Gå til innhold

Er det ok å ha med barn på fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp!

 

Vanskelig fordi du ikke gidder å se løsninger eller strekke deg for å finne løsninger som er det beste for barnet og de ansatte på sykehuset. Slår ned på alt. Håper dette er en trolletråd og at du kommer med trollerespons, hvis ikke er du VANSKELIG

Anonymkode: 450d7...e6e

Jeg er ikke ts og dere har diktet deres egne greier helt uten å se hva jeg har svart ;) 

Anonymkode: c3a39...a5f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke ts og dere har diktet deres egne greier helt uten å se hva jeg har svart ;) 

Anonymkode: c3a39...a5f

Haha woops, nå trodde jeg du var ts...! Beklager!!! ❤️ *dårlig samvittighet*

Anonymkode: 450d7...e6e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du trenger å kritiseres

Anonymkode: 450d7...e6e

Ja så veldig det for å si at man ikke nødvendigvis har liten omgangskrets selv om man ikke har noen som kan passe barnet og for å si at jeg hadde ikke tatt med barnet men latt far bli hjemme! Ja hvorfor må jeg kritiseres mener du? Lær dere å lese eller begynn med å lritiser dere selv før dere kaster dere over tastaturet og dikter i vei

Anonymkode: c3a39...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter trolletråder folkens

Screenshot_20240509_180121_Samsung Internet.jpg

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Langtekkelig?  Det må det jo ikkr bli

Anonymkode: c3a39...a5f

En fødsel kan fort ta flere timer; det vet du ikke på forhånd, så det må du ta høyde for. Far skal jo være med som en støtte for mor, men hvis han skal være barnevakt i tillegg, kan han jo like godt bli hjemme. Et barn vil være i veien, vil kjede seg, kan bli skremt av mor som skriker, så jeg kan ikke se noen gode argumenter for å ta med et barn på bare 4 år på dette. 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja så veldig det for å si at man ikke nødvendigvis har liten omgangskrets selv om man ikke har noen som kan passe barnet og for å si at jeg hadde ikke tatt med barnet men latt far bli hjemme! Ja hvorfor må jeg kritiseres mener du? Lær dere å lese eller begynn med å lritiser dere selv før dere kaster dere over tastaturet og dikter i vei

Anonymkode: c3a39...a5f

Fordi det gikk fort i svingene og trodde du var ts, og det beklager jeg! 

Anonymkode: 450d7...e6e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det gikk fort i svingene og trodde du var ts, og det beklager jeg! 

Anonymkode: 450d7...e6e

Flott :) 

Anonymkode: c3a39...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja så veldig det for å si at man ikke nødvendigvis har liten omgangskrets selv om man ikke har noen som kan passe barnet og for å si at jeg hadde ikke tatt med barnet men latt far bli hjemme! Ja hvorfor må jeg kritiseres mener du? Lær dere å lese eller begynn med å lritiser dere selv før dere kaster dere over tastaturet og dikter i vei

Anonymkode: c3a39...a5f

Men hva er poenget ditt? Selv om ikke hvem som helst kan passe et barn, så har man da vitterlig 9 mnd på å forberede barnevakter, som man ringer når fødselen starter. Så jeg forstår ikke innspillet ditt i denne tråden i det hele tatt.

Greit nok; det med å ikke ha noen som kan passe barnet sitt er ikke alltid ensbetydende med å ha lite nettverk, selv om det i de aller fleste tilfeller er nettopp det.

Men dersom man har et barn som ikke er A4 og som ikke kan passes av noen andre enn mamma og pappa, så lager man dugelig med ris til egen bak dersom man ikke tilknytter seg en eller flere nøkkelpersoner utenfor eget hjem som kan ha sosial omgang med/passe på barnet. Ellers er jo en av foreldrene konstant fastlåst med barnet.

Anonymkode: 633bb...a34

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette blir litt for lite nyansert. Skjønner du foretrekker hjemmefødsel, men det betyr ikke at man kan planlegge fødselsforløpet elller er garantert en grei fødsel, det kan man hverken på sykehuset eller hjemme. 

