Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Carrot skrev (19 minutter siden):

orket ikke søke så mye på google, selv om det er godt mulig du fikk det rådet men det har lenge vært vel så kjent at familie er viktige medspillere.

– Familien må med i rusbehandling
Psykososiale forhold i rusbehandling: Familie, bolig, økonomi, utdanning, arbeid og nettverk - Helsedirektoratet

siste fra helsedirektoratet. 

De har som foreldre vært i sin sønns liv - det kan de ikke lastes for, jeg sier ikke at de har tatt valgjeg ville tatt, eller at jeg skjønner valgene deres, hvorfor de har valg som de gjør osv - men jeg syns ikke det er riktig at man skal dras gjennom dritten av folk som ikke har gått i deres sko rett og slett og som baserer sine meninger på synsing. 

jeg enig med deg i det du skriver. 

Ganske arrogant av deg, som tydelig ikke har førstehåndserfaring, å motsi oss som faktisk har det. Det understreker jo argumentasjonen som benyttes i forsvaret av kronprinsparet. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carrot skrev (7 minutter siden):

utgangspunktet for min kommentar som ble så ble svart på flere ganger var en påstand om at foreldrene har bidratt til at Marius er rusavhengig ved å støtte han og ikke kaste han ut. Jeg svarte at ingen forskning sier at det å la de "drukne eller svømme" er en tilnærming man har i denne delen av helsevesenet i dag men at de oppfordres til at familien deltar i behandlingen

Det oppfordres til å være støttespiller når rusbrukeren er i aktiv behandling. Det oppfordres ikke til å stille med bolig, bil, mat, ferier og festivaler, når rusbrukeren ikke er i behandling. 

Endret av MissHannigan
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt.

Debatt rundt håndteringen av MBH sin rusbruk og hvordan støtte o.s.v. er ok, men om det fortsetter med en generell debatt istedenfor rettet mot MBH saken vil det bli ryddet for avsporinger videre.

Forumansvarlig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (1 time siden):

Og når du sier at vi ikke vet om foreldrene er med å sponser "gildet" hans så kan jeg hilse å si at enten så får han massiv spons hjemmefra eller så skaffer han seg penger på ulovlig vis. 

Man skal være rimelig naiv om man tror at en person kan ha en slik livsstil på hans inntekt. Nå vet vi at han muligens har brukt opp formuen på 2 mill han hadde. Men hva har han levd på etter det? Og 2 mill er ikke så veldig mye penger når man kjører biler i millionklassen, dyre motorsykler, reiser verden rundt på lange ferier, kjøper champagne og kokain, kostbare klær, smykker, klokker osv.

Han får helt sikker bo svært billig eller gratis. Normal leie for en enebolig av den størrelsen på Skaugum er oppgitt til å være i underkant av 30.000 pr mnd. 

Klart folk lurer på dette og snakker om det. 

Det er nettopp dette jeg stusser over, og jeg synes det er helt vilt. Er det spons fra kronprinsparet synes jeg de bør være åpne om dette når/ om de kan snakke om det. Det er da ikke lenger en privatsak. Har de finansiert dette overflodsgildet så setter det de i et elendig lys verdimessig sett.

Husk kong Olav som tok trikken i solidaritet med folket under oljekrisen i 1973…..stor kontast. 

Endret av missLynch
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (5 minutter siden):

Jeg har lest hele boka, og det du skriver @edlit, stemmer. Meget betenkelig og den siste setninga er god! 

