Gå til innhold

Tinkerbelles Juleeventyr


Tinkerbelle

Anbefalte innlegg

Tusen takk for gratulasjonene! :klem:

JA, vi hadde en fantastisk dag!! Helt strålende!! :hjerter_rundt::hjerter_rundt:

Vielsen på julaften ble veldig personlig og spesiell.. Mye bedre enn vi kunne drømme om. Orker ikke å skrive et langt referat enda, men jeg kan skrive stikkord.

*Jeg tilbrakte dagen før dagen sammen med mine to forloversøstre, og vi hadde det kjempekoselig både kvelden før og hjemme hos frisørvenninnen min før kirken.

*Vi hadde håpet på rundt 20 gjester i kirken hvis vi var heldig. Det var jo tross alt julaften, og de fleste har nok med seg og sitt.

Jeg ble svært rørt når jeg så at nesten halve kirken (hvis vi ser bort fra galleriet) var fylt opp med familie og venner.

Det må ha vært godt over 50 mennesker som ønsket å dele denne timen med oss, og vi fikk drøssevis med telefoner og sms fra alle som befant seg utenbys og gjerne ville være der, men ikke hadde sjansen. Fantastisk!

*Presten er mannens morfar og vår datters oldefar.

Han hadde en svært personlig tale, og "skreddersydde" programmet på en litt utradisjonell måte. Fortalte til og med alle historien om da han fikk en sms mens han var i Jerusalem hvor det sto "Hallo Oldefar!" og hvor rørt han ble.

Da var hans første (og foreløpig eneste) oldebarn på vei.

Bare det at han sto for vielsen var utrolig spesielt. Ikke bare fordi han er nær familie, men fordi han falt om med hjertestans for under et år siden og det var mindre enn 1% sjanse for at han skulle klare seg.

Utrolig nok våknet han opp fra "nedfrysingskomaet" og ble tilnærmet 100% frisk igjen.

Han samlet alle i en kjempestor ring og stemte i med en julesang. Kjempeflott!!

*Det var utrolig spesielt å gifte seg i den fantastisk flotte kirken som var julepyntet i rødt, varmhvitt og gull, med masse levende lys og et flott juletre ved siden av alteret.

*Vi hadde 3 brudepiker og de var utrolig flotte i de vakre kjolene sine.

De to jentene på 10 år overrasket både oss og resten av gjestene med å fremføre "Nå tennes tusen julelys" med 2 vers sang og et vers på blokkfløyte.

Ikke en eneste falsk tone, selv om de kun hadde øvd den ene gangen før folk dukket opp i kirken. *smile rørt*

*Vi hadde 4 flotte forlovere som gjorde en strålende jobb!!!

*Datteren vår på 2,5 var febersyk og veldig kosete og nydelig som bare det med brudepikekjole og lyst englehår.

Hun hadde jo snakket i en hel måned om at "Vi skal gifte oss på julaften", så hun fant seg ikke i at hun måtte sitte på en benk mens vi var oppe med alteret.

Hun rev seg løs fra barnevaktene og klatret opp på fanget mitt når vi der oppe.

Når det var tid for løftene så rakte hun oss ringene (forloverne mine fant på det mens vi sto der oppe, for de hadde glemt å bestemme seg for hvem av dem som skulle levere de), og knelte mellom oss når vi sa våre 4* "Ja".

Så da ble det til at vi giftet oss alle 3. ;)

Ganske morsomt, for mannen var 3 år når hans mor og stefar giftet seg, og han gikk også rundt og snakket om at "Vi skal gifte oss".

*Mannen var så nyyyyydelig i sjakett. Vi gikk sammen opp kirkegulvet, men han fikk ikke komme ut i våpenhuset før brudepikene og jeg var klare.

Glemmer ikke uttrykket i ansiktet hans da han fikk øye på meg første gangen, og mitt var sikkert likedan.

