Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Korpsnerden skrev (3 minutter siden):

Jeg kommer aldri til å gi meg på at de rundt Marius også har et ansvar for at situasjonen har fått utvikle seg på den måten den har, selv om jeg er helt enig med deg i at det Marius har gjort er han selv ansvarlig for. 

Da han fulgte etter en jente til USA kunne de fint ha hindret det. De kunne også fint ha hindret at han endte opp i London etterpå og lekte prins. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (6 timer siden):

Ja, jeg vet ikke engang hvorfor jeg gidder. Uansett hva som kommer frem av informasjon, så skal ingen klandres. Ingen rundt MBH har visst noe som helst ansvar, selv om de nå, beviselig, har visst masse. Er det mulig. Hvilket moralsk kompass er det folk har her? Jeg blir helt sjokkert, faktisk.

Disse menneskene er en av grunnene til at vi fortsatt har store problemer med partner- og familievold. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skyte inn at hverken JS eller offeret på Frogner er influensere? JS er modell og studerer psykologi og offeret fra Frogner har en helt annen jobb (en i fam jobber med henne). NH er influenser. Ville bare oppklare det siden det er skrevet mye at alle er influensere de siste sidene. 

• Liker 17
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (9 minutter siden):

Enig med deg! Er så jævla kvalmt at det sitter kvinner her og forsvarer hele sirkuset. Legger skylden på ofrene. Fy faen! Alle disse som skriver at de ikke forsvarer MBH, bullshit, for det er akkurat det de gjør. 

Nei, det er ikke det samme. Kvinner må ta ansvar for seg selv, lære å se lusa på gangen. De har jo søkt ut denne karen, som alt med han indikerer at man bør skygge banen. Hvorfor? Har det noe med eget håpløse valgte levebrød å gjøre? At han vil gi kroner i kassa? 

Det er en vanskelig balansegang dette. For jeg er enig i at det kun er voldsutøvere som har skyld og ansvar. Allikevel man er nødt å passe seg som ung kvinne. Man må ta forholdsregler. 

Endret av Madame Butterfly
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (18 minutter siden):

Nei, det er ikke det samme. Kvinner må ta ansvar for seg selv, lære å se lusa på gangen. De har jo søkt ut denne karen, som alt med han indikerer at man bør skygge banen. Hvorfor? Har det noe med eget håpløse valgte levebrød å gjøre? At han vil gi kroner i kassa? 

Fy søren for et syn du har på unge kvinner!

• Liker 25
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (18 minutter siden):

Det er en vanskelig balansegang dette. For jeg er enig i at det kun er voldsutøvere som har skyld og ansvar. Allikevel man er nødt å passe seg som ung kvinne. Man må ta forholdsregler. 

Er du en av de som mener at jenter og kvinner må dekke seg litt skikkelig og tekkelig til også? For å unngå å bli voldtatt? 

• Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (27 minutter siden):

Må bare skyte inn at hverken JS eller offeret på Frogner er influensere? JS er modell og studerer psykologi og offeret fra Frogner har en helt annen jobb (en i fam jobber med henne). NH er influenser. Ville bare oppklare det siden det er skrevet mye at alle er influensere de siste sidene. 

Jo, Juliane er modell og influencer 

IMG_6442.thumb.png.214e5ea7964eef0810730751123f9b56.png

Endret av Orly
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (25 minutter siden):

Sorry, men du aner åpenbart ikke hva du snakker om. De aller fleste er sjarmerende i starten av et forhold, før deres sanne ansikt vises og da er man allerede fanget i forholdet 

• Liker 10
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (25 minutter siden):

Bare så synd at han bruker den tiden til å anmelde ex tilbake, fortsette med fest og rus og stille opp på bilder med finger og øl osv... 

Jeg kommer aldri til å gi meg på at de rundt Marius også har et ansvar for at situasjonen har fått utvikle seg på den måten den har, selv om jeg er helt enig med deg i at det Marius har gjort er han selv ansvarlig for. 

