Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

keops skrev (9 minutter siden):

Jeg tror nok de fleste i media tar en eventuell trolleagenda med i betraktningen. 

Sønnen/stesønnen til kronprinsparet er kriminell, mulig for forhold som vil gi ham forvaringsdom. Noen har hjulpet ham og tilrettelagt for en slik tilværelse.

At allmennheten får vite en del om personlighet etc til seriekriminelle er jo vanlig, dette må dekkes bredt.

Nå vet vi at hvis media ville hengt seg på og ukritisk spredt det de aner vil skape enda mer sjokk og avsky, så kunne de godt ha gjort det allerede med det de sitter på.

Jeg tror du får ha dette i bakhodet også, at media faktisk holder inne foreløpig med de verste sakene.

Dette utspillet fra Aricia skjønte jeg rett og slett ikke. Hva slags agn? De blottstiller bare hvilken fjott MBH er, det er ikke
noe å bli lurt av, han er åpenbart bare så forferdelig.
I en chatgruppe på femti stk er det gitt at noen vil lekke når offentlighetens interesse blir så stor som den er nå.
Noe annet hadde vært det oppsiktsvekkende.
Folk elsker å sladre og føle seg viktige ved å ha noe esklusivt. Avisene får inn helt enormt med sladder og "tips" fra folk om
folk hele tida.
It is what it is, veldig naturlig lekkasjer fra en chatgruppe som er så stor.

• Liker 17
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinne31 skrev (På 22.11.2024 den 10.28):

Jeg håper virkelig ikke folk er så lettlurte at de lar seg avlede, og miste fokus på sakens kjerne.

I mine øyne hadde ALT vært annerledes hvis MM hadde latt det få konsekvenser for MBH FØRSTE gang noe skjedde. 1. Du får ikke bo på Skaugum 2. Du får INGEN økonomisk støtte av oss. 

Hadde ikke denne saken kommet frem i media, hadde det blitt ligget skjult i alle år. Verken MM eller MBH virker interessert i at ting skal frem i lyset, og MBH er HELT blottet for ansvarsfølelse og anger. 

Jeg kommer aldri til å ha tiltro til MM som dronning etter dette. 

Lett å si når du  selv ikke står midt oppi det. Sjansen for å få han på rehabilitering er som oftest iht en større smell. 

Så fra deres sin side er det nok enda viktigere å ha han i nærheten slik at de kan være litt mer på , samtidig som de  også må fortsette sine plikter (jobber)

Etter hendelsen i frogner, tror jeg ikke de har sett for seg at , det skulle ta så av iht alt som er kommet  frem iht nye saker. 

De var kjent med at han har vært voldelig mot kjærester, så der har de nok forventet at det kunne komme frem mer. Men voldtekter... jeg var nok inne på tanken selv, at han kunne være typen til det iht det som kom ut om han iht at han har lite grenser. Men siden ingen av de første  siktelsene omhandler sånt, så gikk jeg over i å tenke at han ikke hadde krysset den grensen.  Men det hadde han jo, og siden de ikke visste om dette selv, kom jo dette sent . 

Så jeg tenker deres fokus først og fremst har vært å få han på rehabilitering.  Uavhengig av om han må i fengsel eller ikke, er det en viktig  start. Som jeg støtter.  For feks 6 år i fengsel uten slik oppfølging,  og slippe han ut igjen. Stopper isåfall ingenting.  

Her har jo staten redusert tiltak i fengsel, som i dag er rett og slett for dårlig.  

At han er i varetekt  nå, anser jeg som en fordel. Og håper jo at det motiverer til rehabilitering.  Men har kanskje ikke helt trua.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (2 minutter siden):

Dette utspillet fra Aricia skjønte jeg rett og slett ikke. Hva slags agn? De blottstiller bare hvilken fjott MBH er, det er ikke
noe å bli lurt av, han er åpenbart bare så forferdelig.
I en chatgruppe på femti stk er det gitt at noen vil lekke når offentlighetens interesse blir så stor som den er nå.
Noe annet hadde vært det oppsiktsvekkende.
Folk elsker å sladre og føle seg viktige ved å ha noe esklusivt. Avisene får inn helt enormt med sladder og "tips" fra folk om
folk hele tida.
It is what it is, veldig naturlig lekkasjer fra en chatgruppe som er så stor.

Enig med deg.

Dette er jo også folk i en svært spesiell situasjon, med mye folk rundt seg. Administrativt ansatte, gardister, politi, tjenestepersonell i haugevis.

Mange som har sett ting, er det da å regne for slarv om de ser seg lei på åpenlyst kriminelle aktiviteter og deler dette videre? Bare fordi mye av aktiviteten foregår på det som i tidligere tider var mest kjent som kongelig område. Nå er det vel blitt en lekeplass for Oslos underverden.

Nei, om det lekker litt fra ansatte på Skaugum eller en chat-gruppe for umodne kriminelle, så tror jeg det er vårt minste problem nå.

• Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (33 minutter siden):

Hvorfor har det seg slik at man konstant må påminne folkene som synes dette skulle vært feid under teppet at Marius har innrømmet vold, hærverk og trusler på noens liv?

Mediene har også som rolle å stille makten til veggs, drive folkeopplysning og avdekke brudd på regler og lovverk. Med tanke på hvordan vår kommende dronnings sønn har filmet det politiet mener er voldtekt to uker etter han ble pågrepet for andre gang viser at mediene har en plikt til å opplyse offentligheten om denne farlige personen som har blitt skjermet av politi og familien i årevis så han kunne voldta, slå og ruse seg på en inntekt mindre enn en minstepensjonist. 

Han har innrømmet kun deler, ikke voldtektene. Problemet er jo når alt sauset i samme suppe. Da står vi overfor å diskutere hvordan han fremstår/håndterer både erkjente og ikke erkjente forhold, og jeg lurer fortsatt på hvordan Debatten skulle vinkle hans håndtering.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk med meg litt av god morgen Norge, at politiet hadde avdekket en voldtekt en uke etter han ble pågrepet første gang? Er det det som allerede har kommet fram? 
Har fått med meg tre fra Oslo og en i Tønsberg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalus skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk med meg litt av god morgen Norge, at politiet hadde avdekket en voldtekt en uke etter han ble pågrepet første gang? Er det det som allerede har kommet fram? 

Det er en av de tre. Den på Skaugum 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

keops skrev (13 minutter siden):

Enig med deg.

Dette er jo også folk i en svært spesiell situasjon, med mye folk rundt seg. Administrativt ansatte, gardister, politi, tjenestepersonell i haugevis.

Mange som har sett ting, er det da å regne for slarv om de ser seg lei på åpenlyst kriminelle aktiviteter og deler dette videre? Bare fordi mye av aktiviteten foregår på det som i tidligere tider var mest kjent som kongelig område. Nå er det vel blitt en lekeplass for Oslos underverden.

Nei, om det lekker litt fra ansatte på Skaugum eller en chat-gruppe for umodne kriminelle, så tror jeg det er vårt minste problem nå.

Jeg tenker Stenstrøm har helt rett jeg. Det vi har sett til nå er ingenting ift de "bombene" mediehusene sitter på. De slipper derimot ikke bombene før de har flere kilder først osv. Men jeg tviler ikke på at de kommer. Mange føler seg ført bak lyset. "Kameratklubber" går i oppløsning, og "Kompiser" sladrer. 

Det har vært en "ring" rundt de kongelige i Norge i alle år. En ring der alle egentlig er enige om å beskytte de mot skandaler og negativ omtale. Vi (folket) har jo også vært med på å opprettholde den ringen. 

Nå driver nok den ringen og går i oppløsning.. 

• Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker Stenstrøm har helt rett jeg. Det vi har sett til nå er ingenting ift de "bombene" mediehusene sitter på. De slipper derimot ikke bombene før de har flere kilder først osv. Men jeg tviler ikke på at de kommer. Mange føler seg ført bak lyset. "Kameratklubber" går i oppløsning, og "Kompiser" sladrer. 

Det har vært en "ring" rundt de kongelige i Norge i alle år. En ring der alle egentlig er enige om å beskytte de mot skandaler og negativ omtale. Vi (folket) har jo også vært med på å opprettholde den ringen. 

Nå driver nok den ringen og går i oppløsning.. 

Mulig det er feil, men jeg tenker også at mediene forsøker å holde igjen litt mtp på alderen til kongen og dronningen..  at de helst ønsker å slippe det verste etter at de har falt fra.. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (20 minutter siden):

Han har innrømmet kun deler, ikke voldtektene. 

Nei. Men de har han jo filmet.

Så da kan man vel trygt drøfte siktelsen politiet tok ut...

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne31 skrev (1 minutt siden):

Mulig det er feil, men jeg tenker også at mediene forsøker å holde igjen litt mtp på alderen til kongen og dronningen..  at de helst ønsker å slippe det verste etter at de har falt fra.. 

Det kan du nok ha helt rett i. 

Ikke godt å si hva slags bomber mediehusene sitter på, men det høres jo ut som om det er noe som gjør at det kan riste ganske hardt i grunnmuren i monarkiet. Kongen og Dronningen fortjener å få ha en slags pensjonsalder nå - helst en rolig en, så ja - jeg tenker nok at avsløringer holdes igjen av respekt og hensyn til dem. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Vi lever i en rettsstat - hvor alle, uansett status i samfunnet og uansett hvor deres kriminelle handlinger havner på grusomhetsskalaen, skal dømmes av en domstol, ikke av en rasende folkemengde. 

Pressen har presseetiske regler de forholder seg til. Jeg synes alle - inklusive Se&Hør-redaktøren, gjorde godt rede for sine vurderinger og valg i forrige ukes debatten, som altså skulle handle om medienes dekning. 

At noen i blodtåka mener at alt annet enn offentlig korsfestelse, er feigt, betyr ikke at det er sant eller riktig. 

