Gå til innhold

Samboer slår av lyden på meldinger...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rekord i frustrerende tråd, skulle tro TS hadde bedt om en meningsmåling av mobilbruk. 

Jeg støtter de som sier du bør ta en prat med ham, midt på lyse dagen, og ikke etter en krangel eller dårlig stemning. Se an, ikke bare svaret, men måten han svarer på. Blir han defensiv eller sur? Avfeier han deg?

Ut fra hva du har sagt i innleggene dine i tråden er bekymringen din helt legitim. Dette virker ikke som en mann som er til å stole på. Lytt til deg selv, og ta til deg de rådene som stemmer for deg. Jeg er ikke spesielt sjalu selv, og synes ikke at du overreagerer, selv om det virker som om noen her inne jobber hardt for å gi det inntrykket. 

Spørsmålet er jo også hva du gjør om du får mistanken styrket, enten via innrømmelse eller adferd. Hva gjør du da?

Anonymkode: 2e745...7e7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er relevant å påpeke at dette er en helt normal ting å begynne med på et tidspunkt, selv om man ikke har gjort det før. 

Anonymkode: d95ba...19c

Han har en forhistorie med å flørte med andre damer på meldinger, det handler ikke bare om at han har tilfeldig begynt å sette tlf på lydløs. Les hele innlegget før dere kommenterer. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt lyd på telefonen siden 2007.

Anonymkode: fa456...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Takk! 

Den telefonen er med, omtrent overalt. Innimellom når han går på do for å tisse. Snur seg vekk hvis jeg sitter slik at jeg kan se skjermen. 

Det er nettopp det, hvis jeg spør er jeg redd han sletter evt spor. Han har gjort det en gang. Da var jeg et så dårlig menneske at jeg snoket på tlf, den gang jeg kunne koden hans. Så meldinger fra ei dame der som jeg kjente gjorde vondt i magen. Så spurte jeg han etterpå om jeg kunne få se. Jada, sa han. Fikset et stund med mobilen, og da jeg fikk se var de flørtende meldingene borte. Så jeg har ingen god følelse på dette 😔

Anonymkode: d471f...e56

Jeg får vondt av deg :( her er det flere varsellamper som blinker!

du sier du pleide å kunne koden hans, men ikke nå lenger. Det er rødt flagg å bytte kode på mobilen så partneren ikke skal ha tilgang lenger. Jeg sier ikke at det er innafor å snoke på partnerens mobil, men bare det å kunne hverandres koder er en trygghet i seg selv. Det faktum at samboer lar meg vite koden hans, gjør at jeg ikke føler noe behov for å sjekke telefonen hans. I tillegg går han stadig inn på apper og meldinger mens jeg ser på, og jeg har aldri opplevd at han snur mobilen vekk. Synes det er fryktelig rart at din gjør det! Uten en eneste forklaring.. og å nekte for at han smiler når han tydelig gjør det…. Viser at han ble tatt på senga og ikke hadde noen god forklaring. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shorty skrev (6 minutter siden):

Han har en forhistorie med å flørte med andre damer på meldinger, det handler ikke bare om at han har tilfeldig begynt å sette tlf på lydløs. Les hele innlegget før dere kommenterer. 

Ja, og den forhistorien er for så vidt relevant for problemstillingen, men den kom ganske langt uti tråden.

Men her inne er det jo folk som hardnakket påstår at å slå av lyden alene er uhyre mystisk, og et «sikkert» tegn på utroskap, uansett. Dumt hvis gærne folk som leser i tråden klikker på partneren sin fordi partneren ikke orker å ha lyd på mobilen.

Anonymkode: 8be08...c0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 9.07):

Jeg skrev det i første innlegg, at dette er noe han begynte med for ca en mnd siden... og det er kun meldingslyden som er slått av, ikke samtaler. 

Nei, har lyst til å spørre. Men samtidig redd for å virke kontrollerende og nysgjerrig. 

Anonymkode: d471f...e56

Hvis det begynte for en mnd siden er det jo helt innafor å spørre. 

Det var en luring her som prøvde på det samme en gang i tiden. Lo ham ut døren 👋

Anonymkode: 3db1a...045

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, å bestemme seg for å ha mobilen på lydløs er ikke et sikkert tegn på utroskap. Og hvordan i all verden er yrke relevant?

Anonymkode: 8be08...c0e

Fordi leger og lærere logger på topp når det kommer til utroskap 

Anonymkode: 47b62...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi leger og lærere logger på topp når det kommer til utroskap 

Anonymkode: 47b62...fcb

Det kommer helt an på hvilken liste du har sett på.

