AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #41 Skrevet 11. august 2024 Det stemmer ikke at barnevernstjenesten tar barn uten grunn eller nesten uten. Husk at saker om omsorgsovertakelse behandles i barnevernsnemnda, det er de som avgjør om barna skal flyttes eller ikke. Deretter kan man be om at nemndas vedtak overprøves av tingretten. Her gjennomgås det juridiske på ny. I begge instansene er det en fagkyndig, oftest en psykolog, som bidrar i vurderingene. Et alminnelig medlem bidrar på samme måte. Noen saker ankes og behandles både av lagmannsrett og høyesterett, og i siste instans menneskerettighetsdomstolen. Barnevernstjenesten kan altså ikke bare fjerne barn uten grunn. Det ville blitt stoppet under rettslige behandlinger. Det stemmer heller ikke at foreldre som har begått grove lovbrudd mot egne barn ikke vil fremstille årsaken til tvangsflyttingen av barna som bagatellmessig. Flere saker jeg kjenner inngående, der foreldre har misbrukt barna seksuelt eller utøvd betydelig vold mot dem, fremstilles som at barna ble tatt grunnet for tykke brødskiver eller annet bagatellmessig vrøvl. Bare tull. Og veldig provoserende for oss som kjenner sakene. Barna reagerer også voldsomt på det der de er store nok. Anonymkode: e5d3e...bdd 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #42 Skrevet 11. august 2024 Min søster ble fratatt barna uten de prøvde hjelpetiltak først. Det ble tatt opp i tingretten og hun vant. De traumatiserte barna ved å flytte de 3 ganger på 3 måneder mellom ulike beredskapshjem. Så ja det skjer. Hvorfor tror dere norsk barnevern har tapt så mange saker i europeiske menneskerettighetsdomstolen??? Vær kritisk. Anonymkode: bb264...69e 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #43 Skrevet 11. august 2024 Just now, AnonymBruker said: Min søster ble fratatt barna uten de prøvde hjelpetiltak først. Det ble tatt opp i tingretten og hun vant. De traumatiserte barna ved å flytte de 3 ganger på 3 måneder mellom ulike beredskapshjem. Så ja det skjer. Hvorfor tror dere norsk barnevern har tapt så mange saker i europeiske menneskerettighetsdomstolen??? Vær kritisk. Anonymkode: bb264...69e Og dette var pågrunn av mangel på kapasitet at de ikke klarte å følge opp saken nøyere Anonymkode: bb264...69e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #44 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min søster ble fratatt barna uten de prøvde hjelpetiltak først. Det ble tatt opp i tingretten og hun vant. De traumatiserte barna ved å flytte de 3 ganger på 3 måneder mellom ulike beredskapshjem. Så ja det skjer. Anonymkode: bb264...69e Det er vanskelige vurderinger, særlig der det er påstander om vold og seksuelle grenseoverskridelser. Noen ganger skjer det du beskriver, dessverre. Men da er det alvorlige bekymringer, ikke bagatellmessige, selv om man i ettertid finner at de ikke var riktige. Det er veldig ille når dette skjer. Det kan traumatisere både barna og foreldrene. Dessverre er det vanskelig å unngå noen ganger. Anonymkode: e5d3e...bdd 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #45 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, skrev feil brukernavn. tjiktok666 Anonymkode: 646de...766 Huff stakkars barn. Anonymkode: 44ba4...14f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #46 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 11.08): Barnevernet gjør feil, det er mennesker som jobber der og ikke roboter. Men stort sett, tør å påstå at så ofte som 9/10 ganger, vil barnevernet ha meget gode grunner til å fjerne barn fra hjemmene sine. De videoene man ser er filmet av en mor/far i dyp fortvilelse/sorg/sjokk og sinne, eller av en annen nær pårørende, og de vil selvfølgelig rosemale egen situasjon. De vil jo ikke sette seg selv i dårlig lys, og barnevernet har taushetsplikt. De har ikke lov å uttale seg, selv ikke når foreldre fritar dem fra taushetsplikten. De taler barnets sak, og ikke foreldrene. Barn blir ikke fjernet fra hjemmene sine pga småting og bagateller. Anonymkode: 8b6fb...723 De har lov, men velger ofte å ikke gjøre det av hensyn til barna. Det er jo ikke til barnas beste å få brettet ut livet sitt med alle utfordringene de har vært gjennom med foreldre og barnevern. AnonymBruker skrev (11 timer siden): En må passe seg for barnevernet. Barnevernet er en reell trussel mot familier i Norge. Feil på feil blir gjort. Anonymkode: bce6a...6aa Nei. Folk burde heller passe seg for alle de med baktanker som sprer løgn og hat om barnevernet. Vi har et