tipper HM og de to andre ønsket å ha denne turen helt privat og uten offentlig oppstuss, men nå har jo tydeligvis S&H fotografer både på flyplassen og utenfor adressen der MBH bor, så det var vel ikke mulig å få til. Tipper også at det er akkurat slike saker som dette S&H jakter på, og de tar iallfall ikke hensyn til verken de fornærmede eller andre. Om det derfor var så lurt med denne reisen i utgangspunktet, kan man derfor undre seg på. (Vi vet ikke om det var en luksusferie, da, uten at det er det viktigste.)

Jeg ser også at jeg er enig i mye av det en bruker over her skriver om det å ta vare på et familiemedlem som har en negativ historikk med rus og vold. 

Takk - jeg har begynt på innlegg noen ganger nå og gitt opp, du skriver mye av det jeg også tenker. 

Det er jo ikke som om kongefamilien selv kontakter Se og Hør og ber dem med på familieferie akkurat. Så de gjør jo ikke dette for å provosere - de fotfølges. Og når saken slås opp med ord som "luksusferie" eller "drømmeferie" er det jo selvsagt for å få mest mulig sjokkeffekt, og dra veksler på lesernes indignasjon og oppbrakthet - slik vi ser her i tråden. For mest mulig klikk og inntjening - på de fornærmede kvinnenes bekostning. Det er ikke pent.

Kanskje burde kronsprinsparet skjønt at det ikke var til å unngå at de ville fotograferes og det hele resultere i denne typen oppslag. Men så var det dette med å faktisk ha bruk for og rett på privatliv og tid sammen, også i krisetider, eller nettopp da. Jeg sliter med å skjønne hva slags "mellomting" som ville vært akseptabel for majoriteten i tråden - det er vel mer fordømmelse over hele linjen har jeg inntrykk av, uansett hva slags valg som treffes mht kontakt med Borg Høiby.

Endret av Aricia
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Ok.

Og i tillegg dette her ⬇️

PusheenPusheen skrev (20 minutter siden):

Da ser du unyansert på dette, hvis det liksom skal være enten eller. Og tilegner folk meninger de ikke har. Ingen har nevnt at de skal gi ham en kald skulder, hvert fall ikke før du kom med det. Å mene at en ferie er taktløst å både skrive om av S&H, og å faktisk dra på, er en helt legit mening, uten at det innebærer det andre du skriver om at vi mener.

• Liker 2
Skrevet
Lafamiglia skrev (1 time siden):

Selvfølgelig bør familien til en som er siktet for alvorlige forhold, få dem med på sunne og positive aktiviteter som dette. 

Jeg lurer på om dere som kritiserer kronprinsens engasjement her, mener at Marius bør få en kald skulder og bli kastet ned i rennesteinen, heller enn å bli invitert med på oppbyggelige aktiviteter som dette?

Jeg regner dessuten med at både stefar og bror kommer til å ha en fin påvirkning i denne ferien, gjennom å skape litt normalitet og legge til rette for gode samtaler og "reality check".

Jeg har barn som har skikket seg bra, men hvis noen av dem hadde gjort forferdelige ting, kunne jeg ikke drømme om å slå hånden av dem. Jeg hadde heller prøvd å få best mulig kontakt og støttet dem som person, samtidig som jeg hadde hatt alvorlige samtaler om det de hadde gjort.

Jeg synes kronprinsen fremstår som et forbilde og som en grunnleggende helstøpt person her.

Forskjellen er at ingen av oss andre er medlem av kongefamilien. Jeg fatter og begriper ikke denne sammenligningen med mannen i gata og hva vi ville gjort. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Og i tillegg dette her ⬇️

Skjønner, da er vi bare uenige om i hvilken grad SeogHør gjør jobben sin eller ei.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Momma skrev (4 minutter siden):

Skjønner, da er vi bare uenige om i hvilken grad SeogHør gjør jobben sin eller ei.

