Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
NordreSving skrev (1 minutt siden):

Det uthevede er kanskje noe av det styggeste jeg har lest siden saken sprakk. 

Du «mener ikke å kritisere…….., men» og så påstår du dulgt at damene er golddiggere som vil tjene penger på det hele? 

For å minne om følgende: Verken NH eller JS skrev noe som helst om dette da det ble slutt. JS har tidd og NH har tidd. Det var først da saken sprakk med en tredje kvinne at de valgte å fortelle. Å mistenkeliggjøre dem på denne måten, er så nedrig at det ikke kan stå uimotsagt. Dette er akkurat det samme strategi som MBH bruker når han snur speilet og påstår at JS brukte vold mot ham. Alt for å skade troverdigheten deres, slik at de ikke skal bli trodd. 

💯

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Kattedama
Skrevet

Er det noen her som skylder på pårørende for at MBH har blitt rusmisbruker? Er det noen som tenker at når man får informasjon om vold i nære relasjoner, så hjelper man ikke offeret til å anmelde eller henviser offeret til en annen instans som kan hjelpe de? Tenker folk at rusmisbruker er automatisk voldsmann? 

Skrevet
Kvittre skrev (2 timer siden):

Nei, men påstanden er uansett uriktig. Helt enig i at 70.000 alene ikke har forsørget hans livsstil. 

Den er ikke uriktig, å nevne 6000 kroners grensen var overflødig. 

• Liker 1
Skrevet
NordreSving skrev (13 minutter siden):

Det uthevede er kanskje noe av det styggeste jeg har lest siden saken sprakk. 

Det har jo snev av sannhet i seg dette…. Får opp en reklame for en sån «influenser» serie på en eller annen streaming plattform «Hello bitches». Så kommer det frem en gjeng med jenter med totalt innholdsløse liv. Tror disse jentene er eksene til denne her, hele gjengen. 
Det er et lite miljø, klart de har visst han var en taper i livet, men de valgte han allikevel. Sannsynligvis har de valgt han fordi om de vet han slår. Noen andre her snakket om at miljøet er lite.
Hvorfor har de valgt sånn en drittsekk? Fordi han gir klikk? Det kan da umulig være fordi de tenkte de hadde kommet over en «keeper». De fleste normale unge kvinner hadde jo tatt et blikk på han, og forstått at her er det best å løpe.

De fleste normale mennesker vet jo også at om man blir slått, og vil stanse vedkommende til å slå igjen, varsler man ikke om dette til mammaen til han som slo, men til politiet. 

Alle her bør slutte å kommunisere på Instagram, og heller fokusere på å få livene sine på rett kjøl. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (6 timer siden):

Så uvel jeg blir av alle dere som støtter kronprinsparet blindt og uhemmet, samme hva de gjør. 

Nå har gjennomgangsmelodien i hele tråden vært at de SELVSAGT ikke visste at han var voldelig, for da hadde de så klart grepet inn. Vel. Nå vet vi at de HAR visst. Og at de lovet å komme tilbake til JS, noe de IKKE gjorde.

Og likevel våger noen å klandre ofrene, som naturlig nok nølte med å legge seg ut med Norges mektigste, mest privilegerte og opphøyde familie. Dette ville jeg faktisk ikke trodd, selv om jeg skjønner at noen av dere nærmest dyrker de kongelige.

Hva skal egentlig til for at dere tar avstand? At dere «ikke forsvarer det Marius har gjort», det kan dere bare slutte å si, for det er det man i praksis gjør når man ikke støtter ofrene. Ja, for de burde jo advart hverandre, liksom. 

Hvis noen du kjenner veldig godt, som du i tillegg nærmest har vært i familie med i fem år, betror deg at de har blitt mishandlet, da har du en fordømt PLIKT til å støtte vedkommende. Det minste du kan si er at dette var forferdelig å høre, og dette må du anmelde. 

Og ja, det gjelder så klart også når voldsutøver er egen sønn. Spesielt da! Tar man slikt på alvor så kan man kanskje forhindre at sønnen blir drapsmann.

