Gå til innhold

Samboer slår av lyden på meldinger...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ønsker eu at vi skal skrive her ts:

Han er en drittsekk av en løyner som har ei på si, dump han!

Eller at vi er mange som ofte har mobilen på lydløst hele tiden, og mange som ofte skrur av varslinger pga. jobb.

Enten snakk med han, eller la det gå. Ingen her på KG kan faktisk gi deg svar på noe som helst.

Anonymkode: 97cd6...3c8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det er endring i adferden så skjønner jeg godt du reagerer. Er jo bare å spørre, så ser du jo også reaksjonen. 

Her hjemme har vi begge på lydløs, han har på vibrering, og det er irriterende at det vib i hytt og pine. Men han skjuler den ikke, men hadde det blitt endringer så ville jeg også stusset på det. Følg magefølelsen. Ofte stemmer den. 

Anonymkode: 800fc...616

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare snakke med han hvis det er en plutselig endring i hans adferd, det er bare du som kjenner din samboer best. 

Når det gjelder lyd og varsler på telefonen, så er det nok ikke så uvanlig å skru det av. Min telefon har vært lydløs i mange år, telefonlyder er plagsomt og forstyrrende. For et par års tid siden, begynte jeg også å sette telefonen min på ikke-forstyrr hver kveld, rundt ni. Orker ikke alle varslinger og meldinger som kommer i løpet av kvelden. Får ofte snap, meldinger og instavarsler sent på kveld og natten, fordi jeg har venner som jobber natt og trenger å få tiden til å gå, som kjeder seg på kveldstid eller de har behov for å få utløp for et eller annet. Ofte sitter jeg også og smiler eller ler for meg selv, fordi det er morsomme reels som blir sendt eller lignende. 
 

Anonymkode: a407a...0f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StudentAndy skrev (7 timer siden):

nå har jeg stort sett alltid lyden av på mobilen av ren vane. den rister så jeg kjenner i lommen når jeg får notifikasjoner/ringes. men jeg skrur nesten alltid av nett/5g når jeg skal legge meg fordi jeg HATER at mobilen rister og lager lyd på nattbordet. det kan jo være han bare ikke ønsker notifkasjoner når han skal legge seg. forøvrig synes jeg også det er vanskeligere å ikke skjekke mobilen når jeg VET jeg har fått snap el. selv om det bare er tørrsnapper. 

er 24 om det har noe med saken å gjøre

Dette er ikke når han skal legge seg. Skulle ønske man leste innlegget skikkelig før man svarer... 

Anonymkode: d471f...e56

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har også telefonen min på lydløs. Ingen flørte-meldinger der, til tross for at jeg til og med er singel. Vennene mine har også telefonene sine på lydløs, uavhengig av sivil status. Når jeg tenker mer om, er det kun folk jeg kjenner som er 50+ som ikke har telefonen på lydløs. 

Anonymkode: 07f1d...998

Jeg bryr meg ....... om at folk aldri har på lyd. At det finnes så mange rare mennesker trodde jeg faktisk ikke. Jeg kjenner INGEN, INGEN som har sin private mobil på lydløs. Vi er ikke over hverken 50, 60 eller 70 år. Eneste gangene jeg har på lydløs er på foreldremøter o.l

Anonymkode: d471f...e56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva ønsker eu at vi skal skrive her ts:

Han er en drittsekk av en løyner som har ei på si, dump han!

Eller at vi er mange som ofte har mobilen på lydløst hele tiden, og mange som ofte skrur av varslinger pga. jobb.

Enten snakk med han, eller la det gå. Ingen her på KG kan faktisk gi deg svar på noe som helst.

Anonymkode: 97cd6...3c8

Men saken her er at han ALDRI før har hatt på lydløs, så merkelig er hverken han eller jeg. Han slår av lyden for meldinger når han kommer hjem. Det blir helt uinteressant for meg å lese om alle disse merkelige menneskene som har mobil, men som ikke vil at noen skal få tak i de.

Hadde min mann alltid hatt telefonen på lydløs hadde jeg selvfølgelig ikke reagert! 

Anonymkode: d471f...e56

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvem har har sagt noe om å skru av lyden på telefonen når man skal sove her i diskusjonen? Jeg som er ts har aldri sagt noe om det. 

