Gå til innhold

Samboer slår av lyden på meldinger...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei han byttet kode da han ble tatt i tillitsbruddet.  Så jeg får en uggen følelse nå. Jeg får følge med litt, så får jeg finne riktig tid og sted å ta det opp ned han på.

Anonymkode: d471f...e56

1. Han har egentligen ikke gjort noe "galt". 

Da er det eneste han gjør som er galt, det at han har en adferd som får deg å føle deg utrygg. Ta opp hvordan hans adferd får deg å føle deg. "Når du gjør slikt, tenker jeg sånn og føle slikt". Prøv å få han å forstå at du ikke er ute etter å ta han, men du forteller om noe som er vondt for deg. Folk flest liker ikke å føle seg kritisert eller for den delen kontrollert. 

2. Han driver med noe som er på grensen.

Se første punkt, så er det litt vanskelig hvis du ikke helt er sikker på hva han egentligen driver på med. Men du skriver om en konkret annen kvinne. "Når vi to er sammen, så føler jeg meg ekskludert og nedprioritert når ditt fokus er å være sosial med henne på mobilen" "Vi er alle forskjellige, er sikkert andre som bruker ❤️ i meldinger til venner av motsatt kjønn, men jeg føler ikke sånt er greit" 

3. Han er utro

Uansett hva du sier kommer han mest sannsynligvis å lyve, gjerne manipulere deg til å tro at du er urimelig og sykelig sjalu (er kun en liten minoritet av dem (de fleste mennesker) som noen gang er sjalu som er sykelig sjalu) og kontrollerende. "Kan jeg ikke ha et privatliv" "Kan jeg ikke ha jente en er" "Må du vite alt jeg gjør"... Og så kommer han passe på å gjøre det vanskeligere for deg å avsløre utroskapen. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

shorty skrev (15 timer siden):

Han har en forhistorie med å flørte med andre damer på meldinger, det handler ikke bare om at han har tilfeldig begynt å sette tlf på lydløs. Les hele innlegget før dere kommenterer. 

Da får du vell ta det opp med han og ikke på et forum. Hvordan tenker du at vi som bruker kvinneguiden kan hjelpe deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (11 timer siden):

Er mange år siden både jeg og kona gikk over til vibrasjon på klokka istenfor varsel på telefonen. Men det er hel uinteressant i denne tråden. 

TS har observert ulike ting som gjør henne usikker. Endringer i adferd og ting som skurrer. Må være en vanskelig situasjon å være i. Tror mange av oss som har opplevd utroskap kjenner igjen flere av de ting hun beskriver. Men når skal man gjøre noe med det, og hva skal man gjøre? 

I mange tilfeller overanalyserer partneren den andre helt frem til det gir mening for vedkommende. I stedet for å analysere og spekulere på KG  så er min anbefaling å  ta det opp med partneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappy skrev (1 time siden):

Da får du vell ta det opp med han og ikke på et forum. Hvordan tenker du at vi som bruker kvinneguiden kan hjelpe deg ?

Det er helt fritt å velge om man vil svare eller ikke på innlegg her inne. 

Anonymkode: d471f...e56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er helt fritt å velge om man vil svare eller ikke på innlegg her inne. 

Anonymkode: d471f...e56

TS har jo en klar formening om at partneren driver med utroskap. Så da var spørsmålet mitt hvordan vedkommende tenkte at vi skulle hjelpe om h*n ikke kan ta det opp med partneren ?

Endret av Pappy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappy skrev (24 minutter siden):

TS har jo en klar formening om at partneren driver med utroskap. Så da var spørsmålet mitt hvordan vedkommende tenkte at vi skulle hjelpe om h*n ikke kan ta det opp med partneren ?

TS har en klar opplevelse at hun opplever noe som utrygt med sin samboer. Hun har valgt å lufte dette anonymt på landets største nettforum, kanskje fordi at hun tenker at det er folk her som kan bidra med erfaringer og perspektiver som hun ikke har. 

Hvis TS er nok så sikker at han er utro, som jeg ikke opplever at hun er, så hadde mitt råd vært å ikke si noe til samboeren, men bygget opp en sak slik at hun kan starte samtalen med:

"Jeg vet at du er utro, dette på grunn av bevis...., hvis du er åpen og ærlig så er det kanskje mulig at vi kan fortsette sammen videre."

