Gå til innhold

Hvorfor vil ikke folk være ute når det er fint vær og varmt??!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi det ikke er alle som liker "fint" vær.

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er for varmt i sola til at jeg kan nyte det. Jeg tilbringer likevel litt tid ute når det er fint vær, bare fordi det er sunt. Svetten siler, klærne klistrer seg til kroppen. Jeg kan ikke se en dritt, er helt klissete i ansiktet og solkremen renner ned i øynene. Når jeg kommer hjem må jeg dusje for å føle meg som et menneske igjen. Nyter ikke det, nei.

Anonymkode: c0df4...ab0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for det første: ALLE elsker ikke sol. Det er så typisk norsk det der at man måååååååååååååååå ut når det er sol. Vi får dårlig samvittighet for å sitte inne. Det er jo bare barnslig, gjør hva du vil. Trekk ned gardinene og se på TV liksom. Jeg har pollenallergi, så for meg er det faktisk bedre å henge på IKEA noen av de verste dagene enn å sitte i en park. Jeg kan ikke lufte engang.

For det andre: Jeg tro mange våkner litt og kommer ut av hiet når det er sol, de får mer energi og pågangsmot. Nå sier du ingenting om hvor du jobber, som jo hadde vært helt ekstremt relevant informasjon i dette tilfellet, men si det er en møbelbutikk eller et hagesenter for eksempel -  folk har fått ånden over seg og skal ut og fikse og ordne ting før ferien setter inn og de kan legge beina på det nye balkongbordet eller sole seg på den nybeisede terrassen. Jeg tror generell produktivitet går ned i vinterhalvåret, mens nå er det liksom "våronna".

Anonymkode: cfa11...fbd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ha på seg bikini så blir det mindre varmt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er din mening at det er finest ute akkurat nå, andre foretrekker gjerne å være ute morgen og ettermiddag/kveld. Det virker som du tolererer dårlig at andre ikke liker det samme som du gjør?

Anonymkode: a57aa...28a

Og noen av oss foretrekker høsten og vinteren. Jeg synes det er fælt med varmen og nei, jeg har ingen depresjon heller. Jeg trives bare når det ligger fra under null og frem til 15 varmegrader.

I tillegg har jeg vitiligo, så jeg holder meg unna solen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken butikk jobber du i?😅 

 

vi var på fotballturnering i byen en time unna der vi bor fra 0930-1230. Ungene var slitne etterpå, så da slo vi hjel et par timer på kjøpesenteret vedsiden av etterpå. De var happy som fikk mange pokestop og snacks, og jeg fikk unna noen ærender siden vi først var der. 

Anonymkode: db338...782

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 fordi det er alt for varmt i solsteiken. 

 mye bedre å sitte innendørs i skyggen. :tommelopp2:     

Anonymkode: 3aa21...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi varme er tortur 🙄

Ikke alle liker sol og varme skjønner du. Noen holder på å dør så fort det blir 15+

Anonymkode: 72efb...39d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er på jobb i dag og syns det er så synd å skulle ha jobbhelg når det er så fint vær, sol og skikkelig varmt ute endelig. Normalt har jeg nesten ingen kunder som kommer innom på lørdag. Som regel bare 2-3 stk. Men idag har jeg hatt "fullt hus" omtrent hele dagen, mye mer enn det som er normalt på en lørdag der jeg jobber. Hadde skjønt det hvis jeg jobbet på en kafe eller noe så folk var ute for å spise eller bare møte noen. Eller hvis butikken vår var i sentrum eller på et kjøpesenter, men den er ikke det heller. Den ligger utenfor sentrum langt unna kjøpesentrene og kafene, skjønner ikke hvorfor i pokker folk ikke vil være ute når det endelig er fint vær?? 

Det irriterer meg nok at jeg må jobbe når det er fint vær,  men det irriterer meg enda mer når folk som har fri ikke engang nyter at de har fri og muligheten til å nyte sola og varmen. 😡

Anonymkode: 606dc...9da

Fordi jeg står ute i været året rundt på jobb - enten det er fint eller regner - daglig i barnehagen.

Da er det siste jeg vil, å tilbringe resten av ettermiddagen eller fridagene mine til det.