Anonymkode: d471f...e56

Nei, du sier han skrur av varsler for barn, gamle foreldre, naboer, kolleger, slekt, og hele pakka... Han slår av for alle, uansett...

Hvis han nå hadde hatt en dame på si, ville det ikke vært mer fornuftig slå av varsler kun på henne da? Eller kun på app de kommuniserer på?

Anonymkode: ba881...7b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hadde satt pris på at diskusjonen om å aldri ha lyd på mobilen fikk sin egen tråd, så kan dere diskutere det der. Det var ikke det HI mitt handlet om. 

Anonymkode: d471f...e56

Tråder som dette sklir helt ut når ikke all relevant informasjon kommer frem i trådstart. At mannen din har vært utro/hatt samtaler med en dame gående på telefonen tidligere er ekstremt relevant informasjon her. Men når det kommer ut i tråden så blir det masse støy fra folk som ikke har lest alt og bare er litt for ivrig på å svare på det første du skrev. 
 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men saken her er at han ALDRI før har hatt på lydløs, så merkelig er hverken han eller jeg. Han slår av lyden for meldinger når han kommer hjem. Det blir helt uinteressant for meg å lese om alle disse merkelige menneskene som har mobil, men som ikke vil at noen skal få tak i de.

Hadde min mann alltid hatt telefonen på lydløs hadde jeg selvfølgelig ikke reagert! 

Anonymkode: d471f...e56

Som jeg skrev, ingen her kan si noe om hvorfor han har begynt med dette. Enten snakk med han, eller la det gå. Nytter ikke å sitte å spekulere i om han er utro ol.

Anonymkode: 97cd6...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men saken her er at han ALDRI før har hatt på lydløs, så merkelig er hverken han eller jeg. Han slår av lyden for meldinger når han kommer hjem. Det blir helt uinteressant for meg å lese om alle disse merkelige menneskene som har mobil, men som ikke vil at noen skal få tak i de.

Hadde min mann alltid hatt telefonen på lydløs hadde jeg selvfølgelig ikke reagert! 

Anonymkode: d471f...e56

Dårlig vibes der! 
Du kan spørre, og han kan lyve. Det er ikke så lett å finne ut av dessverre, men magefølelsen er stort sett alltid korrekt .

Anonymkode: 6260a...87d

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han holder ting skjult for deg, han har tidligere trådd over grensen og du er nå veldig usikker. Er dette et forhold du ønsker å bli værende i? Uansett om han driver på med noen snusk igjen eller ikke?

Anonymkode: ed54b...b15

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men saken her er at han ALDRI før har hatt på lydløs, så merkelig er hverken han eller jeg. Han slår av lyden for meldinger når han kommer hjem. Det blir helt uinteressant for meg å lese om alle disse merkelige menneskene som har mobil, men som ikke vil at noen skal få tak i de.

Hadde min mann alltid hatt telefonen på lydløs hadde jeg selvfølgelig ikke reagert! 

Anonymkode: d471f...e56

Haha hva er greia med at folk er så bitre på kvinneguiden? Folk svarer på nøyaktig det du spør om: om informasjonen du oppgir i første post er grunnlag for å mistenke utroskap, med mest fokus på mobilvaner. Du sa ingenting i første innlegg om at dette er et nytt fenomen, eller at han tidligere har hatt noen på si. (Har ikke sett den informasjonen selv, men ser flere nevner det). Den informasjonen hadde jo gjort dette til en helt annen tråd 😅 Tror ikke folk får mer lyst til å hjelpe deg av de sure svara du kommer med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 8.25):

Har lagt merke til at samboer slår av lyden på meldinger når han kommer hjem fra jobb. La merke til dette for kanskje en mnd siden. Hender jeg bare kikker på mobilen hans rett før vi legger oss, halv 12 - 12 på kvelden, og da er det ofte det nettopp er kommet inn en melding eller to. Går ikke inn på telefonen hans altså. Kjenner jeg får en uggen følelse i magen , for hvorfor må han slå av lyden på meldinger og hvem sender ofte meldinger så sent på kvelden... Veit jeg må enten spørre han eller bare blåse i det. Men noen tanker? 

