Gå til innhold

viwi

viwi

Anbefalte innlegg

18+2 idag( ble jo satt en dag tilbake på ul) :D

Nok en nydelig dag ute. Sola skinner og det er litt kaldt. Mangler bare snøen.

Har bare sosa vekk formiddagen inne på nettet, skulle begynt å vaske huset men har ikke kommet så langt enda. Vi får nemlig besøk imorgen av ei venninne og den lille jenta hennes. De blir til søndag. Så vi skal bare kose oss og nyte helga. Det er jo snart 8 mnd siden sist vi møttes så det blir nok gøy.

Var hos legen igår pga svimmelheta og kløinga i ørene. Han trodde det var begynnende mellomørebetennelse så jeg skulle ta nesedråper i en uke og se om det hjalp. For jeg kan jo ikke få noen annen medisin pga babyen i magen. Men hjelper det ikke så skulle jeg komme tilbake på mandag eller tirsdag...Så jeg håper det hjelper.

Uff nei nå må jeg vel komme igang med litt husarbeid her. Blir jo lat at dette :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei viwimor!

Tenk at du hadde bursdag samme dag som meg, og så var ikke jeg her og gratulerte deg, neida, brydde meg bare om meg selv jeg visst!

Bedre sent enn aldri:

:bursdag:

Ellers fikk vel du den fineste presangen du kunne fått, nemlig babisen din i full vigør på skjermen.

:hjerte:

Synd å lese at du er så plaget med både det ene og det andre, håper det blir bedre for deg fremover.

Takk for hilsen i dagboken min,

klem fra Klips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var helgen over igjen. Å det har vært så koselig. Hadde besøk av venninna mi med si 3 år gamle datter. Vi har rett og slett storkosa oss hele helga, funnet på masse tull og tøys :hoho: Det har jo vært så fint vær at vi har vært masse ute.

Men det er jo så synd at man treffes så sjelden... De bor jo temmelig langt herifra. Men men.

Og igår når de var dratt hadde vi middagsgjester- skikkelig koselig det og. Vi liker å invitere folk på middag..... Mannen min laga helstekt indrefilet og fløtegratinerte poteter og sopp og mais til. NAM NAM!

De som var her skal ha barn akkurat 2 mnd før oss så det er jo litt artig. Blir spennende å se om noen av oss får på terminen.....

Formen har vært veldig bra hele helga- bortsett fra at jeg går og har litt feber og tette bihuler og det klør enda i ører og hals. Men jeg prøver å unngå at det skal bryte ut i noen betennelser.... Varm te og c-vit og varme klær.... Får se om det hjelper da :roll:

Jeg har enda ikke kjent noe til vårt lille barn inni magen, men jeg håper at det ikke skal ta så lang tid nå. Idag er jeg akkurat 19 uker. Så jeg går og kjenner etter hele tida. Lurer jo så fælt på hvordan det er...

Jaja man må nok smøre seg med tolmodighet her ser det ut for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er hva som står i barnimagen.com for uke 20:

Barnet ditt er nå ca 25cm langt og veier 340g. Det har halvparten av lengden det skal ha til fødselen, men bare 10% av vekten, så nå begynner "oppfetingen".

Dette er jammen ganske fasinerende, at babyen på mange måter er ferdig men samtidig så liten.....

Har merka at magen liksom har poppa ut over natta og nå ser man at jeg er gravid og ikke bare tjukk... :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Viwi!

Det går fremover med deg nå? Hvordan er formen ellers ? Her blir jeg bare rundere og rundere syns jeg selv, men ingen andre øyensynlig. Det er herlig å gå gravid, men kommer nok til å være ganske lei mot slutten kan jeg tenke meg. Svømmer du ennå - var i går og det var herrrrlig.

