Gå til innhold

viwi


viwi

Anbefalte innlegg

Hei Viwi!

Måtte bare inn å se hvordan det går med deg og din lille spire. Håper alt står bra til.

Stor klem fra Flo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22+5

Lørdag og smertene i magen er kanskje litt bedre, men de plager meg enda. Har hatt fæle dager med mye vondt og brunlig utflod. Og ble så utrolig redd da, og snakka med jordmora om det. Hun ba meg ta kontakt med føden. De ba meg komme oppom for en sjekk. SÅ jeg gjorde. Der tok de urinprøve og den var fin og hørte på hjertelyden som var 122. Så iallfall hadde barnet det bra. De ville at legen skulle komme opp og ta en UL. Men legen sa at nei ikke så lenge jeg ikke blødde friskt og rødt. Ble jo litt paff og litt lei meg. Men jordmora der var så snill og god og beroliga meg veldig. Ba meg komme tilbake hvis jeg var usikker og urolig. Men hun mente at jeg bare skulle ta det helt med ro for det så fint ut med barnet.

Så jeg slo meg til ro med det og dro hjem igjen. Etter det har jeg ikke hatt mye mer brunt utflod heldigvis, men smertene vedvarer... Så det er vel bare noen nerver som ligger iklem.. Må jo bare prøve å slå meg til ro med det.

Ser fram til imorgen ettermiddag- da kommer mannen min hjem. Flyet går vel fra Singapore halv fem norsk tid idag så da er han hjemme imorgen. GURI jeg gleder meg sånn til å få han hjem!!!!!

Takk Limbo og Flo for hilsninger- alltid koselig å se at andre bryr seg litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... Hører du har hatt det vondt... :-?

Håper magen er bedre nå.. Var jo litt betryggende med positive tilbakemeldinger fra jordmor da.

Uansett lykke til videre :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden en oppdatering nå, så det er vel på tide. Etter den helga med mye vondt har det bare vært fint. Ikke har jeg blødd og ikke har jeg hatt vondt i magen. Så det er positivt. Nå er det bare voksesmertene jeg kjenner i magen og det er til å leve med :)

Er begynt å bli veldig sliten i ryggen- spesielt etter en lang kveld på jobb- da er det vanskelig å få sove. Klarer ikke helt å finne en god liggestilling. Det beste er å ha en pute mellom bena... Men jeg klager ikke egentlig, det er noe jeg har gått og ventet på. Har alltid hatt ryggproblemer så legen sa til meg at de ville nok komme mot slutten av svangerskapet. men det er jo til å leve med det også. Så lenge jeg ikke jobber altfor mye da.

Så ikveld skal jeg på jobb fram til 21.00 så det er greit det da.

Igår var vi på svangerskapskurs. Det var helt greit syns jeg, men mannen min syns det var veldig bra. Men nå er det sikkert fordi jeg vet så mye fra før av og da blir jo mye repetisjon. Men neste gang tror jeg blir bedre da skal vi på SIR på omvisning og se litt på de forskjellige fødestillingene og smertelindringene man kan få.. Det tror jeg blir veldig nyttig!!

Ellers så er jeg jo kommet til et nytt veiskille med 24 uker på mandag. Deilig å vite at jeg er kommet så langt at om jeg føder så er det en teoretisk mulighet for at barnet kan overleve... Selv om jeg håper at den lille holder seg inni magen i 3 mnd til iallfall.

Ellers så kjenner jeg masse liv. Sparkene begynner å bli sterkere og sterkere. Og det merket jeg spesiellt godt i morges. Da våknet jeg av at det sparket noe infernalsk og hardt overalt i magen. Til slutt måtte jeg le. Det var jo litt koselig da også. Men til slutt følte jeg at jeg måtte prøve å roe babyen litt ned. Så jeg masserte magen og det fungerte faktisk. Kanskje h*n sovnet?????

men nå skal jeg prøve å vaske litttklær og sette deig til rundstykker før jeg må tusle meg avgårde til jobb...

viwi 24+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+4 idag!

