Gå til innhold

Tinkerbelles Juleeventyr


Tinkerbelle

Anbefalte innlegg

Tusen takk for tips om røde roser og varme hvitfarger!

Jeg skal ta det opp med blomsterbutikken, kanskje de kan hjelpe litt med farge- og blomstervalget. :Nikke:

Vi blir faktisk 27 på middag på julaften, hvis alle de inviterte kommer, og det er en god del flere enn jeg trodde det ville bli..

Da er kun nærmeste familie (foreldre, søsken og besteforeldre) + forloveren til min kjære og en grandtante som regnes for å være en del av familien hans invitert.

Blir spennende å se om det er plass til alle hjemme hos mine foreldre da, og ikke minst om vi får overtalt min far til å ha juleselskapet der.

Mamma er nemlig helt med på det og har satt i gang store tankeprosjekter om ny sofa, ny peis og oppussing av det ene badet (noe som har vært planlagt lenge, men ikke gjort noe med), mens pappa er litt tvilende..

De er vant til "formelle" bryllup hvor gjestene ikke har noen oppgaver, og skal de ha det hos seg, så ser de på seg som vertskapet, noe som inkluderer mye arbeid.

Tror han er redd for at han og mamma blir sittende med alle forberedelser og opprydning etterpå, men det skal vi selvsagt få en orden på.

Familien til min kjære er vant til "alle hjelper til" brylluper, så de har allerede meldt seg til å ta hånd om julemiddag og dessert. Jeg er sikker på at så snart flere får vite om julebryllupet, så blir det mange gode hjelpere.

De er gode som gull, familiene våre! :gullengel::hjerte:

God helg, jenter!!

Her i huset er begge hjemme denne måneden, så hverdag = helg for oss! ;)

:kyss:

Endret av Tinkerbelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kan jeg skryte av at jeg har lest gjennom hele dagboken din også Tinkerbell..... :sjarmor:

Jeg hadde i utgangspungtet også drømt om vinter bryllup. Tror det blir så romantisk med levende lys og fakler. Kankje til og med hest og vogn?

Jeg hadde planlagt en helt enkel bukett med mørke røde roser (sånn som er på bilde du la ut med den ene kjolen), tror det blir kjempe fint til et vinter bryllup :Nikke:

Ellers blir det gøy og følge deg fremover!

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Dette høres jo kjempekoselig ut. Brudepikekjolen var nydelig, vinter, mørkt og masse lys hørtes skikkelig romantisk ut. Falt, som så mange andre her, for den første brudekjolen du la ut.

Dere blir jo mange som skal feire bryllup. Håper faren din går med på å ha det hos seg, da. Kanskje hvis moren din dropper noen av de stooore planene sine?

Ha en fin helg, vennen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, BecomingBride! Det er koselig å være her igjen! :klem:

Næh, har du lest gjennom HELE dagboken min Mart'n? ALLE 2,5 sidene? Jeg er IMPONERT! :ler:

Flott med et nytt ansikt (eller nick) i boken min! :velkommen:

Det blir nok ganske så sikkert ikke noen hest og vogn på julaften, for kirken ligger ca 25 min på motorvei fra mine foreldres hus. Ser for meg at vi traver avgårde langs motorveien mens bilene suser forbi, og kommer forfrosne og full av eksos inn dørene rundt midnatt en gang.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, nevesta!

Ja, det blir en del på middagen, men enda flere på vårfesten! :ler:

Nei, vi får klare å lage plass til de, for vi kan jo ikke utelate besteforeldrene våre!

Ha en fin helg, vennen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sendt mail til et hotell som virker veldig spennende!

Regner ikke med å få svar før over helgen da, siden jeg sendte direkte til en av sjefene. ;)

Vi pratet litt om hvordan vi skal gjøre det med bryllupsnatten, bryllupsreisen og hvilke tider vi skal forholde oss til, og vi har gjort oss noen tanker foreløpig.

Bryllupsnatten må jo komme rett etter bryllupet og juleselskapet, det er noe spesielt med den natten, så den venter vi ikke med til etter vårfesten.

Med tanke på bryllupssuite så synes jeg jo egentlig det er litt "dårlig valuta for pengene" å ankomme hotellet midt på natten og så bruke mesteparten av tiden på å sove etter en lang dag..

