Gå til innhold

viwi


viwi

Anbefalte innlegg

Hei Viwi!!

Så godt å høre at det går litt bedre med deg!! :P Håper at du får det lettere heretter!! For det er nå den beste tiden kommer, magen popper ut og mange får en ekstra energi.

Koz deg videre!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja nå er det vel på tide med en liten oppdatering igjen.

Idag er jeg 13+1 og dagene de snegler seg avgårde.

Enda er formen elendig. Kaster ikke så mye opp men er konstant kvalm og uvel.

Er sulten og mett hele tiden. DET er rart; jeg er sulten selv om jeg er mett og motsatt. HVordan går det an????

Fredag var jeg endel bekymret fordi det stakk sånn i magen. En sånn konstant stikking nederst i magen. Trodde jeg skulle krepere, guri det var vondt. Men så utpå kvelden så ble det helt vekke.Og etterpå har jeg ikke kjent det.

Det var vel gjerne disse strekkesmertene alle snakker om? :roll:

Magen er liksom ikke poppet fram enda men jeg ser faktisk at jeg har fått et par strekkmerker nederst så noe skjer iallfall :D

Imorgen skal jeg på kontroll hos legen. Skal bli greit å få se om ting har endret seg siden sist. Så jeg er litt spent.

Ikke minst for å se vekta. Ser jo at jeg har tatt av, men har ikke badevekt selv, så da får jeg se da.

Det gjør jo ikke akkurat så mye at jeg tar av litt- har masse å ta av :hoho:

nåvel, nå må jeg vel gå å få i meg litt mat før jeg blir for kvalm igjen. Det hjelper litt å spise....

hadet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia Viwi

Så koselig å få hilsen fra deg i dagboka mi vettu. Håper at formen er bra. Kjente at det trykket godt nede i livmora i helga og spurte jordmor i går under ultralyden - det er nok bare ligamentene som strekker godt på seg.

Ikke akuratt det herligste mann kjenner.

Håper mannen er kommet tilbake og kan pleie deg nå da. Hjemme hos oss var det stort å vite at man skal bli pappa til ei lita jente. Jordmor var så sikker på dette at hun mente at vi kan bare begynne å kjøpe inn kjolene og det rosa tøyet.

Navn har vi også valgt vettu :D Vel nesten i hvertfall - er så si sikre på at dette er navnet vi ender opp med. Til helga blir det også shopping av litt barnetøy regner vi med - men får se hva som blir gjort.

Du får kose deg masse. Har dere forresten meldt dere på festen til SLB ? Vi har meldt oss på til 15.2.2003 :D

Ha det bra da og nyt svangerskapet.

19+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på andre kontroll hos legen!

Alt var i skjønneste orden og jeg fikk høre fosterlyden!!! DET var flott å høre det raske hjertet hvordan det jobbet. Jeg ble så gira av det at jeg rett og slett glemte alt jeg skulle spørre legen om- det var helt blåst i hodet mitt. Så da jeg kom hjem satt jeg med like mange spørsmål. Så kanskje jeg burde få en time til til alle spm mine... hehe sånn kan det gå.

Ellers var vekta mi gått ned som jeg jo skjønte og blodtrykket mitt var fint. Ikke fullt så lavt som sist og det er bra.

Her er tallene:

Bl.T : 115/60 (hadde 105/60 første gang)

Urin: neg

Hgb: 13,7

FL/min : 150

Vekt : -3,5 kilo

så dette er jo bra. Fosterlyden var visstnok typisk gutt så det gjenstår jo å se det da:)

Lurer på om mannen min kommer hjem snart. Inatt kom han da klokka var over 2400. Det er lange dager på jobben nå. Men det er jo pga prosjektet så neste uke er det vel tilbake til normalen igjen.

Gleder meg til å fortelle han at jeg fikk høre fosterlyden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

hei på deg..

det er tydeligvis ikke bare bare å være gravid ser jeg. Selv har jeg bare kommet 4+6, og merker ikke noen andre ubehageligheter enn stikkinger på høyre side... Håper det gir seg for jeg er livredd for at noe skal være galt.