Ja nå har vi kjøpt vogn. Vi hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe helt ny vogn, men igår snakket vi med en nabo og det viste seg at de skulle selge vogna pga flytting. De har en Simo -Duo vogn som er nesten ny. Understellet er brukt i nesten 3 år, men resten er bare brukt i 9 mnd... Fordi de kjøpte det nytt da de fikk barn nr 2.

Vogna var kjempefin, i de fargene vi liker og den var høy nok for oss begge med regulering i handtaket...

Det vi får på kjøpet er stelleveske og sovepose.... :D

Det eneste vi skal gjøre er å kjøpe nye bredere hjul som tåler litt og så må vi jo ha regntrekk og myggnett for det hadde de ikke. De skulle ha 1800,- for hele greia. Så vi er kjempeglade og vet vi har gjort litt av et kupp. Trekket på vogna var tilogmed helt nytt fordi de hadde akkurat bytta det... Så dette er jo greit. Nå kan vi jo bruke pengene vi hadde tenkt til vogn på andre ting :D :D ER så fornøyd atte!!!!

Igår var vi ute og rydda litt utenfor- men du verden det skal ikke mye bevegelse til før kynnerne kommer. Det er så snodig. Litt anstrengelse og bøying eller rask gange så sitter kynnerne der.... Men de går jo over da- bare litt ubehagelig når det står på....

Idag skal vi begynne å rive ut vegger o.l i badet som vi skal pusse opp. Greit å begynne iallfall..

Vi fikk jo forresten såpass mye igjen på skatten at de pengene går rett til oppussing av bad.. kunne ikke kommet mer beleilig :D :D

Men nå skal jeg ut en tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 fullgåtte idag!!!

Jammen går det framover- deilig det! Er glad for hver dag som går jeg.

Har hatt nok ei slitsom helg- kasta opp all maten, men det er vel bare et sånt tilbakefall håper jeg. Har kasta opp idag og men håper at det skal bli bedre. Har begynt å venne meg til at jeg kaster opp med jevne mellomrom. Det er vel bare sånn det er....?

Babyen er utrolig aktiv likevel- hele helga har det vært et maraton i boksing inni magen min. Sånn kjennes det iallfall ut :D er begynt å kjenne det ut mot sidene nå og det er rett og slett morsomt for det kiler.. Så mannen min bare ser rart på meg når vi sitter i ro og så begynner jeg bare å le. Det er helt vanvittig- for jeg mister nesten pusten av det når barnet sparker ut mot sidene... :) Men det er deilig å kjenne bevegelsene. På lørdag så sparket barnet og så dyttet mannen min på magen min og da sparket barnet igjen. Flere ganger.. så vi lo godt av det. Det var nesten som om de to hadde sin egen boksekamp :D

Kan jo være bare tilfeldig da, men artig var det likevel...

Imorgen skal jeg til ny JM- kontroll. Er litt spent på om jeg har lagt mye på meg. Føler liksom at jeg har det, men vi har ikke badevekt så jeg vet jo ikke. Men det forundrer meg ikke om jeg har lagt på 2-3 kilo siden sist...

Og imorgen kveld skal vi på andre del av svangerskapskurset- da skal vi på SIR og få omvisning og se på utstyret der osv.osv. Tror det blir veldig bra! Det er j greit å ha sett utstyret på forhånd- ikke minst for mannen min. Da tror jeg det blir litt mindre skremmende når vi en gang skal inn der på ordentlig....

Idag er det nok en deilig dag her i byen- sola skinner så jeg skal ta en tur ut og få litt frisk luft... Håper jeg klarer det uten å kaste opp igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Heisann Viwi

Uff så du spyr igjen - håper at det snart går over igjen. Jovisst skinner sola her i Stavanger og nå er det virkelig vårstemning her i heimen og snart påskeferie også selv om det neppe blir mye skigåing i år da.

Hvordan gikk JM kontrollen din i dag - fortell fortell. Skal tilbake til kontroll om 2 uker så det blir spennende.

Vet akkurat hvordan det er nå bebis spenner ut mot sidene - jeg støkker lit selv av og til :wink:

Håper at du føler deg bedre og nyyyt det nydelige vårværet vi har her hjemme nå. Skulle ønske jeg kunne det, men får vel vente til fire i dag jeg.

