Gå til innhold

Er det ok å ha med barn på fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg verke hyler, banner eller sverter under fødsel, og det var uten epidural eller annen smertelindring, denne gangen skal jeg ha epidural, så det vil gå veldig rolig for seg om alt går bra. 

Skjønner dog de andres poeng med at ting kan skje akutt. 

Anonymkode: 4c4f5...d05

Morsomt at du tror at du kan planlegge en fødsel 

Anonymkode: c8a27...690

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du 4-åringen din så vondt?Hun kan bli så skremt at hun aldri gi deg barnebarn.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du skremme vettet av de?

Anonymkode: 6b39d...827

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barnet er rundt 4 år, er det greit å ta med barnet når mor skal føde?

Både for at det skal få være med på fødselen, men også fordi ingen kan passe barnet mens mor og far drar til føden.

Hva tenker dere? Det er jo en naturlig del av livet og tenkte det også kunne være fint for barnet?

Tenker epidural og er uansett ikke en som skriker og jamrer seg under fødselen, fødte uten sist. Far er også med, skjer det på natten drar mor alene, men er det dagtid så ønsker jeg de med. 

Anonymkode: 4c4f5...d05

Nei. Og sykehuset vil ikke tillate det heller. Ville vært en traumatiserende opplevelse for en 4 åring. 100% nei. 

Enten må dere ordne noe med en nabo/bekjent/foreldre i bhg eller lignende.. Ellers må du føde uten far. 

Anonymkode: 8e6dd...9ae

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... bare nei. Tenk litt lenger så skjønner du hvorfor

Anonymkode: 450d7...e6e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg verke hyler, banner eller sverter under fødsel, og det var uten epidural eller annen smertelindring, denne gangen skal jeg ha epidural, så det vil gå veldig rolig for seg om alt går bra. 

Skjønner dog de andres poeng med at ting kan skje akutt. 

Anonymkode: 4c4f5...d05

Tror du at de som får vanskelige fødsler / skader på barnet osv har planlagt det......?

Anonymkode: c6feb...1a7

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planla også en veldig fin og rolig fødsel av mitt barn nr 2 og vurderte også å ta med min eldste. Og alt gikk helt strålende frem til barnet skulle ut, og skulderen til baby satt fast. Kalles skulderdysotoci og var en uventet, men alvorlig komplikasjon. Det sto om livet til baby, og det oppsto ganske hektisk og panisk stemning. Hadde jeg hatt min førstefødte med så ville det være en ekstremt traumatisk hendelse, ettersom ingen hadde hatt mulighet til å ta seg av han/hun da alt handlet om overlevelse. Det var som sagt ingen indikasjoner på at dette kunne skje, jeg fødte ett normalt stort barn og hadde hatt en enkel fødsel første gang. Poenget mitt er at jeg har fått mye større respekt for at ting ikke alltid går som planlagt og at selvom sannsynligheten er lav for at det kan gå galt, så er det allikevel tilstede. Du tar på sikkerhetsbeltet når du skal kjøre bil, ikke fordi du tror det skal gå galt, men fordi det alltid er en teoretisk mulighet for at det kan skje. 

Anonymkode: 3cdb6...f6f

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man har ikke nødvendigvis lite nettverk , vi har ikke det men barnet kan ikke være hos hvem som helst 

Anonymkode: c3a39...a5f

Besteforeldre, tanter/onkler, nære venner, evt. faddere må da vel kunne stille opp og være behjelpelig...

Anonymkode: 450d7...e6e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Besteforeldre, tanter/onkler, nære venner, evt. faddere må da vel kunne stille opp og være behjelpelig...

