Gå til innhold

Tinkerbelles Juleeventyr


Tinkerbelle

Anbefalte innlegg

Åh.. jeg må bare skrive litt mer jeg. :rodme:

Jeg sitter og hører på inngangsmusikk, og jeg har visst forandret smak siden vi lette etter musikk til juni-bryllupet.

Den gangen var det jo et stort og litt mer formelt bryllup som ble planlagt, og da passet det bra med inngangs- og utgangsmusikk som var litt formell også.

Vi tenkte på clarke sin trumpet tune med en som spiller trompet til, men nå liker jeg den ikke så godt lenger. Den hører ikke til i et lite, intimt julebryllup synes jeg.

Mendelsonhs bryllupsmarsj blir litt for "morsom", den og Lohengrin forbinder jeg med tv serier og amerikanske brylluper og det blir liksom bare helt feil. :sjenert:

Den som rører meg mest nå av de jeg har lyttet til er Bach sin preludium i Ess-dur. Den er jammen nydelig, og jeg tror den passer i settingen vår.

Er det noen som har noen forslag til fine bryllupsmarsjer, forresten? :rosasmil:

Jeg ser at vi må tenke på å fylle ut skjemaer for erklæringer fra oss og forlovere snart, det kan visst være litt saksbehandlingstid der.

Da må jeg vel spørre om min utpekte har lyst til å være forlover etterhvert da?! :ler:

Jeg må bare le litt av dette her... Først så velger jeg å "glemme" hele bryllupet i månedsvis og avfinne meg med at vi må utsette - igjen -, og så stikker jeg hodet opp av sanden igjen 3 måneder før dagen og er SÅ engasjert..

Det er så deilig at det er så lite stressende og at det ikke finnes antydning til bridezilla-tanker hos meg, for jeg var super-mega-stresset i perioder med juni-bryllupet. Dessuten skrek hele meg vil-ikke-vil-ikke, for jeg ville jo egentlig ikke ha et stort bryllup på sommeren. Jeg er og blir et desemberbarn, og takket være min nydelige, kjære mann som kom på ideen med dette julebryllupet kan det nå bli en realitet. Denne nesten 2 år lange prosessen har vært en tankevekker for meg, og jeg tror vi har hatt bruk for tiden. :Nikke:

Jeg datt ned fra den rosa skyen og oppdaget at jeg landet mykt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bare husk på at dersom babyen kommer omtrent på samme tid som min søster (30. desember), så bør du ikke dra hjem og feire nyttårsaften sammen med barnet. Min lillesøster kom hjem på nyttårsaften og ble alvorlig syk etter å ha pustet inn fyrverkeri-røyk. Det var utrolig lite som skulle til, og mamma var jo hele tiden innenfor et vindu med henne. De tåler vanvittig lite de første par dagene.

Det er notert! Jeg skal holde meg på sykehuset i så tilfelle. Jeg er forresten også jule-barn, og nesten halve slekta er født i desember, så jeg tar det med stor ro hvis hun skulle velge å komme i desember altså! Av en eller annen grunn har jeg hele tiden trodd at jeg kommer til å gå på overtid, og tenker at det kan være greit å være eldst heller enn yngst i klassen. Vi får nå se, er ikke så mye vi kan påvirke likevel.

Så morsomt å lese om din ny-(gjen-)fundne bryllupsentusiasme. Det høres ut som dere får en strålende dag. Når får du kjolen, slik at du kan prøve den igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsner fra dere jenter! :klem:

Bra å se at det kan bli litt liv igjen her. ;)

Gratulerer som nygift, Svimle!! :klem:

Jeg synes det er best å være yngst jeg, Fjellrypa, for jeg fikk alltid åpne julekalenderen på skolen 2 ganger hver advent, fikk alltid velge først og ble behørig feiret på siste skoledag. :ler:

Og, sist men ikke minst, jeg er fortsatt 29, 39, 49 osv, når de andre har fylt runde tall (og blitt gamle) :sjarmor:

Kjolen min er nå bestilt!!! :hoppe:

Beregnet ankomsttid 14 dager før Dagen! :hakeslepp:

Tenk om jeg hadde ventet lenger... :klaske:

Idag spurte jeg mine to søte lillesøstre på 10/11 år (hun ene er mannens søster da, men vi har jo vært sammen siden vi var 15 og da var de fremdeles småbarn) om de ville være brudepikene våre. De ble kjempeglade, så det var koselig.