Anonymkode: 6b64c...c64

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sterk sol og varmt holder jeg meg i skyggen. Enten går jeg tur i skogen hvor det er mye trær og skygge eller jeg er hjemme. 

Anonymkode: fb581...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig med folk som tror at alle er som dem, trodde det bare var barn som tenkte sånn.

Typisk nordmann å tvinge alle ut så fort solen titter frem. Men det er faktisk mange som ikke liker eller tåler varme. Jeg har lukket dør og aircondition på. Her er det 22-23 grader inne og det er perfekt. Ute så er det 28, det er grusomt.

Jeg blir fysisk syk av varme. Kvalm, hodepine og føler meg skikkelig dårlig når jeg blir ordentlig varm. Jeg har superlys hud så jeg blir solbrent nesten uansett hva jeg gjør. Så jeg holder meg inne. Tar d-vitamin hele året istedenfor. 😉

Anonymkode: f281a...400

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sommer og sol og varme. Men skjønner også at noen ikke liker det også av forskjellige grunner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer også, vil vare være ute i solen og drikke D-vitaminer gjennom huden 😻

Anonymkode: 9b6a4...5e4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg "stråler" ikke over økt omsetning. Jeg får utbetalt den samme lave timelønna uansett hvor mye omsetning butikken har. 

Anonymkode: 606dc...9da

Med den innstillingen skjønner jeg godt at du er i dårlig humør… 

 

Nytter ikke at det er fint vær ute, TS, når du er så sur at du har din egen private lille regnsky over deg konstant… 

Anonymkode: 42df3...0a0

  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kost meg masse ute i varmen, gått mye tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ting å irritere seg over, er det dette som er verst? Vi er faktisk forskjellige, det er nå en gang slik livet er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi det er én dag i én helg du baserer dette på, det kommer 17 helger til i solsesongen så folk har tid til å nyte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det irriterer meg nok at jeg må jobbe når det er fint vær,  men det irriterer meg enda mer når folk som har fri ikke engang nyter at de har fri og muligheten til å nyte sola og varmen. 😡

Anonymkode: 606dc...9da

 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, men jeg syns det er fryktelig trist at folk bare gir faen og "kaster bort" finværsdagene når de har fri.

Anonymkode: 606dc...9da

Dette må være en person som har lest "sliter i varmen"-tråden, og ville ha det litt gøy og provosere litt på en lørdag. Det kan ikke finnes et eneste menneske som tenker at det går utover en selv om andre velger å holde seg i skyggen. Og som attpåtil blir ekstra sur for at det går bra med butikken hun jobber for. 

Anonymkode: cdd1f...beb

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg "stråler" ikke over økt omsetning. Jeg får utbetalt den samme lave timelønna uansett hvor mye omsetning butikken har. 

Anonymkode: 606dc...9da

Så hyggelig . Du får krysse fingrene for lavere omsetning framover , så slipper du den samme lave timelønna og får mye fri . 

Anonymkode: cbd36...6ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er på jobb i dag og syns det er så synd å skulle ha jobbhelg når det er så fint vær, sol og skikkelig varmt ute endelig. Normalt har jeg nesten ingen kunder som kommer innom på lørdag. Som regel bare 2-3 stk. Men idag har jeg hatt "fullt hus" omtrent hele dagen, mye mer enn det som er normalt på en lørdag der jeg jobber. Hadde skjønt det hvis jeg jobbet på en kafe eller noe så folk var ute for å spise eller bare møte noen. Eller hvis butikken vår var i sentrum eller på et kjøpesenter, men den er ikke det heller. Den ligger utenfor sentrum langt unna kjøpesentrene og kafene, skjønner ikke hvorfor i pokker folk ikke vil være ute når det endelig er fint vær?? 

Det irriterer meg nok at jeg må jobbe når det er fint vær,  men det irriterer meg enda mer når folk som har fri ikke engang nyter at de har fri og muligheten til å nyte sola og varmen. 😡

Anonymkode: 606dc...9da

Slått deg tanken at de som har fri faktisk nyter fridagen sin, men at deres definisjon av å nyte en dag ikke er det samme som din?

Anonymkode: 9e55c...f04

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...