Gå til innhold

Barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, nei og nei! Har jobbet i barnevernet og det er etter min mening alt for høy terskel for å hente barn ut av en uholdbar hjemme situasjon. Barnevernet er bundet av taushetsplikt og KAN ikke gå ut med info PG kan dermed ikke forsvare de handlinger de må gjøre.

 

Anonymkode: 3134e...5ce

Dette er så sant! Jobber i barneverntjenesten og har jobbet her i mange år. Det er altfor høy terskel for å flytte barn ut av hjemmet og i altfor mange saker så går det åresvis med drøssevis av bekymringsmeldinger og gjentagende forsøk med ulike tiltak uten måloppnåelse før barna blir flyttet Da har barna vært skadelidende lenge. Vi snakker da om alvorlig, tung problematikk som aktiv rus, alvorlige psykiske lidelser og store mangler i praktisk og emosjonell omsorg. De som mener at barnevernet kan flytte barn uten grunn aner ikke hva de snakker om.
 

Og forresten; de som legger ut filmer på sosiale medier av dypt fortvilte og redde barn som blir flyttet av barneverntjenesten… De utsetter barna sine for et grovt overtramp. 

Anonymkode: 7c80c...0db

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et venn av meg hadde en alkoholisert og voldelig far, og en kuet mor. Hadde også to søsken. Ble fulgt opp av BV over år. Da far omsider drakk seg ihjæl, fant BV ut at mor var for svak psykisk til å ta seg av barna, da var vennen min 6 år gammel. Den mammaen hadde aldri en sjans til å komme seg på beina, og fikk ikke møte barna sine igjen før de ble voksne. Han ble forøvrig utsatt for store mengder fysisk og psykisk vold i fosterhjemmet, men BV trodde ham aldri på det. Er narkoman idag. 💙

Anonymkode: c930b...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/23/2024 at 10:24 AM, AnonymBruker said:

Når jeg ser videoer på TikTok der barn blir tatt blir jeg kjempe redd fordi foreldrene mener barna er tatt uten grunn.

 

Men i virkeligheten er det litt rart at barnevernet gjør for lite.

For noen år siden leverte jeg barna i barnehagen, en Anne mor kom inn med sitt barn, hun kastet barnet et par ganger fordi barnet ikke roet seg ned. Jeg ble helt skjelven, gikk ut kom tilbake og snakket med ansatte i barnehagen, de var fult klar over hvordan barnet ble behandlet men de kunne ikke gjøre noe, siden barnevernet allerede var inne i bilde. 

Min sønn har en bestekompis som tidlig trenger omsorg fra voksne. Vi er flere foreldre som har sakt ifra til skolen men han bor fortsatt hos foreldrene uten hjelp. 

Anonymkode: c3136...00c

Dette virker særdeles usannsynlig, barnehagen har ikke anledning til å dele taushetsbelagt informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...