Gå til innhold

viwi


viwi

Anbefalte innlegg

34+4 :hjerter:

Helg igjen!!! Deilig det- kanskje jeg får se litt mer til mannen min enn jeg gjør ellers? Han jobber så innmari mye- de maser og maser på jobben hans og han kan jo ikke si nei :( Men men. HAn foreslo at vi skulle kose oss i helga, så det håper jeg jo....

Idag er det altså fredag 13 :o og svigerfar er inne på sykehuset for å få en status på hvordan blodårene hans er. Han er jo ikke så bra for tida, har fryktelig mye vondt. Har ingen sirkulasjon i den ene foten og i den andre er det bare såvidt det renner blod. I tillegg er det tette årer til hodet... HUff vi venter jo på hva som skal skje nå da. En operasjon frykter vi alle for legene har sagt at det bare er 90 % sjanse for at han overlever det :cry: Men noe må jo gjøres. Han kan jo ikke gå rundt med de smertene han har..... Vi skal ringe opp der idag og høre hvordan det har gått.... Vi krysser jo fingre og håper på et mirakel....

Formen min er bare fin- ingen kvalme, men er fryktelig trøtt hele tida. Har nok litt å gjøre med at jeg sover så dårlig om natta. Men jeg klager ikke. Jeg får jo gjort masse på dagen likevel...

Igår vaska jeg sengklær og bodyer og la klart i skuffene- selv om det er ei stund til enda så er det greit å ha det gjort. Spesielt når vi har sånt et kaos hjemme pga oppussinga....

Jeg var på KID-INTERIØR og handla sengetøy for der hadde de 30 % på alt så det ble jo mye billigere enn jeg hadde sett for meg... Fint var det også!!! :D

Babykurven har jeg fått vaska trekket til så nå henger det så fint på. Det gjenstår bare å montere beina på,men det er bare 2 skruer gjennom botn så det er fort gjort... Det ble så fint atte..

Det er lite som gjenstår å kjøpe inn nå heldigvis. Vi har ikke seng, madrass og sprinkelbeskytter,men det kommer nok i løpet av et-par uker det og...

På lørdag skal mannen min i utdrikningslag, så da skal jeg ta en tur på barsel og besøke nok ei venninne som har fått sin etterlengta gutt.

Så nå er det bare meg igjen ut av venninnene mine her nede som venter..

Det er litt nærmere nå når alle har fått.. Har hatt en nedtelling der :D

Men jeg tror det skal gå ganske fort nå. For på onsdag reiser vi til Oslo og blir der i helga og da er det bare 4 uker igjen når vi kommer hjem...

Gleder meg for vi skal på konsert med Bruce Springsteen og så skal vi bare kose oss ellers. Vi har jo 1 års bryllupsdag den søndagen så vi skal nok vite å kose oss ja....

Mannen min har for sikkerhetsskyld bedt meg pakke bagen og ta den med- for man vet jo aldri om babyen finner ut at den vil komme ut mens vi er i oslo.. Så det skal jeg gjøre da... Sånn for å berolige han mest... For jeg tror nemlig at denne lille krabaten har det veldig fint inni magen og har tenkt å bli så lenge som mulig :hoho:

Men nå tar jeg helg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!

er ikke sikker på om jeg har skrevet her før,men jeg følger alikevel med på dere som snart er mamma :wink:

Godt å lese at formen er bedre, så du får lada opp til det neste store som skal skje i livet ditt!

Ville bare ønske deg lykke til med fødselen og det lille underet som kommer. Tenker det blir kos å være nybakt mamma i sommer, mange fine trilleturer i sikte..sukk, selv har jeg termin på den kalderste tiden av året, men det blir vel bra uansett!!! :D

Bare det å få en baby er jo et stort mirakel... :hjerter:

Ser dere har bryllupsdag snart, gratulerer!! Kos dere i Oslo. Så får vi håpe baggen får stå uopp- pakka til dere kommer vel hjem... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du ikke er så kvalm lenger :D

Kos deg masse med ferie.

Klem fra Wit 19+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tilbake til hverdagen igjen :roll:

Vi har hatt noen skjønne dager i Oslo-bare kost oss og vært kjærester. På torsdag skulle vi på Bruce Springsteen konserten.

