Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

TigerK skrev (1 minutt siden):

Litt avsporing her nå, men, er det noen måte å finne ut hvor mange mennesker som er inne å leser tråder/innlegg i forumet? Da tenker jeg ikke på brukere som er logget inn, eller reaksjoner på enkelte innlegg. Siden forumet er åpent for hele Norge (og hele verden for så vidt) så kan man jo potensielt nå et stort publikum med de meninger, holdninger og budskap man legger ut. 

Når det er sagt, så har blant annet Oddvar Stenstrøm vært tydelig på at det er MYE norsk presse sitter på av «rykter» som de ikke har fått godt nok stadfestet til å skrive om det. Informasjon som han sier er «langt mer alvorlig» enn det som har kommet fram til nå» (medio november i fjor). Og ikke bare om Marius Borg Høiby slik jeg tolker ham. Kan være en god ide og ikke plante flagget sitt for lang inn på en bestemt banehalvdel, før man har fått tilgang til all tilgjengelig informasjon. For oss alle. 

Tror ikke det er andre måter enn å se her:

Screenshot_20250214_170720_Chrome.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

~ Ada ~ skrev (På 12.2.2025 den 20.19):

Det var bare en kommentar til det å tro på hans uttalelser. Det skal være han selv som har uttalt i avhør at mamma ryddet mens han dusjet.

Politiet varslet også MBH selv i forveien. Vi er nok ikke uenige om at forhåndsvarsling fra politiet virker underlig mtp.å sikre spor.

Hva ryddet hun? Har hun noe å skjule?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (16 minutter siden):

Litt avsporing her nå, men, er det noen måte å finne ut hvor mange mennesker som er inne å leser tråder/innlegg i forumet? Da tenker jeg ikke på brukere som er logget inn, eller reaksjoner på enkelte innlegg. Siden forumet er åpent for hele Norge (og hele verden for så vidt) så kan man jo potensielt nå et stort publikum med de meninger, holdninger og budskap man legger ut. 

Når det er sagt, så har blant annet Oddvar Stenstrøm vært tydelig på at det er MYE norsk presse sitter på av «rykter» som de ikke har fått godt nok stadfestet til å skrive om det. Informasjon som han sier er «langt mer alvorlig» enn det som har kommet fram til nå» (medio november i fjor). Og ikke bare om Marius Borg Høiby slik jeg tolker ham. Kan være en god ide og ikke plante flagget sitt for lang inn på en bestemt banehalvdel, før man har fått tilgang til all tilgjengelig informasjon. For oss alle. 

Jeg tror ikke de mener Kvinneguiden når det kommer til rykter. Det finnes mange diskusjonsforum hvor folk påberoper seg å vite. Mye av det jeg har lest på diverse forum har senere blitt verifisert gjennom media. Dette har i all hovedsak dreid seg om MBH. 

Media sitter på masse informasjon som ikke er publisert. Det gjelder ikke bare MBH - men hele kongefamilien. Det finnes mennesker som kjenner kongefamilien både fra skole, vennekrets, jobb, førstegangstjenesten osv. Informasjon drypper jevnt og trutt - media tipses uten at de går ut med det. Men at media sitter med mye info - ja, ikke i tvil. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (Akkurat nå):

Hun har vel neppe noe å skjule i hans bolig. Han har oppbevart narkotika på eiendommen bl.a. Han kan ha vært interessert i å skjule det. Om det var det MM gjorde, vet ingen bortsett fra de to. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (1 minutt siden):

Ingen vet - men om så var så har hun sønnens og kongehusets renomè å tenke på. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surikatt skrev (14 minutter siden):

Rot. At hun ryddet rot fordi det var svært rotete der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (11 minutter siden):

Stakkar, stakkar MM. 

Vi er vel stort sett alle enig i at hun gjorde mange feilvurderinger i den situasjonen, og hun burde ikke vært der i utgangspunktet. Men at han indirekte antyder at hun har gjort noe hun nødvendigvis ikke har gjort, og som er potensielt straffbart, ER ille. Bare fordi hun har gjort (etter mitt syn) mange bommerter igjennom denne saken, er det skikkelig lavmål av MBH å kaste henne under bussen hvis hun er uskyldig i å fjerne SIM-kort. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (1 time siden):

Ja, telefonen fungerte helt fint da. Og han har ingen forklaring på hvorfor den ikke fungerte etterpå. Annet enn at moren hadde vært og ryddet. 

Du hevdet han sa det. Hva han har bekreftet og avkreftet,  vet vi ingenting om.

Det hevdes  at han sa at han ikke vissste hvor det var, og at moren hans hadde ryddet mens han var i dusjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Du hevdet han sa det. Hva han har bekreftet og avkreftet,  vet vi ingenting om.

Det hevdes  at han sa at han ikke vissste hvor det var, og at moren hans hadde ryddet mens han var i dusjen. 

Å herregud - jeg detter av lasset. Bryr meg egentlig ikke om han sa det på den eller den måten.

Poenget er at mamma kjørte han til Jansløkka skole med en smadret mobil uten SIM-kortet som hadde vært i mobilen like før. Han sier at han ikke hadde rørt dette - men at mamma hadde ryddet ... jaja - det har sikkert flydd ut av seg selv. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (7 minutter siden):

Å herregud - jeg detter av lasset. Bryr meg egentlig ikke om han sa det på den eller den måten.

Poenget er at mamma kjørte han til Jansløkka skole med en smadret mobil uten SIM-kortet som hadde vært i mobilen like før. Han sier at han ikke hadde rørt dette - men at mamma hadde ryddet ... jaja - det har sikkert flydd ut av seg selv. 

