Gå til innhold

Tinkerbelles Juleeventyr


Tinkerbelle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Hei jenter!

Jeg har ikke overskudd til å skrive her om dagene nå, så jeg kommer tilbake når jeg får sjansen til det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Ser at jeg ikke har vært her inne før. Nå skal jeg lese litt i dagboken din for å bli kjent med deg! Håper du får overskudd til å skrive litt her inne da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei Tinkerbelle!

Nå har jeg også kommet gjennom dagboken din. For et spennende bryllup dere planlegger! Høres helt magisk ut. Jeg ser for meg et skikkelig vinterglitrende bryllup med en liten Tingeling-alv som fly rundt og sprer gullstøv over alt til melodien "When You Wish Upon A Star". :)

Den første kjolen er helt nydelig forresten, håper du får tak i en som passer deg.

Nå venter jeg i spenning til du kommer tilbake og oppdaterer om leilighetsalg, huskjøp og bryllupsplanleggingen.

STOR :klem: full av overskudd til deg!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Veldig spennende å lese om alle planene deres! Høres fantastisk ut!

Håper du snart kommer til kreftene igjen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tjohei!

Her var det jammen lenge siden jeg skrev! :overrasket:

Joda, vi har kjøpt hus, men vi ombestemte oss, så vi kjøpte et annet hus enn det vi skrev midlertidig kontrakt på. Det er et hus som trengte ganske så mye oppussing, så det har vi styrt på med siden juli og er enda ikke ferdig. ;)

Jeg har faktisk ikke tenkt så mye på bryllup siden jeg var her sist, og innerst inne har jeg nok utsatt bryllupet i tankene enda en gang. Vi har jo allerede passert den opprinnelige datoen for bryllupet (juni i år) og planen med 28 april 2007 har vi også gått fra. Tror familien begynner å bli litt lei av disse stadige utsettelsene, så nå har svigermor og mamma begynt å planlegge dagen for oss.

De har spikret datoen, helgevaktarbeiderne har bedt om fri, middagen er planlagt, hvordan vi løser det med fotograf er planlagt, og svigermor har til og med planlagt å ta meg med til kostholdsveileder med kunnskap om sykdommen min, slik at jeg kan kvitte meg med overflødig vann i kroppen og gå ned noen kilo.

Skal jeg ta det som et hint til at de vil se oss gift nå, eller? :ler:

Igår ringte brudesalongen og sa at de hadde bestilt kjole til meg (den kjolen jeg falt for allerede for 2 år siden, men som tilhører en utgått kolleksjon), og jeg fikk helt hetta. Dette var jammen drastisk!!!

Nå må vi nesten gifte oss, ingen flere utsettelser... :sjenert::ler:

Så da gikk jeg inn på bryllupshjemmesiden min for første gang på måneder, og der sto det at det er

3 måneder og 2 dager til ....:bryllup:....

:hakeslepp:

Kanskje på tide å begynne med planleggingen??? :plystre:

Er det noen av dere jenter som fremdeles henger med, eller er jeg gjemt og glemt for lengst? ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig koselig å se at du er tilbake, Tinkerbelle! :klem: (Jeg er forresten Gika, som har byttet brukernavn etter en periode med to nick og to dagbøker da jeg ble gravid)

Høres ut som dere har hatt mye å holde på med. Flytting og oppussing er slitsomt, det har vi også gjort i vår/sommer.

Spennende med bryllupsplaner som kommer så brått på! Skjønner at du blir litt sjokkert, men det høres ut som det går i samme baner som dere har tenkt tidligere. Vinterbryllup er dessuten fantastiske! ;)

Regner jeg feil, eller er det fortsatt julaften som er datoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Fjellrypa!

Næh, er du også gravid?? Så koselig!!! Ser at det er en god del av 2005/2006 brudene som er i lykkelige omstendigheter ja! Gratulerer så mye! :klem:

Joda, planen er fremdeles julaften, og mange av de tankene vi gjorde oss får vel sikkert gjelde enda.