Dette med å skylde på/forklare handlingene til Marius med rus og diagnoser er jeg også uenig i. 

For meg så tenker jeg at når marius har kommet så dypt i det som han har. Er det lite som overasker meg iht oppførsel i ettertid.  Egentlig  helt forventet. Derfor ble og også svært positivt overasket over vareteks fengsel og rassia på hytta etter  besøks forbud bruddet. For  brudd på det, anså jeg som en stor fare 

Så jeg ser også at det er mye bra innimellom her også. Som at det har i denn tråden vært svært lite victim shaming. 

Jeg tenker at jeg ikke vil  være noe dommer  over noe jeg ikke vet så mye om. Og vet bare at alle saker har altid mer enn en side. 

Så det spørsmålet tenker jeg må være opp til retts systemet å finne ut av.

Der mangler også konteksten.  Så umulig  å mene noe. Men jeg tenker at i turbulente og vanskelige forhold, så kan man ende opp i at man pushes ut av grenser. 

Så om det er iht en situasjon i det eller ren løgn, har jeg lite å si noe om. Fordi det finnes ikke nie grunnlag å tro noe på.

Ut fra media tolket jeg ikke at han anneldte henne for det. Siden advokaten hans sa, at om politiet  nå gjorde som iht de andre, skulle de anmelde henne for det.

Så jeg har forstått det slik at han har sagt det i avhør,  men ikke anneldt det

Men jeg tror J og N iht alt de har fortalt. Og at anneldelse Er absolutt på sin plass . Skulle til å si på overtid. Men det  blir litt feil å si. De  har sagt fra når de ble klar for det,  det det er da riktig tid, når de er klar for det. Absolutt en fordel at det er flere enn en på samme tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (33 minutter siden):

Enig med deg! Er så jævla kvalmt at det sitter kvinner her og forsvarer hele sirkuset. Legger skylden på ofrene. Fy faen! Alle disse som skriver at de ikke forsvarer MBH, bullshit, for det er akkurat det de gjør. 

Begynner å bli møkk lei selv. Gjenspeiler vel mye av de utfordringene som ofre for partnervold møter i samfunnet.

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (37 minutter siden):

Hvem hsr lagt skyld på ofrene? Jeg har ikke sett noen her gjøre det

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (37 minutter siden):

At man ikke hiver seg på hylekoret og kritiserer absolutt alt betyr ikke at man forsvarer han, drittlei av at det sies. Å legge skyld på ofrene er bedritent og ufint selvsagt 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 minutter siden):

Julianne er modell og influencer 

Står modell og student på IG, og hun har typ 12 innlegg siden januar, men hun er kanskje mest på snap? Ser i alle fall ikke ut som det er hovedinntekten hennes. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Står modell og student på IG, og hun har typ 12 innlegg siden januar, men hun er kanskje mest på snap? Ser i alle fall ikke ut som det er hovedinntekten hennes. 

IMG_6442.thumb.png.d5f0d142ead71116fef469171802035f.png

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (38 minutter siden):

Da han fulgte etter en jente til USA kunne de fint ha hindret det. De kunne også fint ha hindret at han endte opp i London etterpå og lekte prins. 

Nå tror jeg du grovt overvurderer foreldres påvirkningskraft på voksne barn. De aller færreste foreldre kan diktere hva voksne barn skal holde på med. Man kan selvfølgelig prøve å påvirke og å gi råd, men voksne folk gjør stort sett som de vil. 

Hva angår eks'ene hans så er jeg helt uenig med deg i at de kanskje har kjent til at han er voldelig før de har blitt sammen med ham. Det er en ufin og grov beskyldning.

Men at de har blitt sammen med ham mye på grunn av at han er kronprinsessens sønn, ja det tror jeg er svært sannsynlig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (16 minutter siden):

Fy søren for et syn du har på unge kvinner!