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Limbo- koz å høre fra deg- alltid!!! :D

Jo har vært hos jordmor nå. Litt overraskelser var det jo.

Uke 25+1( 21)

Vekt: opp 300 gram bare :roll: Trodde ikke mine egne øyne......( 2,7 kg)

Det vil si at jeg har lagt på meg 1,3 kilo til nå i sv.skapet

Urin: L+2

SP +

Så imorgen skal jeg levere urinprøve til dyrkning for det er kanskje en UVI på vei :(

Ødem: 0 ( 0)

bevegelse: + (+)

FL/min: 152 (138)

BT: 130/80 (110/70)

SF-mål: 23 cm- midt på den røde streken ( 21)

Jordmor sa det var fin vekst. hun og legen måler forskjellig på skjemaet så alt var ok!

Så bortsett fra urinen så er alt i skjønneste orden!!!

Hun anbefalte meg å begynne med litt jern. For mitt Ferritin-nivå (43) var akkurat der hvor man kan føle litt jernmangel ca fra uke 20- så jeg kjøpte en boks Hemofer som jeg skal ta..

Er fryktelig kvalm, men jeg har ikke kasta opp idag heldigvis- så nå skal jeg sette meg ut i solveggen med strikkinga mi og nyte våren!!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tjingeling snuppis!

Så flott rapport du hadde kommet med da og det var jo virkelig flotte tall. Skal si dere er flinke jenter -legger nesten ikke på dere :wink: Sitter her med mine ekstra 8 kg jeg og er spent på hvordan det ser ut om to uker nå :o

Håper at du får nyte det nydelige været. Hadde tenkt å gjøre det i går, men hvem sovna når hun kom hjem - joda det var nok meg det da :ler: Jaja ikke lenge igjen så kan jeg nyte hele dagene jeg da :D

Ha en deilig strålende onsdag her i Stavanger - sola skinner i dag også den :wink:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra BIM-sidene....

I dag er det onsdag 9. april. Du går nå i 26. svangerskapsuke og har 105 dager (15 uker) til termin onsdag 23. juli 2003.

Uke 26: Babyen er nå ca 32 cm lang og veier ca 850 gram, nesten en sukkerpose! Du kan noen ganger "hilse" på babyen ved å støte lett imot den delen som sparker ut av magen din, gni litt og gi litt kontakt tilbake.

Ganske rart at den lille inni der er så stor allerede. Men Jeg har jo merket at babyen liksom er over hele magen av og til med disse sparkene sine...

Jeg syns det er så morsomt- så dagens høydepunkt er definitivt på den tiden da babyen er mest aktiv... Koser meg skikkelig!!! :D

Igår var vi på siste del av svangerskapskurset- det var kjempebra. Vi fikk gått igjennom smertelindring og fødestillinger og så selvsagt omvisning på sykehuset..

Har etter kurset bestemt meg for å prøve i det lengste uten å be om epidural iallfall. Det er jo masse man kan prøve før man går så langt... Men det er klart at har man så vondt at man ikke klarer slappe av så er jo det beste litt skikkelig smertelindring.. Men jeg tror det er greit å ta det svakeste først....

Mannen var strålende fornøyd da han fikk prøve lystgassen- så han er klar :hoho::hoho:

Har tenkt litt på JM kontrollen. Syns egentlig det var litt merkelig at jeg ikke hadde lagt på meg mere- men det kan jo være fordi jeg kaster opp endel innimellom? Jaja regner med at fra nå av så kommer nok kiloene sigende på... :roll: jaja sånn er det nå bare..

Her i byen er det nok en strålende dag og livet er hærlig!!!!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag- nye muligheter :D

Er det ikke det de sier da? HVer dag jeg våkner har jeg et håp om at kvalmen ikke skal være så ille. Noen dager blir jeg positivt overrasket - andre er bare dritt :cry:

Idag har jeg klart å spise uten å kaste opp så jeg tar det litt rolig utover dagen. Skal nemlig vaske huset idag. Må nesten det nå- er så mye støv..

Og i tillegg kommer svigermor på besøk i helga og da vil jeg gjerne ha det rent og ryddig. Ja ikke det at hun kommenterer rot altså, men det er nå greit at det er rent når man får besøk...