Vi kommer nok til å ha det hjemme istedenfor hos mine foreldre, vi kommer ikke til å dra på bryllupsreise så fort som vi tenkte, og vi kommer mest sannsynlig ikke til å ha en vårfest i april for resten av familien/slekten. Det blir for kort tid for oss å planlegge en stor vårfest nemlig. Kanskje vi tar en stor grilling i sommer eller noe slikt, så alle kan være med å feire litt.

Vi har en vennegjeng som pleier å samles på nyttårsaften, så vi fant ut at vi like godt kunne invitere de til oss denne gangen, så har vi en nyttårsfeiring/bryllupsfest å glede oss til også! :hoppe:

Mine største "bekymringer" foreløpig er:

...kommer vi til å bli ferdig med huset til jul?...

...rekker vi å sende ut invitasjoner i tide?...

...Klarer jeg å gå ned noen kilo og bli fornøyd med meg selv?...

...Får jeg tak i frisør/sminkør som vil jobbe et par timer før 12 på julaften? (Søndag)...

...Er kjolen så fin som jeg husker fra de 1,5 minuttene jeg prøvde den ifjor?...

I tillegg er det jo de vanlige spente følelsene til om alt kommer til å gå bra og om vi får en flott dag som vi vil minnes med glede.

Det skal sies at ikke alle forstår at vi vil feire dagen på julaften, mens andre igjen er over seg av begeistring for ideen. Jeg får bare forklare skeptikerne om hva som ligger bak den avgjørelsen, så håper jeg de kan tune-in på godfølelser og kose seg med oss på dagen vår.

Jeg er så spent!!!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... var det ikke nyttårsaften dere giftet dere? Eller husker jeg feil? I så fall er det jo utrolig stilig med termin akkurat den dagen da!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du plutselig har fått mye å tenke på, ja! Men det ordner seg nok, særlig når det ser ut som du har særdeles handlekraftig slekt på begge sider. ;)

Jeg er sikker på at ting løser seg, og 100% sikker på at dere får en flott dag! Det er faktisk ikke detaljene som avgjør det, men det at man gifter seg med mannen i sitt liv og får dele det med sine nære og kjære. Alt annet er egentlig bare pynt, og jeg kan trygt si at det ikke er frisyren jeg tenker på når jeg tenker på min bryllupsdag. :ler:

Forresten... var det ikke nyttårsaften dere giftet dere? Eller husker jeg feil? I så fall er det jo utrolig stilig med termin akkurat den dagen da!! :hoppe:

Stemmer det! :) Vi synes det utrolig moro, selv om vi strengt tatt håper at hun holder seg inne i magen til litt utpå nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig!! Jeg håper h*n kommer i desember jeg, og at dere får dere en liten nyttårs-overraskelse. Jeg har bursdag to dager før jul og min ene søster har dagen før nyttårsaften. Har en mor og en søster til som har i januar, så vi er flest vinterbarn her i familien.

Bare husk på at dersom babyen kommer omtrent på samme tid som min søster (30. desember), så bør du ikke dra hjem og feire nyttårsaften sammen med barnet. Min lillesøster kom hjem på nyttårsaften og ble alvorlig syk etter å ha pustet inn fyrverkeri-røyk. Det var utrolig lite som skulle til, og mamma var jo hele tiden innenfor et vindu med henne. De tåler vanvittig lite de første par dagene.

Det tok 6 mnd før lillesøster ble kvitt infeksjonen i lungene stakkar..

Oj, det var ikke meningen å skremme altså, bare gi et hint slik at dere ikke gjør samme tabben. :klem:

Ja, jeg tenker også at selve handlingen er viktigst. Det er nok derfor vi gleder oss så utrolig til julaften, selv om det ikke er noen stor, dyr og fancy fest med 50-100 gjester.

Faktisk gleder jeg meg mye mer til julaften enn jeg gjorde til 3. juni 2006 som skulle bli en stor feiring over en helg med noen-og-60 gjester, og 28 april 2007 som skulle være en vanlig bryllupsfest med catering og leid lokale.

Det er vel et godt tegn på at dette er mer riktig for oss, og jeg blir ikke halvparten så stresset over at det er 3 måneder til jul som jeg ble når det var 12 måneder til juni. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...