Gå til innhold

Hvorfor vil ikke folk være ute når det er fint vær og varmt??!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts; du jobber i en butikk? Hvor lenge er kundene innom butikken da? Maks 10 minutter? 10 minutter av 24 timer i døgnet? At man er inne eller gjør innendørs-aktiviteter en solskinnsdag er ikke ensbetydende med at man aldri er ute i finvær..

Anonymkode: 2093e...774

Nei, de fleste er her i flere timer. Så jeg skjønner ikke hvorfor de kaster bort 2-3 timer med finvær på å vandre rundt i butikk...

Anonymkode: 606dc...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men jeg syns det er fryktelig trist at folk bare gir faen og "kaster bort" finværsdagene når de har fri.

Anonymkode: 606dc...9da

Det er din mening at det er finest ute akkurat nå, andre foretrekker gjerne å være ute morgen og ettermiddag/kveld. Det virker som du tolererer dårlig at andre ikke liker det samme som du gjør?

Anonymkode: a57aa...28a

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men det er jo midt på dagen det er finest å være ute og nyte finværet? Tidlig på morgenen er det jo ikke ordentlig varmt enda og på ettermiddag og kveld er det jo ofte lite sol/overskyet og kan være litt kaldvind.

Anonymkode: 606dc...9da

Det er ikke alle som "nyter" finværet, vi som hater sterk sol og varme finnes vi også ;) 

Anonymkode: 976c6...b0a

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir i bedre humør av fint vær, men er ikke nødvendigvis mer ute av den grunn. Liker ikke å bruke solkrem, økt fare for hudkreft og blir slapp i sola. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du fremstår egentlig kun som bitter fordi du må jobbe inne i varmen.

Folk er ulike, noen får migrene av sterk sol og varme, noen får soleksem, mange har/har hatt føflekkkreft, eller en kropp som ikke trives midt på dagen når man blir anbefalt å unngå solen. Selv har jeg sittet ute i et par timer i dag, og venter med tur til det blir kjøligere... nå er det klesvask på gang, perfekt tørkevær! Kunne ikke brydd meg mindre om hva naboene eller andre gjør. Anbefaler deg det samme!

Anonymkode: 59c72...391

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, hva slags butikk jobber du i som folk klarer å oppholde seg flere timer i? 

Jeg er glad i å være ute i finværet, men idag er jeg for mye inne. Har fått barnefri for å male et barnerom, og da må jeg nødvendigvis være inne og gjøre akkurat det. Men nå er det tørkepause før strøk to, så nå er det en halv øl i sola 🤩🌞

Anonymkode: 0fc1f...ebb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er mer rart med folk som oppriktig ikke forstår at mennesker er forskjellige.

Jeg liker ikke varme, jeg synes det er ubehagelig å være ute når det er sterk sol og hete. 

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Er på jobb i dag og syns det er så synd å skulle ha jobbhelg når det er så fint vær, sol og skikkelig varmt ute endelig. Normalt har jeg nesten ingen kunder som kommer innom på lørdag. Som regel bare 2-3 stk. Men idag har jeg hatt "fullt hus" omtrent hele dagen, mye mer enn det som er normalt på en lørdag der jeg jobber. Hadde skjønt det hvis jeg jobbet på en kafe eller noe så folk var ute for å spise eller bare møte noen. Eller hvis butikken vår var i sentrum eller på et kjøpesenter, men den er ikke det heller. Den ligger utenfor sentrum langt unna kjøpesentrene og kafene, skjønner ikke hvorfor i pokker folk ikke vil være ute når det endelig er fint vær?? 

Det irriterer meg nok at jeg må jobbe når det er fint vær,  men det irriterer meg enda mer når folk som har fri ikke engang nyter at de har fri og muligheten til å nyte sola og varmen. 😡

Anonymkode: 606dc...9da

Hva er du selger da? Det er jo litt vesentlig. 
Generelt handler folk litt mer når det blir vår, fordi godt humør påvirker kjøpelysten. Det er også litt forskjell på om du selger hagemøbler/ badetøy eller brødrister. 
jeg jobber i butikk og kan se på værmeldingen om det kommer og bli travelt eller ikke. Skjønner ikke hvorfor du irriterer deg, hvis normalt nesten ikke er kunder i butikken din på lørdager burde du jo stråle om kapp med solen over økt omsetning i dag. 

