Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet
Grüner skrev (2 minutter siden):

En ting som slår meg er hvor utrolig falske og kjipe noen av de vennene til Marius er! Overfor han later de som han er kul og morsom og server han slik at han kommer med upassende kommentarer forkledd som dårlig humor, for deretter å løpe bak hans rygg, ta screenshots og videresende til Se og Hør, som betaler sine eksklusive Marius-kilder rundhåndet. Utrolig kvalmt. 

Stakkars Marius som har så kjipe kriminelle venner, vi må tenne et lys for han :ironi:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Prelunia skrev (17 minutter siden):

😮 Jeg tenker at "nå kan det vel ikke bli verre" , men tar feil hver gang. 

"«Lykke til med at ååå fy faen hater voldtekter og kvinnemishandlere mm på nettet/nettroll. Så kommer virkeligheten og dere sleiker folk opp etter røva», raser et av medlemmene i nettverket."

Fint at noen av disse folkene har fått nok. Bare litt trist at ikke folk som ikke er i dette kriminelle miljøet har kommet så langt. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Kattedama skrev (1 minutt siden):

Stakkars Marius som har så kjipe kriminelle venner, vi må tenne et lys for han :ironi:

Tror faktisk ikke det er de kriminelle vennene som gjør dette. Men hadde de vennene hatt ryggrad, hadde de stått opp og sagt ifra til Marius at de tar avstand fra den type oppførsel som han driver med, i stedet for å slikke han oppetter ryggen for så å løpe til Se og Hør! 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Grüner skrev (4 minutter siden):

Tror faktisk ikke det er de kriminelle vennene som gjør dette. Men hadde de vennene hatt ryggrad, hadde de stått opp og sagt ifra til Marius at de tar avstand fra den type oppførsel som han driver med, i stedet for å slikke han oppetter ryggen for så å løpe til Se og Hør! 

Supert at noen av dem går til Se og Hør. Og kudos til Se og Hør som publiserer. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Grüner skrev (15 minutter siden):

En ting som slår meg er hvor utrolig falske og kjipe noen av de vennene til Marius er! Overfor han later de som han er kul og morsom og server han slik at han kommer med upassende kommentarer forkledd som dårlig humor, for deretter å løpe bak hans rygg, ta screenshots og videresende til Se og Hør, som betaler sine eksklusive Marius-kilder rundhåndet. Utrolig kvalmt. 

Nå er vel ikke disse venner med Marius fordi han er sånn en hyggelig, empatisk og grei mann. Drittfolk får drittvenner.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Sander33 skrev (26 minutter siden):

Med de videoene som sirkulerer, så ser jeg likheten. Husker dere Sven-o? rip

Sven-o er tilbake! 

Her har vi Sven-o i 30-40år til. Dette er milliardinntekt for se og hør og alle mainstream avisene i flere tiår! 

I så fall unner jeg Se og Hør hver eneste krone.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
Kattedama skrev (22 minutter siden):

Ja, det er den virkelige tragedien her :opplyser:

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
Grüner skrev (17 minutter siden):

Er vi sikker på at alle som er med i den gruppa, er venner? Noen er vel kanskje "bare" bekjente og føler ingen lojalitet mot Marius? Men uansett, venner eller ei, det er jo en gjeng banditter. Å stole på at de backer en uansett, er kanskje ikke det smarteste man kan gjøre.

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Momma skrev (12 minutter siden):

Nå er vel ikke disse venner med Marius fordi han er sånn en hyggelig, empatisk og grei mann. Drittfolk får drittvenner.

Nei, nettopp - der tror jeg du har helt rett. 

Og det er faktisk ikke alle kriminelle som bifaller kvinnemishandling, 

Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

Men politiet vil jo ikke spre videre privat informasjon som ikke er av interesse for politiet. Så eneste grunn til å slette noe før politiet tar mobilen må være lovbrudd. Bedre at politiet får se noen flaue hemmeligheter enn å bli tiltalt for å slette bevis vel?

Hvis man er rasjonell, ja. Men det kan jo også være noe som inkriminerer andre 🤷‍♀️

• Liker 2
Skrevet
Nymerïa skrev (51 minutter siden):

OK, jeg stusset på at de skrev at han kjørte uten førerkort. Han mistet det vel ganske nylig.

De første meldingene er åpenbart før han ble pågrepet for 3.gang, og satt i varetekt for 6 dager siden. Og de siste meldingene er fra tiden etter. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest MissHannigan
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Hvis man er rasjonell, ja. Men det kan jo også være noe som inkriminerer andre 🤷‍♀️

Det må ha vært ille, om han glemmer å slette voldtekten.

Eller kanskje å voldta en sovende/bevisstløs kvinne før frokost, blir sett på som et uskyldig runk i hans verden. Hvem vet. 

Skrevet (endret)
dramaking skrev (51 minutter siden):

Tror jeg har nevnt et par ganger tidligere. Fra en viss alder så har venner og miljø en større påvirkning enn egen familie .

Denne artikkelen og dets innhold, er på ingen måte noen stor overaskelse

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

KoneMISShandler....