Man kan veldig fint være BÅDE for at grunnleggende rettssikkerhet skal gjelde alle, være opptatt av ofre i fæle voldssaker, og være kritisk til  (symbolsk)monarki som styringsform.

Jeg tenker at det er et grunnleggende prinsipp at den som utøver straffbare handlinger, er den som er ansvarlig for de handlingene. 

Ikke ofrene for handlingene, ikke foreldrene til den mistenkte, men han som har gjort dette - og bare han. 

Han har innrømmet noe, men langt fra alt. Man kan mislike mangelen på umiddelbar innrømmelse alt man orker, men det er en rettighet MBH og alle andre som mistenkes for straffbare handlinger har, å ikke innrømme straffeskyld, eller å nekte å forklare seg.

• Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (6 minutter siden):

Altså. Vi lever i en rettsstat - hvor alle, uansett status i samfunnet og uansett hvor deres kriminelle handlinger havner på grusomhetsskalaen, skal dømmes av en domstol, ikke av en rasende folkemengde. 

Pressen har presseetiske regler de forholder seg til. Jeg synes alle - inklusive Se&Hør-redaktøren, gjorde godt rede for sine vurderinger og valg i forrige ukes debatten, som altså skulle handle om medienes dekning. 

At noen i blodtåka mener at alt annet enn offentlig korsfestelse, er feigt, betyr ikke at det er sant eller riktig. 

Man kan veldig fint være BÅDE for at grunnleggende rettssikkerhet skal gjelde alle, være opptatt av ofre i fæle voldssaker, og være kritisk til  (symbolsk)monarki som styringsform.

Jeg tenker at det er et grunnleggende prinsipp at den som utøver straffbare handlinger, er den som er ansvarlig for de handlingene. 

Ikke ofrene for handlingene, ikke foreldrene til den mistenkte, men han som har gjort dette - og bare han. 

Han har innrømmet noe, men langt fra alt. Man kan mislike mangelen på umiddelbar innrømmelse alt man orker, men det er en rettighet MBH og alle andre som mistenkes for straffbare handlinger har, å ikke innrømme straffeskyld, eller å nekte å forklare seg.

Samtidig kan man sterkt mislike at politiet varsler moren til en siktet serievold- og voldtektsmann før de skal arrestere som ender i at han kommer med knust telefon og har fjernet SIMkortet, at politisjefen skal ha alt innom seg og at dette har vært en pådriver i at han ikke ble arrestert ordentlig første gangen, så nok en dame nå antageligvis er voldtatt.

Hadde han blitt fengslet første gangen basert på telefonbeviset, hadde ikke denne dama på Skaugum blitt voldtatt. Jeg håper politiet og de som har varslet MM får en stor smekk på lanken. Det er skandaløst. Her er altså politiets særbehandling av MM og MBH grunnen til at fyren har fått utfolde seg to uker senere i boligen de skulle ha ransaket, fordi de var så tette i pappen at de varslet MM.

Hvem en som tok den beslutningen om å varsle bør miste jobben. De har ikke gjort jobben sin, og de har gått utover et offer for voldtekt.

Endret av 1600
  • Liker 31
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker dessuten at den æreskodeksen mange mener eksisterer i kriminelle miljøer, er ganske overvurdert. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker dessuten at den æreskodeksen mange mener eksisterer i kriminelle miljøer, er ganske overvurdert. 

Enig.

No honor among thieves, sa stefaren min engang i et øyeblikk av selvrefleksjon. Jeg fortalte hvordan Kenneth og Ronny tystet så ivrig på hverandre at de ikke rakk å angi meg etter et lite 'brekk' i skolens yoghurtpengeskrin. 

De tyster på hverandre det øyeblikket de kan tjene på det. Selv alle mafia historiene fra usa handler om at de tyster på hverandre, john gotti ble angitt av sin egen underboss blant annet. Goodfellas ender med at hovedpersonen forteller alt til politiet.  Marius sine gangsterbrødre er så klart ikke av dette kaliber engang og snakker sikkert med pressen bare for morro skyld om jeg kjenner Ronny og Abbas og gutta krutt rett.

Endret av hintoghist
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalus skrev (39 minutter siden):

Snakker om å være redd for å gå glipp av noe.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lalus skrev (36 minutter siden):

Er den tredje saken bekreftet av andre enn Se og Hør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (1 minutt siden):

Tønsberg politiet har ikke gått ut med det. Det er vel grunne til at enkelte medier enda ikke har omtalt den. Men Julianne har bekreftet å vært i avhør angående denne voldtekten. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (6 minutter siden):

Politiet sa onsdag at de etterforsker den. Snekkestad har bekreftet å ha vært i avhør.

Endret av hintoghist
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (9 minutter siden):

Enig der. Det meste av inside information er nok til salgs til riktig pris. Kriminelle velger også noen ganger å få litt "rabatt" for sitt eget ved å tyste på en annen

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...