Mannen min er veldig opptatt av sparkene til babyen for tida. Og av og til får han seg en skikkelig støkk når han kjenner hvor hardt h*n sparker... det er så morsomt :hoho: Jeg ler så jeg rister....

Ellers så er det ikke så mye nytt- det går i det samme. Prøver å få tida til å gå selv når jeg er kvalm på det verste... Det går jo på et vis. Og frisk luft hjelper masse.. Dessuten tenker jeg at nå er det ikke så fryktelig lenge igjen. Bare litt over 3 mnd og de går sikkert fort siden det nå er vår... :D

Nå skal jeg hente fram vaskekost og grønnsåpe- så blir det vasking!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Viwi!

Fikk vite at jeg skal på et representantskapsmøte i Stavanger i juni og da tenkte jeg straks på deg, og din lille sommerbaby. Fint å lese at det står bra til med dere begge to.

Kos deg med mann og baby i magen i påska!

Påskeklem fra Flo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Idag er det tirsdag 22. april. Du går nå i 28. svangerskapsuke og har 92 dager (13 uker) til termin tirsdag 23. juli 2003. ( hentet fra BIM)

Nå går jeg inn i det siste trimesteret :sjarmor: JIPPI ikke altfor lenge igjen nå!!

Ja tia den tikker avgårde- begynner å bli litt sliten og lei av alle plagene mine. Kvalmen og oppkastet vil jo ikke gi seg så det er det verste. Blir så utmattet av det. I tillegg er jeg de siste dagene blitt helt rar- svimmel, slapp og skjelven. Så imårra må jeg nok ta en telefon til jordmor eller lege. Det føles litt som om blodsukkeret ikke er helt stabilt... Så vi får se...

Påsken har vært ganske ok den til tross for kvalme og dritt. Vi har gått turer og grilla på verandaen og solt oss litt. Helt nydelig har det vært. Skulle jo gjerne vært oppi fjellet på ski, men når formen ikke er så veldig ok så er det jo greit med bypåske med masse sol likevel :sjarmor:

I magen er det skikkelig aktivt og det er jo bare fint- men nå er sparkene begynt å få skikkelig kraft i seg og jeg hopper i stolen når jeg får et spark i sida. Det er jammen litt av noen fraspark den lille gjør. Kanskje det er en framtidig fotballspiller som bor inni der???

I tillegg har magen virkelig skutt ut de siste 2-3 ukene. Mannen min kommenterte det igår at nå begynner jeg å bli stor...

Og det merkes jo på pusten da- får skikkelig åndenød om jeg ikke ligger med overkroppen litt hevet. For ikke å snakke om trappegåing : PES!!! puster jo som en hval nåe jeg har anstrengt meg litt. Men men, det er vel en kommende mors lodd det da... :wink:

Er også begynt å springe mer på do om nettene- men heldigvis er det ikke så mange ganger hver natt så enda er det greit. Prøver jo å liste meg opp for ikke å vekke mannen, men det lykkes jo ikke alltid..

Det er en ting som jeg syns er litt rart. Hver morgen våkner jeg av at jeg har kynnere- magen blir pinnhard og prøver jeg å røre på meg da så gjør det jammen vondt. Men det varer kanskje et halvt minutt. Litt rart at det er sånn hver morgen. MEn det er sikkert normalt det og...

Forresten fikk vi vogna før Påske og vi er skikkelig fornøyde med den!!! Ser helt ny ut jo. SÅ vi har prøvd å gjøre oss litt kjent med den da... Fikk med sovepose og regntrekk, men regntrekk må vi kjøpe nytt for der var glidelåsen gåen. Men det er jo ikke akkurat noe store greier, så det er greit. Godt iallfall å ha den ihus nå....

Takk for hilsen FLO!!!!! :D Always a pleasure!!!!

MEn nå skal jeg ut i sola en tur og kose meg litt.