Kos deg masse i det flotte været da :wink:

25+3 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igårkveld var jeg tilbake til klomsemeg igjen. HAr alltid vært så himla uheldig og igår kjente jeg det på kroppen igjen. :cry:

Vi hadde akkurat vært på kinarestaurant og spist og skulle gå opp til kinoen. Ikke mange metrene var tatt før jeg lå på bakken, så lang som jeg var. Vet ikke helt hva som skjedde , men jeg tror skoene min hang fast i fortauskanten. (sålene er så grove) Der lå jeg da med blodig kne, en hånd jeg ikke klarte bevege og skrubbsår på kinnet. HELDIGVIS klarte jeg å ta meg for, for jeg tenkte med en gang på den lille i magen min.. Men det gikk bra. Men det er jo så typisk meg da-klønete som jeg er....Så idag har jeg enda en hand som ikke er 100 %- kjennes ut som en liten forstuvelse, men det går jo over...

Stakkar mannen min, han ble så redd han! Plutselig lå jeg bare på bakken.... Jaja sånn kan det gå.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Viwi da - må holde deg på føttene. Er vel ikke rette til å snakke da jeg nesten har trynt to ganger. Bra at alt gikk godt med nurket og deg selv. Synd at du sliter med forkjølelsen og ikke kan gå i svømmehallen. Svipper innom rett etter jobb i dag så det skal bli herlig.

Håper at alt går bra med deg ellers :D

Klemz

25+5 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...jeg har heldigvis klart å holde meg på beina - i motsetning til flere andre her.... :wink:

Jaja, du må passe på deg selv vettu. deilig å ha huset for seg selv litt også. Jeg benytter enhver anledning til å krype opp i badekaret og smøre meg med deilige kremer og olje etterpå....mmmmm.....da koser jeg meg asså.

Ellers var det jo en milepæl å nå 20 uker synes jeg - og tenke seg til, jeg er snart på 30. Utrolig!

Og enda synes jeg tiden går saaaakte - hehe

Vel, vi får holde hverandre oppdatert - og ikke mere falling på glattisen nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+0

Jippi endelig kommet til den grensa!!! Føles deeeeilig!!! :D

Dvs at nå går jeg inn i uke 21 og hos barnimagen.com står det:

Babyen din veier nå 400 gram og er 26 centimeter lang.Livmoren trener nå på å trekke seg sammen. De færreste som er gravide for første gang merker det ennå, men er du flergangsfødende kan de hende at du kjenner det.

Jeg har ikke hatt noen kynnere enda men de kommer nok. Men jeg kjenner iallfall liv. Tidligere idag har det vært rolig inni der men nå kjenner jeg litt dult og spart. Kanskje lillenurk har sovet?

Endelig har jeg fått meldt oss på svangerskapskurs. Det er Sports Club som arrangerer det og fordelen er at det er ikke så fullt som på andre kurs. Dessuten er det en jordmor som jobber på SIR som har kurset.

Det går over 2 kvelder der man bl.a får omvisning på SIR den andre kvelden. Og det stiligste av alt: man får prøve lystgassen på sykehuset. Både mannen og den gravide!! Litt artig at de også får kjenne på det.

Ser virkelig fram til det kurset!!!

Skal også begynne å gå på treninga for 2 som de har på SC- greit å få litt gravidetrening også. Sikkert mye å lære der. Og så blir man jo litt kjent med andre gravide som går der...

Nå når formen min er på bedringen skal jeg antagelig begynne å jobbe litt. Skal snakke med en avd.leder på fredag om evt vikariat/ekstravakter hos dem. De vet jeg er gravid men det var ikke noe problem for dem det. Så vi får se på fredag da :D

Litt godt å tjene seg opp litt ekstra penger nå når man går imot en tid da man får mange utgifter. Dessuten holder jeg på å kjede vettet av meg med å gå hjemme.

Mannen min reiste en tur til Aberdeen idag så ikveld skal jeg skjemme meg bort med ansiktsmaske og gode kremer og bare nyte det!!!