Det føltes så utrolig bra og riktig å gå sammen.

Felles sjebne, felles glede! ;)

*Jeg er så utrolig fornøyd med kjolen, buketten, håret, sminken, sløret... alt!!!

Helt perfekt!!!

Fikk mange kommentarer om at det ikke gjorde noe at de hadde gått glipp av 3 nøtter til askepott, for de hadde en enda mer strålende vakker vinterprinsesse foran seg.

Jeg ble så utrolig glad, for det var sånn jeg følte meg den dagen, med myk og hvit vintercape og alt.

Diademet jeg hadde fikk jeg vanvittig mye skryt for, det er så utrolig vakkert.

Frisøren sa det var det vakreste hun hadde sett. :rosasmil:

*Mottagelsen ble kjempekoselig, og de fleste fra kirken kom dit.

Svigerfar hadde laget de deiligste kanapeer og det gikk med en god del sjampis.

En kamerat av mannen hadde bryllupspyntet en skinnende, sort (og kjempedyr) Audi, og jeg ble helt imponert over hvor flink de hadde vært.

Den var jammen flott!!

Etter mottagelsen feiret vi julaften sammen med mine foreldre og søstre, og da vi kom hjem igjen ble vi overrasket over at mine to forloversøstre hadde sneket seg inn på soverommet før vi kom hjem og laget til det mest romantiske rommet ever!!

Der var det masse levende lys, flytelys, en gaveeske med eksklusiv sjokolade, to vinglass fylt med sølvpapir-innpakkede mintsjokolader med sølvgavebånd krøllet rundt stetten, to champagneglass med hjerteformet stett og en stor flaske champagne. Midt på gulvet hadde de tent på en masse små telys formet i et stort hjerte. Priceless!!! De er så utrolig, utrolig, herlige jenter!!!!

1 million ganger bedre enn et ukjent hotellrom! :hjerter:

Bryllupsfesten med venner hadde vi på nyttårsaften, og det ble kjempebra!!

De tok seg av all forberedelse og planlegging, og de hadde til og med laget BÅDE kalkun og pinnekjøtt (mannen liker best pinnekjøtt, jeg liker best kalkun) og pyntet langbordet med samme sorter blomster som i brudebuketten min... *rørt*

Det ble både fyrverkeri, Strømpebåndjakt med tennene, sjokoladefontene med masse gode frukter og bær, en hjemmelaget bryllyps-oreokake som jeg og en venninne laget dagen før og pyntet under selskapet. Den ble utrolig god og temmelig morsom. Vi pyntet den blant annet med et brudepar laget av: Brudgom - marsmallow trukket med sjokolade til kropp, marsipankule med sjokolademunn, øyne og hår og festet sammen med tannpirkere. Brud - Hvit marsmallow til kropp, samme type hode og et slør laget av bladet til den der bærgreien som heter noe som minner om Syfillis. *ler ved tanken*

Den ble kul!!

Påfølgende frokost dagen derpå til alle som overnattet. Ûberkoselig!!

Vi har verdens beste venner!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Nå gjenstår bare bryllupsmiddag og fest med øvrig familie og evt. venner om et par mnds tid. GLEDER MEG!!! :hoppe:

Stikkord sa jeg? Hehe.. Dette ble jo nesten et referat likevel. ;)

Mange klemmer fra en NYGIFT Tinkerbelle!

Endret av Tinkerbelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ojda, en god del skrivefeil ser jeg, men jeg er for trøtt til endre nå. ;)

*smask*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt en strålende dag. Gleder meg masse til det blir min tur når jeg leser her. Du får kose deg med mannen din og nyte tiden som nygift :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. så utrolig koselig å lese. Nå gleder meg bare enda mer til min egen dag. Håper jeg sitter med samme følelese som du gjør nå. Så heldig du er som har så fine venner som stelte i stand så fin fest på nyttårsaften.

Til lykke i det nye året og gratulerer som nygift!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...