Anonymkode: 450d7...e6e

Handler ikke om å være behjelpelig og ikke alle bor i kort avstand heller nødvendigvis 

Anonymkode: c3a39...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Handler ikke om å være behjelpelig og ikke alle bor i kort avstand heller nødvendigvis 

Anonymkode: c3a39...a5f

Send ungen på en liten ferie da til en av dem, ALLE er da ikke opptatt

Anonymkode: 450d7...e6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Send ungen på en liten ferie da til en av dem, ALLE er da ikke opptatt

Anonymkode: 450d7...e6e

Å Gud bedre, ikke alle har a4 barn som bare kan sendes rundt, enkelt og greit mem tydeligvis vanskelig å forstå for enkelte av dere

Anonymkode: c3a39...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Hvorfor vil du 4-åringen din så vondt?Hun kan bli så skremt at hun aldri gi deg barnebarn.

Har aldri tenkt på at jeg ønsker han skal gi meg barnebarn, virker som mange damer får barn for å få barnebarn😂

Anonymkode: 4c4f5...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes synd nok på mannen min som måtte se fødselen jeg. Han klaget ikke eller noe altså, men det ble jo ganske intenst selv uten skriking og med det som jordmor omtalte som en "absolutt drømmefødsel". Jeg forstår utrolig godt at det ikke er et drømmescenario å føde uten mannen, men han bør nok passe på storesøsken hjemme. Du har ikke noen venner/familiemedlemmer som kan være med deg på fødselen da?❤️

Anonymkode: 98489...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Herregud.

Anonymkode: c28a7...aaa

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var kun far og jordmor til stede under dine hjemmefødsler, slik at far stort sett var opptatt med ungene mens du og jordmor var i deres egen boble?

Jeg kan overhodet ikke se for meg at TS sin mann vil være til noen som helst støtte for TS når han samtidig må passe på en 4-åring som kjeder seg og maser om mat/drikke/godteri/vil leke/må tisse/vil ta på alt i rommet/lurer på hvorfor mamma ikke kan leke/forstyrrer jordmor og annet fødepersonale.

Anonymkode: 799c6...122

Far og jordmor tilstede de to første hjemmefødslene, far, jordmor og doula siste gang. De to nest yngste var akkurat fylt 2 og 4 da minsten ble født. Men jeg har store tenåringer også. Alle gikk litt til og fra, mens jeg og jordmor var «i bobla». Jeg er ekstremt introvert når jeg føder, så jeg enser egentlig ikke hvem som er der og ikke. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg verke hyler, banner eller sverter under fødsel, og det var uten epidural eller annen smertelindring, denne gangen skal jeg ha epidural, så det vil gå veldig rolig for seg om alt går bra. 

Skjønner dog de andres poeng med at ting kan skje akutt. 

Anonymkode: 4c4f5...d05

Jeg lagde ikke en lyd første fødsel, andre fødsel skrek jeg. Og epidural kan man oppleve lite effekt av, i mitt tilfelle virket den ikke. Det er mye man ikke kan forutse. Her måtte far og barn kjøre med til føden da barnevakt ikke rakk frem, men sykehuset var helt klare på at barnet ikke skulle med inn på fødestua. Det hadde jeg uansett ikke tenkt til. Far dro hjem med barnet igjen og ventet på barnevakt der. 

Anonymkode: 56e9f...4ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Morsomt at du tror at du kan planlegge en fødsel 

Anonymkode: c8a27...690

Klart man kan planlegge en fødsel, hvorfor skulle man ikke kunne det, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvis dere ikke har barnepass må jo mor dra og føde alene da 🤔

Anonymkode: b7c40...3b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (3 minutter siden):

Klart man kan planlegge en fødsel, hvorfor skulle man ikke kunne det, mener du?

Man kan planlegge, men man vet ikke hvordan fødselen kommer til å bli. Det er vel det vedkommende sikter til. 

Anonymkode: 56e9f...4ee

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan planlegge, men man vet ikke hvordan fødselen kommer til å bli. Det er vel det vedkommende sikter til. 

Anonymkode: 56e9f...4ee

Hvis man holder seg unna sykehus og kaskaden av intervensjoner man nesten uten unntak blir møtt med der, så er man som regel sikret en grei fødsel. Det eneste man ikke vet er hvor lang tid det tar. Min første hjemmefødsel tok litt over en time. De to neste tok mye lengre tid, henholdsvis ca 12 timer og 7 timer.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...