Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Orly skrev (43 minutter siden):

Sorry, men du aner åpenbart ikke hva du snakker om. De aller fleste er sjarmerende i starten av et forhold, før deres sanne ansikt vises og da er man allerede fanget i forholdet 

Jeg vet akkurat hva jeg snakker om.
Jeg kjenner bare denne fyren fra media, uten at jeg er så fryktelig engasjert, og det er svært lite med hans fremtoning som ikke får varsellampene til å lyse.

Vi vet da alle at folk kan være sjarmerende i starten, men der er da ingen substans til hele fyren. Han er jo en eneste vandrende varsellampe.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (4 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. Men har sørget for å ta mine forholdsregler da jeg var ung, og for eksempel ute på byen i miniskjørt. Dro ikke alene, holdt meg unna visse strøk. Ikke fordi jeg mente det hadde vært mitt ansvar, men fordi jeg ikke hadde en ambisjon om å være del av en statistikk. 
Jeg kan la min unge voksne datter i sin lille sorte kjole og sine nye sorte støvletter gå gjennom byen alene, vente på bussen alene, ta nattbussen hjem alene. Eller jeg kan hente henne. Det hadde ikke vært hennes skyld om noe skjedde, men om en mann av verste sort hadde funnet henne i en sårbar situasjon, hadde hun vært forsvarsløs. Hun hadde blitt såret, øydelagt, og måttet leve med det resten av livet. 

Jeg hadde mine tenår i en europeisk storby, jeg var vant med å ta forholdsregler. Vi hadde taxi avtale, og vi var flere sammen. 

Det gjelder ikke bare på byen, man tar sine forholdsregler i andre sammenhenger også. Man lar ikke være å gå ut, men man passer på å minimere risikoen for egen sikkerhet.

Ok, da er vi ikke så uenige som jeg trodde. Forholdsregler er jeg helt enig i, og jeg har gjort det samme selv - og lært mine voksne døtre det samme som deg. 

Men når det gjelder ofrene i saken mot MBH så syns jeg ikke det har noe å si om de er influencere, barnehageansatte eller advokater. Jeg syns heller ikke det er/var noen selvfølgelighet at de så en haug med røde flagg. Som andre voldsofre har de garantert truffet en sjarmerende ung mann (selvsagt også spennende at han er sønn i den familien han er, og faktisk er det også mulig at nettopp det har gjort at de har trodd han er ganske ordentlig?) 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner bare denne fyren fra media, uten at jeg er så fryktelig engasjert, og det er svært lite med hans fremtoning som ikke får varsellampene til å lyse.

Vi vet da alle at folk kan være sjarmerende i starten, men der er da ingen substans til hele fyren. Han er jo en eneste vandrende varsellampe.

Ærlig talt, det er utrolig lett for deg å sitte og si slike ting på avstand, når du har fasiten. Det må da være mulig å klare å sette seg litt mer inn i andres perspektiv? Som Isild over her påpeker, er det mange grunner for kjærestene til å tro godt om ham. Uansett avsporing, det er aldri et voldsoffers feil, uansett hvor lett du mener det er å avsløre noen når man er 23.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (10 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/rett-hjem-fra-london/82225681

Får håpe de fikk handla masse fine julegaver 🫠

Selvfølgelig skulle de på shopping. Syns det er merkelig at folk tror han skal på rehab hele tiden. Hva skal han egentlig der å gjøre? Er han i det hele tatt narkoman?

En voldelig mann med en så sterk dyssosial personlighet, blir ikke bedre av rehab. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (9 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg har tenkt mitt når jeg har sett bilder av ham underveis, jeg også. Men jeg har ikke truffet fyren, så kan godt henne han hadde klart å sjarmere 20-årige meg i senk IRL. 

Og for å motsi argumentet ditt litt, så hadde jeg kanskje tenkt at det at han tilhører den familien han gjør ville gitt en form for falsk trygghet. Hvem hadde trodd at noen i den familien slår partneren sin, har et alvorlig rusproblem og henger med kriminelle? Naive meg trodde at folk i den kretsen passet på hva de gjorde. Jeg ante ikke hvor beskyttet de var, både av presse, slottet og politi.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (5 minutter siden):

Som andre voldsofre har de garantert truffet en sjarmerende ung mann

Det var det jeg ikke er så overbevist om. Oslo er ikke en så fryktelig stor by, og influenser miljøet, Instagram livet er ikke så stort at dette er mennesker som ikke har hatt full oversikt over hverandre fra før de vekslet noen ord. 