Som er noe helt annet enn at hvis hun kun er litt bekymret for noen svake tegn. Der en god start er å si:

"Når du gjør sånn med mobilen, så tenker jeg slikt, og det gjør meg usikker og redd" 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (5 minutter siden):

TS har en klar opplevelse at hun opplever noe som utrygt med sin samboer. Hun har valgt å lufte dette anonymt på landets største nettforum, kanskje fordi at hun tenker at det er folk her som kan bidra med erfaringer og perspektiver som hun ikke har. 

Hvis TS er nok så sikker at han er utro, som jeg ikke opplever at hun er, så hadde mitt råd vært å ikke si noe til samboeren, men bygget opp en sak slik at hun kan starte samtalen med:

"Jeg vet at du er utro, dette på grunn av bevis...., hvis du er åpen og ærlig så er det kanskje mulig at vi kan fortsette sammen videre."

Som er noe helt annet enn at hvis hun kun er litt bekymret for noen svake tegn. Der en god start er å si:

"Når du gjør sånn med mobilen, så tenker jeg slikt, og det gjør meg usikker og redd" 

Om TS velger å følge ditt råd og det viser seg at personen faktisk ikke er utro og at dette er en misforståelse så er det med på å skape en større krangel enn om man snakker sammen.

Mangel på kommunikasjon er i mange tilfeller det som ødelegger et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla82 skrev (På 3.5.2024 den 10.11):

Tråder som dette sklir helt ut når ikke all relevant informasjon kommer frem i trådstart. At mannen din har vært utro/hatt samtaler med en dame gående på telefonen tidligere er ekstremt relevant informasjon her. Men når det kommer ut i tråden så blir det masse støy fra folk som ikke har lest alt og bare er litt for ivrig på å svare på det første du skrev. 
 

 

Utfordringen med å delta i diskusjoner på KG er som du sier, all informasjon blir ikke delt i første innlegg, men små drypp utover mange sider. Jeg har tenkt lenge om en mulig forklaring på at de trådstarterene dette gjelder gjør det for å tilpasse historien slik at de skal få de svarene de ønsker og få mest mulig "sympati".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappy skrev (31 minutter siden):

Om TS velger å følge ditt råd og det viser seg at personen faktisk ikke er utro og at dette er en misforståelse så er det med på å skape en større krangel enn om man snakker sammen.

Mangel på kommunikasjon er i mange tilfeller det som ødelegger et forhold.

Hvis din partner er utro, så er en krangel ikke noe stort problem. 

Nei, god kommunikasjon er alltid fraværende ved utroskap. 

Jeg er litt enkel:

- Hvis det er en misforståelse som er så stor og alvorlig at den truer forholdet, så vil partneren prøve å hjelpe til å fjerne misforståelsen. Ikke skrike og hyle og lage støy, som kun vil gjøre saken mer ille. 

Derfor vil jeg helt klart anbefale at man ved stor nok misstanke om utroskap gjør som jeg skriver. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Han har ikke Facebook lenger, han bruker kun mobilen sin til sms, samtale og epost, og apper som YouTube bl.a. Og det får jeg ikke sjekket (dessverre).... 

Angrer og angrer, han mener det ikke var noe galt han da.. Å det har vært flere tillitsbrudd med den dama seinere... 

Anonymkode: d471f...e56

Det at han selv mener det ikke var galt og ikke angrer betyr jo at han ikke har noen grunn (i følge han) til å unngå at det skjer igjen. I tillegg til det faktum at han byttet kode som svar på tillitsbruddet HAN begikk. Tyder på at han ikke hadde noen planer om å slutte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg delte dessverre ikke alt i første innlegg. Det var dumt av meg. Jeg tilpasser ikke historien. Den er som den er. Jeg er ikke ute etter fasitsvar, men kanskje bare litt råd og tanker. Tidligere i dag så hadde han fått sms av sin mor. Og sa "å, jeg har fått melding av moren min, så rart jeg ikke har hørt det". Altså, hadde ikke ungene vært til stedet så hadde jeg sagt noe. Nei, selvfølgelig har han ikke hørt det når meldingslyden er slått av... 