Ja det som skjedde var at vi var litt sene og kom opp til Valle Hovin bare ca 15 min før selve konserten. Da var det TJUKT av folk med inngangene. Og de stengte alle foruten en inngang. Synet som møtte oss var sinnsykt mye folk. SÅ vi ble litt engstelige når vi så hvor mye folk det var. SÅ min mann fant ut at inn der skal IKKE vi. Tanken på å stå i en manneskemasse på 40000 uten å komme seg noen vei var skremmende. Så vi fant oss en plass utenfor der vi kunne se skjermen og høre musikken godt... Så vi satt og Digga musikken på utsia... Litt dumt, men når man tross alt er i 9 mnd så er det jo lurt å være litt forsiktig... Det var kanskje likegreit for inni magen var det turning på høyt plan når musikken satte igang. Kanskje det er en liten rocker inni der??? :briller:

Resten av helga brukte vi til å besøke litt venner og familie, samt spise god mat, dra litt på sightseeing. Måtte jo selvsagt i Vigelandsparken- såååå :hjerte: romantisk :hjerte: var det å tusle rundt der. Selv om jeg følte meg som ei stor gås som vagga meg framover :hoho:

Vi var også på grilling på Kalvøya sammen med ei god venninne og jenta hennes på 3 1/2- det var kjempekos!!!! Selv om det kom noen regnbyger innimellom så var det både varmt og godt... Ut på tur-aldri sur :D

Til slutt så fikk vi jo med oss showet på Rådhusplassen på lørdagskvelden med VG-lista- TOPP 20!!!

Det var vel heler en litt kjedelig affære... I 3 timer venta vi på å få høre KURT NILSEN- han var jo selvsagt en av de siste som skulle synge.... Det var tydlig at de fleste venta på han for da han kom var det en sinnsykt jubel og da han var ferdig var det vannvittig mye folk som gikk derfra.... Jaja han er jo god å synge.....

Så igår var det bryllupsdagen vår da :hjerte::hjerte: Gift i 1 år...hm tida går fort..

Det ble jo ikke noe feiring siden vi kjørte hjemover igjen(mange timer i bil...7 timer tror jeg. MEn vi har iallfall hatt ei fin helg sammen. Og da gjør det ikke så mye om vi ikke feirer...

Bagen fikk vi heldigvis ikke bruk for i OSLO- regner med at det nok iallfall tar 4-5 uker til før vår lille krabat kommer og hilser på... Så her smører vi oss med tolmodighet... :D

Idag er det nemlig akkurat 1 mnd igjen til termin :D

Forresten må jeg jo takke for hilsninger fra dere: KIPA OG WIT :Nikke:

Får slutte av der og gå å rydde vekk bagasjen fra turen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det onsdag 25. juni. Du går nå i 37. svangerskapsuke og har 28 dager (4 uker) til termin onsdag 23. juli 2003.

Uke 37: Babyen er nå 46.5 centimeter lang og veier 2750 gram. Brystene dine er nå 200-400 gram større enn vanlig, og det kan hende at du allerede har vært av gårde og kjøpt deg en ny BH. Når du skal kjøpe en ny amme BH kan det være lurt å kjøpe en som er ytterligere en størrelse større enn den du har nå. Dette er fordi at når brystene dine blir fylt med melk blir de ennå litt større

Ja dette var dagens oppdatering fra BIM- sidene.

Uke 37 allerede.. wow! :o

Jeg merker at babyen begynner bli stor- det presser alle veier og i tillegg har jeg nå blitt forkjøla og hoster som bare det. Problemet med det er at det gjør så vondt i magen når jeg hoster. Det sitter liksom på høyre side midt på magen og ut mot sida. Så når jeg hoster må jeg holde mot magen for det er så fryktelig vondt... Så de siste 2 nettene har det ikke blitt så mye søvn på meg... Prøver ta det igjen på dagtid men det blir jo ikke det samme da...

Igår var jeg hos jordmor på kontroll- der var alt i skjønneste orden...

Her er tallene: Sist kontroll i parentes

DATO :24/6 (10/6)

UKE : 36 (34)

BT :130/80 (110/70)

VEKT :IKKE MÅLT ( +3,5 på 1 mnd- totalt +7,5)

URIN :L+1 ( L+1)

ØDEM :1 (1)

LEIE/BEV :H/B (H/B)

FL :146 (150)

SF: 34 CM (32,5)

Magemålet har en kjempefin rett linje. Ligger litt over den røde streken hver gang så kurven er veldig jevn og det er jo godt.

JM mente at jeg har godt med fostervann for det er ikke like lett å kjenne alle lemmene på babyen når man klemmer mot magen. Men det er som det skal være iallfall...

Nå håper jeg bare at hodet har festa seg neste kontroll- for det var det ikke igår... Det hadde vært deilig om vår lille skatt ville komme bittelitt før termin, men vi får jo se på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine tall du har :D

Skjønner godt at du begynner å bli litt lei nå ja...