skrekkeksempel her i hjemkommunen der en fyr har bombardert kommentarfeltene til både lokalavisa og kommunen på Facebook med helt ville påstander. Han er heller ikke fremmed for å henge ut politikere og barnevernsansatte med fullt navn og drøye påstander om dem. I de fleste tilfeller har han kommentert under saker som ikke har noe som helst med barnevernet å gjøre, så det er jo tydelig at han har en agenda. F.eks. kan det være en sak om noe positivt som har skjedd i kommunen, enten på kommunens side eller i lokalavisa, og da kommer denne fyren (som selvsagt har falsk konto) og slenger om seg med påstander og beskyldninger mot barnevernet i kommentarfeltet. Det er nesten komisk å se på, men aller mest skremmende. Han støttes av ei dame som mer enn gjerne forteller offentlig om barnebarnets opplevelser med seksuelle overgrep. Det er en forholdsvis liten kommune der det er lett å finne ut hvem barnebarnet er, så det er sikkert gøy for barnebarnet at hele kommunen vet at h*n har blitt seksuelt misbrukt. Jeg har ei venninne som har hatt hjelp fra barnevernet, og det var aldri snakk om å ta fra henne barna. Hun mishandlet ikke barna, men det var snakk om nedsatt omsorgsevne da hun på grunn av egen psykisk tilstand slet med alt fra renhold til kosthold og oppdragelse. Barnevernet gikk inn og hjalp henne, men ungene ble aldri tatt fra henne, og da hun forbedret seg så trakk barnevernet seg tilbake igjen. At barnevernet er helt ville og stjeler folks unger er skremselspropaganda. Selv om det finnes dårlige ansatte der også, så gjør barnevernet jevnt over en god jobb, selv med manglende ressurser. Anonymkode: 05568...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #47 Skrevet 11. august 2024 23 minutter siden, AnonymBruker said: Min søster ble fratatt barna uten de prøvde hjelpetiltak først. Det ble tatt opp i tingretten og hun vant. De traumatiserte barna ved å flytte de 3 ganger på 3 måneder mellom ulike beredskapshjem. Så ja det skjer. Hvorfor tror dere norsk barnevern har tapt så mange saker i europeiske menneskerettighetsdomstolen??? Vær kritisk. Anonymkode: bb264...69e Barnevernet gjør også feil. De er ikke perfekt. De gjør sikkert 90% av tiden god jobb men de feiler på mange områder mange ganger. Dere som sier at de er "perfekte" bør tenke dere om. Anonymkode: bb264...69e 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #48 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min søster ble fratatt barna uten de prøvde hjelpetiltak først. Det ble tatt opp i tingretten og hun vant. De traumatiserte barna ved å flytte de 3 ganger på 3 måneder mellom ulike beredskapshjem. Så ja det skjer. Hvorfor tror dere norsk barnevern har tapt så mange saker i europeiske menneskerettighetsdomstolen??? Vær kritisk. Anonymkode: bb264...69e Du vet at det ikke er omsorgsovertakelse Norge er dømt for sant? EMD konkluderte med at alle vedtakene om omsorgsovertakelse var riktige. Norge er dømt for å gi foreldrene for lite samvær med barna. EMD har et foreldrefokus og barnevernet mer et fokus på barnet. Mange barn ønsker ikke samvær, men blir nå tvunget til dette pga frykten for nye dommer i EMD. Anonymkode: 646de...766 2 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #49 Skrevet 11. august 2024 49 minutter siden, AnonymBruker said: Du vet at det ikke er omsorgsovertakelse Norge er dømt for sant? EMD konkluderte med at alle vedtakene om omsorgsovertakelse var riktige. Norge er dømt for å gi foreldrene for lite samvær med barna. EMD har et foreldrefokus og barnevernet mer et fokus på barnet. Mange barn ønsker ikke samvær, men blir nå tvunget til dette pga frykten for nye dommer i EMD. Anonymkode: 646de...766 Har du fakta? Anonymkode: bb264...69e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #50 Skrevet 11. august 2024 Du har helt rett ts. Kjenner selv et par som mistet sine barn nå nylig pga hjemmeskole. Disse foreldrene er virkelig ressurssterke og oppegående mennesker- og viktigst av alt- veldig gode foreldre. Men de har et litt annet syn på verden enn de fleste andre, og dermed var heksejakten i gang. Helt tragisk at 2 små barn blir tatt av foreldrene fordi barnevernet ikke er enig i deres måte å se verden på!!! Barna er allerede dypt traumatisert pga dette 😢 Anonymkode: 41ff4...217 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #51 Skrevet 11. august 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du har helt rett ts. Kjenner selv et par som mistet sine barn nå nylig pga hjemmeskole. Disse foreldrene er virkelig