Gå til innhold

Disse for**** baklengs bilsetene til barn


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en sønn på 2 år som ikke kommer lenger enn 10 min før han blir bilsyk og spyr. 

Han sitter selvfølgelig i en krøll baklengs i et sete som han angivelig skal sitte i til han er 4(!!!!) år?

Han har jo altfor lange bein til å sitte sånn nå, og han blir dårlig?

Løsningen er at vi aldri gidder å kjøre bil med han til diverse besteforeldres store frustrasjon. Hvordan løser folk dette bilgreiene? 

Anonymkode: 23692...b2c

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi løser det ved å kjøpe riktig stol. 

Anonymkode: 0384b...fdf

  • Liker 27
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Han har nok ikke for lange bein nei i en alder av to år

Anonymkode: 44a47...0b8

  • Liker 19
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en L formet, og ikke C formet 🥰

Anonymkode: dcbe6...ba3

  • Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan feks teste cybex anoris. Den er forovervendt med airbags, og fikk best i test i ADAC-testen. Har feks samme score på sikkerhet som besafe izi modular RF (som også er godkjent i den svenske plusstesten). Vet om mange som er veldig fornøyde, og den er like sikker som de bakovervendte setene. 

Anonymkode: ee32b...dba

  • Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp et sete som er stort nok. Kjørestil kan også gjøre barnet mer bilsykt, så ha fokus på å kjøre jevnt. Ta pauser med åpent vindu. Ha ham i forsetet, så får dere øyekontakt og kan skravle hele turen. 
Her sitter 5-åringen fortsatt bakover, og har masse plass til beina. Og er lett å se på ham om han begynner å bli kvalm så vi skal ta en liten stopp. 

Anonymkode: a5e85...59d

  • Liker 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Etter 4 seterygger har vi kjøpt forovervendt, men også nesten sluttet å kjøre. Får SÅ dårlig samvittighet uansett hva jeg gjør. 

Anonymkode: 92e9e...da5

  • Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Etter 4 seterygger har vi kjøpt forovervendt, men også nesten sluttet å kjøre. Får SÅ dårlig samvittighet uansett hva jeg gjør. 

Anonymkode: 92e9e...da5

*setebytter

Anonymkode: 92e9e...da5

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har en sønn på 2 år som ikke kommer lenger enn 10 min før han blir bilsyk og spyr. 

Han sitter selvfølgelig i en krøll baklengs i et sete som han angivelig skal sitte i til han er 4(!!!!) år?

Han har jo altfor lange bein til å sitte sånn nå, og han blir dårlig?

Løsningen er at vi aldri gidder å kjøre bil med han til diverse besteforeldres store frustrasjon. Hvordan løser folk dette bilgreiene? 

Anonymkode: 23692...b2c

Blir vel halshogd nå, men... 

Vi snudde eldste her fremover pga ekstrem bilsyke ved bakover sitting. Det løste problemet for oss. 

Var helsesøster som foreslo at vi prøvde å snu setet. Hva som er ANBEFALT og hva man gjør er 2 ulike ting. 

Anonymkode: 69239...334

  • Liker 20
  • Hjerte 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi slet også med bilsyke, nå sitter begge ungene fremover med Cybex anoris, vi er veldig fornøyde, og de har vunnet mange tester, så føler det er veldig trygt også!

Anonymkode: 703a5...c6f

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken stol har dere da? Tviler på at ungen er for lang. Har hatt både 3 og 6 åringen bakovervendt med beina sittende «riktig» 

Anonymkode: 62eef...a12

  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faktisk usikker på hvilken vi har, en eller annen Cybex mannen fikk anbefalt da han beskrev barnets str og bruksområde. De sa at den kunne brukes opp til 4 år (18 kg).

Men, stolen ser ufatterlig ubehagelig ut, skjønner godt at ungen blir bilsyk oppi den der. Den er i tillegg konstruert på en sånn artig måte at det ikke er mulig å snu den forovervendt, så vi får ikke testet det en gang.

Barnet reagerer ikke på buss, så tipper stolen er en stor del av problemet.

Takk for tipset om Cybex Anoris! 🤩 Er det Anoris T? Synes den har samme krøllete form som den vi har, men det vil vel uansett oppleves annerledes når han sitter forovervendt? 🤔

ts

Anonymkode: 23692...b2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er faktisk usikker på hvilken vi har, en eller annen Cybex mannen fikk anbefalt da han beskrev barnets str og bruksområde. De sa at den kunne brukes opp til 4 år (18 kg).