Det at vi har så tidlig vielse (kl. 12) og dermed kan avslutte juleselskapet (ihvertfall for vår del) i 20/21 tiden, gjør jo at vi får en mye lenger kveld/natt enn man vanligvis får etter en bryllupsfest, så da blir det plutselig mer aktuelt. :Nikke:

Etter vårfesten kan det jo hende vi er så heldig at noen vil lage det litt koselig hjemme hos oss, så da blir det mer avslappende å tusle hjemover enn å dra avgårde på hotell. Hvis alt går som planlagt, så ligger lokalene vi har sett på til festen kun 2 min kjøring herfra nemlig. :smilbla:

Bryllupsreisen kan vi vente med til etter vårfesten. Enten så finner vi et koselig, rimelig sted i Europa som vi har lyst til å besøke, eller så ønsker vi oss litt kroner og øre som vi kan betale en lengre reise til mer eksotiske destinasjoner.

Egentlig kunne vi ha ventet med den lange reisen til et par år senere da, og spart opp litt etter litt, men jeg har forstått det slik at man kan spare over halve beløpet på overnatting og mat enkelte steder, dersom man reiser innen så og så mange måneder etter bryllupet.

Dette må vi fundere litt mer på!

I romjulen, etter at vi har overnattet i bryllupssuiten, så hadde det vært koselig å komme seg litt bort sammen for å fordøye inntrykkene og være litt kjærester.

Mannen foreslo at vi kunne ta en tur til Geilo, Gol eller et annet snødekt landskap, og kose oss med snø, iskald vinterluft og fyr på peisen. Alternativene da er enten et hotell med SPA og god mat (som Dr. Holms, Pers hotell..osv), eller at vi låner en hytte fra noen i familien/venner som har hytte der. Det spørs jo litt på om de skal være der selv da.. :ler:

Hvis dere har noen gode tips på steder, hoteller, hytter eller annet som inneholder snø og peiskos, så vil vi gjerne høre om dette!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dato: 24. desember 2006

Kl. slett: Kl. 12.00

Kirke: Bestilt.

Lokaler: Bestemt.

Prest: Ok. (Pensjonert familiemedlem)

Forlovere: Ok, men de er ikke spurt enda.

Brudebarn: Ok. (Samme som over!)

Ringer: Ok. (Våre forlovelsesringer)

Bryllupskake: Vi lager en enkel en, og har den andre på festen.

Brudekjole: Tja (Funnet, men ikke kjøpt)

Brudepikekjoler: Ikke valgt enda.

Temafarger: Ikke valgt enda.

Bryllupsreise: Ikke valgt enda.

Salmer: Ok. Må godkjennes.

Inngangsmarsj: Ok.

Utgangsmarsj: Ok. (Kan hende den byttes senere)

Mat: Ok. Pinnekjøtt

Negler og sminke: Ikke valgt enda.

Blomster: Ikke valgt enda.

Bordkort: Ikke valgt enda.

Så kommer jo vårfesten da, men den er ikke planlagt enda!

Endret av Tinkerbelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmer ja.

Vi liker godt disse:

Inngangssalme - S97 98: Gud godhet sang i sinnet.

NoS 223: Kjærlighet er lysets kilde

og LR 844: Det er så yndig å følges ad.

Det må sikkert avklares med organisten først, men vi håper det blir enten disse tre eller de to siste.

:smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. ja, det har du jammen rett i!!

Melodien er den samme som "Du grønne glitrende tre"!

Tusen takk for den observasjonen, nå er vi ihvertfall HELT sikker på at den må være med! :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Tinkerbelle :vinke: Så godt å se at gnisten er tilbake! Kjempekoselig å ha deg tilbake igjen!

Nå kan jeg også skryte av å ha lest hele dagboken din jeg også ;) , og jeg må si det høres veldig romantisk og vakkert ut det dere har planlagt så langt :Nikke:

Ang den første kjolen du har bilde av. Har sett flere som har den tilsalg på finn.no, hvis du skulle få problemer med å finne den i en brudesalong. Så løpet er da ikke kjørt selvom de ikke har den inne på salongene!

Brudepikekjolen var også skjønn!! Vet de har salg på brudepikekjoler på lisenett, men vet ikke hvordan de ser ut. Spare penger er jo kjekt ;)

Brudebuketten du har bilde av var veldig fin, men var kanskje litt vel lys til et vinterbryllup?! Jeg tror som du nevner at varme farger vil gjøre seg! Hva med vinrødt eller lilla sammen med champagnehvite blomster?