Håper bebisen "popper" ut noen dager før termin sånn at du slipper å bare vente og vente og vente...

Håper forkjølelsen gir seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Viwi!

Fikk bare lyst til å sende deg en sommerlig hilsen fra Nord :briller:

Her storkoser vi oss i sommervarmen!

Tenk, nå har du bare 3 uker igjen til termin. Oj,oj det nærmer seg med stormskritt. Jeg venter i spenning!

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var det bare 22 dager igjen til termin... JIPPI håper det går fort!!

Takk flo for at du følger med og Wit også :D

Idag var jeg igjen på kontroll, syns nesten ikke jeg gjør annet enn å springe til lege og jordmor...men nå er det ikke så mange ganger igjen...

Legen sa til meg at han syntes jeg hadde forandra meg og lurte på om jeg så det selv... Men det gjør jeg igrunnen ikke. Han mente jeg var blitt rundere i ansiktet og ja det stemmer sikkert det.. Ellers var han strålende fornøyd med at blodtrykket mitt var så fint i. o. m at jeg har endel vann i kroppen nå...

Jeg kan jo legge inn tallene fra kontrollen med det samme...Sist i parentes..

DATO: 1/7 (24/6)

UKE : 37 (36)

BT : 110/70 ( 130/80)

Hb : 12,3 ( gått opp fra 11,7 i uke 30)

VEKT : + 1,8 kg på 2 uker ( totalt 9,4 kg)

URIN : % ( L+1)

ØDEM: 2 (1)

LEIE/BEV : H/B ( H/B)

FL : 126 ( 146)

SF : 35 ( 34)

Så det er jo fine tall og formen er bra så jeg kan ikke klage.

Forkjølelsen er bedre, hoster ikke så innmari mye lengre, men det eneste som er minus om dagen er at jeg er så fryktelig trøtt og sliten. Sover dårlig om natta, men det bedrer seg vel det og tenker jeg...

Nå skal jeg forresten begynne å lime inn bilder fra bryllupet vårt ifjor :D Skulle jo gjort det for lenge siden men av og til tar ting fryktelig lang tid å bestemme seg for .... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for omtanken og gode ord.

Nå har samboer ringt ekskonen og sagt at det ikke passet, men hun ble sur.

Ja, ja - akkurat det bryr meg midt bak. :wink:

22 dager til termin...

Den siste tiden kommer til å føles lang.

Men den som venter på noe godt - venter ikke forgjeves... :wink:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dagboka mi.

Jeg er ikke så aktiv herinne for tida. grunnen er at vi har haugevis med arbeid i og utenfor huset og prøver å få unna det meste. Men det blir nå litt rapportering herinne likevel.

Mannen min står på og jobber som en helt- tror han stresser litt for han er redd for at ting ikke skal være klart når babyen kommer. Men da får nå det bare være... Man skal jo ikke slite seg helt ut heller. Jeg tar det egentlig med knusende ro om ikke badet er ferdig til babyen melder sin ankomst. Vi har jo et bad til som vi bruker så det er ingen krise...

Ellers så skriver jeg T-19 idag... :D Bare 19 dager til termin. Jøye meg det er nesten som det ikke har gått gått opp for meg at det er så nærme...

Formen er egentlig god for tida, men er veldig trøtt så jeg forsøker å få meg noen korte høneblunder på dagen... Og nå i denne varmen er det helt ekstremt hvor trøtt jeg er. Men det går jo greit det og.. Bortsett fra det har bekkenet mitt blitt skikkelig vondt. Regner med at det har med at babyen er på tur nedover... :roll: Tror jeg... Så turene jeg elsker å gå blir veldig korte for jeg klarer ikke å gå så mye... Mannen min er så bekymra for meg og er så omsorgsfull at jeg blir nesten flau :oops: Men deilig er det at han bryr seg iallfall...

Har henta litt info fra BIM om denne uken jeg er i nå i svangerskapet:

I dag er det fredag 4. juli. Du går nå i 38. svangerskapsuke og har 19 dager (3 uker) til termin onsdag 23. juli 2003.

Uke 38: Babyen er nå rundt 48cm lang og veier 3000 gram. Du merker sikkert nå at du lett blir andpusten. Det er fordi barnet ditt gir et konstant press mot mellomgulvet slik at lungene ikke får brukt kapasiteten like godt som ellers. Derfor kompenserer lungene ved at du må trekke pusten oftere slik at du får nok surstoff

Dette stemmer veldig godt- puster og lager lyder så jeg må le av meg selv :hoho:

Babyen i magen er ikke like aktiv lenger. Igår ble jeg kjempebekymra for det var så fåb evegelser, så jeg satte meg ned med isbiter og knasket igårkveld. Da ble det jammen leven etter en liten stund. Og guri det var godt å kjenne. Ble skikkelig letta da.