Jeg har vært ung kvinne, har en ung kvinne i hus. Hun er oppdratt til å ikke søke ut typer med en stor L i pannen. Bestevenninnen hennes fant seg en sånn med en L i panna. Hun spurte henne, du har tenkt å bli når han oppfører seg dritt mot deg, får deg til å krympe deg med sine ord. Har du også tenkt å bli når han løfter en hånd mot deg? Hun var der for sin venninne «when she needed to pick up the pieces». Han slo aldri, men var en dritt. 
Man er nødt til å ta ansvar for seg selv, og ikke sette seg selv i farlige situasjoner. For det er en farlig verden der ute. Man er nødt å ta sine forholdsregler. I en ideell verden behøver man ikke det, men vi lever i den virkelige verden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Orly skrev (12 minutter siden):

Sorry, men du aner åpenbart ikke hva du snakker om. De aller fleste er sjarmerende i starten av et forhold, før deres sanne ansikt vises og da er man allerede fanget i forholdet 

Så enig. Og det å knytte det opp mot «lettlurte» influensere og fremstille de som enkle er så utrolig kunnskapsløst. Alle kan bli fanget i slike forhold, menn og kvinner, folk med lang utdannelse og gode jobber. Når man skriver sånn aner man rett og slett ikke hva man prater om. 

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (2 minutter siden):

Nå tror jeg du grovt overvurderer foreldres påvirkningskraft på voksne barn.

Nei, det er nemlig ikke praktisk mulig for «unger» myndig eller ikke myndig å dra til USA å studere uten penger. Lånekassen vel og bra, men det er ikke nok. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Så enig. Og det å knytte det opp mot «lettlurte» influensere og fremstille de som enkle er så utrolig kunnskapsløst. Alle kan bli fanget i slike forhold, menn og kvinner, folk med lang utdannelse og gode jobber. Når man skriver sånn aner man rett og slett ikke hva man prater om. 

Ja, kjente det var provoserende å lese. Det finnes mange som har vært fanget i sånne forhold og som du skriver alle kan bli det

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkalei skrev (4 timer siden):

Etter min mening skulle Marius blitt mer inkludert. Jeg forstår at han ikke kunne blitt kronprins, da han ikke har blodsbånd til kongefamilien og hele systemet rundt det der er skikkelig gammeldags. (Blått blod) Men jeg synes faktisk han kunne fått tittelen prins. Jeg syntes alltid litt synd på han. Ingenting av dette var han sitt valg. Han ble latterliggjort når de kalte han prins i utlandet. Han har generelt sett blitt mye latterliggjort og har måtte leve som en offentlig person, uten en tittel eller oppgaver som medfulgte berømmelsen. Tror ikke vi skal undervurdere hvor vanskelig det har vært. Penger løser ingenting. Ser det er mye kommentarer på at han knapt har jobbet og fått flotte stillinger gjennom kontakter. Men det gjør da mange, så det er ikke noe unikt. Det fjolset som sitter som president i USA nå arvet jo hele rikdommen og hadde vel ikke vært noe stort og mektig uten den gullskjeen i munnen fra scratch. Jeg tenker jo at Marius virkelig må ha hatt det tøft. Han må jo virkelig ha slitt. Han hadde jo alle muligheter, men valgte rus og en dårlig vei. 

Livet er tøft for veldig mange. Det er mange av oss som ikke blir voldelige psykopater som tilsynelatende gir faen i alt og alle, og utsetter folk for fysisk og psykisk skade gang på gang, selv om vi har hatt en tøff oppvekst. Det er til og med noen som har større traumer enn å ikke bli kalt «prins», som blir gagns mennesker.

Det er lov å ha psykiske problemer og rusproblemer. Det er det mange som har, og mange er bra folk. Men det er ikke det Marius er anmeldt for, og det er ikke det som er problemet her. Han er tiltalt for mishandling og vold. Ærlig talt. Denne fyren later til å ha varig svekkede sjelsevner. Og mange kvinner (meg inkludert) har nesten fått livet ødelagt av menns vold. Og den offerforklaringen her er helt ekstremt provoserende. Det går ingen link mellom å ikke bli kalt prins til å kvele kvinner.

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...