ressurssterke og oppegående mennesker- og viktigst av alt- veldig gode foreldre. Men de har et litt annet syn på verden enn de fleste andre, og dermed var heksejakten i gang. Helt tragisk at 2 små barn blir tatt av foreldrene fordi barnevernet ikke er enig i deres måte å se verden på!!! Barna er allerede dypt traumatisert pga dette 😢 Anonymkode: 41ff4...217 Ja jeg synes bare at det blir for naivt å ikke være litt kritisk. Alle snakker så fint om barnevernet men i noen få tilfeller gjør de faktisk feil. Det betyr ikke at jeg synes barnevernet gjør en dårlig jobb, de som jobber der er flotte folk. Men desverre så pga høyt pågang og kritisk mangel på personell. Er en grunn til at feks 70 personer sa opp på engang i Bergen barnevernet ifjor. De som jobber der er ikke alltid enig med hva lederen avgjør. Det kan være dårlig arbeidsmiljø som hvor som helst arbeidsplass. Å ikke være kritisk i en liten grad , er for dumt. Derfor anbefales det alltid at man har en advokat i en barnevernssak. Hvorfor? Anonymkode: bb264...69e
tussi84 Skrevet 11. august 2024 #52 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor mange kjenner dere egentlig som har mista barn til barnevernet? Tipper det ikke er så veldig mange. Jeg kjenner kun 1 som mista omsorgen før de var utskrevet av sykehuset. Hadde barn blitt tatt i hytt og gevær hadde alle kjent flere tilfeller. Anonymkode: 449f5...98c 3 stk. Den ene er en venninne av meg. Hun ble tatt fra barnet sitt allerede på sykehuset fordi hun har lettere psykisk utviklingshemming. Barnet bor hos nær familie da, så hun kan forsåvidt se barnet når som helst, men kan ikke ha barnet boende how seg. Nr 2: en jeg gikk på skole med. Vet ikke helt årsaken til hvorfor, men hun selv påstår at det var pga adhd diagnosen sin. Nr 3: et vennepar (eller jeg var venninne med hun (dessverre død nå), mens mannen hennes likte jeg overhodet ikke. De fikk 2 barn sammen. Det ene ble tatt med engang, det andre fikk de 7 mnd med før barnevernet tok over omsorgen. Barna ble tatt fordi far har asperger, har narsesistiske trekk, og fordi han hele tiden drikker alkohol. (Så og si omtrent hver dag+ på byen). Kombinasjonen av dette gjorde at Bv ikke fant far egnet som omsorgsperson. Han fikk flere sjanser til å forandre seg, men pga hans narsesistiske trekk, så har han jo ingen feil selv. Mor kunne beholdt omsorgen alene om hun hadde skilt seg/flyttet fra han, men dessverre forstod hun aldri utfordringene rundt dette med hans sviktende omsorgssevne, og at så lenge hun ble hun automatisk uegnet hun også på et vis. Barna bor i fosterhjem nå, og kommer nok aldri tilbake til biologisk far. Tror det er like greit, for far kommer aldri til å forandre seg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #53 Skrevet 11. august 2024 Ingen foreldre lager videoer der de forteller om omsorgssvikt, rus og vold i hjemmet. De forteller gjerne om banale ting som at barnevernet tok barnet fordi det var feil pålegg på brødskiva. En omsorgsovertakelse skjer gjennom fylkesnemnda, og det er svært skjelden barn blir tatt ut av hjemmet. Bv setter inn mye hjelp og tiltak i familier over tid. Så dette er siste utvei. Ser enkelte legge ut videoer flere ganger daglig på TikTok, og de virker jo ikke helt i vater. Anonymkode: e9456...da1 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #54 Skrevet 11. august 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen foreldre lager videoer der de forteller om omsorgssvikt, rus og vold i hjemmet. De forteller gjerne om banale ting som at barnevernet tok barnet fordi det var feil pålegg på brødskiva. En omsorgsovertakelse skjer gjennom fylkesnemnda, og det er svært skjelden barn blir tatt ut av hjemmet. Bv setter inn mye hjelp og tiltak i familier over tid. Så dette er siste utvei. Ser enkelte legge ut videoer flere ganger daglig på TikTok, og de virker jo ikke helt i vater. Anonymkode: e9456...da1 Det er ikke alle foreldre som legger ut på TikTok. Jeg har selv lest en rapport fra nemda med en i familien. Mor tapte i nemnda fordi barnevernet måtte ha mer tid på å kartlegge ting, men var raskt ute med å omplassere barna uten hjelpetiltak. Hun vant i tingretten pga barnevernet tok ikke hjelpetiltak i første omgang,og de brukte for lang tid på å behandle saken pga mangel på kapasitet. Desverre gikk dette utover barnet som ble traumatisert og flyttet på 3 ganger i løpet av måneder. Synes du det er greit? Anonymkode: bb264...69e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #55 Skrevet 11. august 2024 Synes det er vanskelig å tro på at barnevernet fjerner barn fra hjemmene sine for "ingenting". Selv vokste jeg opp med en voldelig far, og barnevernet var innblandet, men de pratet aldri direkte med meg, og tok min mors løgner imot med åpne armer. Jaja, så måtte vi på noen timer hos Alternativ til Vold da, men volden fortsatte helt til jeg ble gammel nok til å flytte ut, og garantert etterpå. Angrer fremdeles den dag idag at jeg ikke ringte barnevernet selv når jeg var barn. Men min mor hadde vel klart å ljuge seg ut av den bekymringsmeldingen også.. Anonymkode: 3fba5...a45