Anonymkode: d471f...e56

 

gulesokker skrev (18 minutter siden):

Haha hva er greia med at folk er så bitre på kvinneguiden? Folk svarer på nøyaktig det du spør om: om informasjonen du oppgir i første post er grunnlag for å mistenke utroskap, med mest fokus på mobilvaner. Du sa ingenting i første innlegg om at dette er et nytt fenomen, eller at han tidligere har hatt noen på si. (Har ikke sett den informasjonen selv, men ser flere nevner det). Den informasjonen hadde jo gjort dette til en helt annen tråd 😅 Tror ikke folk får mer lyst til å hjelpe deg av de sure svara du kommer med. 

I HI skriver jeg at dette er et "nytt fenomen". De fleste svarene går på "trodde ingen under 65 har på lyd", "har ikke hatt på lyd på 25 år". Jeg "må" da sitte å lese 100 innlegg om dette, som er null interessant.  Å som jeg skrev tidligere, for meg er det helt merkelig at folk ikke har på lyd. For meg blir det litt sånn "jeg er så populær, telefonen piper hele tiden, orker ikke. Folk får bare ringe og sende sms, jeg får se når jeg får tid til / gidd å svare". Å det er helt uinteressant når jeg skriver i HI at dette begynte mannen min med for ca en mnd siden, og det er kun mld han har satt på lydløs - når han kommer fra jobb. 

Ja, jeg beklager burde nok ha nevn i HI at han har hatt kontakt med ei for noen år siden. HI er et innlegg jeg skrev for å lufte tankene mine, da jeg ikke har så mange venninner å prate med. Jeg vet at ingen vet fasiten. 

Anonymkode: d471f...e56

  • Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

 

I HI skriver jeg at dette er et "nytt fenomen". De fleste svarene går på "trodde ingen under 65 har på lyd", "har ikke hatt på lyd på 25 år". Jeg "må" da sitte å lese 100 innlegg om dette, som er null interessant.  Å som jeg skrev tidligere, for meg er det helt merkelig at folk ikke har på lyd. For meg blir det litt sånn "jeg er så populær, telefonen piper hele tiden, orker ikke. Folk får bare ringe og sende sms, jeg får se når jeg får tid til / gidd å svare". Å det er helt uinteressant når jeg skriver i HI at dette begynte mannen min med for ca en mnd siden, og det er kun mld han har satt på lydløs - når han kommer fra jobb. 

Ja, jeg beklager burde nok ha nevn i HI at han har hatt kontakt med ei for noen år siden. HI er et innlegg jeg skrev for å lufte tankene mine, da jeg ikke har så mange venninner å prate med. Jeg vet at ingen vet fasiten. 

Anonymkode: d471f...e56

Jeg tolka det som at du bare merka det for en måned siden, altså at det var da du ble bevisst på det. Men at det kunne hende han hadde gjort det lenger. Det hender jo at plutselige usikkerheter oppstår, av ulike grunner. Har selv opplevd å plutselig bli bevisst på noe samboer gjør fordi det skjedde noe som fikk meg til å tenke ekstra på det, og så husker jeg ikke om det er nytt eller ikke, fordi jeg ikke har brydd meg tidligere. Nok om det. 
 

skjønner at det er frustrerende når det er alt folk har fokus på, men tror de bare prøver å få frem at det er «normalt», noe det er. Har selv mobilen på lydløs, ikke fordi jeg er så «populær» men fordi de menneskene jeg prater med har en tendens til å sende flere meldinger på rad. Tror det gjelder flere. og det er helt fair å vente til man orker/gidder å svare 😅 sjelden noe haster, og det er ingen som har KRAV på andre sin tid. Med mindre det er barna dine, da blir det noe annet. Men om det ikke er normalt for akkurat din samboer å ha på lydløs, så er det jo kanskje noe som skurrer. 
 