Litt deilig å være alene i huset av og til. Og så har man jo litt godt av å være borte fra hverandre av og til....

Hm ser ut av vinduet; det snør enda :( Trdde vinteren var over nå jeg... Men men det er vel bare å smøre seg med tolmodighet. Jeg ser så frem mt våren nå at jeg blir jo helt tullerusk. Litt varme hadde virkelig gjort seg ja. kanskje jeg skal stikke opp og ta litt sol???? JA tror jammen det ja.

Det får være nok for idag da!!

viwi som er jublende glad over å være 20+0 :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

20 uker og halvveis - grattis Viwi!

Dere er flinke - meldt deg på svangerskapskurs på Sports Club - er det i byen. Gubben trener der selv, men jeg er nå SATS jente jeg :wink: Vi har meldt oss på Lørdagskurs på SIR. Han reiser mest sannsynlig til Houston på på Audit til et eller annet gudsforlatt sted i Afrika så det blir ikke tid for ukes kurs for vår del :-? Men men man skal være fornøyd med det man får uansett.

Synes du er flink jeg som skal begynne på gravid trening. Skulle ønske jeg rakk timene på SATS. For min del passer det ikke den ene gangen i uka. Vel vel. Det snør bøtter og spann her også.....jeg ville ha sola jeg.

Får heller ta litt sol slik at jeg føler det er litt vår rundt meg her :wink:

Klemz

26+1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Viwi!

Oppfattet plutselig i dag at du er gravid ( GRATULERER ) og har egen termin på min bursdag. Nå blir det spennende å se om jeg får en nettbaby i bursdagspresang.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+4

Fredag og jeg ser IKKE fram til helga :(

Grunn? Mannen min reiser til Asia ( Singapore) imårra tidlig. Æsj har ikke noe lyst til at han skal reise så langt vekk. Men men det er jo ikke noe å gjøre med det da. Må jobbe for å tjene penger ....

Dagen idag starta helt pyton den: rett inn på badet og kasta opp- andre dag på rad nå. Må innrømme at jeg ble skikkelig deprimert. Bare tanken på at den fæle kvalmen skal komme tilbake gjør meg kvalm :(

Men det er jo ikke stort å gjøre med det heller da. Får bare gjøre det beste ut av det. Nå når det nærmer seg ettermiddag er det litt bedre kjenner jeg. Så da får jeg iallfall i meg noe mat.

Skulle jo ha en samtale med ei dame på ei avdeling om ekstravakter idag. Men jeg ringte og sa at jeg var syk så vi utsatte det til tirsdag. Men det ser ut til at de allerede har masse vakter til meg så det er jo positivt!!! Trenger å jobbe litt nå- så får jeg heller bare se hvor mye jeg orker jobbe.. Men jeg er jo glad for at jeg kan tjene litt penger igjen :D :D

Det er kjempekoselig å komme inn hit på sidene mine og se hilsninger! Takk jenter for koselige innlegg.. :enig_animasjon:

ja Flo jeg håper og jeg får den 22 juli- stilig at du har bursdag da!!

Svigerforeldrene mine håper at jeg får enten 24 eller 29 juli for da har de fødselsdag..... Hm jeg håper jo ikke det for jeg har ikke lyst å gå særlig lengre enn jeg må... Men det er jo babyen som til syvende og sist bestemmer det da :hoho:

Nåvel. Så var det helg. Skal ordne det litt koselig ikveld siden mannen min reiser imårra. Savner han nesten allerede :( Jaja når han kommer hjem så kjenner vi kanskje spark utenpå magen... Det blir jo spennende....

God helg da alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia der i luken

Hvordan går det å være gressenke da ? Jaja slik er det vi må tåle regne jeg med når mennene våre har slike jobber som dem har. Selv så reiser gubben først til Houston i Mai og så reiser han til et eller annet gudsforlatt sted i Afrika :o - kjekke greier det ja....hmmm.

