Gå til innhold

Hvorfor vil ikke folk være ute når det er fint vær og varmt??!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ute! Men det er jo lørdag også, jeg må handle grillmat til i dag og i morgen. Dessuten er butikkene er sval (og kort) pause fra varmen. 

Anonymkode: ebf92...1b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er på jobb i dag og syns det er så synd å skulle ha jobbhelg når det er så fint vær, sol og skikkelig varmt ute endelig. Normalt har jeg nesten ingen kunder som kommer innom på lørdag. Som regel bare 2-3 stk. Men idag har jeg hatt "fullt hus" omtrent hele dagen, mye mer enn det som er normalt på en lørdag der jeg jobber. Hadde skjønt det hvis jeg jobbet på en kafe eller noe så folk var ute for å spise eller bare møte noen. Eller hvis butikken vår var i sentrum eller på et kjøpesenter, men den er ikke det heller. Den ligger utenfor sentrum langt unna kjøpesentrene og kafene, skjønner ikke hvorfor i pokker folk ikke vil være ute når det endelig er fint vær?? 

Det irriterer meg nok at jeg må jobbe når det er fint vær,  men det irriterer meg enda mer når folk som har fri ikke engang nyter at de har fri og muligheten til å nyte sola og varmen. 😡

Anonymkode: 606dc...9da

Dette med å på død og liv være ute når det er fint vær er et norsk fenomen, omtrent på grensen til tvangstanker.
Man må faktisk ikke være ute bare fordi det er pent vær. Så er det jo også sånn at mange andre enn deg jobber i helgene også og har ikke muligheten til å være ute. En annen mulighet er at når det er varmt ute kan det være veldig deilig å være inne i butikker med AC. For de som ikke liker mye folk kan det jo også være smart å gå i butikker når det er fint vær ute.

Hvorfor irritere deg så mye over noe som egentlig ikke vedrører deg? Det er jo bare å straffe deg selv.

Anonymkode: 9106d...eba

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er på jobb i dag og syns det er så synd å skulle ha jobbhelg når det er så fint vær, sol og skikkelig varmt ute endelig. Normalt har jeg nesten ingen kunder som kommer innom på lørdag. Som regel bare 2-3 stk. Men idag har jeg hatt "fullt hus" omtrent hele dagen, mye mer enn det som er normalt på en lørdag der jeg jobber. Hadde skjønt det hvis jeg jobbet på en kafe eller noe så folk var ute for å spise eller bare møte noen. Eller hvis butikken vår var i sentrum eller på et kjøpesenter, men den er ikke det heller. Den ligger utenfor sentrum langt unna kjøpesentrene og kafene, skjønner ikke hvorfor i pokker folk ikke vil være ute når det endelig er fint vær?? 

Det irriterer meg nok at jeg må jobbe når det er fint vær,  men det irriterer meg enda mer når folk som har fri ikke engang nyter at de har fri og muligheten til å nyte sola og varmen. 😡

Anonymkode: 606dc...9da

Det er vel når folk vil være ute at de kommer innom butikken? De er jo ute? 

Anonymkode: 0e1bf...231

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å løpe i regnet. Burde jeg da skrevet et illsint innlegg om hvorfor folk sitter inne når det regner istedenfor å springe rundt som jeg? Og alle som flyr rundt på ski på vinteren, burde de bli rasende over oss som ikke har eid et skipar siden barneskolen?

Anonymkode: cdd1f...beb

  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, de fleste er her i flere timer. Så jeg skjønner ikke hvorfor de kaster bort 2-3 timer med finvær på å vandre rundt i butikk...

Anonymkode: 606dc...9da

Det er overhodet ikke noe du trenger å skjønne her, bortsett fra at folk er forskjellige!

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ai, har jo hørt det siden barndommen "det går da ikke an å stte inne i dette været!!" Joda, det gjør det. Selv synes jeg det er mer behagelig å ligge i den mye sofaen i stua med åpent vindu rett ved enn å sitte på en ganske komforabel stol på balkongen. Jeg er også ute innimellom, jeg går mellom butikkene og jeg har alt tatt meg en utepils....