Setter pris på siste delen der :) skjønner at det er fort gjort å glemme litt når frustrasjonen er på topp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 8.25):

Har lagt merke til at samboer slår av lyden på meldinger når han kommer hjem fra jobb. La merke til dette for kanskje en mnd siden. Hender jeg bare kikker på mobilen hans rett før vi legger oss, halv 12 - 12 på kvelden, og da er det ofte det nettopp er kommet inn en melding eller to. Går ikke inn på telefonen hans altså. Kjenner jeg får en uggen følelse i magen , for hvorfor må han slå av lyden på meldinger og hvem sender ofte meldinger så sent på kvelden... Veit jeg må enten spørre han eller bare blåse i det. Men noen tanker? 

Anonymkode: d471f...e56

Herregud, du er jo helt paranoid. Din første tanke er at han da er utro? De fleste jeg vet om har slått av lyd på meldinger/snap/messenger på tlf. På jobben er det jo mulig han får Mail og tlf i jobbsammenheng som han må svare på der og da, og derfor har på varsler der. På fritida blir blir det jo mer meldinger og snap, så det hadde nok blitt veldig slitsomt om han skulle hatt på lyden på tlf sin hjemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår alltid av lyden på telefonen når jeg kommer hjem fra jobb. Skrur på igjen klokken seks morgenen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke hvorfor dere fortsetter med svar om at dere aldri har på lyd, det er jo fullstendig irrelevant. Saken er at TS sin mann har begynt med dette nå!

Jeg skjønner at oppførsel som endres "over natten" gir deg dårlig magefølelse når mannen tidligere har vært i kontakt med andre damer, men det eneste du kan gjøre er å enten stole på mannen din eller ta en prat med han.

Ikke ta en prat når han sitter å fniser med mobilen, men ta en prat over en kaffekopp på dagtid. Fortell om tidligere erfaring og dårlig magefølelse, det eneste han da burde gjøre er å forholde seg rolig og gi en god forklaring. Om han hisser seg opp eller bortforklarer med tåpelige unnskyldninger, så har du svaret der. Da er bare spørsmålet om du vil fortsette forholdet eller ikke. 

Anonymkode: 9e638...292

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også tilføye at jeg har på lydløs mye av respekt for andre også. Synes selv det er fryktelig irriterende når andre sin mobil ligger og plinger/vibrerer i ett sett mens vi prater sammen. Eller gjør noe som helst sammen 😅 jeg er den som minner samboeren på å skru på lydløs om han ikke har det, fordi jeg synes det er slitsomt. Det samme gjelder min egen, hater lyden av meldinger/snaps osv. haha. Jeg sjekker mobilen såpass ofte uansett at jeg får det med meg. Det kan jo hende han bare innså hvor irriterende det er, eller tenkte at du syntes det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (21 minutter siden):

Herregud, du er jo helt paranoid. Din første tanke er at han da er utro? De fleste jeg vet om har slått av lyd på meldinger/snap/messenger på tlf. På jobben er det jo mulig han får Mail og tlf i jobbsammenheng som han må svare på der og da, og derfor har på varsler der. På fritida blir blir det jo mer meldinger og snap, så det hadde nok blitt veldig slitsomt om han skulle hatt på lyden på tlf sin hjemme. 

Han har egen jobbtelefon som som regel er slått på lydløs når han kommer fra jobb, som han sjekker innimellom for å se om det er noe viktig.  Han har hverken snap eller messenger. 

Anonymkode: d471f...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulesokker skrev (13 minutter siden):

Vil også tilføye at jeg har på lydløs mye av respekt for andre også. Synes selv det er fryktelig irriterende når andre sin mobil ligger og plinger/vibrerer i ett sett mens vi prater sammen. Eller gjør noe som helst sammen 😅 jeg er den som minner samboeren på å skru på lydløs om han ikke har det, fordi jeg synes det er slitsomt. Det samme gjelder min egen, hater lyden av meldinger/snaps osv. haha. Jeg sjekker mobilen såpass ofte uansett at jeg får det med meg. Det kan jo hende han bare innså hvor irriterende det er, eller tenkte at du syntes det?

Skjønner tanken din. Men de få sms'ene han har pleid å få i løpet av en dag har aldri plaget meg. Jeg har aldri på lydløs, og det piper nok mer i min. Men han har aldri ytret noe om at det er plagsomt. Vi pleier som sagt begge å ha lyd på, da det er mest naturlig for oss. 

Anonymkode: d471f...e56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...