Kronprinsparet har mistet all troverdighet ved å bidra til å dekke over /ikke varsle om flere forbrytelser, gjøre det mulig å ødelegge bevis og legge til rette for at de farligste kriminelle nettverkene har fått fri adgang til Skaugum. Jeg har ikke ord, og man må virkelig lure på hva som skal til for at enkelte her skal få av seg de rosa brillene når det gjelder kongefamilien.

Enig med deg! Er så jævla kvalmt at det sitter kvinner her og forsvarer hele sirkuset. Legger skylden på ofrene. Fy faen! Alle disse som skriver at de ikke forsvarer MBH, bullshit, for det er akkurat det de gjør. 

• Liker 16
  • Nyttig 12
Skrevet
Korpsnerden skrev (3 minutter siden):

Jeg kommer aldri til å gi meg på at de rundt Marius også har et ansvar for at situasjonen har fått utvikle seg på den måten den har, selv om jeg er helt enig med deg i at det Marius har gjort er han selv ansvarlig for. 

Da han fulgte etter en jente til USA kunne de fint ha hindret det. De kunne også fint ha hindret at han endte opp i London etterpå og lekte prins. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 timer siden):

Ja, jeg vet ikke engang hvorfor jeg gidder. Uansett hva som kommer frem av informasjon, så skal ingen klandres. Ingen rundt MBH har visst noe som helst ansvar, selv om de nå, beviselig, har visst masse. Er det mulig. Hvilket moralsk kompass er det folk har her? Jeg blir helt sjokkert, faktisk.

Disse menneskene er en av grunnene til at vi fortsatt har store problemer med partner- og familievold. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Må bare skyte inn at hverken JS eller offeret på Frogner er influensere? JS er modell og studerer psykologi og offeret fra Frogner har en helt annen jobb (en i fam jobber med henne). NH er influenser. Ville bare oppklare det siden det er skrevet mye at alle er influensere de siste sidene. 

• Liker 16
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Purple Basil skrev (9 minutter siden):

Enig med deg! Er så jævla kvalmt at det sitter kvinner her og forsvarer hele sirkuset. Legger skylden på ofrene. Fy faen! Alle disse som skriver at de ikke forsvarer MBH, bullshit, for det er akkurat det de gjør. 

Nei, det er ikke det samme. Kvinner må ta ansvar for seg selv, lære å se lusa på gangen. De har jo søkt ut denne karen, som alt med han indikerer at man bør skygge banen. Hvorfor? Har det noe med eget håpløse valgte levebrød å gjøre? At han vil gi kroner i kassa? 

Det er en vanskelig balansegang dette. For jeg er enig i at det kun er voldsutøvere som har skyld og ansvar. Allikevel man er nødt å passe seg som ung kvinne. Man må ta forholdsregler. 

Endret av Madame Butterfly
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Madame Butterfly skrev (18 minutter siden):

Nei, det er ikke det samme. Kvinner må ta ansvar for seg selv, lære å se lusa på gangen. De har jo søkt ut denne karen, som alt med han indikerer at man bør skygge banen. Hvorfor? Har det noe med eget håpløse valgte levebrød å gjøre? At han vil gi kroner i kassa? 

Fy søren for et syn du har på unge kvinner!

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet
Madame Butterfly skrev (18 minutter siden):

Det er en vanskelig balansegang dette. For jeg er enig i at det kun er voldsutøvere som har skyld og ansvar. Allikevel man er nødt å passe seg som ung kvinne. Man må ta forholdsregler. 

Er du en av de som mener at jenter og kvinner må dekke seg litt skikkelig og tekkelig til også? For å unngå å bli voldtatt? 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Jobbermedbarn skrev (27 minutter siden):

Må bare skyte inn at hverken JS eller offeret på Frogner er influensere? JS er modell og studerer psykologi og offeret fra Frogner har en helt annen jobb (en i fam jobber med henne). NH er influenser. Ville bare oppklare det siden det er skrevet mye at alle er influensere de siste sidene. 

Jo, Juliane er modell og influencer 

IMG_6442.thumb.png.214e5ea7964eef0810730751123f9b56.png

Endret av Orly
  • Liker 4
Skrevet
Madame Butterfly skrev (25 minutter siden):

Sorry, men du aner åpenbart ikke hva du snakker om. De aller fleste er sjarmerende i starten av et forhold, før deres sanne ansikt vises og da er man allerede fanget i forholdet 

• Liker 10
  • Nyttig 11
Skrevet
Korpsnerden skrev (25 minutter siden):

Bare så synd at han bruker den tiden til å anmelde ex tilbake, fortsette med fest og rus og stille opp på bilder med finger og øl osv... 