Etter å ha lest julehistorien deres, så tror jeg nok dere har gjort det rette med å flytte vielsen fra sommer til vinter. Da det også er et barndomsønske hos deg, er jeg vel ikke lengre i tvil :)

Blir veldig koselig å følge deg fremover i planleggingen Tinkerbelle :klem:

Endret av Maibrud`06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for den observasjonen, nå er vi ihvertfall HELT sikker på at den må være med! :ler:

:klem:

;)

"Kjærlighet er lysets kilde" er også nydeleg!!

Tolka salmar på litteraturstudiet mitt i halve fjor, så eg har litt kontroll.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslo:

Ja, da har du vel inngående kjennskap til mange salmer da!

Jeg sitter og hører på salmevalgene våre på høretelefoner nå og nynner med. Tror mannen smiler litt av meg ja.. :rodme:

Jeg liker veldig godt de salmene, og såvidt meg bekjent så passer de bra i et bryllup. :smilbla:

Maibrud´06:

Tusen takk for lang og koselig hilsen!!

Jeg tror jeg gjentar meg selv ofte på dette, men det er GODT å være tilbake og i mitt sedvanlige humør. :mrgreen:

Har hatt en utrolig tøff periode i lang tid nå, og har også vært veldig usikker og "frem og tilbake" med bryllupsplanene, men nå har vi funnet et alternativ som begge virkelig ser frem til. Og ikke minst, som vi kan stå inne for, både økonomisk og med tanke på gjennomføringen.

Mannen og jeg har det også utrolig bra, og vi har mye tid sammen denne måneden.

Det føles kjempegodt! :hjerter_rundt:

Jeg kikket litt på finn.no (takk for tipset), men jeg så bare en som hadde den til salgs nå. Den er dessverre veldig mye for kort for meg, men jeg får fortsette å holde utkikk etter den. Jeg har så lyst til å prøve den igjen!! :sjenert:

Jeg var inne på Lisenett og sjekket, men de kjolene som var igjen var ikke helt den stilen vi ser etter. Men søren heller, hadde jeg visst om det før så kunne vi skaffet oss både sko til lillemor, smykke og øredobber til meg ++. Det var noe som falt i smak der ja, men det var dessverre utsolgt nå..

Jada, jeg vet den buketten er for lys, men jeg tenkte mer på å ha en bukett med den formen. Sånn fin og lang! :ler:

Jeg skal tenke litt mer på fargene du nevnte. Det må ihvertfall bli litt varmere farger, og ikke kritthvitt og kalde pasteller...

Ja, jeg har jo skrevet hele julehistorien vår tidligere, og jeg har jo alltid drømt om vinterbryllup.. Jeg klarte aldri å falle til ro med junibryllup, og aprilbryllup var litt så som så. Bedre enn sommer, men så var det den vinteren da... :ler:

Gleder meg så UTROLIG mye, og nå er det bare:

10 måneder og seks dager til bryllupet vårt!!! :bryllup:

:hjerter_rundt:

Endret av Tinkerbelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslo:

Jeg liker veldig godt de salmene, og såvidt meg bekjent så passer de bra i et bryllup.  :smilbla:

:enig:

Hugsar for eit års tid sidan, då vi dreiv å leita etter salmar og sånn, tok eg mannen i å sitte å synge på ein salme medan vi kjørte bil! Hadde nok blitt litt mykje salme-speling i heimen den siste tida då ja!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Tinkerbelle

Bare titter innom for å gratulere deg med ny dagbok, og ikke fastsatt minst bryllupsdato!!!

Høres så romantisk ut med bryllup på julaften. Og jeg har litt sansen for at dere gjør det utradisjonelt jeg. For det gjør det hele så spesielt liksom :)

Vi kommer jo til å gjøre det litt utradisjonelt vi også som skal ha bryllup og dåp på samme dag ;) Men det kommer til å gjøre dagen dobbelt så spesiell spør du meg :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterbryllup høres helt fantastisk ut! ... :hjerte:

Greitt å ha funnet salmer.

Har ikke hørt om de men, sikker på de er veldig fine! ;)

Jeg vil ha Gabriels Obo, og Theme fra Romeo & Juliet,,'

Håååper bare presten godkjenner..

Skal dere ha møte med presten snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...