Anonymkode: d471f...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste varslingen jeg har er vekking. Jeg ser på telefonen når jeg trenger eller ønsker det.
Plingfest er rett og slett ikke min greie.

Jeg smiler også ofte når jeg leser eller skriver meldinger: Jeg kjenner masse bra folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei jeg delte dessverre ikke alt i første innlegg. Det var dumt av meg. Jeg tilpasser ikke historien. Den er som den er. Jeg er ikke ute etter fasitsvar, men kanskje bare litt råd og tanker. Tidligere i dag så hadde han fått sms av sin mor. Og sa "å, jeg har fått melding av moren min, så rart jeg ikke har hørt det". Altså, hadde ikke ungene vært til stedet så hadde jeg sagt noe. Nei, selvfølgelig har han ikke hørt det når meldingslyden er slått av... 

Anonymkode: d471f...e56

Jeg har vært i en forhold med en som også flørtet med andre, tilliten ble brutt og jeg følte en lettelse når forholdet tok slutt. 
At du opplever en endring gjør deg utrygg. Har du spurt han hvorfor han har begynt å ta lyden av? (Har ikke lest hele tråden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nei han byttet kode da han ble tatt i tillitsbruddet.  Så jeg får en uggen følelse nå. Jeg får følge med litt, så får jeg finne riktig tid og sted å ta det opp ned han på.

Anonymkode: d471f...e56

Seriøst, hvorfor i alle dager ga du han en ny sjanse når han er så tulling?

Anonymkode: ee7a0...0c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 9.07):

Jeg skrev det i første innlegg, at dette er noe han begynte med for ca en mnd siden... og det er kun meldingslyden som er slått av, ikke samtaler. 

Nei, har lyst til å spørre. Men samtidig redd for å virke kontrollerende og nysgjerrig. 

Anonymkode: d471f...e56

Men hva er problemet med å «virke kontrollerende og nysgjerrig», når det faktisk er et faktum at du er? Det er jo en helt ærlig sak det? Det er jo ikke unormalt å være nysgjerrig på hva mannen du elsker interesserer seg for, vil jeg tenke. Uten at «kontrollerende» er det første som ramler ned hos meg. Selvfølgelig, på den andre siden, du innrømmer jo at du gløtter på mobilen hans innemellom, og krisemaksimerer når du ikke får sjekket ut hvem, hva og hvor, så det er jo tilfelle at noe «kontroll» behov ligger det der. Spør deg seg selv om hvorfor du føler det kontrollbehovet. Er det noe annet du stusser over? Og hvis ikke, hvorfor antar du det verste? Finnes det en historikk her?

Du kan jo kommentere endringen du observerer. Diverse «Jeg ser at du har begynt å skru av mld.lydene dine om kvelden. Synes du lyden er forstyrrende sånn på kvelden, og vil du at jeg skal skru av mine også?» Det er jo et helt fair spm.? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally82 skrev (6 minutter siden):

Men hva er problemet med å «virke kontrollerende og nysgjerrig», når det faktisk er et faktum at du er? Det er jo en helt ærlig sak det? Det er jo ikke unormalt å være nysgjerrig på hva mannen du elsker interesserer seg for, vil jeg tenke. Uten at «kontrollerende» er det første som ramler ned hos meg. Selvfølgelig, på den andre siden, du innrømmer jo at du gløtter på mobilen hans innemellom, og krisemaksimerer når du ikke får sjekket ut hvem, hva og hvor, så det er jo tilfelle at noe «kontroll» behov ligger det der. Spør deg seg selv om hvorfor du føler det kontrollbehovet. Er det noe annet du stusser over? Og hvis ikke, hvorfor antar du det verste? Finnes det en historikk her?

Du kan jo kommentere endringen du observerer. Diverse «Jeg ser at du har begynt å skru av mld.lydene dine om kvelden. Synes du lyden er forstyrrende sånn på kvelden, og vil du at jeg skal skru av mine også?» Det er jo et helt fair spm.? 

 

Det er lurt å lese hele tråden før man svarer.