Håper kvalmen er over snart, det høres ut som om du har fått din del...

lykke til videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kom hjem kjempesent igår også. Da fikk jeg endelig fortalt om kontrollen hos legen. Og det smilet han kom med da jeg fortalte om fosterlyden: ja det var bare verdt all ventingen!! For noe så fornøyd skal man lete lenge etter.. :D Da ble det mer virkelig for han og. Og nå gleder han seg som en unge til vi skal på UL.

Det er så utrolig deilig å dele alt med han for han er så interressert og glad på samme måte som jeg. Kunne ikke ønske meg en bedre mann :wink:

Ellers har jeg ikke vært så veldig kvalm idag men gur så vondt jeg har fått i venstre rompeball og nedover foten. Igå kveld skulle jeg ikke få sove pga av det og i hele dag har det verket som besatt. Prøver å bevege meg og strekke og tøye men nei det er like vondt. Bare det ikke er bekkenløsning. Det er skrekken min å bli plaga med det! :o

Om det ikke bedrer seg så må jeg nesten snakke med legen for dette er pyton altså. Håper bare jeg får til å sove inatt.

jaja god natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke det ene så er det det andre..... :(

Nå når kvalmen begynner å slippe litt taket( Ja jeg spyr jo enda men ikke så ofte)så får jeg jaggu meg vondt i korsrygg, rompe og nedover beinet. Han kjent det de siste dagene. Og det blir jo verre og verre. Idag har smerten sittet der konstant. Huff håper bare dette er noe forbigående. For SÅ vondt som dette er, så klarer jeg nesten ikke å gå. Det er skikkelig ekkelt. Til uka skal jeg ringe legen og se om jeg får time hos han. Kanskje han har noe lurt å komme med.. :-?

Men jeg har faktisk klart å støvsuge litt i huset idag til tross for smertene. HAr en teori at det er bedre å bevege seg litt slik at man ikke stivner helt.. Er så glad hver gang jeg orker å gjøre noe husarbeid. Det har liksom vært mannen min sin jobb de siste mnd fordi jeg har vært så dårlig. Så han syns nok det er godt å få litt hjelp ja. Han har vært helt fantastisk denne tiden. Kan ikke få en bedre mann!!!! :kysse:

På mandag skal han ta seg fri fra jobb og da skal vi kjøre litt rundt på badeinnredningsbutikker å kikke. Vi har planer om å begynne å pusse opp det ene badet vårt. Så det er jo greit å se litt først hva som fins og sånn. Slik at vi kanskje får noen ideer til hva vi skal gjøre... Skulle jo gjerne ha fått gjort det før babyen melder sin ankomst :hjerter:

Jaja vi får vel se an økonomien først da...

Men nå er det helg og vi skal kose oss!

klem fra viwi som er 13+6 idag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her sitter en sliten meg og tenker gjennom helga. Søndag startet grusomt! Smerter i magen som bare ble sterkere utover dagen. Klarte nesten ikke noe, ikke sitte ikke ligge og ikke gå. Men jeg tenkte det nok måtte være voksesmerter. :sur:

Pinte meg gjennom dagen men da klokka var 00.30 så fant jeg ut at NÅ klarer jeg ikke mer. Fikk ikke sove. Så jeg dro ned på legevakta. Der ble jeg godt tatt imot og de tok meg inn med en gang og undersøkte meg.

Videre bar det opp på gyn.avd for å få tatt UL for å se at ikke det var en begynnende abort. Joda opp der for jeg og ble tatt imot av sykepleier og lege. Så tok de først innvendig UL og legen holdt på så lenge at jeg ble litt redd. Men så sa hun at hun skulle forklare meg. Hun fant ingenting unormalt og babyen hade det bare bra. Fikk jo se på skjermen da hvordan han/hun sparket og viftet med armene og av og til sugde på tommelen. Var kjempeaktiv der inne. Etterpå tok legen utvendig UL og det var litt vanskeligere å se godt. Men konklusjonen var at ingenting var unormalt. Alt sto bra til med barnet og jeg kunne dra hjem.