Anonymkode: cbd36...6ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er du selger da? Det er jo litt vesentlig. 
Generelt handler folk litt mer når det blir vår, fordi godt humør påvirker kjøpelysten. Det er også litt forskjell på om du selger hagemøbler/ badetøy eller brødrister. 
jeg jobber i butikk og kan se på værmeldingen om det kommer og bli travelt eller ikke. Skjønner ikke hvorfor du irriterer deg, hvis normalt nesten ikke er kunder i butikken din på lørdager burde du jo stråle om kapp med solen over økt omsetning i dag. 

Anonymkode: cbd36...6ab

Jeg "stråler" ikke over økt omsetning. Jeg får utbetalt den samme lave timelønna uansett hvor mye omsetning butikken har. 

Anonymkode: 606dc...9da

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurer op det samme.

Har et litt snålt vennepar. Måtte innom de en dag for å levere noe. Den nydelige soldagen. Første på lenge!

De hadde alle gardiner trukket for og hadde bestemt seg for full nedvask av hele leiligheten den dagen.

WTF?

Anonymkode: 25f7c...684

Vi må ha gardiner trukket for når solen står på for at det skal være mulig å overleve inne.

Anonymkode: 64765...b48

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle de før nevnte grunner og litt til, for det å ha valgfrihet er den største friheten av alle...
men enda folk har kjent meg lenge nok, forsøker de fremdeles å omskape meg til å bli en av dem. 
Det er nytteløst. Jeg må ha skygge, regn og kjølighet for å ha det bra. Sånn er jeg.  :regnsky: :regn:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er varmt. Jeg er hårete som en gorilla og har ikke barbert meg, så kan ikke gå lettkledd blant folk.

Anonymkode: 5d56d...e8a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har angst og er redd for mennesker. Sommeren er veldig vanskelig for meg fordi det er så mange mennesker ute og så mye lyd. Blir til og med redd av fuglene som kvitrer så høyt. Så jeg føler meg bare trygg inne i eget hjem, men det er også vanskelig pga naboene som er ute på verandaen og lager lyd 😔

Anonymkode: b1592...204

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har angst og er redd for mennesker. Sommeren er veldig vanskelig for meg fordi det er så mange mennesker ute og så mye lyd. Blir til og med redd av fuglene som kvitrer så høyt. Så jeg føler meg bare trygg inne i eget hjem, men det er også vanskelig pga naboene som er ute på verandaen og lager lyd 😔

Anonymkode: b1592...204

Hvorfor er du redd fuglene?

Anonymkode: 606dc...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke sol og varme.

Jeg liker litt skyer og mildt.

sol og mye varme er bare plagsomt. 
 

Jeg er en «skyggeperson».

Anonymkode: 1241b...36e

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er du redd fuglene?

Anonymkode: 606dc...9da

Fordi jeg har vokst opp i et hjem med bråk og kaos, og den minste lille lyd kunne bety at helvetet brøt løs. Så alle lyder er skumle, og fuglene kvitrer veldig høyt. Skjønner at det høres rart ut. 

Anonymkode: b1592...204

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Allergi! Fy satan så jævlig 😭🤧😪

Anonymkode: f338b...645

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren er ofte travel for mange, kanskje det var i dag de har tid til å dra innom den butikken du jobber i

Anonymkode: af822...3b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute og kokte i hele går, så er inne hvor det er svalt i dag. Har litt dårlig samvittighet da, desverre 😅 Kanskje jeg skal sette meg ut med en iskald øl og en lydbok 🤔

Anonymkode: ae61d...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden bryr du deg om det TS? Har du virkelig ikke større problemer her i livet? Ta deg sammen.

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...