Dere som har lest boken. Hvis det lar seg gjøre å nevne noe om det i korte trekk: hva er det han skryter av ift Marius? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig trekker kronprinsen frem det som er positivt med ens egen stesønn i en bok, det skulle bare mangle. Akkurat det er forståelig. Men det som slår meg er hvor mye som har blitt dekket over i årenes løp, det er nesten en formidabel jobb å late som alt er normalt og at MBH liksom lever et normalt liv. Dersom det viser seg at kronprinsparet nå ikke har støttet han økonomisk (foruten å tilby gratis hus) så må de da ha stusset på livsfølselen og pengebruken kontra den minimale inntekten? De må da ha visst at han ikke har jobbet eller jobbet kun begrenset, og stilt spørsmålstegn ved hvor han fikk alle pengene fra? Jeg skjønner ikke noe av dette. Det henger ikke på greip. 
Regner med de forstår at folk lurer på dette, og at det kommer en forklaring en vakker dag. 

Endret av missLynch
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hummingbird2 skrev (1 minutt siden):

Så 20K pluss gratis bosted, kostbar bil, gratis drivstoff, dyre gaver som kan selges eller byttes bort ved behov. Kanskje mor også fyller opp kjøleskapet jevnlig?

Dette er da kanskje bare halvparten av alt han i sum blir understøttet med, samtidig som han ruser seg og banker og voldtar både kjærester og andre bekjente på regelmessig basis?

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke privilegert i det hele tatt nei, mamma og stefar har apanasje og 20.000 kr av de går til MBH. I tillegg kan han bo gratis ved Skaugum og disponerer bil. Ikke helt det hvermannsen kan hjelpe rusavhengige barn med, selv når de er voksne. 

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mottat 12,3mill skattefritt. Det blir litt over 1 mill i mnd + at familien har opparbeidet seg en formue. Hvis man ser sånn på det så er jo 20000 ikke så mye🤓 Men han burde jo klare å stå på egne ben som 27åring…

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (5 minutter siden):

at familien har opparbeidet seg en formue

Mildt sagt. De er mangemillionærer med mange verdier og eiendommer, men allikevel skal vi gi dem titalls millioner hvert år for høyst nødvendige ferier, vesker og annet luksusforbruk.

Kreve noe av dem trenger vi ikke. Vi får jo en høyst kurert nyttårsspesial på NRK hvert år.

Endret av advent
  • Liker 17
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå betaler vel strengt tatt vi skattebetalere for forsvarsadvokatene til alle skurker og voldsmenn og andre kriminelle.

• Liker 6
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eyr skrev (5 minutter siden):

De mottat 12,3mill skattefritt. Det blir litt over 1 mill i mnd + at familien har opparbeidet seg en formue. Hvis man ser sånn på det så er jo 20000 ikke så mye🤓 Men han burde jo klare å stå på egne ben som 27åring…

20.000 er ikke det eneste han får. Det kommer i tillegg til fri bolig (enebolig) + bil og diverse.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Nå betaler vel strengt tatt vi skattebetalere for forsvarsadvokatene til alle skurker og voldsmenn og andre kriminelle.

Vi betaler ganske mye for ganske mange i Norge.

Men det er vel ingen andre på NAV som får i nærheten av hva denne familien får.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel vel vel, bortimot 250 000 i året i lommepenger er ikke på langt nær nok så han må låne av kompiser også i følge se og hør i tillegg til at mamma ordner regningene og handler for han - NÅ er gjentar jeg meg selv men fy flate for et sirkus dette utvikler seg til å bli.. Det ville nok for enhver annen normal person vært en enorm redsel for at alt kommer for dagen så det neste nå er hvordan advokaten klarer snu dette til noe "positivt" 😝 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
advent skrev (4 minutter siden):

Vi betaler ganske mye for ganske mange i Norge.

Men det er vel ingen andre på NAV som får i nærheten av hva denne familien får.

Nei, det får de ikke. Allikevel må NAV-mottakerne betale skatt av pengene de får. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (Akkurat nå):

Håper at all info gjør at jenter skyr han som pesten. For en tufs.

Ikke veldig sjarmerende, nei. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (13 minutter siden):

Så mye penger for å vise seg på arrangementer, selskaper og høytidelige møter en gang i blant noen timer her og der. Marius ønsker vel en livsstil han også som innebærer mye penger for veldig lite arbeid. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...