:hoppe: Fikk beskjed om å ta 2 paracet slik at jeg kunne få sove. Så jeg gjorde jo det da og fikk sove. Har fremdeles litt vondt i magen men ikke så ille som igår. Så det er nok bare kraftige voksesmerter. Men jeg fikk beskjed om at ble det verre så skulle jeg are ta kontakt direkte med avdelingen og så skulle de ta meg inn igjen.

Jeg er iallfall lettet over å se at babyen vår har det bra og at formen er bedre. MEN det var skremmende og jeg er fremdeles helt skjelven etter den dagen igår. Redselen for å komme inn på UL og få vite at noe kunne være galt var enorm. Men heldigvis alt er bra!

Så nå skal jeg prøve å få meg litt søvn for jeg er så trøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flott å høre at alt var i orden. Det er ikke noe godt når disse livmorbåndene strekker seg. Det kan være ganske så vondt ja... Men en morsom ting er jo at du fikk hilse på nurket ditt :D Det er jo faktisk ganske så 'gjevt' !

Klem fra Sessa T-14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag nærmere det å skulle bli mamma!!

Idag er jeg altså 14+5. Det er så deilig å føle at det går framover. Sliter ikke så mye med kvalme lenger. HAr ikke kastet opp på 2 dager :hoppe: og det er bare helt hærlig.

Nå sliter jeg med bekkenet mitt. Har så fryktelig vondt. Om jeg står for lenge eller går fra kjøkken og ned trappa på do så sitter smerten der. Det går ganske greit å sove. Tror nesten jeg ligger i samme stilling hele natta for jeg er helt stiv når jeg våkner... :Gjesp: Men jeg får sove iallfall!

På tirsdag skal jeg til legen min og skal høre om han kan skrive en henvisning til en fysioterapeut eller noe. For det er jo greit å begynne mens det enda er til å leve med. Har prøvd litt med varmepute og det lindrer litt. Men jeg savner å gå tur. Det går bare ikke. Jeg klarer nesten ikke løfte foten. Så ikke vet jeg hva jeg skal gjøre. Men jeg piner meg jo likevel og går mest mulig mens jeg klarer.

Har funnet åpningstidene til svømmehallen så nå er det bare å finne en badedrakt som passer så skal jeg å svømme!! Det er jo så kjekt og! Og så er det jo en skånsom form for trening!

JOda dette blir nok bra!!

Nå er det fredag og helg :enig: og nå skal jeg sette igang å lage litt god hjemmelaget kinamattil mannen som kommer hjem om litt!

God helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Godt å høre at du er bedre av kvalmen, ikke så bra at du er plaget med bekkenet!!

Ta deg en tur i svømmehallen, du. Det er kjempedeilig når man er gravid!!

Ellers får du ha en riktig flott helg!!

Klem Vera, T-15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hoppsann Viwi!

Så flott at det går rette veien mht kvalmen din. Håper at du slipper mer av det orket. Og nå nærmer du deg de 20 du også. Er rart også å komme over det stadiet synes jeg - hadde lissom aldri trodd det selv.

Dersom du noen gang skal i svømmehallen send meg en mail - jeg går i Stavanger hallen - får gå gratis der via jobben - er kjempegreit. Du har jo mailen min. Har dere meldt dere på SLB festen da ? Det blir 15 februar på oss i hvertfall. Hadde vært skikkelig stilig om dere gikk samme dagen da :D

Nå har jeg lyst å shine meg selv opp litt - litt ny frisyre. Skjønnasen i stua synes at jeg er mye finere med bittelitt lengde på håret så jeg har fått noen krøller tlbake nå slik som det var rundt den tiden vi giftet oss. Må innrømme at jeg syntes det så litt finere ut selv da.

Kos deg masse og send en mail da :wink: Er tilbake på jobb etter en og enb halv uke igjen i morgen -skal bli herlig.