Kjenner ekstra godt etter om dagene - har det så godt i minne at venninna mi mista barnet 1 uke før termin ifjor. OG det er min største redsel- at noe skal gå galt.... Men det er vel best å tenke positivt iallfall. Så jeg prøver jo det. Men likevel sniker tankene seg inn....

Jaja nå tror jeg jammen jeg skal ta en tur ut i sola...

Takk for hilsning Mayamor!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende at det nærmer seg fødsel for deg!

Ville bare ønske deg og mannen lykke til med det store som skal skje.

Jeg sitter her med ei tulle som blir 5 mnd i morgen, skal si tiden flyr når de kommer ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Viwi!

Måtte bare titte innom for å se om noe hadde skjedd før jeg drar på ferie. Nå tar vi noen dager med ungene i Kristiansand. Kos deg de siste ukene/dagene, hvem vet?

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vera og Flo*- koselig at dere følger med - nei ingenting er skjedd enda nei....

Ja idag var jeg på ny kontroll hos Jordmoren min... Alt var så fint og hun var så fornøyd. Men hun så på meg at jeg er sliten nå. Er mye plaga med halsbrann og bekkenvondt. Men jeg skal nok holde ut noen uker til :D

Var så spent på om hodet var festa og som JM sa: det er knapt nok festa så nå er det ingen fare om vannet skulle gå... JIPPI :sjarmor: Det er jammen godt å vite..

Ellers så ser det ut for at jeg har tapt 2 kg siden sist uke, men det er sikkert fordi mye av vannet er borte fra kroppen igjen. Sist uke var det rimelig mye...

Her er tallene:

UKE: 38

DATO: 8/7

VEKT: -2 kg ( altså har jeg lagt på meg 7,3 kg totalt)

BT: 140/80 ( hadde akkurat gått opp trappene :wink: )

URIN: %

ØDEM: 1-2

LEIE/BEV: H/ KNF( knapt nok festa)/ mye liv

FL/MIN: 148

SF: 35 ( er begynt å flate ut nå...)

Så det var dagens lottotall :D Deilig at alt er iorden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teller nesten ned sammen med deg :D

Fine tall du har. Dette går så fint så skal du se. Går forhåpentligvis fort nå frem til fødselen slik at du slipper disse plagene lenger.

Misunner deg masse :D

Stor klem fra Wit 23+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det akkurat 14 dager igjen til termin. Er sliten nå og småuggen og rar i kroppen.

Har i over en uke gått rundt med mensverk og tyngdefølelse nedover mot skambenet(fryktelig ord...) Håper jo det modnes at det er grunnen.

Det verste er at jeg ikke orker særlig med mat nå- har ikke matlyst i det hele tatt og etter måltider går jeg rundt og er kvalmen. Tror kanskje det kommer av press mot magesekken... Barnet presser veldig opp mot brystet mitt og det er mye liv så det er nok grunnen. Føler ikke at magen er begynt å sige noe heller. :(

Igår kveld trodde jeg nesten at fødsel var igang for jeg hadde noen skikkelige tak nederst i magen og i korsryggen. Det var så det stakk til, men det gikk over etter noen timer. Så antagelig har jeg bare overanstrengt meg litt da jeg hjalp mannen min med å dra noen kabler... Ble nesten litt skuffa da vondtene stoppa :roll: Ja man bygger seg opp med forventninger...

Syns dagene går fryktelig sakte nå- bare venter og venter. Er ikke så pigg at jeg orker gjøre særlig mye heller. Og da går tida saktere.

Men idag har jeg iallfall fått bakt brød som jeg skal fryse ned. Greit å ha i fryseren. Tviler på at brødbaking står på dagsordenen etter fødselen :D

Da mannen min kom hjem idag hadde han vært innom en kompis og lånt masse DVD-filmer som vi kan se på når riene starter... JM foreslo det for oss. Så filmer har vi nok av, det spørs vel heller om lysten til å se film er der når riene setter inn :-? Det gjenstår å se...

Jaja han gjør sitt ytterste iallfall for at jeg skal ha det bra- snille mannen min. Vet ikke hva godt han skal gjøre... Han går nå her og er litt sånn på tå-hev..Men ingenting skjer....

Nåvel vi får vel bare vente som alle andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med DVD-filmer når riene starter var lurt. Skal huske på det når det nærmer seg....

Skjønner godt at du begynner å bli lei nå.

Men, plutselig er du der og barnet er kommet ut. Da glemmer du disse tunge dagene. Helt sikkert :D

Klem fra Wit 23+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann, tenker du har det bra tungt nå.

Du sier du hadde vondt i skambenet. Rett før min fødsel fikk jeg "strålinger" som gikk ned mot skjeden. Var veldig ubehagelig. I følge JM var det tydelige tegn på modning.

Andre tips:

:ler: Gå en tur så du blir ordentlig svett, ta en god å varm dusj og rett i seng

:ler: "Lusk" litt forsiktig i livmortappen..

:ler: Ha sex!!

Dette funka godt på meg, babyen kom innen 2 dager.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Nærmer seg termin med stormskritt nå... :P

En blir ganske lei på slutten ja...

Men jeg vet ikke om noen babyer som har blitt inni livmoren... :ler:

Den kommer - den kommer...

Kommer nok til å følge ekstra med deg framover.

Ble overrasket da Qlio fødte en uke før termin.

Det kan jo skje med deg også... :wink:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det nydelig vær og jeg har sittet litt ute- men det blir fort for varmt på verandaen vår.... Og så har jeg vært på besøk hos ei venninne og shoppet litt. Fikk endelig kjøpt sprinkelbeskytter til senga. SÅ er det unnagjort. NÅ kan baby bare komme ja! :D

har en ganske bra dag idag, lite vondt men fremdeles litt kvalm. Men det får bare gå seg til det.

Takk Vera for tips- vet ikke helt om jeg har så lyst å røske inni der :o skjønner liksom ikke heller hvordan jeg skal klare å komme inn der.. Armene er nok litt korte for tida..hehe Men kanskje jeg skulle prøve???

Men jeg har nå sagt til mannen min at det nok blir litt sengevals i helga ja :D

Ja Mayamor, jommen nærmer det seg. Bare så synd at man ikke vet når tid... Kan skje idag eller om 3-4 uker. Huff håper ikke det går så lang tid da. Men den lille bestemmer jo akkurat det da...

Hei igjen Wit- ja jeg tror man glemmer alle vondter og plager bare babyen ligger i armene dine... Sukk jeg gleder meg. Er jo helt forelska allerede jeg!!

Det som er litt morsomt nå er at naboene er begynt å diskutere magen min- de fleste mener det er guttemage for den er så høyt oppe og veldig spiss... Jeg bare ler jeg.... Snart begynner de vel å tippe hvilken dag det skjer og :hoho::hoho:

Jaja koselig at de bryr seg iallfall...

Men nå skal jeg ut i sola en liten tur til- jeg vannet og magen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-10 og helga er over.

Idag har det vært knallvær og jeg og mannen tusla ned til badeplassen som ligger ca 5 min gange fra oss. Der var det fullt av familier som storkoste seg i sola. Ungene hylte av glede og grøss uti vannet. Artig å se på :D

Vi var der vel i 1 1/2 time ca men jommen ble ikke mannen min solbrent... Han har litt sart hud så inatt ligger han vel på magen tenker jeg :-? Stakkar....

Jeg syns det er deilig med været vi har nå, men må innrømme at det blir veldig varmt. Så jeg orker ikke være i sola for lenge om gangen. Men faktisk går det overraskende greit... Deilig med litt farge på kroppen iallfall.

Bare litt synd at jeg ikke kan bade nå- man skal jo unngå det de siste ukene før termin pga infeksjonsfare om det er blitt åpning.... Så jeg får vel heller flykte i skyggen om det blir for varmt...

Noen tegn på fødsel er det ikke enda- kjenner etter hver dag nå, men tror nok vi må vente enda litt til.. Håper jo hver dag at noe skjer men neida... Tror den lille er like bedagelig anlagt som sine foreldre :hoho: Kommer nok ikke før terminen nei. Egentlig håper jeg at det regner når vår skatt kommer til verden. Bare tanken på å ligge inne på barsel når det er 25-30 grader ute gjør meg svett :sjokk: Tenk bare hvor ulidelig varmt det er der nå... :o Jaja enda en ting man ikke rår over.

På tirsdag skal jeg til legekontroll igjen. Legen min er på ferie :( så jeg må til en vikarlege. Men det går vel. Tenkte jeg skulle høre om hun kan sjekke om det er begynt å åpne seg, men jeg får se... Er liksom litt sjenert av meg også, og be en helt fremmed lege om det er vel litt rart...Kanskje?? Ja jeg får se hva det blir til..

Men nå tror jeg at jeg skal gå å legge meg- er kjempetrøtt nå når det er varmt. Og det er vel bare lurt å få masse hvile nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...