Anonymkode: ee7a0...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Seriøst, hvorfor i alle dager ga du han en ny sjanse når han er så tulling?

Anonymkode: ee7a0...0c6

Godt spørsmål. Antageligvis fordi vi er en familie, drømmen om at han skal jeg bli gammel med. Barna. Han er / var min trygghet i livet. Jeg elsker han.

Sally82 skrev (3 timer siden):

Men hva er problemet med å «virke kontrollerende og nysgjerrig», når det faktisk er et faktum at du er? Det er jo en helt ærlig sak det? Det er jo ikke unormalt å være nysgjerrig på hva mannen du elsker interesserer seg for, vil jeg tenke. Uten at «kontrollerende» er det første som ramler ned hos meg. Selvfølgelig, på den andre siden, du innrømmer jo at du gløtter på mobilen hans innemellom, og krisemaksimerer når du ikke får sjekket ut hvem, hva og hvor, så det er jo tilfelle at noe «kontroll» behov ligger det der. Spør deg seg selv om hvorfor du føler det kontrollbehovet. Er det noe annet du stusser over? Og hvis ikke, hvorfor antar du det verste? Finnes det en historikk her?

Du kan jo kommentere endringen du observerer. Diverse «Jeg ser at du har begynt å skru av mld.lydene dine om kvelden. Synes du lyden er forstyrrende sånn på kvelden, og vil du at jeg skal skru av mine også?» Det er jo et helt fair spm.? 

 

Jeg føler nok det behovet fordi han har sviktet meg før. Som jeg skrev tidligere hadde han kontakt med ei anna over en lang periode. Som jeg tenker han hadde følelser for. Derfor antar jeg nok det verste, når jeg vet han har gjort det før. Kall det gjerne kontrollerende, men det handler nok om redselen for å bli lurt - igjen. 

Anonymkode: d471f...e56

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne tråden med usikker dame med dårlig selvbilde som har angst for en lydløs mobil faktisk rukket å bli 10 sider lang? Virkelig alarmerende

Anonymkode: d16fa...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har denne tråden med usikker dame med dårlig selvbilde som har angst for en lydløs mobil faktisk rukket å bli 10 sider lang? Virkelig alarmerende

Anonymkode: d16fa...6ca

Når 8 av sidene er innlegg om alle de som aldri har lyd på mobilen, som ikke har noe med HI å gjøre, så blir det slik dessverre.

Hilsen ts som absolutt ikke har dårlig selvbilde og absolutt ikke angst. Men ja, litt usikker eller utrygg. Blir slik når man har blitt sviktet en gang eller to før. Men ha en fin natt 😘

Anonymkode: d471f...e56

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS! Jeg har lest gjennom alt, og her er det skikkelig mange røde varsellamper! Du har tatt han i å flørte med en annen dame på meldinger tidligere, og da han skulle vise deg telefonen hadde han slettet de!? Og de hadde «møttes for kaffe»? Bare dét er grunn nok til at du bør ha fri tilgang på mobilen hans. 

Her må du gå smart til verks, du MÅ finne ut av koden hans og sjekke mobilen. Du har allerede opplevd tillitsbrudd på den fronten med han, så da kan du ikke bare «spørre» han rett ut når du vet han vil servere deg løgner. Jeg er i mot snoking, men her snakker vi om noen som er tatt på fersken tidligere… da er det andre regler som gjelder.

FØLG magefølelsen - den stemmer som regel! Du MÅ klare å sjekke mobilkoden på et vis… eller få han til å dele koden. Det er eneste måten du vil få et ærlig svar.

Ikke la han bli mistenksom på at du «vet noe». Da sletter han flørtemeldingene (slik som sist). 

Og helt ærlig, det at HAN byttet kode på mobilen etter å ha blitt tatt i flørting med noen over flere mnd tidligere er utrolig dårlig gjort. Etter noe sånt så hadde jeg krevd full tilgang når som helst.


Jeg skjønner at du ga han nye sjanser for å redde familien, men jeg synes det virker veldig spesielt at han til og med lyver til deg når du spør hva han smiler for. Han er tydeligvis ikke ute etter å trygge deg. Han skjuler noe….

Anonymkode: fb9c5...00f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...