21+0 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg hos legen min pga at jeg har så vondt å gå og snu meg osv. HAn mente det var en stor muskelknute i den ene setemuskelen. Så jeg skulle bare strekke. JAJA ikke vet jeg. Fortsetter det så skal jeg snakke med jordmora. Tror hun har litt mer peiling...

Iallefall jeg strekker og tøyer som bare det- håper jo det hjelper da.

Igårkveld dro jeg og mannen min på svømming i nabokommunen. Litt sent (over åtte) men det var så utrolig deilig å få bevegd seg litt. Storkoste meg og kjente at det gjorde skikkelig godt. Idag kjenner jeg det i nakkemuskelene at de har fått litt trening. Har jo ligget med hodet i do flere mnd så der er det stivt.. :-? Men det hjelper å bevege seg igjen. Så jeg regner med å kanskje gå en tur imorgen også..

Da vi kom hjem var jeg enormt sulten og bare måtte spise et-par skiver.. Selv om det var litt sent da- men er man sulten så er man sulten..

Inatt har jeg nok en gang hatt et av disse forferdelige marerittene mine om flystyrt og at jeg er den eneste overlevende. Herlighet jeg er helt utslitt og redd og svett når jeg våkner. Måtte forsikre meg om at mannen min virkelig lå ved siden av meg da jeg våknet...Syns det er skummelt og ekkelt med disse drømmene :sjokk:

Mennen min ringte hjem for en liten stund siden for å høre hvordan jeg har det siden jeg var så opprørt i morges.. Han er jo søt og god som sjekker om jeg har det bra :D Er så glad i han atte :hjerter:

nåvel det var dagens hjertesukk fra en sliten og trøtt meg som er 15+3 idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En flott dag! Ute er det rim på bakken, er visst frost. Deilig når det river litt i nesen :D

Idag har jeg vaskeet endel av huset. Kom så langt som å vaske stue, kjøkken og gjesterom- da klarte jeg ikke mer. Det blir bare enda verre vondt når jeg går bøyd. MEN jeg fikk gjort litt og det er deilig. SÅ får jeg bare hvile litt og se om jeg klarer resten litt senere.

Ikveld skal jeg og mannen i svømmehallen igjen. Så deilig trening. Selv om jeg ikke svømmer så fryktelig langt da...

Tror jeg svømte 500 meter eller noe sånnt sist.. Ikke mye å skryte av akkurat. Men men. FÅr iallfall trim.

Og imorgen skal jeg ut med jentene å spise- det blir kjekt. Mannen min kaller oss for barselgruppa for alle er gravide... :hoho: vi er vel omtrent stor større størst.. hehe. Ei skal ha i april, ei i mai og jeg i juli.

Men det er koselig å møtes ute og spise god mat og sludre litt sammen. Det blir litt for sjelden at alle kan samtidig...

Nuvel- skal prøve meg litt på vaskinga igjen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, var og tittet litt rundt i dagbøkene idag og fant din.

Jeg har termin 19.juli så vi er ganske likt.....Moro.

Så at du skulle til Ultralyd den 19, jeg skal den 14 og kan nesten ikke vente - det blir så spennende.

Håper kvalmen din gir seg snart, jeg er fortsatt plaget og kaster opp men føler at det går litt lettere... Håper det iallefall.

Ha en fortsatt god helg

Marlena 15+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia Viwi

Ser at dine venninner er like travelt opptatt som mine :D Det er visstnok veldig populært å være gravid nå - eller så er det bare jeg som er ekstra oppmerksom. Jeg skal jo ha 8, søsteren til mannen den 10, en annen venninne nå i slutten av Juli - goosh - det blir travelt dette gitt :D

Ikke lenge til Ultralyden nå - gled dere - tenk det første møtet for mannen din også da :wink: Det blir stilig.

Nyyyt svangerskapet videre - livet er jo bare helt herlig.

22+4 :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei LImbo- takk for hilsningen!!

Helga er over og jeg er bare glad til. Det har vært ei grusom helg :cry:

Har vært i elendig form, kastet opp og vært slapp og svimmel-ja helt elendig. Idag er det litt bedre heldigvis men jeg føler meg skikkelig rar i kroppen....