Hvor er det du egentlig vil med dette?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (8 minutter siden):

Eller så LYVER han da? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innlegget med den flotte, men bittelitt utdaterte mobiltelefonen, var jo morsomt. Den evige hamringen på at MM har en hel masse skyld i dette  - not so much. Jeg mener det tar fokuset Vekk fra han som faktisk har utøvd vold og også vil bli siktet for en rekke seksuelle overgrep. 

jeg er opptatt av at samfunnet skal ta vold i nære relasjoner på ytterste alvor. En ung mann som har vært myndig i ni år, og som VELGER å være voldelig i sine relasjoner, bør ha alt ansvaret for sine handlinger. Å skrive side opp og side ned om hvordan moren hans burde gjort alt annerledes siden før han ble født, er overhodet ikke konstruktivt - og de plasserer IKKE ansvaret der de hører hjemme, nemlig hos den myndige gjerningsmannen. Å ta hans hentydninger om at det ikke er han, men mora hans som har fiklet med telefonen, er med på å skyve fokus og ansvar over på andre enn ham. Han har valgt å gjøre dette. Hans ansvar. 

Å tro på MBHs hentydninger om at han overhodet ikke kjenner til hvordan telefonen ble ødelagt, når han juger om absolutt alt annet i denne saken, er en merkverdig feilslutning, tenker jeg. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (9 minutter siden):

Innlegget med den flotte, men bittelitt utdaterte mobiltelefonen, var jo morsomt. Den evige hamringen på at MM har en hel masse skyld i dette  - not so much. Jeg mener det tar fokuset Vekk fra han som faktisk har utøvd vold og også vil bli siktet for en rekke seksuelle overgrep. 

jeg er opptatt av at samfunnet skal ta vold i nære relasjoner på ytterste alvor. En ung mann som har vært myndig i ni år, og som VELGER å være voldelig i sine relasjoner, bør ha alt ansvaret for sine handlinger. Å skrive side opp og side ned om hvordan moren hans burde gjort alt annerledes siden før han ble født, er overhodet ikke konstruktivt - og de plasserer IKKE ansvaret der de hører hjemme, nemlig hos den myndige gjerningsmannen. Å ta hans hentydninger om at det ikke er han, men mora hans som har fiklet med telefonen, er med på å skyve fokus og ansvar over på andre enn ham. Han har valgt å gjøre dette. Hans ansvar. 

Å tro på MBHs hentydninger om at han overhodet ikke kjenner til hvordan telefonen ble ødelagt, når han juger om absolutt alt annet i denne saken, er en merkverdig feilslutning, tenker jeg. 

Skal vi heller ikke tro at MM kontakter sønnen pr mobil og advarer om at politiet planlegger en pågripelse, og i den forbindelse skynder seg ned til huset hans og begynner å rydde? 
Så da politiet tok kontakt med MBH like etter så visste han hva som var i gjære. 

Det er til dags dato ingen som vil vedkjenne seg om MM hadde fått klarsignal til å advare sønnen. Politiet kunne valgt et overraskende besøk og fått ransaket huset hans. 
Mye som skurrer. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Freydis skrev (13 minutter siden):

Skal vi heller ikke tro at MM kontakter sønnen pr mobil og advarer om at politiet planlegger en pågripelse, og i den forbindelse skynder seg ned til huset hans og begynner å rydde? 
Så da politiet tok kontakt med MBH like etter så visste han hva som var i gjære. 

Det er til dags dato ingen som vil vedkjenne seg om MM hadde fått klarsignal til å advare sønnen. Politiet kunne valgt et overraskende besøk og fått ransaket huset hans. 
Mye som skurrer. 

Det var politiet som varslet hoffet om en forestående pågripelse av MBH. Hoffet varslet MM.
Det er fortsatt ingen i politiet, som har påtatt seg ansvaret for denne varslingen. Dette er en tjenestefeil.

Endret av Junijulia
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (5 minutter siden):

Mye som skurrer. 

Det er vel ikke det vi diskuterer?  jeg har ingen grunn til å tvile på opplysningene om at de er varslet på forhånd, det har fremkommet overalt. 

Jeg reagerer på spekulasjonene om telefonen. Og hvorfor noen velger å være så opptatt av hva moren til han som er sentrum i denne saken har gjort. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (9 minutter siden):

Det er vel ikke det vi diskuterer?  jeg har ingen grunn til å tvile på opplysningene om at de er varslet på forhånd, det har fremkommet overalt. 

Jeg reagerer på spekulasjonene om telefonen. Og hvorfor noen velger å være så opptatt av hva moren til han som er sentrum i denne saken har gjort. 

Fordi vi ikke kan si sikkert om han lyver. Jeg vet han er en kriminell - men gjennom livet har folk (i hovedsak MM gjort livet hans enklere ved å "skyve unna" ubehageligheter - ref: det åpne brevet fra MM. 
Det er helt klart at MM har mye å tape på at han skulle bli tatt for narkotikakriminalitet el. Det hadde vært katastrofalt for kongehuset og hun som mor og kronprinsesse. 

Så jeg sier ikke at hun har gjort det han sier - men jeg utelukker det heller ikke. Når hun advarer sønnen og begynner å rydde hjemme hos ham så sier det litt for meg. 

Endret av Freydis
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (11 minutter siden):

Det var politiet som varslet hoffet om en forestående pågripelse av MBH. Hoffet varslet MM.
Det er fortsatt ingen i politiet, som har påtatt seg ansvaret for denne varslingen. Dette er en tjenestefeil.

Ja, det er en tjenestefeil - og det er mye feil som ble begått den dagen. Både fra den ene og den andre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...