Gå til innhold

Tinkerbelles Juleeventyr


Tinkerbelle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsner Epica, Lythande, Markblomsten, Bjørnsdatter og angelfairy.

Jeg har hatt en ok dag idag. Kjempetrøtt fordi datteren vår våknet kl. halv fem og nektet å legge seg igjen, men ellers bra. :)

Jeg satt og kikket litt på kjolebildene igjen sammen med min mor (hun kom innom en tur idag), og det er jo fremdeles den første som jeg har virkelig godfølelse på da.. :sjenert:

Eneste jeg bekymrer meg for, er at da jeg prøvde den for et års tid siden, så veide jeg 5 kg mindre og var ganske godt trent. Jeg er usikker på hvordan det går med "komme i form igjen" prosjektet nå som jeg ikke klarer å trene.

Får prøve å legge om kostholdet så raskt som mulig, og deretter se om det er mulig å få et spesialtilpasset treningsprogram. Det skal vel godt gjøres å bli like veltrent da, men...

Det er lov å håpe! ;)

Nei, jeg er bare heeelt forelsket i den kjolen, og det har jeg vært siden jeg så den på nett første gangen... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grei du er Veslo! :klem:

Men, igår kveld snek jeg meg en tur på vekten igjen, og da så jeg at det ikke var 5 kg for mye, men nesten 8! Hvordan i himmelens navn har disse kiloene klart å feste seg så fort tro? Jeg var jo på grensen til tynn for under et år siden! :overrasket:

Well, jeg skal kjempe de bort med nebb og klør, og mannen mente at de ville forsvinne fort hvis jeg bare kuttet ut alt godteriet, isen og sjokolademelken.. :flau:

Jaja, det er ikke SÅ lett å være så syk og ikke trøstespise litt i ny og ne... ;)

Får gå til innkjøp av krom mens jeg venter på timen hos ernæringsspesialisten, så jeg får kontroll over mat-/søthungeren.

I natt så lå jeg og tenkte på bryllupet, kjolen, kaker og bryllupsfargene. Ja, jeg trodde fremdeles jeg tenkte på det en eller annen gang mot morgenkvisten også, men når jeg våknet og innså at de dels robot, dels ork og dels entene av noen monstre som bryllupsgjestene (det ble vel hele menneskeheten til slutt) kjempet mot faktisk ikke hadde noe som helst med bryllupet å gjøre, da måtte jeg flire litt..

Det var ikke måte på hvor kreative og hardbarket disse bryllupsgjestene mine var i utryddingen av inntrengerne. :overrasket::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å ha to fargetema på bryllupet vårt. Altså, et fargetema for julaften, og et annet for vårfesten.

Jeg er litt usikker på hvilke farger vi skal velge til julaften, for de fargene vi velger der må jo gjenspeiles litt i brudebuketten..

Vi kan jo pynte litt "vinter" sammen med litt "jul" da, så det blir snøflak, islykter, juleengler, telys, kubbelys og juletre.

Da blir det jo en del hvitt, litt blått, litt is, litt sølv/gull og litt vanlig julepynt ellers i huset til mine foreldre.

Men, jeg er jo en sånn som absolutt kler varme farger, og ikke kalde i det hele tatt.. :sjenert:

Brudebuketten kan jo ikke være lyseblå og hvit når jeg ikke kler de fargene overhode..

Mannen derimot, er en typisk sånn en som kler de fargene.

Har dere noen tips til fargevalget?

Vårfesten blir nok i hvitt (varm hvitfarge), naturgrønt og varm champagne. Tror vi da.. :ler:

Nei, jenter! Jeg trenger litt innspill! *kaster ballen over til dere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epica:

Jeg har ingen spesielle blomster i tankene. Egentlig er jeg veldig åpen på både farger og utforming, helst noe som er litt enkelt.

Jeg vet ikke helt hvordan det blir med oransje og vinterfarger da? Blir ikke det litt kræsj?