S&H som tabloid gjør det de er best på, jeg bare likte ikke at de bl.a skrev at Høiby skal anses som uskyldig frem til tiltale/dom (fritt fra hukommelsen her), fordi han har jo innrømmet noe, og dokumentert en haug med andre ting. Så jeg synes det er en søkt setning, selv om det i prinsippet stemmer. Jeg er uenig i det akkurat i denne saken. Synes rett og slett det var ubehagelig å lese det.

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning. Korrigering
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (6 minutter siden):

Takk - jeg har begynt på innlegg noen ganger nå og gitt opp, du skriver mye av det jeg også tenker. 

Det er jo ikke som om kongefamilien selv kontakter Se og Hør og ber dem med på familieferie akkurat. Så de gjør jo ikke dette for å provosere, men fordi de fotfølges. Og når saken slås opp med ord som "luksusferie" eller "drømmeferie" er det jo selvsagt for å få mest mulig sjokkeffekt, og dra veksler på lesernes indignasjon og oppbrakthet - slik vi ser her i tråden. For mest mulig klikk og inntjening - på de fornærmede kvinnenes bekostning. Det er ikke pent.

Kanskje burde kronsprinsparet skjønt at det ikke var til å unngå at de ville fotograferes og det hele resultere i denne typen oppslag. Men så var det dette med å faktisk ha bruk for og rett på privatliv og tid sammen, også i krisetider, eller nettopp da. Jeg sliter med å skjønne hva slags "mellomting" som ville vært akseptabel for majoriteten i tråden - det er vel mer fordømmelse over hele linjen har jeg inntrykk av, uansett hva slags valg som treffes mht kontakt med Borg Høiby.

Hva er greia med at det må reises bort for å diskutere familieproblemer? De kan vel ta diskusjonen i langt mer private former om de samles i en av stuene på Skaugum, de burde vekke langt mindre oppmerksomhet der, og slippe unna med langt mindre irritasjon i en kjempevanskelig sak? Men det er så klart dårligere forhold for surfing der, det skjønner jeg jo. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Kronprinsen er klar over at de har media søkelys på seg, i likhet med søsteren sin. Men vurderinger blir ikke gjort i sammenheng med dette åpenbart. Ingen forventer at man som forelder skal vise en stesønn en kald skulder, men i dette konkrete tilfelle kunne man vært ekstremt mer diskre. Noe kronprinsparet har vært gode på når MBH herjet som verst, så hvorfor ikke det samme nå?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Lafamiglia skrev (1 time siden):

Selvfølgelig bør familien til en som er siktet for alvorlige forhold, få dem med på sunne og positive aktiviteter som dette. 

Jeg lurer på om dere som kritiserer kronprinsens engasjement her, mener at Marius bør få en kald skulder og bli kastet ned i rennesteinen, heller enn å bli invitert med på oppbyggelige aktiviteter som dette?

Jeg regner dessuten med at både stefar og bror kommer til å ha en fin påvirkning i denne ferien, gjennom å skape litt normalitet og legge til rette for gode samtaler og "reality check".

Jeg har barn som har skikket seg bra, men hvis noen av dem hadde gjort forferdelige ting, kunne jeg ikke drømme om å slå hånden av dem. Jeg hadde heller prøvd å få best mulig kontakt og støttet dem som person, samtidig som jeg hadde hatt alvorlige samtaler om det de hadde gjort.

Jeg synes kronprinsen fremstår som et forbilde og som en grunnleggende helstøpt person her.

Må si meg enig. Jeg ser mer positivt på det at han er med sin bror og stefar på fysisk aktivitets tur. Enn at han henger på mac donald i Norge  med rus venner.  Han står uansett i en vanskelig  situasjon  iht hans perspektiv, og  holder på å bli rusfri.  Ut fra det som er nevnt tidligere.  Da er ikje det beste å sitte hjemme å sture. Da må man ut å holde seg aktiv.  Sufring og ski er noe de tre har hatt felles, så ser det naturlig at de tar en slik tur sammen.

Dog har jeg medfølse for  de utsatte, at de må lese om han  hele tiden. 

De kunne  faktisk  ha vinklet turen  med fokus på de to andre og han i en bisetning.

Uansett  hvor han er og det skrives om, er jo provoserende for folk. Aner ikke hvor han kunne ha oppholdt seg uten å få kritikk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...