Håper å få til et treff nå i løpet av denne eller neste mnd. Satser på at det skal gå greit.

Hvordan har helga di vært ? Håper at den ikke har vært for preget av kvalme og følelsen av å være utslitt da. Koooooz deg masse da :wink:

27+1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å hei Limbo- takk for hilsningen. Koselig :Nikke:

JO det går greit å være gressenke- har jo vært det så mange gang før. Det er verst første dagen... Helga gikk ganske greit. Har kasta litt opp og vært fryktelig kvalm så jeg har tatt det helt med ro.. Var så rar i magen og da kommer bekymringene vettu... MEN idag var jeg hos legen på kontroll og alt sammen så så fint ut- og jeg kunne gå hjem lettet for bekymringer.

Her er dagens lottonummer :sjarmor:

BT: 110/70

Hb : ikke målt siden det var fint første kontroll

Urin: neg

Ødem: 0

FL/min: 138 denne gang.. De andre gangene har det vært på 150 og 156..

SF-mål: 21 cm. Helt i øverkant av den grønne streken.. Helt merkelig siden magen ikke vises særlig..

Ja det hadde jo vært artig med et treff snart da. Ser ut som begge datoene som er foreslått passer for meg. Moro å treffe nye folk- og ikke minst folk i samme situasjon...

Men nå skal jeg se akutten på TV3- tv-slaven som jeg er :hoho::hoho:

ha det bra så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi Viwi :D

Skal følge med deg også fremover. Greit å følge med hvordan det blir vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag- faktisk en ganske god dag idag! Takk og pris :D Begynner å bli littegranne lei av å gå rundt som en raring med alle mulige slags plager. Føler meg nesten som hypokonder jeg :wink:

Startet dagen Veeeldig bra med en telefon fra min kjære. Singapore ligger jo 7 timer før oss i tid så det er jo ikke så lett å få passet inn tida skikkelig når vi skal prates. MEn det går.Han har det fint der nede med 32 grader, men det er jo fryktelig varmt og klamt å jobbe der sier han. Det var iallfall godt å høre stemmen hans. Begynner å savne han nå kjenner jeg. Er jo bare 5 dager siden han dro, men likevell- savnet er der. Og jeg kjenner at det blir utrolig deilig å få han hjem igjen :hjerter:

Møtte to av mine gravide venninner idag og spiste middag sammen med dem på en Italiensk restaurant nede i byen. Kjempekoselig!! Men fytterakkern for en dårlig sørvis. De spurte ikke engang om vi ville se dessertmenyen.( Tenkt det da! Å IKKE spørre gravide damer om det :x) Og da vi ville ha regninga tok det oss sånn ca 30 minutter før de i det hele tatt så oss. OG da var det kun to andre gjester i lokalet. Nei servisen var elendig :evil: Men men desserten tok vi på McDonalds istedet :hoho::hoho:

Iallfall moro å treffe jentene igjen. Hun ene har termin om bare 5 uker så det blir jo spennende!!

Så etterpå dro to av oss på Kvadrat og sulla rundt der- kjøpte ingenting som vanlig :sjarmor: men det er jo kjekt å bare se litt på alle klærne som det jo ikke er noen vits å kjøpe....sånn er det vel å være gravid.

Mammaavdelingen på H&M er jo en hån mot gravide da!!! SÅ mye grusomt samlet på en plass skal man jammen lete lenge etter- blomstrete bukser og skjorter som ser ut som de er sydd av gamle gardiner fra 70 tallet :murvegg: FY FY FY æsj!!! Det er jo en skam! Tror de virkelig at man vil se ut som en vandrende gardin når man er gravid???? Nei jeg gir opp jeg!

Ellers har jeg ikke gjort fryktelig mye annet idag- men imorgen må jeg vel ta et skippertak og vaske litt klær og sånn. På tide nå..