Klarer nesten ikke få i meg mat for jeg føler meg så mett hele tida-skikkelig ekkelt. Nå skal jeg heldigvis til jordmora imårra så da skal jeg snakke litt med henne.

De ringte forresten fra Gynekologen der jwg skal til UL og framskynda timen. Det var blitt en avbestilling, så da kan jeg komme på mandag 17/2 istedet for den 19.. :hoppe: Det er jo helt topp!

Den dagen fyller jeg jo år også. Så det ser ut til å bli en fin dag.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia Viwi

Det var synd å høre at du har hatt ei fæl helg. Håper at det snart går over med kvalmen din. Har ei venninne som venter omtrent samtidig som deg og hun er nå sykemeldt i to uker - kvalm og kaster opp. Nei bare slapp av og ta det rolig du.

Håper det gikk bra hos jordmor og tenk neste uke får du se knøttet ditt :D

23+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å idag var jeg hos jordmora!!

Finere menneske skal man lete lenge etter!!! Hun var helt fantastisk. Må innrømme at jeg satt med tårer i øya nesten hele tida for hun var så omsorgsfull og tok mine problemer virkelig på alvor og vil hjelpe så langt hun kan.... Det gjorde dagen min kan man si. Så nå etter jeg kom hjem har jeg sittet og tørket tårene- ikke fordi jeg er lei meg men fordi jeg er glad :oops:

Var så engstelig også for at jeg ikke skulle høre noe hjertelyd, at babyen skulle være død. Men heldigvis: lyden var kraftig og fin den!!

Så her et tallene fra dagens kontroll:

UKE : 17+2 ( 17+5 iflg lege og jordmor)

VEKT : + 1,6 kilo. har lagt på meg nesten det halve av det jeg har tatt av.

URIN: Neg

BT: 135/80 steget litt ( sist var det 115/60)

ØDEM: 0

FL/MIN: 156, steget fra 150 sist gang

SF-MÅL: 15

er så fornøyd med tallene- Alt er iorden og nå kan jeg slappe litt av og bare

vente til mandag da vi endelig skal få se lille krabat på UL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er rapporten fra UL igår. Henta fra SM-sidene....

Dagen idag har jeg vært nervøs. Har tenkt alle slags rare tanker men kl 14 kom min kjære mann og hentet meg. Han var så spent!!! Og da ble jeg og mer spent enn engstelig..

Vel inne på kontoret snakket vi litt med gynekologen og så gikk vi inn for å se da. Til å begynne med må jeg innrømme at jeg ble helt livredd- det så ikke ut som noe bevegde seg inni der.

MEn så: vips satte sirkuset igang. Lille vennen inni der hoppet opp og ned( hikket kanskje?) vinket og strakk på seg så langt h*n klarte. Så ut som den trivdes riktig så godt.

Alt ble sjekket- og alt så veldig bra ut, men h*n lå med bena godt nedi bekkenet så mellom bena fikk vi ikke se Innimellom snudde h*n ryggen til slik at legen måtte finne nye vinkler for å se det han trengte. Litt ertelysten kanskje???

Legen sjekket alle 4 hjertekamrene og de var fine, magesekken hadde innhold og det var bra og urinblæra var det noe i, dermed fungere nyrene som de skal :D

Det var så fantastisk!! Kikket bort på mannen min og der sitter han med tårer i øynene og et salig glis, og da ble jo jeg også så rørt..

Det var en stor opplevelse for oss begge iallfall.

Jeg kan jo fortelle om dagens tall: BPD var 44

MAD var 41

FEMUR var 28

Så det ser ut til å bli en langbeint liten krabat....

Ellers så satte han termin til 23 juli- 1 dag etter min egen termin... så det er greit

Nå skal jeg feire bursdagen min med gode tanker for jeg har fått verdens beste bursdagspresang!!!

JA dette var virkelig den beste bursdagsgaven jeg kunne få: at babyen ser ut til å ha det bra :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...