Men, stolen ser ufatterlig ubehagelig ut, skjønner godt at ungen blir bilsyk oppi den der. Den er i tillegg konstruert på en sånn artig måte at det ikke er mulig å snu den forovervendt, så vi får ikke testet det en gang.

Barnet reagerer ikke på buss, så tipper stolen er en stor del av problemet.

Takk for tipset om Cybex Anoris! 🤩 Er det Anoris T? Synes den har samme krøllete form som den vi har, men det vil vel uansett oppleves annerledes når han sitter forovervendt? 🤔

ts

Anonymkode: 23692...b2c

Ja den gjør det. Eneste gode, trygge alternativet til en så liten gutt :)

Anonymkode: 0781a...d5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er faktisk usikker på hvilken vi har, en eller annen Cybex mannen fikk anbefalt da han beskrev barnets str og bruksområde. De sa at den kunne brukes opp til 4 år (18 kg).

Men, stolen ser ufatterlig ubehagelig ut, skjønner godt at ungen blir bilsyk oppi den der. Den er i tillegg konstruert på en sånn artig måte at det ikke er mulig å snu den forovervendt, så vi får ikke testet det en gang.

Barnet reagerer ikke på buss, så tipper stolen er en stor del av problemet.

Takk for tipset om Cybex Anoris! 🤩 Er det Anoris T? Synes den har samme krøllete form som den vi har, men det vil vel uansett oppleves annerledes når han sitter forovervendt? 🤔

ts

Anonymkode: 23692...b2c

Ikke alle blir bedre av å bli snudd 

Anonymkode: 44a47...0b8

  • Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Blir vel halshogd nå, men... 

Vi snudde eldste her fremover pga ekstrem bilsyke ved bakover sitting. Det løste problemet for oss. 

Var helsesøster som foreslo at vi prøvde å snu setet. Hva som er ANBEFALT og hva man gjør er 2 ulike ting. 

Anonymkode: 69239...334

Det er barnet ditt som blir halshogd ved en eventuell kollisjon...

Anonymkode: 0384b...fdf

  • Liker 20
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Bytt sete. Har hatt flere venner som har slitt med det samme med sine barn, hvor setebytte har løst problemet.

Vi har besafe Axkid ONE 2 til eldste på 6 år, og iZi Modular X1 i-Size til minsten på 2 1/2 år. Ingen problemer, og god benplass for begge. jeg hadde heller prøvd å bytte sete enn å snu, så slipper du dette :

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er barnet ditt som blir halshogd ved en eventuell kollisjon...

Anonymkode: 0384b...fdf

Anonymkode: d6a24...c22

  • Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er faktisk usikker på hvilken vi har, en eller annen Cybex mannen fikk anbefalt da han beskrev barnets str og bruksområde. De sa at den kunne brukes opp til 4 år (18 kg).

Men, stolen ser ufatterlig ubehagelig ut, skjønner godt at ungen blir bilsyk oppi den der. Den er i tillegg konstruert på en sånn artig måte at det ikke er mulig å snu den forovervendt, så vi får ikke testet det en gang.

Barnet reagerer ikke på buss, så tipper stolen er en stor del av problemet.

Takk for tipset om Cybex Anoris! 🤩 Er det Anoris T? Synes den har samme krøllete form som den vi har, men det vil vel uansett oppleves annerledes når han sitter forovervendt? 🤔

ts

Anonymkode: 23692...b2c

Vær obs på at den puten på magen med airbag kan klemme på magen og gi kvalme  

Anonymkode: aec6d...ebb

  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Blir vel halshogd nå, men... 

Vi snudde eldste her fremover pga ekstrem bilsyke ved bakover sitting. Det løste problemet for oss. 

Var helsesøster som foreslo at vi prøvde å snu setet. Hva som er ANBEFALT og hva man gjør er 2 ulike ting. 

Anonymkode: 69239...334

"Hva som er TRYGT og hva man gjør er 2 ulike ting"

Anonymkode: 76f80...ac8

  • Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk også at du har riktig helning, og at setet sitter "riktig". Noen seter kan "fly" over setet det er festet i, mens andre ikke,

Anbefaler deg å sjekke ut "bilstoler" på facebook.

Anonymkode: d6a24...c22

  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vær obs på at den puten på magen med airbag kan klemme på magen og gi kvalme  

Anonymkode: aec6d...ebb

Dette noterte jeg meg faktisk da jeg så på den, tror jeg selv som voksen også kunne blitt uvel av den 🤔

Synes dette er så vanskelig. Ønsker ikke å utsette ungen for å bli så dårlig gang på gang heller. Da kommer han jo til å hate bilen etterhvert 😫

ts

Anonymkode: 23692...b2c

  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...