Mørkerødt kan kanskje gå, men jeg er redd det blir litt "hardt"..

Hmm.. det skal ikke være lett dette nei... ;)

Kanskje jeg kan bruke fargene fra vårfesten i buketten likevel?

Noen som vet om det går an å bevare brudebuketten på et vis, slik at den ser like fin ut etter noen måneder? Kanskje sette den inn med noe?

Åh.. jeg har lyst på en vinterkåpe/cape til brudekjolen!! Hvis jeg kjøper/leier en uten for mye pels og dupperier på, så kan den sikkert brukes hvis det er litt kjølig i april også.

SÅ GØY!!

Jeg har alltid hatt lyst på en sånn vinterkåpe!

Nå begynner det å synke litt inn her... Vi skal faktisk ha VINTERBRYLLUP, noe som jeg har drømt om siden jeg var liten jente.... :ler::hjerter:

Endret av Tinkerbelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Høres så flott ut med vinterbryllup altså!

Jeg sa faktisk til samboeren min her om dagen, at dersom vi hadde gifta oss på vinteren så skulle jeg garantert hatt røde roser i buketten. Så je synes absolutt du kan blande rødt inn i invtefargene altså. MEn da ville jeg kanskje utelatt lyseblå... :sjenert:

Det er meningen at du skal bruke kjolen på vårfesten også, ikke sant? Er jo sikkert mange flotte kåper du kan se på da!

Å dette er så gøy altså :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett, at orange nok blir feil.

Mørkerødt syns jeg passer bra.

En venninne giftet seg på nyttårsaften og hadde mørkerøde roser.

Her er noe jeg fant på en nettside.

Blomster som er egnet til vinterbryllup:

Roses - Red, White, Black Beauty, Black Magic

Lilies - Stargazer, Casablanca, Cala, Alstromeria (mini)

Chrysanthemums

Daisies - Gerbera

Carnations

Freesia

Gardenias

Amaryllis

Hydrangea

Magnolia

Snowball Mums

Poinsettias - White and Red

Pionese

Linker til bilder av noen av blomstene:

http://www.flowerscentgardens.com/MumSumme...wball_small.jpg

http://mirror-uk-th2.gallery.hd.org/_exhib...d-red-1-PAR.jpg

http://www.westchester-weddings.com/images...arrangement.jpg

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Epica og Markblomsten!

Jeg kikket litt på nett igjen etter blomster og jeg fant den jeg kikket på tidligere også. Synes den er kjempefin! :Nikke:

Brudebuketten.

Kanskje vi skal ta utgangspunkt i denne og lage noe fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

En sånn type brudepikekjole blir sikkert nydelig til datteren vår på 2 år. :hjerter:

Tenker vi kjøper noen enkle kjoler til de 3(4?) brudepikene våre og syr på ett eller annet med litt farge på, litt pynt eller noe som minner om brudekjolen.

Så blir de litt "våre" og ikke bare helt hvite og enkle.

Vi har jo også en staselig brudesvenn som må kles opp, så vi kan jo ha en farge som går igjen i pynten på kjolene og vesten/kalvekrysset/slipset/pynten hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært inne i kirken vi skal gifte oss i, så jeg håper inderlig den er fin. En bekjent av meg har vært der noen ganger, og hun mener den er ganske koselig og fin i seg selv, og ikke trenger så mye pynt.

Tror vi pynter kirken med fakler utenfor (hvis vi får lov da, men det er jo steinkirke så jeg håper da det) og en masse levende lys inne, samt noen få, enkle blomsteroppsatser.

Det blir sikkert kjempekoselig!

Det er noe med julaften, fakler og levende lys! :hjerter:

Endret av Tinkerbelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bjørnsdatter

Jeg synes du skal gå for røde roser og kremfarger i bukett/kjole jeg, det er litt varmere enn de vanlige kalde hvite fargene. Dessuten er utvalget av blomster ganske begrenset til jul ;)

Røde roser er bankers, det får du tak i uansett. Kremfarger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...