Jeg skal på brudesalongen på tirsdag for å betale depositumet på kjolen min, så da tenker jeg å ta med jentene for å prøve hvilken kjoletype som passer de.

Vil også se om de kler best hvit-hvit eller ivory-hvit.

Jeg har funnet drømmekjolen til min egen lillesnuppe på 2,5 år, men jeg avventer å kjøpe den til jeg ser hva de andre kler.

Dette er koselig!!!! :hoppe:

En venninne av meg har foreslått at hun kan hjelpe meg å snekre sammen de 11 invitasjonene vi trenger til de 27 gjestene som skal inviteres, slik at de kan sendes ut så snart som overhode mulig. :klappe:

Endret av Tinkerbelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen, Kath! :klem:

Nå har jeg bestilt kjole til lillesnuppa mi, og jeg venter i spenning på at den skal komme i posten. :hoppe:

Jeg bestilte str. 4 da, og snuppa mi er 2,5 år, så det kan hende den blir litt for stor. Den skulle passe til 3 og 4 sto det, så vi får heller sy den litt inn hvis den blir stor.

Den kan ikke være for kort heller, og alternativet var str. 2.

Jeg dro på kjoleprøving med de to ti-åringene på tirsdag, og der fikk vi sett litt hvilke størrelser og fasonger de kler best.

Men fy for et dårlig utvalg da, også til DE prisene. Jeg ble ikke overmåte imponert der nei... Leter heller litt på nett og ser om jeg finner noen jeg liker der.

Jeg fikk på meg en kjole i samme størrelsen som jeg har bestilt, for å se hvordan den passet, og den satt som et skudd. Jammen var den ikke kjempefin den kjolen jeg prøvde også. :ler:

Men ingen gir meg samme godfølelsen som Tronoen min! :hjerter_rundt:

Jeg har begynt å lage invitasjoner sammen med en venninne, og de blir SÅ FINE!! :hjerter: Vi hadde bare 10 minutter på oss inne på Panduro for å pønske ut hvordan vi skulle lage de, samt finne de delene vi trengte, for venninnen min måtte rekke bussen hjem. Helt imponerende hva man klarer å prestere under litt tidspress. :ler:

Nå er det 2 måneder, 3 uker og 5 dager til :bryllup:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest meg gjennom hele dagboken din, og må si det høres ut som et fantastisk bryllup dere planlegger. :hjerte:

Og kjolen er jo fantastisk da :Nikke:

Får vi høre litt om invitasjonene eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Toblerone!

Så godt å se deg. ;)

Invitasjonene ja.. Vi skal muligens ha en aldri så liten jentekveld med invitasjonsprodusering imorgen, det kommer litt an på barnevakt eller ikke, men da kan vi se om vi klarer å få noen blinkskudd av de søte små. :Hehe:

De nye sofaene og spisebordet m/4 av stolene kommer imorgen, så da har vi kanskje et sted å sitte også.

Oj, jeg har glemt å skrive det!!

Vi har fått vår første bryllupsgave!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Det er et spisestuebord i massiv oljet heltre-eik med plass til 12 personer som var satt ned til halv pris denne uken! Utrolig flott bord som jeg har kikket på og ønsket meg i månedsvis.

Svigermor hadde kommet over tilbudet og de bestemte seg for å kjøpe det til oss i bryllupsgave. Noe så utrolig flott!! :klappe:

Vi har i dag et rimelig flott spisestuebord i glass, men det passet ikke helt inn i det nye huset, så da selger vi heller det.

Tenk, vi har fått en bryllupsgave! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toblerone: :klem:

I dag kom møblene på døren! :hoppe:

Gleder meg til å pakke ut og prøvesitte sammen med min kjære. :klem1:

Jeg var hos tannlegen idag, og det viste seg at jeg hadde rett i mine mistanker om visdomstenner som presser på.. :sjenert:

Hele 4 stykker var det, og de må tas ut alle sammen.. :redd:

Men jeg skulle få en sånn nattskinne å sove med om natten, så skal de vente til etter bryllupet med å ta de ut. *phui*

Tannlegedamen synes det var så spennende at jeg skulle gifte meg på julaften, så hun ba meg komme igjen til henne uken før Dagen, så skulle jeg få en såkalt "brudepuss". :ler:

Det var noe hun hadde funnet på med noen andre bruder, og det er egentlig bare en ordentlig nøye finpuss, slik at smilet blir strålende og tennene så hvite som de kan.