Takk for hilsningen forresten WIT- Alltid koselig med nye hilsninger i dagboka :D

Men nå er det vel på tide å krype til køys. Er stuptrøtt kjenner jeg og bamsen min venter på selskap :D ( mannen min kjøpte bamse til meg da jeg ble gravid og det er min trøst når han er borte- hehe barnslig kanskje men pytt sann...)

natta fra viwi 21+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk melding for ei lita stund sia på mobilen om at ei god venninne nå har fått ei lita jente ikveld. 13 dager før termin kom hun. JIPPI nå skal jeg opp å se en nyfødt baby en av de nærmese dagene :hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Var på H&M i dag jeg bare for å se ! ( Jada, vet det er tidlig )

Jeg synes også der var en smule mye gardinstoff.

Jeg har pleid å kjøpe basisklær der, dvs noen gode bukser og noen gensre og lange jakker til å ha utenpå. Ellers har jeg kjøpt noe på BB avdelingen der og noe på Kapp Ahl. På Lindex synes jeg de ikke har noe særlig på Generousavdelingen.

Ellers har jeg funnet plagg i store størrelser på andre butikker jeg.

Så jeg starter klubb : JENTER FOR NORMALE SVANGERSKAPSKLÆR - EN KLUBB FOR GRAVIDE SOM VIL FÅ LOV TIL Å JÅLE SEG UTEN GARDIN OG DUSJFORHENGMØNSTREDE MØNSTRE !

He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Hilde den var god! tror jeg melder meg inn i den klubben....

Det er for galt at man ikke skal finne fine klær selv om man er gravid!!!

Noen dager siden sist jeg skrev her. Siden da har jeg vært å sett ei lita nydelig jente på 5 dager. Guri ho var skjønn og bitteliten. Ikke 3 kilo engang men helt perfekt!! Kjente barnelysten virkelig seg innpå meg..

Igår kjente jeg ikke så mye til krabaten inni magen så jeg prøvde alt for å få litt respons og det kom da jeg la meg. Litt iallfall. Så det roa meg ned.. Blir nesten desperat når det er lenge siden sist jeg kjente noe.

Idag har jeg hatt vondt. Begynte da jeg var å gikk tur. Fikk så vondt at jeg måtte helt krøke meg for å klare å gå. Det svei og stakk nederst i magen noe helt for j.... så jeg kom meg hjem igjen og la meg litt. Kjente masse spark og sånn så da er det iallfall liv..

Men utover dagen har det ikke bedra seg heller. Tenker jo på en evt UVI, men urinen var fin da jeg var hos legen for en drøy uke siden- eller er det 2??? Nåja jeg syns den så grumsete ut men de fant ikke noe. Så imårra skal jeg å levere urinprøve og sjekke CRP for dette gidder jeg ikke. VIL ha det sjekka ut.

Ringte jo føden ikveld og de var veldig hyggelig og sa jeg kunne komme inn der til sjekk hvis jeg var urolig. Men jeg vil vente å se litt. Hun sa at det ofte kom uforklarlige smerter hos noen gravide. Og så lenge jeg ikke har rier eller blør så skulle det være ok. Men det er godt å vite at jeg kan komme innom der hvis jeg føler meg utrygg..

Det er jo ekstra ekkelt å være alene når man ikke føler at alt er som det skal.

Nå gleder jeg meg virkelig til å få mannen hjem- med all dritten som florerer i Indonesia og krigsfare i midt-østen- nei jeg vil ha han trygt hjem NÅ!!!

Han regna vel med å være hjemme på lørdag. Håper jo det da iallfall.

Men nå skal jeg få meg litt søvn- er kjempesliten!

God natt

viwi 22+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia Viwi

Hvordan er formen din nå ? Håper at ubehagelighetene har sluppet taket. Det kan ikke være voksesmerter du har ? Har det sånn annenhver uke jeg, men heldigvis går det over.

Håper å se deg neste onsdag da på treff - det ser ut til at vi blir 7 stk. nå :hoppe:

28+4 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...