frivis Skrevet 11. august 2024 #56 Skrevet 11. august 2024 (endret) Det er alt for lett å være anonym melder til barnevernet. Altså kan hvem som helst som ønsker å ødlegge hverdagsharmonien din gjøre dette uten noen form for ansvar om opplysningene de gir fra seg stemmer eller ikke. Norge ligger på topp i antall saker i forhold til innbyggere som er blitt omgjort i Den europeiske menneskerettsdomstolen (EMD) i Strasbourg. Det sier egentlig en del om hvor mye feil som blir gjort i Barnevernet. Nå er det jo ikke svart hvitt og det finnes mange flinke mennesker i BV. Men det er et pill råttent system. Og mange av de som jobber med sakene og kommer på hjem besøk er unge voksne som ikke har barn selv, så forstår man hvor ille det er. Jeg er for et barnevern, men slik det har vært og trolig fremdeles er nå, så er det en vits å regne. De barn som virkelig lever med voldelige foreldre får neppe den hjelpen de skal pga dette dårlige systemet. Endret 11. august 2024 av frivis 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #57 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor mange kjenner dere egentlig som har mista barn til barnevernet? Tipper det ikke er så veldig mange. Jeg kjenner kun 1 som mista omsorgen før de var utskrevet av sykehuset. Hadde barn blitt tatt i hytt og gevær hadde alle kjent flere tilfeller. Anonymkode: 449f5...98c De jeg kjenner gar vært riktig , men dessverre sliter de med å se det selv og hevder selvsagt at de bare har vært gode foreldre Anonymkode: 0cc02...aab
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #58 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): «Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet» er en interresant Facebook-side. Hauser hverandre opp mot barnevernet. Pass på å ikke like siden da, andre kan se det😅 Anonymkode: 449f5...98c Den siden burde vært nedlagt. Gud forby at noen legger ut noe positivt der.. Anonymkode: 0cc02...aab
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #59 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det stemmer ikke at barnevernstjenesten tar barn uten grunn eller nesten uten. Husk at saker om omsorgsovertakelse behandles i barnevernsnemnda, det er de som avgjør om barna skal flyttes eller ikke. Deretter kan man be om at nemndas vedtak overprøves av tingretten. Her gjennomgås det juridiske på ny. I begge instansene er det en fagkyndig, oftest en psykolog, som bidrar i vurderingene. Et alminnelig medlem bidrar på samme måte. Noen saker ankes og behandles både av lagmannsrett og høyesterett, og i siste instans menneskerettighetsdomstolen. Barnevernstjenesten kan altså ikke bare fjerne barn uten grunn. Det ville blitt stoppet under rettslige behandlinger. Det stemmer heller ikke at foreldre som har begått grove lovbrudd mot egne barn ikke vil fremstille årsaken til tvangsflyttingen av barna som bagatellmessig. Flere saker jeg kjenner inngående, der foreldre har misbrukt barna seksuelt eller utøvd betydelig vold mot dem, fremstilles som at barna ble tatt grunnet for tykke brødskiver eller annet bagatellmessig vrøvl. Bare tull. Og veldig provoserende for oss som kjenner sakene. Barna reagerer også voldsomt på det der de er store nok. Anonymkode: e5d3e...bdd Åh men du Skjlnner vel at nemda og tingretten er kjøpt og betalt av bv🙃 Anonymkode: 0cc02...aab
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #60 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min søster ble fratatt barna uten de prøvde hjelpetiltak først. Det ble tatt opp i tingretten og hun vant. De traumatiserte barna ved å flytte de 3 ganger på 3 måneder mellom ulike beredskapshjem. Så ja det skjer. Hvorfor tror dere norsk barnevern har tapt så mange saker i europeiske menneskerettighetsdomstolen??? Vær kritisk. Anonymkode: bb264...69e De har tapt stort sett pga for lite samvær, på tide å lese seg opp Anonymkode: 0cc02...aab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå