Gå til innhold

viwi


viwi

Anbefalte innlegg

Gratulerer med veslejenta, Viwi. Så glad på deres vegne, og så koselig. Gleder meg til å lese videre om dere!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med jenta, Viwi!!! Kos dere i denne spennende tiden fremover!

( Hmm, så mye som du har vært kvalm og så ble det en jente, da begynner jeg å tro det er noe i det de sier om jenter og kvalme.... :wink: )

Klem fra Kipa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER VIWI!!!!

Gleder meg til å få høre om din fødselsopplevelse. Kos dere med veslejneta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med jenta Wiwi :D

Håper alt gikk greit under fødselen og at du nå bare koser deg med ditt lille nurk.

Stor klem fra Wit 25+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koselig!!

Gratulerer med en liten prinsesse. Gleder meg til å høre fødselshistorien din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Viwi og Ole

Nå er dere vel verdens lykkeligste foreldre til en liten prinsesse som til og med ble født på en kongelig fødselsdag. Så flott å ha bursdag på en offentlig flaggdag!

Et stort og rungende HURRA for lille jenta. :hoppe::hoppe::hoppe:

Hva var det jeg sa : "kul foran" = jente.

1000 lykkeønskninger fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja endelig mamma!!!!! Og nå er vi kommet hjem med vår prinsesse..

Jaja det viste seg å være rier om lørdagen ja. Jeg var jo så usikker på hva det var. Men det bare tiltok utover dagen og ble vondere og vondere. Men jeg prøvde å få rydda i huset og bake brød og sånn ( jaja Ole bakte de ut altså :D ). Kikket litt på tv. Utover kvelden klarte jeg ikke å sitte i ro og gikk rundt her mellom takene. Da klokka var sånn ca 22.30 fant vi ut at vi skulle ringe føden og høre om jeg kunne komme opp der til sjekk for å se om det var åpning. Så litt før 23 var vi der og jeg ble lagt på benken til ctg for å registrere rier og fosterlyd/spark.

Joda det var rier, men de var svake.. Da hun undersøkte var åpninga ca 3 cm...

Vi fikk tildelt fødestue og nå begynte plutselig riene å bli mer vonde og masete og ikke minst tette.... Men vi var med godt mot og lo og fleipa litt.

Jordmora var en turnusjordmor og litt usikker merket vi, så Ole var litt ekstra på vakt når hun begynte å styre voldsomt med sjekking av FL og vi så at hun var usikker... Da ble jo vi og litt engstelig. Lyden lå vel på 160 da ca.

Timene gikk og riene gikk i ett nå- de hadde lite opphold-ca 2 min mellom. Så jeg fikk gå i badekaret. Det var kjempegodt en liten stund. Fikk slappa litt av når jeg fikk varme på magen. Men så ble det bare verre og verre og jeg var så sliten av å ikke ha pause. Da klokka var 03 sjekka hun åpninga igjen og den var fremdeles bare 3-4 cm. Da ble jeg fortvila.

Fikk lystgass og ble kjempe"full "av den. Men den hjalp ikke på smertene fodi riene nå gikk i ett. Dermed sto jeg opp av badekaret. Gikk rundt og jamra meg og Ole var helt fantastisk. Så kom det ei jordmor å satt akupunktur på meg i håp om at det skulle hjelpe men det var ingen nytte i.. Begynte å bli rimelig fortvilt nå. Skulle virkelig ingenting hjelpe??

Nå var jeg så sliten at jeg nærmest ikke la merke til hva som skjedde.. Kl 04 ble det bestemt at jeg skulle få epidural for de fikk nesten ikke kontakt med meg så vondt og så sliten var jeg.

Det var ikke vondt i det hele tatt å få satt den- men det var helt himmelsk for plutselig var smertene så mye mindre.... Det viste seg da at riene stoppa opp. Og for at jeg skulle orke gjennomføre dette lot de meg hvile og sove i ca 1 time men da satte de drypp for å få fortgang på riene igjen. Det ble skrudd opp hvert kvarter og det begynte jo å gi utslag etter ei stund. Klokka 06 ca ble åpniga målt til 7 cm og nå var riene så vonde at jeg virkelig grein av smerte. Men Ole motiverte meg så godt han kunne. Ca 06.45 begynte jeg å få trykketrang. Men hodet til babyen var ikke kommet helt ned bekkenet enda så de ba meg prøve å ikke presse. LETTER SAGT ENN GJORT. Fytterakkern det tok ikke mange minuttene før jeg rett og slett brølte av smerte. Jeg holdt Ole i handa og pressa mot mens jeg lå på sida i senga.. Han ga meg juice innimellom for at jeg skulle få litt energi... Nå var pressriene bare med 2 min mellomrom. Kl 07 var det vaktskifte og inn kommer verdens hærligste jordmor. Hun sjekka åpninga som nå var helt åpen men hodet sto fremdeles litt høyt. Men som hun sa du må bare trykke for jeg ser du ikke klarer stå imot... Og jeg trykka og trykka men ingenting skjedde annet enn at jeg ble enda mer utmatta. Prøvde flere andre stillinger i senga- bl.a på kne for å få barnet skikkelig ned og det hjalp. Før halv 8 var barnet nede og nå ville de ha meg sittende å trykke for å få bedre styrke på pressene mine. Men det var fånyttes. Hodet sto som en propp og ville absolutt ikke ut.

Jeg tror aldri jeg har brølt sånn som jeg gjorde da- det var så vondt og nå hadde jeg mista motet totalt. Jeg følte ikke at jeg klarte mer. Hadde ingen krefter. Nå satt jeg i senga med en hånd bak det ene låret og andre handa i Ole`s hand samtidig som barnepleieren pressa forten bakover. Jordmora veileda med til hvordan jeg skulle presse og flere ganger gikk det nesten. Hodet stanga mot åpninga men klarte ikke komme ut. Til slutt henta de ei til jordmor som skulle ligge og presse på magen min samtidig som jeg pressa. De klipte meg på toppen av ei ri( noe jeg faktisk ikke kjente...)og satte igang. Jordmor hang over magen min og jeg kan tenke meg dette holdt på i ca 1/2 time og så kom endelig jenta ut. Herlighet for en deilig følelse å endelig få henne ut. Og da de sa til oss at vi hadde fått ei jente så gråt vi, både Ole og meg. Det var helt ufattelig for en følelse. Hun hadde det kjempefint og fikk full score på APGAR. Da jeg fikk henne på magen min var alt det vonde glemt og det var akkurat som jeg kjente hvordan energien kom tilbake.. Det var litt av en opplevelse og jeg syntes det var kjempetøft og holdt nesten på å gi opp flere ganger. Men nå etterpå er alt bare deilig.

Det viste seg at lillejenta vår lå motsatt vei i bekkenet slik at hun kom med ansiktet opp istedet for ned. Og det var derfor at pressriene starta så tidlig. Og når barnet kommer sånn ut blir omkretsen litt større enn ved vanlig så derfor tok det tid...

Nå prøver vi bare å bli kjent med det lille vidunderet vårt. Hun er så vakker at jeg griner og griner..( hormoner?? :D )

Hun har imidlertid funnet ut at hun vil være våken på natta og sove på dagen, men jeg håper jo at det vil endre seg. Vi får se hva dagene bringer...

Tusen takk for hilsninger ifbm fødselen alle sammen!!!! Det er fantastisk å være mor!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufs! Jeg griner så det drypper på tastaturet. :cry: Er så glad på deres vegne! Nå gleder jeg meg til å få se bilde av vidunderet. Har prinsessa fått navn?

Stor velkommen-hjem-klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"snufs, snufs"

:kysse: til deg som har vært så flink!!

Koz dere masse med prinsessa, har hun fått noe navn enda? :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gratulerer igjen Viwi. Du fikk kjørt deg du også, men guri så deilig det er når det er over og man har den lille på magen :D

Kos dere masse i barseltiden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud :cry:

Jeg følte sånn med deg når jeg leste om fødselen din... Så fint at alt gikk bra ihvertfall, og at lillejenta ble født. *snufs*

Lykke til fremover med det lille underet.

Stor vel overstått klem fra Wit 25+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå ligger vårt lille gull og sover så jeg får litt tid til å skrive her.

De to siste nettene har jenta vår sovet godt. Hun ville jo helst være våken om natta. Men i natt sov hun fra 24-04 og fra 05- 08... Bare litt mating imellom.. Så hun er fornøyd iallfall. Igår kveld var hun skikkelig utilpass og skrek og skrek. Det virket som hun hadde vondt i magen sin. Men hun roet seg til slutt da og vi fikk i henne litt mat. Hun blir stakkar helt utslitt når hun har slike gråtetokter... Får nesten lyst å gråte med henne når jeg ser hvor sliten hun blir.

Det er rart å være mamma- å skulle være den personen som skal ha kontrollen og den hele omsorgen-sammen med far da selvsagt... Men guri så deilig det er også!! Jeg ser på henne og klarer nesten ikke fatte at hun er vår lille jente- et stort mirakel :D

Vi har endelig bestemt navn- hun skal hete NORA. Det passer så godt syns vi og så er det lett og kort.... Pappaen er storfornøyd men han kaller henne enda stortsett bare "lille venn". De er utrolig søte når man ser dem sammen. Når hun ligger på brystet hans med hodet godt avslappa-et nydelig bilde det!!!! :hjerter: Da blir jeg helt rørt jeg....

Ellers så kommer jeg meg godt etter fødselen- er endel slapp og svimmel men det er nok pga blodtapet. Men det går greit.

Men nå skal jeg jammen legge meg nedpå litt-best å utnytte tida litt tid det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Så flott navn dere har valgt Viwi. Vi tenkte litt på NORA selv når vi skulleb estemme,m en det ble altså noe annet :) Håper du sender over et bilde snart til meg - kan ikke vente med å se snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

:hjerte: Gratulerer så masse med lille Nora. :hjerte:

Har vært på ferie siden 17.juli og kom hjem i går.

Måtte innom og se hvordan det gikk med deg.

Flott fødelsrapport. :P

Høres ut som at det går greit nå.

Klem fra Mayamor :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...