Jeg har vanskelig for å se på dem som en naiv ung kvinne som møtte en for dem ukjent sympatisk ung mann.
Hva ville de ha ut av forholdet til han?
Klikk, likes, og mediaoppslag? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (1 time siden):

Bare så synd at han bruker den tiden til å anmelde ex tilbake, fortsette med fest og rus og stille opp på bilder med finger og øl osv... 

Jeg kommer aldri til å gi meg på at de rundt Marius også har et ansvar for at situasjonen har fått utvikle seg på den måten den har, selv om jeg er helt enig med deg i at det Marius har gjort er han selv ansvarlig for. 

Dette med å skylde på/forklare handlingene til Marius med rus og diagnoser er jeg også uenig i. 

Her står det  at han ikke har  anmeldt henne, ikke politiet heller. Men det kan komme opp i retten , står det. Og at hun tar avstand fra påstanden 

https://www.seher.no/kongelig/juliane-ma-i-nytt-avhor/82221985

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (15 minutter siden):

Fy søren. Så de har altså vært på julehandel. Og ikke som MHB burde, på rusbehandling eller sinnemestring. Det var verre enn jeg håpte, men absolutt som jeg trodde. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (18 minutter siden):

Nå er det vel mediaskapt at han skulle  dit på behandling,  og nå mrdiaskapt at de kun var der på  shopping.  Minner om at media også skriver her at de ikke vet hva de har gjort i London. 

Jeg skrev da de dro, at ingen vet hva, ze skal, og at man kanskje ikke bør bli overasket over at alle er i Norge igjen  om dager.

Når haakon avbryter brått. Da er det  gode grunner til  det. Selv om media ikke har fått kloa i hva

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkatt skrev (10 minutter siden):

Mishandling i relasjoner begynner ikke med slag, men med "grooming". Toleransegrensen blir utvidet.

Ja, det er allmenn kunnskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (1 time siden):

Den er ikke uriktig, å nevne 6000 kroners grensen var overflødig. 

Du skrev jo umulig som det var  generelt , og hoppet over ihvertfall 3 muligheter.

når det gjelder akkurat Marius så er det helt klart at han ikke har finansiert livsstilen sin av småjobber alene. Han kan ha finansiert det av en blanding av spons - den biten trenger ikke være mm sin apanasje alene, han har en far og han har rike venner- svart arbeid  / kriminalitet , småjobber, sosialhjelp som ikke vil komme fram på ligningen om det viser seg at formuen er i takt og inntekten er 0. Nøyaktig hva kan vi ikke vite, og det kan gjerne være en blanding av alt. Det ser ikke ut som at noen vet at han har 0 innktekt og samme formue 2023 heller, men 4 desember får vi innsyn. 

om han feks er blakk så er jo litt av grunnlaget for diskusjonen her dø. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (10 minutter siden):

Her står det  at han ikke har  anmeldt henne, ikke politiet heller. Men det kan komme opp i retten , står det. Og at hun tar avstand fra påstanden 

https://www.seher.no/kongelig/juliane-ma-i-nytt-avhor/82221985

Hyggelig å se at også du, som meg,  anser Se&Hør som pålitelig kilde i denne saken. 

Jeg ser ikke noe forskjell på å anmelde eller anklage, hun nå uansett i avhør for å forsvare anklagen. Hadde han hatt bevis hadde han nok anmeldt. Det er kun støy i saken og et forsøk på å svartmale offeret. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (5 minutter siden):

Det var det jeg ikke er så overbevist om. Oslo er ikke en så fryktelig stor by, og influenser miljøet, Instagram livet er ikke så stort at dette er mennesker som ikke har hatt full oversikt over hverandre fra før de vekslet noen ord. 

Jeg har vanskelig for å se på dem som en naiv ung kvinne som møtte en for dem ukjent sympatisk ung mann.
Hva ville de ha ut av forholdet til han?
Klikk, likes, og mediaoppslag? 

Jeg er nok ikke ung nok lenger til å kunne helt forstå hvordan uteliv/realitymiljø osv har blitt. Det kan gjerne være at du har rett i at de alle kjenner hverandre, det kan også være at Marius har vært viden kjent i utelivsmiljøet de alle kanskje har vanket i som en sint og ubegredelig fyr - men at de allikevel ville bli sammen med han, fordi han var han. 