... om sommeren når jeg jobber i Oslo er jeg stor sett når jeg går til og fra. Har ingen tvangstanker om at jeg må være ute når det er fint vær. Er jeg på ferie i varmere strøk er jeg ute omtrent hele dagen.

Anonymkode: f33e9...eee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekstrem pollenspredning i dag. Ikke er det varmt nok vann til å kjøle seg ned på en komfortabel måte heller, så å være i dola kan fort bli litt ubehagelig.

Anonymkode: 0e83e...710

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sykdom som gjør meg lysømfintelig og i tillegg får jeg ofte et veldig kløende og irriterende soleksem. Så jeg trives best inne

Anonymkode: 76d55...437

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikker har aircondition ♥️

Anonymkode: e9f31...4e0

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Butikker har aircondition ♥️

Anonymkode: e9f31...4e0

Der sier du noe, burde legge neste varme dag til butikken

MV5BMzY0NjRkNGItNGZkOC00ZDAwLWFlMjUtOWJk

Anonymkode: cdd1f...beb

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at hver gang jeg svetter så får jeg varmeutslett som klør og svir. For meg så går det bedre på morgenen og kveld å gå seg tur. 

Anonymkode: dd640...d55

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk varme er slitsomt! Svett , solkrem, solbrent, klær som klistrer seg til huden og blir helt utslått! Slapp og sliten. Blir ikke alle det? 

Anonymkode: 0e1bf...231

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får migreneanfall av å være ute i sol og varme for lenge. Og jeg skjønner ikke helt hva jeg skal der heller... sitte og stirre i lufta og bli varm og svett og ukomfortabel? 

Jeg kan være ute om jeg har skygge og helst et vann å bade i. 

Anonymkode: 44648...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del har sykdommer osv som gjør de ikke tåler varme. Andre liker ikke varme. Og noen nyter at vi er et demokrati der vi får lov til å bestemme når vi vil være ute!

Sier jeg som nøt solen hele dagen 😁

Anonymkode: 2d0e2...c10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk er veldig ulike og liker ulike ting 🤷‍♀️ Mange nordmenn tror at alle liker sol og varme, men det er absolutt ikke sånn 😅. Vi er mange som sliter skikkelig når det blir varmt, som mister energi og som helst vil være inne i aircondition til varmen er over. På samme måte som at noen bruker hver helg og ferie i vinterhalvåret til å reise på fjellet og kose seg i snøen. Som ikke forstår at noen velger å unngå snø. Vi er ulike. 
 

Selv har jeg vært i konfirmasjon i dag. 50 personer i et kokvarmt rom, helt forferdelig. Klamt og svett. Måtte dusje da jeg kom hjem. Kan ikke fordra varme i utgangspunktet, kommer aldri til å forstå at folk nyter sol og varme. I morgen skal jeg rydde og vaske leiligheten min med alle gardinene trukket for. Skal ikke ut i sola. 

Anonymkode: ed210...c66

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har det vært veldig mye pollen noen steder. Helt forferdelig for oss som reagerer på det. Jeg kan ikke bry meg om hva andre tenker om at jeg har vært inne i dag. Ingen som har krav på noen forklaring.  Jeg liker heller ikke solsteik;  ubehagelig med sterk varme og sterkt lys. Får hissige rocacea-utslett av det. Om noen lurer på hvorfor jeg er inne så får de bare gjøre det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi varme er tortur 🙄

Ikke alle liker sol og varme skjønner du. Noen holder på å dør så fort det blir 15+

Anonymkode: 72efb...39d

Hæ? Hvordan får du tan da? Tar du spray tan? Må jo være i sola for å få tan. 

Anonymkode: 5a86c...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fedme og kjenner varmen mye sterkere. Veldig ubehagelig.

Anonymkode: 6c7dc...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ? Hvordan får du tan da? Tar du spray tan? Må jo være i sola for å få tan. 

Anonymkode: 5a86c...670

Ingen trenger "tan".

Anonymkode: cdd1f...beb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...