Utro folk finnes i alle yrker, så jeg ville ikke akkurat basert mistanken min på at «han har mobilen på lydløs og er lærer» i seg selv. (Selv om jeg i hvert fall forstår hvis lærere skrur på lydløs på fritiden, for å slippe å se meldinger om at «Lasse har mistet gymbagen» eller «Jeg vil gjerne diskutere matteprøven til Nina» kl. 21:30.)

Anonymkode: 8be08...c0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jeg vet er å høre på alle plingene fra kjærestens telefon. Jeg trygler om at han skrur av lyden 😅 Har min på lydløs selv

Anonymkode: 8367b...2c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange år siden både jeg og kona gikk over til vibrasjon på klokka istenfor varsel på telefonen. Men det er hel uinteressant i denne tråden. 

TS har observert ulike ting som gjør henne usikker. Endringer i adferd og ting som skurrer. Må være en vanskelig situasjon å være i. Tror mange av oss som har opplevd utroskap kjenner igjen flere av de ting hun beskriver. Men når skal man gjøre noe med det, og hva skal man gjøre? 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var første tegn på i ettertid avdekket utroskap i mitt havarerte forhold!

Først lyd av.

Så;

- tlf lagt med oppsiden ned.

- lading under pute

- forsvant på do etter middag og ble lenge

- snapscoren gikk opp opp opp når han var på do etc. Jepp - jeg begynte å følge med!

Anonymkode: b2cf8...f91

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette var første tegn på i ettertid avdekket utroskap i mitt havarerte forhold!

Først lyd av.

Så;

- tlf lagt med oppsiden ned.

- lading under pute

- forsvant på do etter middag og ble lenge

- snapscoren gikk opp opp opp når han var på do etc. Jepp - jeg begynte å følge med!

Anonymkode: b2cf8...f91

Kan også være tegn på at man er for mye på KG. 

Anonymkode: 79d94...765

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shorty skrev (5 timer siden):

Skjønner godt du syntes det her er vanskelig. Han kommer jo også med manipulerende stikk når du faktisk har funnet ting som ikke er greit. Syntes ikke det høres ut som han behandler deg noe greit egentlig. 
 

Hvis det er sånn at det ikke er muligheter for å sjekke tlf, evnt facebooken hans eller andre ting dom pc, ipad, ville jeg på ett tidspunkt dere er alene, spurt han rett ut om du kan se på mobilen hans. At du har hatt en dårlig følelse lenge, og trenger å få se på tlf hans umiddelbart. Skal han «fikse» noe først sier du at det ikke er vits, da viser han at han ikke er til å stole på når han ikke bare kan gi deg tlf med en gang. 
Vil han ikke gi deg tlf eller må «fikse» noe først har du jo egentlig fått svaret ditt, da er han mest sannsynlig utro, og du må ta stilling til om forholdet er noe å satse videre på. Får du se igjennom send alt du finner til deg selv, slik at du har det. 
 

Du har en god grunn til å ville sjekke tlf hans når du har opplevd et tillitsbrudd. Og angrer han veldig på det som skjedde da og vil ha et godt forhold med deg burde han gladelig la deg gjøre det for å vise at han er til å stole på. Ikke la han manipulere deg og spille på følelsene dine. 

Han har ikke Facebook lenger, han bruker kun mobilen sin til sms, samtale og epost, og apper som YouTube bl.a. Og det får jeg ikke sjekket (dessverre).... 

Angrer og angrer, han mener det ikke var noe galt han da.. Å det har vært flere tillitsbrudd med den dama seinere... 

Anonymkode: d471f...e56

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Rekord i frustrerende tråd, skulle tro TS hadde bedt om en meningsmåling av mobilbruk. 

Jeg støtter de som sier du bør ta en prat med ham, midt på lyse dagen, og ikke etter en krangel eller dårlig stemning. Se an, ikke bare svaret, men måten han svarer på. Blir han defensiv eller sur? Avfeier han deg?

Ut fra hva du har sagt i innleggene dine i tråden er bekymringen din helt legitim. Dette virker ikke som en mann som er til å stole på. Lytt til deg selv, og ta til deg de rådene som stemmer for deg. Jeg er ikke spesielt sjalu selv, og synes ikke at du overreagerer, selv om det virker som om noen her inne jobber hardt for å gi det inntrykket. 

Spørsmålet er jo også hva du gjør om du får mistanken styrket, enten via innrømmelse eller adferd. Hva gjør du da?

Anonymkode: 2e745...7e7

Takk for et fornuftig svar på innlegget mitt. 