Jeg spurte om jeg trengte noe tannbleking, men jeg hadde visst så fine tenner at det var slett ikke nødvendig. Pustet litt lettet ut da, for jeg hadde sett for meg utgifter på nesten 2000 kr som jeg egentlig ikke har til rådighet.

Senere idag skal jeg lage en liste over ting som er planlagt, og hva som gjenstår. Da blir det litt lettere å holde oversikten.

Nå tror jeg at jeg kikker litt på TV, for en gangs skyld. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare Bea Ja, jeg har jo bare litt over 2,5 måneder på planleggingen, så her må det gå unna i svingene! ;)

Bilder av invitter skal bli, jeg må bare få barnevakt så jeg kan lage de ferdig.

En helgeklem til deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi skrevet teksten til invitasjonene våre.

De blir veldig personlige, og de skal kun sendes ut til vår nærmeste familie (foreldre, besteforeldre og søsken).

Vi må lage en slags invitasjoner til venne-nyttårsfesten også, men de har vi ikke tenk på enda.

Det er mange i nærmeste familie som ikke vet at vi ble kjærester på julaften. De tror at vi ble kjærester allerede i begynnelsen av skole-semesteret, men vi var bare gode venner frem til oktober. Da viste det seg at min kjære hadde forelsket seg i meg allerede første uken på skolen, men jeg hadde en annen kjæreste i den perioden. Forholdet til den andre var temmelig labert, vi hadde vært sammen i litt over et år, men så flyttet han til et annet sted i fylket for å gå på skole og vi var bare sammen annenhver helg. Vi var egentlig veldig forskjellige, så jeg tror ikke det forholdet hadde hatt noen fremtid. Vi ble "enige" (jeg overtalte han) om at det ikke var noe å satse på videre, og vi gjorde det slutt i oktober.

Av prinsipp ville jeg ikke hoppe rett fra eksen og til min kjære, og jeg trengte å få orden på følelsene mine, så vi ble ikke kjærester den høsten.

Likevel var spenningen til å ta og føle på, og det var mange som trodde vi allerede var sammen. På bursdagen min to dager før jul satt vi sammen hjemme hos mine foreldre og hadde nettopp sett en film. Da strøk han meg gjennom håret, kikket på meg med tårer i øynene og spurte om jeg ikke ville være engelen hans.

Jeg bare pratet det bort og fikk verdens verste samvittighet..

To dager senere feiret vi jul på hver vår kant, og min kjære fikk en julepresang av meg som han skulle åpne i fred og ro på rommet sitt.

Der var det en liten bamse med "Jeg elsker deg" på, og inni genseren lå det en liten eske med et dikt på forsiden. Inni esken lå det en liten lapp med "Ja, jeg vil være engelen din!" :gullengel:

Utrolig koselige minner fra en tidlig ungdomstid. :hjerter_rundt:

Så vi tenkte vi skulle skrive kort om det på invitasjonene, så skjønner de hvorfor denne dagen er så spesiell for oss:

************************************************************

24. desember 1998: To nyforelskede tenåringer har nettopp fylt 16, og han får en julegave av henne med en liten lapp som forteller: "Ja, jeg vil være engelen din".

24. desember 2006: Åtte år senere, foreldre til en 2 åring og nå skal vi gifte oss!

Vielsen finner sted i xxxxx kirke

den 24. desember 2006

kl. 12.00

Etter vielsen inviteres våre nærmeste til julemiddag og kaffe på xxxxxx(adressen vår).

Vi håper dere vil være med å feire dagen sammen med oss!

xxxxxx og xxxxxxx

*************************************************************

Ser ikke det greit ut?

Endret av Tinkerbelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en veldig fin og personlig invitasjon å sende ut.

Er jammen ikke rart dere har gode minner til julaften altså :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...