Skjønner ikke at han har turt alt dette...levd et slags dobbeltliv?? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Yoolanda skrev (1 minutt siden):

KoneMISShandler....

Skjønner ikke at han har turt alt dette...levd et slags dobbeltliv?? 

Virker som han nyter å være notorisk.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest pop up bruker
Skrevet
Søgni skrev (15 minutter siden):

Pass deg, jeg er ikke noe konemisshandler

Har aldri gifta meg 

Tross alt

https://www.seher.no/kongelig/spoker-om-overgrep-med-kriminelle-venner/82277613

Marius ber medlemmene av snapgruppa holde seg til fakta. 

I tilfelle noen fikk hjertet i halsen av synet av et barn som skjermsparer på den telefonen på bildet så er det da tydeligvis et bilde fra et kjempeartig meme med teksten: 
This is Miguel. Miguel doesn't eat unless he trades coca leaves for food. Every line you snort helps feed a child like Miguel. Please do your part to feed these children by contacting your dealer today.

Flott gjeng, dette. 

Fine gutter! Veldig betryggende at de har festa på Skaugum, og er vennegjengen til sønn- og stesønn av Kronprisparet. 

Skrevet
pop up bruker skrev (Akkurat nå):

Fine gutter! Veldig betryggende at de har festa på Skaugum, og er vennegjengen til sønn- og stesønn av Kronprisparet. 

Ja, jeg syns det er forferdelig. Jeg sier ikke at han er delaktig i narkosmugling, det er det ingen grunn til å hevde er dokumentert. At kretsen hans likevel ser ut til å ha positive holdninger opp mot narkosmugling kan vi vel si uten å drive med svartmaling av situasjonen. 

Min personlige mening er at det vi vet og ser fra kretsen til MBH gir mer assosiasjoner til organisert kriminalitet og såkalte "bakmenn", enn til de rusavhengige vi har i alle landets kommuner, som har blitt feilaktig assosiert med MBH-komplekset, og som for det meste ikke gjør en flue fortred. Det er ikke den jevne rusavhengige som poster memes med gråtende barn som sanker kokabusk. Det er ikke han som bor i gata ved siden av deg eller som gikk i klassen til broren din, han du kjenner som skader seg selv og iblant snyter Nav for en 500-lapp til helga fordi han har blåst vekk trygda, som har "span på seg" og ler av alskens ofre for narkotikakriminalitet. 

Men siden det er Se og Hør så kan det selvfølgelig hende at dette er fabrikkert og/eller usant.   :)

• Liker 11
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (43 minutter siden):

Tror jeg har nevnt et par ganger tidligere. Fra en viss alder så har venner og miljø en større påvirkning enn egen familie .

Denne artikkelen og dets innhold, er på ingen måte noen stor overaskelse

Føles det godt å slå inn åpne dører? Skal vi med det samme gjøre et poeng ut av at mennesker, etterhvert som de blir eldre går fra å drikke morsmelk til å drikke kumelk?

Pressen har erkjent at de lenge har visst at Marius har et rusproblem, men ikke tatt det opp før nå. Flere sosiale medier har vært fylt med ganske detaljerte rykter om at det bor en cowboy på Skaugum. Flere av de utroligste rykter om Marius har nå blitt bevist som korrekte. Vi har kommet til et punkt hvor det er ganske så sannsynlig at kronprinsparet har fått med seg livsførselen og omgangskretsen til Marius, men de skjuler det, og spiller dumme når de blir stilt kjipe spørsmål ("hvilke bilder?"). Veien fra solkongen til tåkeprinsen og colaprinsessa var kortere enn jeg trodde.

Jeg vil også påpeke at Se og Hør er veldig deskriptive i sin artikkel om handel av overmadrass i september. Den eneste artikkelen Kongehuset har kommentert med substans i denne såpeoperaen om Mariusgate, var den om at Se og Hør tok feil da de påstod at Ingrid Alexandras opphold i nord ble forlenget på grunn av situasjonen hjemme. Den kommenterte de samme uke som Se og Hør publiserte saken sin. De er responsive, når de vil.

Den mest interessante nyansen for meg akkurat nå, er om Mette Marit er blindet av sin illusjon av sin egen sønn, til det punktet hvor hun aktivt jobber mot Norges lover og politiets etterforskning, eller om hun er såpass narsissistisk at hun ikke evner å erklære at selv hun, den kommende dronningen av Norge, kan ta feil. Jeg tror ikke vi kommer til å få svaret på det. Jeg tror heller ikke kongefamilien vil komme med en beklagelse ovenfor disse kvinnene som har blitt misbrukt og påført vedvarende skader på kongefamiliens eiendom. Jeg tror de håper at "tiden leger alle sår", og at de kan servere folket hvor tøft det er å "stå i presset" mens det pågår, alt i beste sendetid i romjula på NRK. Det eneste jeg har sett stå i presset inntil videre er trillebårer. Alt er vel tilgitt og glemt til juletider, for Jesus var jo for tilgivelse (les: føy det under teppet, og lag en historie som passer med det som er kjent).

Endret av BørIkkeSkriveForMy
  • Liker 16
  • Nyttig 15
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...