Klem fra viwi 27+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd du fortsatt sliter med kvalmen Wiwi :cry:

Håper formen allikevel holder seg sånn passe frem til fødselen. Du ser jo heldigvis en ende på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia Viwi

Takker og neier for hilsen fra deg :) Koselig at du har meg i tankene nå som du er kvalmen selv da. Håper at det snart gir seg. Og se på det nydelige været vi har ute nå da :D Bare synd at det kommer regnvær i løpet av helga, men vi kan vel ikke bruke opp alt godværet nå heller. Må spare litt til sommeren når vi skal begynne å trille også.

Du har begynt med dospringinga du også ser jeg - da er vi nå to. Her går det i skytteltrafikk - godt av baderommet ligger like ved soverommet og at jeg ikke må opp en etasje lenger.

Ha en strålende onsdag videre og kos deg masse med solskinnet. :D

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lenge siden jeg har hørt fra deg Wivi.. Håper alt fortsatt går bra???

Klem fra Wit 13+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke vært så veldig aktiv her i det siste. Har ikke hatt det så veldig bra og da er ikke dataen det som trekker mest..

Takk Wit for omtanken iallfall :)

Jeg er nå kommet til uke 29+0. Dvs at jeg går inn i min 30 uke. Syns det er deilig at jeg har kommet meg så langt. selv om formen er dårlig så er iallfall alt iorden med den lille.

Det sparker dagen lang- deilige spark. :D

Har mine samtaler med den lille og synger litt og koser meg. Føles liksom litt som om vi faktisk kommuniserer.

Hver kveld( ja nesten da) synger jeg nattasang og stryker meg over magen. Har jo et håp om at når babyen kommer ut, så er den nattasangen kjent og kan være beroligende på babyen... Vi får se...

Neste uke (12/5) skal jeg på ny svangerskapskontroll, skal bli spennende å se hvordan tingenes tilstand er. Ikke minst gleder jeg meg til å høre fosterlyden igjen. Det er kontrollens høydepunkt for meg. Og nå er det jo på tide å begynne å gå litt oftere. Så allerede den 27/5 skal vi til jordmor. Da skal vi snakke om fødselen- mannen min gleder seg veldig til det. Godt for han å få være litt med på alt som skjer...

Vi styrer litt med å finne ut dette med svangerskapspermisjonen og når mannen min skal ta sine 4 uker. vi er litt usikre på hvordan vi skal gjøre dette. Men vi kommer vel til en enighet. Må jo sende papirene inn nå i starten på mai. Rart- nå nærmer det seg virkelig.

jeg har ei god venninne som har termin akkurat 2 mnd før meg( 23/5) og hun går nå og venter at ting skal skje når som helst. Jo flere av mine venninner som får barn nå så er det litt nærmere min tur. Det er deilig å tenke på. Må vel innrømme at jeg allerede er litt lei. Men det er mest pga at formen er så varierende.

Har forresten strikka ferdig mitt første babyplagg. En kjørepose som nok er passelig til vinteren. Har strikka den i 6 mnd.

Er litt stolt over at jeg har klart å strikke alt selv, jeg som aldri har strikket noe annet enn skjerf i hele mitt liv :D Så det er håp for alle...

Nei nå er det på tide å sette på noe mat. Idag blir det fiskeboller i hvitsaus. NAm NAM!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du sliter :-? Håper den siste tiden nå går FORT!!!

Så flink du har vært og strikket. Har faktisk klart litt av det jeg også selv om det er så tidlig, men syns liksom det er litt koselig å forberede seg litt :D

Ellers klarte jeg ikke å la være å shoppe litt idag. Ble to små bodyer og et par sokker... Ellers er det jo mye sommerklær nå, og det passer jo ikke så bra for meg :D

Takk for rådet om laken. Skal prøve det ut. Akkurat nå idag har jeg vært litt for aktiv kjenner jeg, så hoftene verker som bare det... Men, skitt au. Det får gå så lenge det kommer noe positivt ut av det.

Stor klem fra Wit 13+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at det står bra til med babyen selv om du vel gjerne hadde sett at formen var bedre. 12.juni kommer jeg til Stavanger. Det blir spennede å besøke en del av Norge som jeg ennå ikke har vært i ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hisning FLO*

Må bare spørre- er du fra Tromsø eller???

Savner Tromsø- er jo selv fra Troms og særlig nå når vi går mot sommer savner jeg lyse netter og midnattsola :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...