Jeg har født begge mine på sykehus og opplevde overhodet ingen kaskade av intervensjoner. Jeg hadde et par sjekk av åpning og var ellers mye i fred. Dette var Riksen. Epidural siste fødsel var det jeg selv som ønsket. 

Anonymkode: 56e9f...4ee

Jeg jobber med gravide og fødende - både på sykehus og hjemmefødsler. Jeg ser veldig mange unødvendige intervensjoner og inngrep på sykehus. Dessverre. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber med gravide og fødende - både på sykehus og hjemmefødsler. Jeg ser veldig mange unødvendige intervensjoner og inngrep på sykehus. Dessverre. 

Jobber ikke du i barnehage?

Anonymkode: c3a39...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobber ikke du i barnehage?

Anonymkode: c3a39...a5f

Ikke nå lenger. Har byttet yrke. Er opprinnelig utdannet barnehagelærer og har jobbet som styrer fra 2011-2021. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 4-åringen din er SÅ "special needs" og tander at h*n ikke kan være passet av NOEN andre en dere foreldre, men kan tåle timesvis med å være med på sykehus på en fødsel hvor mye kan skje... Skurrer veldig for meg i alle fall. Du må jo også tenke på deg selv og den nyfødte. Du skal ikke trenge å passe en unge mens du føder!! Og i timene etterpå skal du amme, kanskje syes og komme til hektene igjen. 
Herregud det er ikke SÅ vanskelig å finne noen som kan stille opp! har du virkelig ingen venner, naboer, familie, kolleger, bekjente eller betalt barnevakttjeneste som du kan stole på? 
Om du har en så vanskelig unge trenger du i allefall avlastning og pass. Og nå skal du føde en ny unge oppi dette.. 
Far får bli hjemme, da. Fireåringes ve og vel er viktigere en at du har partener med i fødsel. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (22 minutter siden):

Ikke nå lenger. Har byttet yrke. Er opprinnelig utdannet barnehagelærer og har jobbet som styrer fra 2011-2021. 

Ok, har bare sett du har skrevet hva di har jobber med før. Men lan man gå fra bhglærer til barsel?

Anonymkode: c3a39...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (1 minutt siden):

 4-åringen din er SÅ "special needs" og tander at h*n ikke kan være passet av NOEN andre en dere foreldre, men kan tåle timesvis med å være med på sykehus på en fødsel hvor mye kan skje... Skurrer veldig for meg i alle fall. Du må jo også tenke på deg selv og den nyfødte. Du skal ikke trenge å passe en unge mens du føder!! Og i timene etterpå skal du amme, kanskje syes og komme til hektene igjen. 
Herregud det er ikke SÅ vanskelig å finne noen som kan stille opp! har du virkelig ingen venner, naboer, familie, kolleger, bekjente eller betalt barnevakttjeneste som du kan stole på? 
Om du har en så vanskelig unge trenger du i allefall avlastning og pass. Og nå skal du føde en ny unge oppi dette.. 
Far får bli hjemme, da. Fireåringes ve og vel er viktigere en at du har partener med i fødsel. 

Nei 4 åringen til ts er ike det !

Anonymkode: c3a39...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, har bare sett du har skrevet hva di har jobber med før. Men lan man gå fra bhglærer til barsel?

Anonymkode: c3a39...a5f

Jeg jobber ikke på barsel. Jeg er selvstendig næringsdrivende og har enkeltpersonsforetak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I heftene du får på helsestasjonen står det svart på hvitt at barn ikke bør være tilstede under fødsler og man burde finne løsning for barnevakt osv

Anonymkode: 52e20...28e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke en gang anbefalt å ha med barn på ultralyd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (41 minutter siden):

Jeg jobber med gravide og fødende - både på sykehus og hjemmefødsler. Jeg ser veldig mange unødvendige intervensjoner og inngrep på sykehus. Dessverre. 

Det er uansett ikke poenget hva du eller jeg har erfart av intervensjoner på sykehus, man kan ikke planlegge for hvordan en fødsel forløper. Mine fødsler var totalt ulike og det hadde ingenting med hvor jeg fødte å gjøre. 

Anonymkode: 56e9f...4ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...