Anonymkode: d471f...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 8.25):

Har lagt merke til at samboer slår av lyden på meldinger når han kommer hjem fra jobb. La merke til dette for kanskje en mnd siden. Hender jeg bare kikker på mobilen hans rett før vi legger oss, halv 12 - 12 på kvelden, og da er det ofte det nettopp er kommet inn en melding eller to. Går ikke inn på telefonen hans altså. Kjenner jeg får en uggen følelse i magen , for hvorfor må han slå av lyden på meldinger og hvem sender ofte meldinger så sent på kvelden... Veit jeg må enten spørre han eller bare blåse i det. Men noen tanker? 

Anonymkode: d471f...e56

lyden er forstyrrende , har av  lyden jeg  også.

Men du kan jo snakke med han om det.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulesokker skrev (5 timer siden):

Jeg får vondt av deg :( her er det flere varsellamper som blinker!

du sier du pleide å kunne koden hans, men ikke nå lenger. Det er rødt flagg å bytte kode på mobilen så partneren ikke skal ha tilgang lenger. Jeg sier ikke at det er innafor å snoke på partnerens mobil, men bare det å kunne hverandres koder er en trygghet i seg selv. Det faktum at samboer lar meg vite koden hans, gjør at jeg ikke føler noe behov for å sjekke telefonen hans. I tillegg går han stadig inn på apper og meldinger mens jeg ser på, og jeg har aldri opplevd at han snur mobilen vekk. Synes det er fryktelig rart at din gjør det! Uten en eneste forklaring.. og å nekte for at han smiler når han tydelig gjør det…. Viser at han ble tatt på senga og ikke hadde noen god forklaring. 

Nei han byttet kode da han ble tatt i tillitsbruddet.  Så jeg får en uggen følelse nå. Jeg får følge med litt, så får jeg finne riktig tid og sted å ta det opp ned han på.

Anonymkode: d471f...e56

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei han byttet kode da han ble tatt i tillitsbruddet.  Så jeg får en uggen følelse nå. Jeg får følge med litt, så får jeg finne riktig tid og sted å ta det opp ned han på.

Anonymkode: d471f...e56

Klarer du å se navnet på den som sender i det minste?

"Norsk gallup"? 🤨

Anonymkode: 2c590...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke på lyd på telefonen. Det er slitsomt å være tilgjengelig hele døgnet, det gidder jeg ikke. Det trenger ikke bety at noe er galt.

Men hvis du har en dårlig magefølelse er det nok lurt å prate med han om det.

Jeg vil ikke anbefale å sjekke telefonen hannes, jeg synes ikke man skal gjøre slikt. Hvis man ikke kan stole på det partner forteller burde man ikke være sammen, etter min mening. Men jeg vet folk er ulike her..

Anonymkode: 0081a...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det var da ekstremt mye "jeg gjør det fordi sånn og sånn så da gjør nok han det og" her.

Jeg vil si det er rart om noen som ellers ikke slår av lyden på meldinger, slår den av og får meldinger sent på kvelden. For ja hvem skriver da egentlig? 

Anonymkode: bc42c...480

Det er noe som heter nattmodus/ikke forstyrr. Dette gjør at man ikke får lyd på varslinger på kveldstid. Det er ganske vanlig å ha på, da folk ikke vil bli forstyrret når de skal legge seg.

Det er da heller ikke uvanlig å få meldinger på kvelden. Jeg har for eksempel mange venninner jeg pleier og tekste med om alt og ingenting, og de kan gjerne sende meldinger på kveldstid. 

Anonymkode: 0081a...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/2/2024 at 11:42 PM, AnonymBruker said:

Jepp helt enig med deg, alle kvinnfolk bør sette klare regler for mobilbruk for partner:

  • Avtal minimum ringelyd som han ikke får sette lavere enn.
  • Vise telefonen på forespørsel eller ved mistanke om ulovlig telefonbruk.
  • Telefonen skal ligge på bordet når han er på do, med rette siden opp. 
  • Aldri sette mobilen i stille modus.
  • Avtal hvilke apper han kan bruke.
  • Avtal surfetid og generell maxtid på mobil.
  • Brudd på reglene så blir smarttelefonen inndratt og han må bruke en Doro telefon neste måned.

Anonymkode: 8cacc...7f9

Absolutt ikke det jeg mente 🤗 

Tenker det bør være nok tillit mellom partnere til at man ikke engang trenger å sjekke eller sette slike regler, dette var mer i forhold til denne spesifikke situasjonen for at hun skulle kommunisere med partneren sin. 
Synes ikke det er verdens undergang å kunne få en validering av følelsene sine fra den man er sammen med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...