Til og med politiet ga han jo en heads up fordi "du er den du er". 

Nei, jeg vet ikke. 

Men uansett, så er det han har gjort mot disse jentene helt uakseptabelt, og jeg syns JS og NH var tøffe som kom frem og fortalte sine historier etter at den siste ungen damen fikk hjernerystelse og en kniv i veggen sin. Anmelde er ikke lett i utgangspunktet, anmelde sønnen til kronprinsessen er nok dobbelt så vanskelig. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Hyggelig å se at også du, som meg,  anser Se&Hør som pålitelig kilde i denne saken. 

Jeg ser ikke noe forskjell på å anmelde eller anklage, hun nå uansett i avhør for å forsvare anklagen. Hadde han hatt bevis hadde han nok anmeldt.

Det er jo en stor forskjell.  Som anmeldt kan hun få straff. Det vil  ikke bli vurdert om hun ikke er anmeldt forcforholdet. Så da vil hun ikke få straff for det. Uansett  står det at det vurderes,  så det kan skje. 

Se og hør er ingen god  kilde. 

Av og til  har de noen gode artikler. Men stort sett bare tull

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Morgan Le Fay skrev (8 minutter siden):

Selvsagt var han ikke på rehab! Det er så ultra- komisk at det liksom var opplest og vedtatt at det var derfor de dro til London. Ingen drar på rehab i London på to timers varsel og har med seg familien sin. 

Det slår aldri feil. Da han dro til Italia, så var det en teori at han han skulle på rehab da også. Folk er altså bare så fast bestemt på at disse menneskene er engler. Nei. Det er festing, ferier og shopping som er det viktigste alltid.

Det er bare en type «rehab» som hjelper her, og det er fengsel.

Absolutt. Men kjenner ingen som ringer jobben og sier: sorry. Kommer ikke idag for jeg skal på shopping til London.

Ingen fra den familien virker som de tar voldsanmeldelsen ELLER rusmisbruket særlig alvorlig. Ei heller traumene til ofrene. Og for de 13 millioner så skylder de, etter eget utsagn, ingen noen forklaring. Som MM sier: hun står godt i kritikken. 

Hvor er skamfølelsen. Jeg bare spør forsi den virker å være totalt fraværende.

Endret av Sølvkatt
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (5 minutter siden):

Men uansett, så er det han har gjort mot disse jentene helt uakseptabelt, og jeg syns JS og NH var tøffe som kom frem og fortalte sine historier etter at den siste ungen damen fikk hjernerystelse og en kniv i veggen sin. Anmelde er ikke lett i utgangspunktet, anmelde sønnen til kronprinsessen er nok dobbelt så vanskelig. 

Jeg er enig i alt dette. Helt vanvittig hele greien. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (1 time siden):

Jeg har vært ung kvinne, har en ung kvinne i hus. Hun er oppdratt til å ikke søke ut typer med en stor L i pannen. Bestevenninnen hennes fant seg en sånn med en L i panna. Hun spurte henne, du har tenkt å bli når han oppfører seg dritt mot deg, får deg til å krympe deg med sine ord. Har du også tenkt å bli når han løfter en hånd mot deg? Hun var der for sin venninne «when she needed to pick up the pieces». Han slo aldri, men var en dritt. 
Man er nødt til å ta ansvar for seg selv, og ikke sette seg selv i farlige situasjoner. For det er en farlig verden der ute. Man er nødt å ta sine forholdsregler. I en ideell verden behøver man ikke det, men vi lever i den virkelige verden.

Jeg har også en ung kvinne i hus, og har lært henne det samme. Det er selvfølgelig kjempeviktig å lære dem å luke ut tapere som slår. MEN, det som er viktigere, er de som har unge menn i hus og oppdragelsen de får. Det skal selvfølgelig ikke kun være kvinnenes oppgave å styre unna, det må jo først og fremst være mennene som skal lære å beherske seg. Og jeg tror jo at du også mener det. Er vel derfor MM og HM får så mye kritikk, fordi MM bl.a har beskrevet MBH slik hun har i det brevet sitt. Denne utfordrende oppførselen er ikke noe han startet med da han ble myndig, eller da han ble 20. Voksne så la merke til den, og sa ifra om den, tidligere enn det. 

• Liker 9
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...