Jeg kommer aldri til å gi meg på at de rundt Marius også har et ansvar for at situasjonen har fått utvikle seg på den måten den har, selv om jeg er helt enig med deg i at det Marius har gjort er han selv ansvarlig for. 

Dette med å skylde på/forklare handlingene til Marius med rus og diagnoser er jeg også uenig i. 

For meg så tenker jeg at når marius har kommet så dypt i det som han har. Er det lite som overasker meg iht oppførsel i ettertid.  Egentlig  helt forventet. Derfor ble og også svært positivt overasket over vareteks fengsel og rassia på hytta etter  besøks forbud bruddet. For  brudd på det, anså jeg som en stor fare 

Så jeg ser også at det er mye bra innimellom her også. Som at det har i denn tråden vært svært lite victim shaming. 

Jeg tenker at jeg ikke vil  være noe dommer  over noe jeg ikke vet så mye om. Og vet bare at alle saker har altid mer enn en side. 

Så det spørsmålet tenker jeg må være opp til retts systemet å finne ut av.

Der mangler også konteksten.  Så umulig  å mene noe. Men jeg tenker at i turbulente og vanskelige forhold, så kan man ende opp i at man pushes ut av grenser. 

Så om det er iht en situasjon i det eller ren løgn, har jeg lite å si noe om. Fordi det finnes ikke nie grunnlag å tro noe på.

Ut fra media tolket jeg ikke at han anneldte henne for det. Siden advokaten hans sa, at om politiet  nå gjorde som iht de andre, skulle de anmelde henne for det.

Så jeg har forstått det slik at han har sagt det i avhør,  men ikke anneldt det

Men jeg tror J og N iht alt de har fortalt. Og at anneldelse Er absolutt på sin plass . Skulle til å si på overtid. Men det  blir litt feil å si. De  har sagt fra når de ble klar for det,  det det er da riktig tid, når de er klar for det. Absolutt en fordel at det er flere enn en på samme tid

Skrevet
Purple Basil skrev (33 minutter siden):

Begynner å bli møkk lei selv. Gjenspeiler vel mye av de utfordringene som ofre for partnervold møter i samfunnet.

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
Purple Basil skrev (37 minutter siden):

Hvem hsr lagt skyld på ofrene? Jeg har ikke sett noen her gjøre det

• Liker 1
Skrevet
Purple Basil skrev (37 minutter siden):

At man ikke hiver seg på hylekoret og kritiserer absolutt alt betyr ikke at man forsvarer han, drittlei av at det sies. Å legge skyld på ofrene er bedritent og ufint selvsagt 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Orly skrev (3 minutter siden):

Julianne er modell og influencer 

Står modell og student på IG, og hun har typ 12 innlegg siden januar, men hun er kanskje mest på snap? Ser i alle fall ikke ut som det er hovedinntekten hennes. 

• Liker 3
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Står modell og student på IG, og hun har typ 12 innlegg siden januar, men hun er kanskje mest på snap? Ser i alle fall ikke ut som det er hovedinntekten hennes. 

IMG_6442.thumb.png.d5f0d142ead71116fef469171802035f.png

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Madame Butterfly skrev (38 minutter siden):

Da han fulgte etter en jente til USA kunne de fint ha hindret det. De kunne også fint ha hindret at han endte opp i London etterpå og lekte prins. 

Nå tror jeg du grovt overvurderer foreldres påvirkningskraft på voksne barn. De aller færreste foreldre kan diktere hva voksne barn skal holde på med. Man kan selvfølgelig prøve å påvirke og å gi råd, men voksne folk gjør stort sett som de vil. 

Hva angår eks'ene hans så er jeg helt uenig med deg i at de kanskje har kjent til at han er voldelig før de har blitt sammen med ham. Det er en ufin og grov beskyldning.

Men at de har blitt sammen med ham mye på grunn av at han er kronprinsessens sønn, ja det tror jeg er svært sannsynlig.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...